Jump to content

Pho - Breaking news


Medisinmannen

Recommended Posts

 

Kimmel Cancer Center at Jefferson Celebrates 20 Years of Patient Care and Cancer Discovery

 

"Two recent clinical trials have resulted in the addition of new procedures at Thomas Jefferson University Hospital insert into full hospital name. For example, in the Department of Urology, under chairman Leonard Gomella, M.D, a bladder cancer diagnostic tool using an imaging agent and blue light technology is now helping physicians better detect tumors along the bladder lining."

 

"Thomas Jefferson University Hospital is consistently ranked in the top 50 best hospitals for treating cancer in America (#31 in 2011) in U.S. News and World Report. What’s more, the hospital has moved up more than 20 places in the past five years for cancer."

 

http://www.newswise.com/articles/kimmel-cancer-center-at-jefferson-celebrates-20-years-of-patient-care-and-cancer-discovery

Link to comment
Share on other sites

Edison Investment Research har oppdatert sin "analyse" av Photocure. Tidligere har det vært et kort resyme av selskapet og jeg regner med det ikke er spesielt interessant nå heller. Jeg har ikke fått tak i hele artikkelen. Noen som har den?

 

Det som var litt interessant var dette:

"Only 2% of potential US customers can currently use the product so growth could be very rapid over the 2012-13 period as equipment is installed."

 

Her er litt av det som står der:

 

 

"Photocure has regained its bladder cancer in situ diagnostic imaging agent Hexvix from GE Healthcare. Directly selling Hexvix in the US will transform Photocure and the new partner, Ipsen, has a strong EU urology franchise that should energise sales – currently growing at 9.5% under GE. Only 2% of potential US customers can currently use the product so growth could be very rapid over the 2012-13 period as equipment is installed. The deal will transform Photocure."

 

http://www.edisoninvestmentresearch.co.uk/sign-in/search/photocure

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

PHOTOCURE OVERTAR MARKEDSFØRINGSTILLATELSEN FOR CYSVIEW I USA"Karl Storz USA har informert oss om at de har mottatt noen

tilleggsspørsmål fra de amerikanske myndighetene (FDA) i sammenheng med søknad

om godkjennelse for et supplement til et forbedret system for blått lys. De er i

løpende kontakt med FDA og forventer å ha løst dette i nær fremtid."

 

Dette sier oss egentlig lite, men når Kjetil Hestdal er trygg på at det vil ordne seg snart så er jeg også optimist! smile.gif

 

Det spiller ikke så stor rolle så lenge som organisasjonen til Photocure ikke er oppe og går.

Link to comment
Share on other sites

Det som er skikkelig spennede nå er jo det teknisk bildet akkurat nå, for bryter vi gjennom 36 kroner så er jo kursen satt, oppover, for godt.

 

Akkurat nå så svinner mitt håp om en liten dipp ned mot 30 kroner før godkjenning av blått lys er et faktum. Kanskje dagens melding allerede har satt kursen. Og rent teknisk er jo 34 kroner akkurat på linja...

 

Litt mixed emotions her; greed versus glede:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er nok ikke lenge til vi er i gang i USA og dette vil gi Photocure et enormt løft. Som jeg tidligere har sagt. GE har gitt Photocure en unik mulighet som ingen andre norske biotekselskaper har hatt før og dette kan forandre Photocure til å være et selskap som bygger et fantastisk Pharmaselskap i USA der de opererer selvstendig innenfor både dermtatologi og kreft.

 

Når den første analytikeren oppdager hva som er i ferd med å skje og roper kjøp så tror jeg flere våkner. Ingen andre norske selskaper har fått slike muligheter og de har til og med fått betalt for rettighetene i USA. :rolleyes:

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

Det var jo en positiv melding vi fikk i dag, og det er ikke uvanlig at saksbehandlerne i FDA har ekstra-spørsmål, det er vel heller regelen enn unntaket.

Dessuten Kjetil Hestdal er jo ikke mannen som tar munnen for full, så når han sier at han er trygg på at vi snart klarsignal, så kan det likegjerne bety at det er i praksis go, bare kun bagatellmessige formaliteter som gjenstår.

 

Jeg er likevel stadig forundret over omsetningen. Kun 0,07% på en dag som denne. Det jo kun 1/10 av det som er normalt feks for Algeta på en dag uten noen meldinger eller nyheter. Og det er jo også påfallende lite mediaomtale.

 

Jeg tror årsaken er at det er ingen aksjer til salgs av betydning, og at det ikke vil bli noe særlig likviditet før vi er over 70 til 80 kroner, ingen store eller mellomstore aksjonærer kommer til å selge. Først da (på 70+) vil meglerhusene komme med kjøpsanbefalinger, for først da kan de ha klart å posisjonere seg slik at de kan tjene penger på transaksjoner.

 

Og når Photocure først begynner å stige så kommer oppturen til å bli særdeles langvarig.

Foreløpig er det bare småfiskene som kan øke beholdningen sin slik at det merkes.

 

:biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Selv om det selvsagt er kjipt å måtte betale 35 kroner nå når man kunne få PHO for under 30 kroner for litt siden, så er jo PHO fortsatt grisebillig.

 

Jeg kommer nok til å kjøpe litt fremover jeg også, men klarer nok ikke skrape sammen til mer enn maks 1000 aksjer før Q4-tallene legges frem. For jeg ønsker hverken å låne penger til aksjekjøp eller selge noen andre likvider. Desuten bør man alltid ha en liten slant til uforutsette utgifter, og muligheter.

 

Og selv om det tekniske nedadgående bildet ikke er helt brutt (TEM solgte jo litt ned på slutten i går), så er det nok for mange kjøpere til at ikke det brytes i nær fremtid.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sikkert mange som kunne tenke seg en slik jobb.

 

Han her har for eksempel jobbet med Åse Aulie Michelet når begge var i GE Healthcare. Hennes høyre arm, og gullgutt etter sigende.

 

http://no.linkedin.com/pub/david-bandele/4/80a/a61

 

Sympatisk, tiltalende og troverdig. Likt av alle. Håper de tar opp telefonen og henter inn han.

Link to comment
Share on other sites

Tror begge disse er gode kandidater, og begge har solid erfaring fra farmasøytisk virksomhet.

 

Dessuten er jeg ganske sikker på at begge er lette å samarbeide med og vil gjennomføre strategien selskapet ønsker, selvsagt med egne innspill.

 

Nå er det sikkert flere kandidater enn disse, og sikkert flinke folk også. Jeg vil likevel holde en stor knapp på David (av disse 2, og også generelt). Håper uansett begge blir tipset/kontaktet om denne stillingen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner med de har et par gode kandidater på blokken allerede og så sender de ut en søknad for å se om de kan få inn noen alternativ.

 

Det kan være noen internasjonale kandidater som også melder seg.

 

Det kan ikke være lenge til det er mer enn 100 ansatte i Photocure.

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner med de har et par gode kandidater på blokken allerede og så sender de ut en søknad for å se om de kan få inn noen alternativ.

 

Det kan være noen internasjonale kandidater som også melder seg.

 

Det kan ikke være lenge til det er mer enn 100 ansatte i Photocure.

Link to comment
Share on other sites

Oppdatert aksjonærliste viser at det kun er Bergen Kommunale Pensonskasse som har solgt seg ned med 75´i det siste. Fondsfinans og Odin har kjøpt seg litt opp. Ny på topp 20 er WarrenWicklund med 127´

Link to comment
Share on other sites

 

Largest shareholders

Navn

 

Andel

 

Beholdning

 

RADIUMHOSPITALETS FO

 

14,63

3 129 000

JPMORGAN CHASE BANK NORDEA TREATY ACCOUN

 

9,14

1 955 829

ODIN NORGE

 

7,79

1 666 931

GEZINA AS

 

6,2

1 326 306

SKAGEN VEKST

 

5,21

1 114 401

KOMMUNAL LANDSPENSJO

 

4,14

885 977

KLP AKSJE NORGE VPF

 

4,12

880 409

FONDSFINANS SPAR

 

3,6

770 000

HOLBERG NORGE VERDIPAPIRFONDET V/HOLBERG FONDSFORVA

 

2,6

555 373

MP PENSJON PK

 

2,34

500 000

DANSKE INVEST NORSKE

 

1,97

422 223

BERGEN KOMMUNALE PEN

 

1,87

400 000

DANSKE INVEST NORSKE C/O DANSKE CAPITAL A

 

1,63

349 307

VICAMA AS

 

1,61

345 384

ARENDALS FOSSEKOMPAN

 

0,93

200 000

ELL LOEN AS

 

0,77

165 204

A/S SKARV

 

0,7

150 000

FONDSFINANS ASA PENS V/FONDSFINANS KAP.FO

 

0,66

142 186

HOLBERG NORDEN VERDIPAPIRFONDET V/HOLBERG FONDSFORVA

 

0,66

141 083

WARRENWICKLUND NORGE

 

0,6

127 821

Oppdatert 19. Oktober 2011

 

Ovenstående er hentet fra Photocure sin hjemmeside i dag, og kan ikke se at den er oppdatert i det siste. Har også ganske god oversikt på lista og kan se at det ikke har skjedd noe på denne lista på en stund. Hvor fant du den oppdatert lista Medisinmannen??

 

 

Link to comment
Share on other sites

Status pr 20. januar 2012

ETTERNAVN BEHOLDNING

RADIUMHOSPITALETS FORSKNINGSSTIFT. 3 129 000

JPMORGAN CHASE BANK 1 955 829

ODIN NORGE 1 690 231

GEZINA AS 1 326 306

SKAGEN VEKST 1 114 401

KOMMUNAL LANDSPENSJONSKASSE 882 646

KLP AKSJE NORGE VPF 880 409

FONDSFINANS SPAR 795 000

HOLBERG NORGE 539 298

MP PENSJON PK 500 000

DANSKE INVEST NORSKE AKSJER INST 422 223

DANSKE INVEST NORSKE INSTIT. II. 349 307

VICAMA AS 345 384

BERGEN KOMMUNALE PENSJONSKASSE 325 180

ARENDALS FOSSEKOMPANI ASA 200 000

ELL LOEN AS 165 204

A/S SKARV 150 000

FONDSFINANS ASA PENSJONSKASSE 142 186

HOLBERG NORDEN 141 083

Link to comment
Share on other sites

Flotte greier "Gjesteforskeren". Tall og harde fakta er alltid kjernen i enhver evaluering. Og det ser ut til at følgende forandringer hos de største aksjonærene har skjedd fra 19. oktober til 20. januar:

 

Odin Norge +23 300

Kommunal landspensjon -3 331

Fondsfinans spar +25 000

Holdberg Norge -16 075

Bergen kommunale pensjonskasse -74 820

 

Og selv om Photocure ikke er blant topp 20, ennå, så tar jeg de med for de er jo de desidert største kjøperne:

 

Photocure 105 446 +73 907

 

Nå er det umulig å si hvem som har kjøpt/solgt av hvem, men jeg vil prøve meg på følgende gjett.

 

Tipper at ingen av Bergen KP ikke har solgt seg ut på bunn, og at de har ikke har småsolgt hele veien, men "solgt det meste" i løpet av kort tid.

 

Så tipper at disse forandringen på topp 20 har skjedd i løpet av siste uka. Med andre så har de største aksjonærene "byttet aksjer seg i mellom", mens Photocure har kjøpt aksjer av "trøtte småaksjonærer".

 

Det eneste storkjøpet jeg ikke har kontroll på er den dagen det gikk 49,5 k til en kjøper, og det er sannsynligvis den eneste nye "storaksjonæren" i PHO.

 

Selv min egen hamstring av litt over 4k november desember synes i dette bildet.

 

Hvis jeg skulle våge meg på en konklusjon, så vil det være at vi nå blir liggende rundt 40 kroner inntil vi får noen flere nyheter, og/eller nye interessenter.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Dr.Pariser har presentert Visonac for sine amerikanske kollegaer i Las Vegas, og det han skriver er interessant og det forteller nok en gang den faglige dyktigheten til Photocure. Det har vært forsøkt mange ganger på ulike måter å behandle akne vha PDT, men ingen studier har klart å vise seg mer effektiv enn lyskilden alene....INNTIL NÅ!!!!!!!!!

 

Så forklarer han hvorfor det spiller liten rolle om man bruker ALA (DUSA Ph.) eller MAL (Photocure) når det gjelder Actinic Keratoses. Videre så forteller han at MAL (Cysview fra Photocure) trenger dypere ned i huden og dette gjør MAL mer effektiv mot akne (og noen hudkrefttyper enn det ALA gjør.

 

http://www.modernmedicine.com/modernmedicine/Modern+Medicine+News/New-study-shows-success-in-treating-acne-with-phot/ArticleStandard/Article/detail/791710?contextCategoryId=40160

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...