Jump to content

Photocure - Kurs 2012


Medisinmannen

Photocure kurs 2012  

3 members have voted

  1. 1. Hva blir kurs 31.12.2012

    • 18-28
      0
    • 28-33
      0
    • 33-40
      0
    • 40-45
    • 45-50
      0
    • 50-60
      0
    • 60-70
    • 70-80
      0
    • 90-100
    • Under 18
      0
    • Over 100
      0


Recommended Posts

2012 blir et spennende år for Photocure, og jeg skimter break even på driften. Er vi virkelig "heldig" så får Ipsen fart på salget i Europa, og salget av Cysview og Allumera utvikler seg sterkt. Det er nå 16 klinikker som er operativ med Cysview, og GE guidet at Karl Storz hadde 50 d-light klar i påvente av FDA godkjenningen. 50 klinikker som selger to tester om dagen ( ca 6700 tester per kvartal) genererer ca. 22 mill. i inntekter per måned, og et pent overskudd. Grunnlag er op. ex. som Allumera og "bare" 83% GM. Sannsynligvis blir op. ex. noe høyere.

 

Allumera må ha selge ca. 16 200 enheter Allumera per kvartal for å gå i break even, da baserer jeg meg på ikke kvalitetssikrede beregninger fra Q3.

 

Litt mer moderne "snitt" på dette forumet. Nå prøver jeg min første uhøytidelige poll for å lodde stemningen. :smile:

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

Får vi en avtale med Cevira vil vi få en helt annen utviklingen enn da Lumacan-avtalen kom. Likevel ga Lumacan-avtalen oss en pekepinn på hva som vil skje. PHO-aksjen gikk jo kjapt til 63 kroner for å så falle tilbake. Jeg tror at grunnen kanskje kan ha vært at man vurderte feil i forhold til utviklingsløpet. Lumacan var jo i fase I/II og på genrell basis vurdert til som lengere i utviklingsløpet og derfor mer verdt enn når man skjønte Salix sin plan om en om en oral formulering og tilbake til før fase I. Får vi en avtale med Cevira vil jo Cevira definitivt være lenger i klinisk utviklingsløp enn Lumacan viste seg å være, dessuten er det grunn til å tro at avatlen vil være større. Og når dagens kurs tilsier at verdien av Cevira ikke kan være særlig stor, ja det er grunn til å tro at en slik avtale vil sette fyr på aksjen, og skjer det i 2012, ja ja....

Link to comment
Share on other sites

Cevira kan bli en fantastisk opptur. Det skal bli spennende å se hva som skjer fremover.

 

Jeg tror derimot at et overskudd på driften er det som virkelig vil dra i gang kursen. Hvis vi deler produktene om og ser om de gir inntekter, overskudd og utgifter til R&D så vil mye snu seg i 2012 og i begynnelsen av 2013 så.....

 

Hexvix: Gir overskudd i Europa og Norden. Lite R&D kost og noe markedsføring.

 

Allumera: Underskudd, men gir inntekter. Fortsatt R&D kostnader (GLOW).

 

Cysview: Ingen inntekter, litt til R&D

 

Lumacan: Ingen inntekter eller R&D

 

Visonac: Ingen inntekter, R&D

 

Cevira: Ingen inntekter, R&D

 

På slutten av 2012 vil vi ha sannsynligvis ha følgende situasjon:

 

Hexvix: Gir overskudd i Europa og Norden.

 

Allumera: Underskudd, men gir inntekter. Ingen R&D kostnader (GLOW avsluttet)

 

Cysview: Inntekter

 

Lumacan: Ingen inntekter eller R&D

 

Visonac: Ingen inntekter, forsatt R&D

 

Cevira: Ingen inntekter eller R&D

 

 

Neste år så får Photocure følgende utbetalinger: Ipsen 3 mill. Euro, Galderma, 3 mill. Euro, og et beløp fra Salix når de er ferdig med fase I. Cevira kommer i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Vi nærmer oss fasiten på 2012 og vi har fått noen svar.

 

Hexvix: Det går tregt. En liten vekst i salget.

 

Cysview: Det går tregt. En liten vekst i salget.

 

Allumera: Floppet fullstendig og et år etter launch ble produktet stoppet! Talentløst!

 

Lumacan: Det går tregt. To år etter utlisensiering har man enda ikke funnet et oralt formular.

 

Visonac: Kjapt og effektivt med et godt resultat. En flott overraskelse.

 

Cevira: Vi venter i spenning.

 

 

Vi er nå snart ferdig med 2012 og det har vært et skuffende photocure år frem til nå. Ledelsen belønnes stort for noe som i beste fall kan karakteriseres som en middelmådig jobb. Vi virker like langt unna break even i dag som for et år siden. Forhåpentligvis kan en Cevira suksess sende kursen noe opp? Kursen er ikke i nærheten av de tre tipsene som er kommet inn her.

Link to comment
Share on other sites

Guest Snøffele

kursen er jo langt fra det jeg tippet, for du har vel skjønt at jeg er en av de 3 som har vært med i pollenlaugh.png

 

Tror jeg var den som tippet 90- 100 NOK.

 

Heldigvis er det flere som er "på jordet" feks er jo siste kursmål fra FOF og Hans Peter Bøhn på 67 kroner, og i det kursmålet har jo Cevira en riskojustert verdi på 16 kroner.

Bruker vi "vanlig metrics" og p-verdier så har produkter i fase II en p-verdi på 0,2 sånn ca, og i fase III en p-verdi på 0,5 til 0,6. Mulig FOF har justert opp verdien for Cevira i løpet av året (feks pga Cevira feasibility studiet). Men siden det kom 15. mars og oppgradering i kursmålet kom lenge etter det. Faktisk har det vært en analyse mellom Cevira-meldingen og 67-kronersanalysen til FOF, og den var på 56 kroner. Sånn sett så vel mye av økningen til FOF grunngitt at Visonac ble klar for fase 3.

 

Så til poenget, om Cevira IIb er positiv så er jo Cevira teknisk sett i fase 3, og p-veriden økes fra 0,2 til 0,5, eller med 24 kroner. Alt annet likt gir da 67+24 kroner = 91 kroner fra FOF før q4 er ferdig, og de tipper like dårlig som meg!

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke lett forutse at Photocure ikke skal være i nærheten av å lykkes kommersielt med noe av det de holder på med. Spesielt vanskelig er det når vi vet at produktet har fantastiske resultater å vise til.

 

Nå trår jeg vi ender på kurs rundt 40 hvis Cevira har et godt resultat.

Link to comment
Share on other sites

Da har et Indisk selskap lagt inn bud på Dusa pharma. Dusa er opp kraftig den siste tiden og det er ikke helt uvanlig at konkurrentene stiger når et selskap brått blir priset mye høyere. spennende å se hva Dusa prises til når vi vet hva photocure kan få til.Styret i Dusa skal undersøkes om de hargjort jobben sin for aksjonærene da budet er på 8 og en mener verdien er på over 9. Jeg tror ikke styret Photocure kan stave aksjonærer...biggrin.png

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

Det kan snu veldig raskt. DUSA har jobbet med Levulan i mange år uten at inntektene har vært spesielt imponerende, men de siste årene har veksten vært ekstremt god.

 

"However, at least one analyst has set the high target price of NASDAQ:DUSA shares at $9.50 per share. Furthermore, DUSA Pharmaceuticals’ financial performance improved over the past years. In fact, DUSA Pharmaceuticals, Inc. (NASDAQ:DUSA) reported that its annual Revenue rose from $28.34 million in 2009 to $45.30 million in 2011 and its Net Loss of $2.76 million in 2099 turned into a Net income of $6.79 million in 2011. Shares of DUSA Pharmaceuticals, Inc. (NASDAQ:DUSA) grew at an exceptional growth rate. NASDAQ:DUSA shares grew from as low as $1.03 per share in June 2009 to as high as $6.96 per share in October 2012. "

 

http://www.sbwire.com/press-releases/dusa-pharmaceuticals-inc-nasdaqdusa-investor-alert-investigation-of-takeover-by-sun-pharmaceutical-industries-limited-179678.htm

Link to comment
Share on other sites

Det der var meget interessante nyheter Medisinmannen, og særlig fordi dette er en solid kommersiell annerkjennelse av PDD/PDT -teknologien.

Og det ser jo ut til at kursen vil gå minst 8 gangern fra bunnen, kanskje 10 gangern. Og det med en inntektsutvikling på moderate +50% over 2 år. Riktig nok er 10% minus snudd til 15% pluss, men likevel.

Er ganske sikker på bunnen ligger på 36 kroner for Photocure, og at 35 kroner bare er artefakt/dipp/støy. Alt kan selvsagt skje men jeg er ganske mye mer forundret over kursen nå enn jeg var i fjor når den var på 27 kroner.

Edited by Snøffelen
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror og håper vi vil oppleve det samme med Photocure. Når selskapet først når break even så vil selv moderat salgsvekst gi store utslag på bunnlinjen. Jeg drømte om break even 2013, men det går for sent både i USA og Europa til det er sannsynlig. Jeg er rimelig sikker på at Ipsen er en god partner for Photocure, men er usikker på organisasjonen i USA.

 

DUSA har et produkt og har feilet i flere kliniske forsøk også innen PDD.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...