Jump to content

Pho - Photocure, Ny strategi Hexvix


Medisinmannen

Recommended Posts

Det jeg lurer på er hva de største aksjonærene mener om Hestdal, og hvorfor de eventuelt er fornøyd med hans innsats. Det kan jo tenkes at de er fornøyd, men da ville jeg likt å vite hvorfor. Særlig Hans Peter Bøhn må jo ha en formening om dette.

 

Akkurat nå er det superviktig at Photocure tar det siste steget, og det er langt i fra sikkert at det er den stødig og dyktige fagmannen Hestdal tross alt er som evner å kommersialisere dette.

 

Og en annen sak; Finansdirektøren sa at han hadde som mål å øke utenlandsk eierskap, da han for halvannet år siden trådde inn i CFO-rollen. Og bortsett fra fondet som har eid 9,15% i en evighet så ser jeg ingen utenlandske eiere på topp 20 lista. Kanskje på tide med en forklaring der i gården. For meg ser det ut som utenlandsk eierskap har gått ned.mad.gif

Link to comment
Share on other sites

Hestdal og Dahl har holdt mange presentasjoner for ulike investormiljø både i Norge og internasjonalt. Jeg regner med det går der som det gjør på kvartalspresentasjonene. Alle tegn til optimisme og tro på selskapet forsvinner som dugg for solen. Hadde jeg skapt like dårlige resultater i min jobb så ville jeg ikke hatt samvittighet til å fortsette, men er man en kynisk )(#Q#(¤) så kjører man på å gleder seg over å få opsjoner som ikke er fortjent osv. Min får ikke akkurat tillit og investeringslyst av å høre på Hestdal......

 

Det er klart at de største eierne er misfornøyd, man trenger ikke å undre seg over det. Se på kursutviklingen til Photocure de siste 15 årene så har du svaret. Hexvix/cysview har nå brukt sin normerte tid til peak sales og har oppnådd ca. 10% av det selskapet guidet. Dette i Hestdal sin regjeringstid.

 

Den dagen Hestdal forsvinner så vil kursen gå i taket!! Garantert!

Link to comment
Share on other sites

Hestdal og Dahl har holdt mange presentasjoner for ulike investormiljø både i Norge og internasjonalt. Jeg regner med det går der som det gjør på kvartalspresentasjonene. Alle tegn til optimisme og tro på selskapet forsvinner som dugg for solen. Hadde jeg skapt like dårlige resultater i min jobb så ville jeg ikke hatt samvittighet til å fortsette, men er man en kynisk )(#Q#(¤) så kjører man på å gleder seg over å få opsjoner som ikke er fortjent osv. Min får ikke akkurat tillit og investeringslyst av å høre på Hestdal......

 

Det er klart at de største eierne er misfornøyd, man trenger ikke å undre seg over det. Se på kursutviklingen til Photocure de siste 15 årene så har du svaret. Hexvix/cysview har nå brukt sin normerte tid til peak sales og har oppnådd ca. 10% av det selskapet guidet. Dette i Hestdal sin regjeringstid.

 

Den dagen Hestdal forsvinner så vil kursen gå i taket!! Garantert!

Produktene til PHO er bra, men det virker som om ledelsen/styret ikke er godt nok. Men Cysview/Hexvix er egentig så gode og unike produkter at de nesten skulle klare å selge seg selv nå uten bruk av flere store markedsføringsutgifter. Her kan PHO begynne å kutte enda mer enn de gjør i dag, tror jeg. Å gå i pluss på driften vil være et fint signal til markedet. Her er et nytt sted som begynner å bruke Cysview i USA.Denne gang i Michigan. Kanskje kan cysview bli ganske ok i USA til neste år.

 

Kilde:

http://detroit.cbslocal.com/2013/11/12/dmc-sinai-grace-first-in-michigan-with-improved-bladder-cancer-detection/

 

EDIT:Dette var en nyhet fra forrige uke tror jeg. De får litt pressedekning på det denne uken.

Edited by Alex1
Link to comment
Share on other sites

Jeg er også overbevist om at produktene er meget gode, men vi har et enormt ledelseproblem. De mangler handlekraft/tillit/beslutningsdyktighet. De ee vinglete og holder seg ikke til strategi. Nitrist, men nå begynner det å blo åpenbart for alle og da må styrer også snart ta grep.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var innom HO for å se hva aksjonærene mente om ledelsens salg av aksjer og nå ser jeg at flere begynner å få øynene opp for Michelet og Hestdal og at vi sliter med kanskje børsens dårligste ledelse.

 

Nå har vi fått en innsidesalg rett før "storavtalene" skulle signeres. Aksjene er ervervet ved hjelp av opsjonstildeling og noen "mål" som absolutt alle kan nå. Fiasko er en enkel måloppnåelse.

 

Nå kan vi se hvorfor Fredriksen sparket Michelet ut av Marine Harvest= INKOMPETANSE og ingen evne til å skape resultat. Hun har vært mellomleder i store selskaper med fantastiske resultat og produkt og det ville vært umulig for henne å IKKE levere.

 

Hun har vært styreleder i mange mange år og er nå styreformann og hun er ansvarlig for at hun lar Hestdal kjøre selskapet i grøfta. Ikke nok med det. Han og andre inkompetente blir kraftig belønnet for å ikke levere resultater.

 

Fantastisk.

 

Hvis Hestdal er sjef når vi er inne i 2014 så vil jeg selge hver eneste Photocureaksje jeg sitter på!

 

 

Før å virkelig gjøre det %(#%() for aksjonærene så sørger Hestdal for at markedet får to (-2-) børsmeldinger om hvor lite tro han har på selskapet og egen evne til å lykkes. Snakk om premie......!

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

"

"Innlegg av: norddrill (14.11.13 14:05 ), lest 231 ganger
Ticker: PHO
RE^1: PHO - Hva sier tidspunktet for innlosning av opsjoner?
Snøffelen

Tok meg den frihet å sende ditt innlegg idag kl 12:30 til Hestdal. Innlegget ditt er saklig begrunnet og bør gi ettertanke hos Hestdal.

Jeg kommenterte samtidig at det begynner å ulme en viss misnøye blant småaksjonærene."
Og jeg hadde i "12:30-innlegget" skrevet:
"
Innlegg av: Snøffelen (14.11.13 12:30 ), lest 364 ganger
Ticker: PHO
Endret: 14.11.13 12:31
RE^1: PHO - Hva sier tidspunktet for innlosning av opsjoner?
Har hele tiden hatt stor respekt for hvordan prosjektene har blitt drevet frem gjennom den regulatoriske hinderløypa av Hesdal og co. Og 2 NDAer (Metvix og Hexvix), 2 produkter klar for fase III (Cevira og Visonac) og et produkt med betydelig inntekspotens både i milepæler (122 mill$) og royalties sier sitt. Fantastisk arbeide.

Men, på markeds- og salgssiden er jeg ikke like imponert, selv om det er en vanskelig bransje.
Betydelige summer er brent av på Allumera-satsningen, og det endte med mageplask. Til tross for at produktet er godt.
Hexvix har lyktes usannsynlig godt i Danmark og ikke så verst i Tyskland heller. Det bør derfor ikke være umulig å lykkes i andre markeder heller.
Hvor mye har de brent av på Cysview-markedsføringen i US? 10 kroner per aksje?? Kunne vi fått like godt (dårlige) Cysview-salg med adskillige mindre, eller annen pengebruk??

Akkurat i dag så bikket jeg så vidt i minus, (og da glemmer jeg alternativ-kostnaden..., urgh), og merker at jeg nå begynner å tenke det samme som Medisinmannen om Hestdal.

Photocure sitter på betydelige verdier, og det begynner å bli på tide at eierne også begynner å ta del i de.

Er ikke helt fremmed for å gjøre et eller annet. Men kommer ikke til å fronte noe.
I første omgang synes jeg Hestdal bør komme på banen, og ikke stikke hodet i sanden frem til 4Q13-tallene legges frem i februar en gang.

"

 

Hadde jeg visst at Norddrill tok seg den friheten, så hadde jeg lest korrektur på innlegget mittbiggrin.png

Og kanskje omformulert meg bitte litt tydeligere og bedre, men i essens hadde jeg skrevet det samme.

Blir spennende å se om Norddrill får noe svar. Selv om jeg tviler litt, egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Galskap satt i system, vi blir lurt.

 

I årsrapporten står det under corporate governance at selskapet skal generere verdier for eierne og skape tillit blant investorer.

 

Her har de åpenbart sviktet på begge punkt.

 

Goder til Hestdal og resten.

 

Bonuser

 

Bonuses are calculated on the basis of goals for the company laid down by the Board of directors and achievement of personal goals. Personal goals for senior management are approved by the Board of directors. The Chief Executive Officer (CEO) of the company has a bonus agreement of up to 40% of ordinary salary, while other members of the senior management have bonus agreements from 20% to 35% of their ordinary salary.

 

Så har ham opsjoner som han får ut fra mål. Det ser ut som de er uavhengig av kursutvikling og verdiskaping for eierne i og med at han får en drøss med opsjoner hvert år. Jeg vet ikke hvor mange millioner selskapsverdien har blitt redusert med i det siste, men eierne, vi, får en redusert verdi på grunn av opsjonsgalskapen til Hestdal og fruene.

 

Ledelsen i Photocure har også en enormt god pensjonsordning.

 

 

Ikke nok med det Hestdal har rett til 24 måneder etterlønn!!!

 

 

Dette er ikke bare urimelig, det er den rene galskapen når man ser hvordan selskapet har utviklet seg under Hestdal regimet.

Link to comment
Share on other sites

Skrevet på HO:

 

En liten gjesteopptreden... :)

Absolutt ikke. Styret og ledelsen fortjener absolutt ikke tillit. Eierne i Photocure blir frarøvet verdier at styret og ledelsen.

Hvorfor tror dere Fredriksen tuppet Michelet ut av MH? Fredriksen som i mange mange år har spilt på laget til småaksjonærer og er blitt en av verdens rikeste menn.

Hva gjør Photocure de ...kjører naive og troskyldige aksjonærer.

Galskap satt i system, vi blir lurt.

I årsrapporten står det under corporate governance at selskapet skal generere verdier for eierne og skape tillit blant investorer.

Kyss meg en viss plass! Her har styret og ledelsn åpenbart sviktet på begge punkt.

Litt om godene til Hestdal og resten.

Bonuser

Bonuses are calculated on the basis of goals for the company laid down by the Board of directors and achievement of personal goals. Personal goals for senior management are approved by the Board of directors. The Chief Executive Officer (CEO) of the company has a bonus agreement of up to 40% of ordinary salary, while other members of the senior management have bonus agreements from 20% to 35% of their ordinary salary.

Så har ham opsjoner som han får ut fra mål. Det ser ut som de er uavhengig av kursutvikling og verdiskaping for eierne i og med at han får en drøss med opsjoner hvert år. Jeg vet ikke hvor mange millioner selskapsverdien har blitt redusert med i det siste, men eierne, vi, får en redusert verdi på grunn av opsjonsgalskapen til Hestdal og fruene.

Ledelsen i Photocure har også en enormt god pensjonsordning.


Ikke nok med det Hestdal har rett til 24 måneder etterlønn!!!


Dette er ikke bare urimelig, det er den rene galskapen når man ser hvordan selskapet har utviklet seg under Hestdal regimet.

Hestdal har UTELUKKENDE økonomiske fiaskoer å vise til, prove me wrong. Hvem kan han skylde på? Leverandør skifte, partnere, endret koding osv osv. Ledelsen er uprofesjonell og er alt for sendrektig. De er ikke proaktiv, men alt skjer etter at fadenene blir oppdaget. Fleksibelt skope blir utviklet nå?

Nå har Hestdal på kort tid rasert kursen og hvem er ansvarlig for at den mannen får behandle Photocure som sin egen sparegris?

Åse Aulie Michelet
Jon Hindar (der er vel få som har vist dårligere dømmekraft en denne gutten)
Mats Petterson
Eva Steiness (god grunn til å holde seg langt langt unna Serodus)
Xavier Yon

Hva de gjør på styremøtene til Photocure er en gåte.

Takk for meg!

Link to comment
Share on other sites

Er klar for å snakke litt på "bakrommet", og det er selvsagt her på aksjeforumet! Sånn fra 22-tida! Da har jeg tid.

Interessant utvikling. Det er flott at noen i PHO faktisk leser hva som blir skrevet om dem på PHO-trådene på HO som for øvrig er veldig gode og milevis unna den vanlige "kvaliteten" på Hegnar. Og jeg skrev tidligere der at dere to hadde opparbeidet dere stor respekt på PHO-trådene, men jeg var jammen ikke klar over at noen i PHO også fulgte med hva som ble sagt der.

 

Tidligere styreformannen i ITX skrev anonymt under navnet "Jhala" på HO så kanskje er hegnar viktigere enn vi tror. Han var kjempepositiv så lenge han var styreformann, men ble brått meget negativ da han måtte gå av...

Kilde: http://e24.no/boers-og-finans/jan-vestrum-skrev-innlegg-paa-debattforum-om-eget-selskap/22626082

 

Gratulerer til dere begge to.

 

Jeg kommer aldri til å videreformidle noe av det som blir skrevet her eller HO uten tillatelse fra den som har skrevet innlegget, så jeg synes nok nordrill var vel freidig i sin videresending til Hestdal. Men nok om det. Poenget er at selskapet lytter litt til aksjonærene(i alle fall offisielt!). PHO har også tidligere signalisert at de har lyst til å ha en bedre kontakt med aksjonærene sine.

 

Dette er skrevet med forbehold om at norddrill snakker sant (noe jeg tror).

Link to comment
Share on other sites

Hei Medisinmannen, et møte med Hestdal går langt utover opsjonsprogrammet. Det må selvsagt dreie seg om å bygge aksjonærverdier. Og her har du mye å bidra med. Jeg er kanskje mest en fagmann, men er jo veldig kommersielt orientert. Og i den sammenhengen er Hestdal riktig mann å møte. Jeg tror vi 2 kunne ha en god del å bidra med i den sammenhengen.

 

Mitt utgangspunkt er at det er store verdier i Photocure, og tiden for å synliggjøre, og realisere dem er nå!

 

Skal innrømme at jeg er litt i tenkeboksen på hvordan jeg skal håndtere dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener du skal benytte muligheten, Snøffelen.

 

Det handler om å være i dialog, og selv om stemningen er litt bitter i forumene om dagen så er vel formålet med et slikt møte å komme seg videre og finne løsninger.

 

Synes det høres bra ut at Hestdal får litt ansikter på noen av de mest engasjerte aksjonærene slik at han har noen på vår side å jobbe for. Når han vet hva Snøffelen og Medisinmannen etterlyser, så vil jo dette påvirke arbeidet hans, bevisst eller ubevisst.

Link to comment
Share on other sites

MM og Snøffelen: Dere bør absolutt benytte muligheten begge to. Da jeg var en av de litt større av småaksjonærene i Funcom var jeg med i en uoffisiell aksjonær-gruppe. Vi ble enige om noen til å representere oss etter at vi var dritt-sur på ledelsen i Funcom etter nok en utsettelse av spillet deres TSW. Dette er en slags analogi til situasjonen i PHO nå med utsettelse av partner-avtale til Cevira. Det var meget nyttig med en slik dialog og ikke minst ble det avtalt oppfølgings-møte en tid senere. På oppfølgings-møtet kunne vi konkret se at noen av våre råd/kritikk hadde blitt lyttet til.

 

EDIT:Noe av det mest nyttige var faktisk at vi fikk oppklart ting som aksjonær-gruppa hadde irritert seg grenseløst over, faktisk hadde en dypere og rasjonell forklaring, slik at vi sluttet å bruke energi på å irritere oss over det.

Edited by Alex1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg har nå vært i kontakt med en ekspert innen amerikansk politikk og økonomi-

 

Det han sier er at når det er tverrpolitisk enighet og ikke rammer noen bestemte stater hardt (da får man fort problemer i Senatet) så burde det være en OK sjanse. Forbeholdet hans er at han ikke vet hvor omfattende lovendringen er etc.

 

Han tar, forståelig nok, en del forbehold. Det vi enkelt kan se selv er at det er tverrpolitisk enighet, det rammer ingen bestemte stater hardt og det er heller ikke en omfattende lovendring.

 

Jeg tror dette går veien og er bankers.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...