Jump to content

ETTERLYSNING


Hoff@

Recommended Posts

Hei

Hoff@ her

Kunne tenke meg og få på banen noen av det gamle gutta.

Tenker på i farten på Laphroaig, hmm god wiskey men nå er det den personen jeg er ute etter er redd du koser deg litt for mye i Portugal?

Og så Pirelli, Zoonic, Vidar, pluss 201, Bartender, Nothern Lights, hallu, felis, Basura, tendy, Teknikern, +++++++ mange flere.

Nå er det på tide å plukke en mange, mange doblingskandidat igjen, den siste her på forumet SKDP hadde jeg 12 gangen på. Dette er vel noe som skjer 1 gang i livet, men jeg har ting på gang igjen, så venner kom ut av skapet og SKRIV.

 

Hoff@

Link to comment
Share on other sites

Enig Hoff@ , det er på tide å stikke fram nesa igjen.

 

Selv har jeg slikket sårene etter en skikkelig nesestyver (Crew Gold), men har nå bygget opp

kapital igjen til å kunne ta noen små bets i markedet.

 

Men, hva pokker setter man friske penger på i dagens usikre marked ????

Link to comment
Share on other sites

Heisann :biggrin:

 

Det er leeenge siden sist var aktiv her i gården!

Jeg er fortsatt aktiv i markedet. Noe trading og noe mer langsiktige investeringer.

Grunnen til at jeg 'ble inaktiv' på forumet var avtagende aktivitet. Det kan være kjedelig å diskutere med seg selv i lengden :rolleyes:

Dersom det har seg slik at aktiviteten her på forumet har tatt seg opp igjen, skal jeg se om jeg ikke klarer å aktivisere meg selv litt igjen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er enig med Bartender at aksjemarkedet ikke er spesielt forlokkende for tiden. Godt mulig vi skal litt opp i nærmeste fremtid, men jeg frykter at det bare blir å fullføre høyre skulder i en feit hode/skulder formasjon som sender oss ned til årsskifet 08/09. Pessimismen min skyldes også fundamentale forhold, jeg tror Italia tryner om noen måneder, og da vil bedrifter og folk holde desperat på pengene sine. Når det gjelder "mitt område" (legemidler), bør man fortsatt ha god tålmodighet. Våre norske firmaer (PHO, ALGETA, CLAVIS)har bra produkter, men de er avhengig av skikkelig store partnere som kan få markedsført preparatene skikkelig før patentene går ut. Selv har jeg kost meg litt med disse etter parolen "selg på melding - kjøp på stillhet", noe som har fungert ganske bra.

 

mvh

amatøren

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter med rundt 200% avkastning på DETNOR, men vil ikke vente på 100% til. Regner med at mesteparten av potensialet er utløst på kort sikt, og føler på salgsknappen.

NSG er også fin og blå, og skal øyeblikk ut.

GJF gikk jeg inn i når de ble notert, og kjøpte meg opp noe mer like etter pga. den lave tildelingen. Bonusaksjer tildeles i desember for dem jeg kjøpte ved notering, så jeg sitter på dem minst til den tid. Når det er sagt så har dette vært en god, trygg investering i disse ulvetider (og med godt utbytte), så det er godt mulig jeg beholder den lengre.

 

Jeg har brukt ETF'er en del i år (både long og short), både REC og OBX, med stort sett gode erfaringer.

 

Jeg klarer ikke å matche din avkastning Hoffa, men har 23% hittil i år, så jeg klager ikke lell.

Link to comment
Share on other sites

Hei Hoff@...;-)

Lenge siden nå....

Ble vel litt lei etter noen nedturer i NAS og TOM.

Tok timeout for den mentale helsa sin skyld...:-)

Har en liten post i TOM men det er mer for å ha en unnskylding til å titte innom aksjetraderen på jobb...

Ellers har sjefen min kjøpt seg opp på 2-plass i SAS (NOK) :-)

Dvs. største private etter folketrygdfondet.

Han krabber oppover i NAS også.

 

Har ikke latt meg friste til å følge på med fly-aksjer, men holder jo ett øye med kursene.

Synes markedene er litt uforutsigbare for tiden.

Store fall pga. frykt og stadig nye "kriser".

Krabber litt opp igjen mellom fallene, men ikke nok til at jeg har satset annet enn en liten post i TOM.

Den er faktisk også i minus med en krone..:-)

Morsomt å se igjen mange av de gamle nickene her inne da!

 

Hilsen NL ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hallo dere!

 

Fortsatt liv her.

 

Akkurat blitt edru etter å ha kvittet meg med DETNOR som jeg har sittet på snart ett år. - Ett godt år.

 

Har tradet lite de siste 3 årene, dog plukket godt i AKER siden bunnen nå på sensommeren.

 

Storkoser meg i Portugal som jeg frekventerer gjevnlig i to-tre måneders intervall gjennom året flere ganger.

 

Det må jo være flere år siden jeg sist var inne her på forumet og kan ikke annet enn si at jeg ble meget forbauset over å se dere igjen. Moro. - Stor takk til Ståle som sendte mail for denne tråden, så vidt jeg husket passordet ved innlogging.

 

Liker ikke dagens børsfall, kan være en ny nedtur?

 

Skal ta meg litt tid til å lese hva som har skjedd på forumet siden sist.

Link to comment
Share on other sites

Hei Lap det var gøy å høre at det går bra med deg.

Jeg har tradet ganske mye med vekslende hell, satt også i DET til i går da solgte jeg. Sitter med en del Bjørner og de gauler høyt i dag, så alt er velstand.

Gøy og høre at du koser det på Algarvekysten, har ikke kjøpt meg hus i utlandet igjen men reiser veldig mye. I år har jeg vært Kenya, Thailand, Kypros, Dubai og på Mallorca og syklet, ellers blir det noen langweekender for å tilfredsstille konas shoppingbehov, det er viktig for husfredens skyld :)

Er også ganske pessimistisk og holdt fingrene unna kjøpsknappen i dag når vi startet, tror faktisk vi skal ned og teste tidligere bunn.

Link to comment
Share on other sites

Sitter her med kun AKER og litt QEC, sistnevnte pent i minus. AKER har vi jo ett forhold til og ser frem til utbytte til våren. Har vist seg lurt å sitte long fra starten av, litt trading inn i mellom for å ta gevinster. Men den har vært utrolig lite volatil de siste årene. Røkke var heldig med oppkjøpet i DETnor og jeg det samme.

 

Jeg gikk på en smell med TGS under krisen, tok meg ett par år før den kom tilbake igjen,...heldigvis. Har vært innom PGS, daytrades stort sett. Må jo ha litt reisepenger i ny og ne.

 

Synes ellers markedet (som vanlig) overreagerer på de ulike triggerene. Likevel, finansuroen omkring euroen tror jeg EU håndterer, men markedet vil svinge kraftig frem og tilbake inntil vi får en solid vekst igjen. Og den kommer.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...