Jump to content

Photocure - Allumera, kommersielt


Medisinmannen

Recommended Posts

Det er på tide med en egen tråd for å følge Allumera sin kommersielle utvikling.

 

Enda en ny klinikk har lansert Allumera og nå raser det inn melding om klinikker som kan tilby Allumera. Tre eller fire nye klinikker den siste uken som jeg vet om og det kan være flere.

 

Denne gangen gjelder det en virkelig prestisjeklinikk. Den verdenskjente AVA MD i Beverly Hills og Santa Monica. Klinikken eies av Dr. Ava Shamban som er dermatologen de bruker på extreme makeover!! Snakker vi om det store gjennombruddet for Allumera? Nevnes Allumera en gang på tv kanalen ABC så kan vi telle penger i årevis.

 

Extreme makeover

 

 

Uansett, nå er Allumera inne på den fremste klinikken og nærmere å bli omtalt på et av de viktigste TV programmene for kosmetikkbransjen, extreme makeover.

 

 

Pressemelding: Ava MD, Now Offering New Photodynamic Cosmetic Treatment, Allumera®

 

Web side til klinikken Ava MD

 

Wikipedia om Ava Shamban

 

 

Det er nok bare du (snøffelen) og jeg som leser på dette forumet og denne informasjonen tror jeg kan være et kjøpssignal. Jeg tror at å få denne klinikken kan være gjennombruddet som gir et stort løft.

 

Hvis Ava Shamban skal bruke noe som virkelig kan gjøre underverker med huden til en pasient i løpet av kort tid uten at bivirkningen er for stor så kan Allumera være det eneste valget. Peeling vises ofte hvor godt og annen PDT har store og langvarige bivirkninger. Allumera vil i mange tilfeller ha stor effekt etter første behandling.

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

God aften Medisinmannen. Godt at du har så god oversikt over mange av de klinikkene som nå tar i bruk Allumera. Det later til å være et betydelig antall etterhvert, og det må da unektelig være et godt tegn.

 

Og det skulle ikke forundre meg om Photocure har truffet et helt nytt marked med sitt produkt.

 

Som en liten digresjon kan jeg faktisk "skryte på meg" førstehånds erfaring med teknologien. Jeg har faktisk prøvd Metvix 2 ganger, for å få fjernet hudforandringer med uønsked celledeling (alle prøver tatt sendes til "cellesjekk" så ja jeg vet at det var det). Poenget er i alle falle at huden etter behandlingen blir minst like fin som før celleforandringen oppstod. Så for meg er det veldig lett å skjønne at at dette kan brukes som hudforbedring i en god del lavere konsentrasjoner og en mer egnet formulering, som i Allumera.

 

Og jeg skjønner godt at dermatolger vil omfavne teknologien, da jeg vil anta at de har såpass med forståelse at de skjønner at Allumera med stor sannsynlighet også beskytter mot hudkreft (håper de har et godt registreringssystem over de som bruker Allumera).

 

Sånn sett vil til og med en normal norsk mann kunne stå inne for å bruke Allumera, selv typen som synes det er femi med fuktighetskrem. Kan umulig være noe stigma å ta en behandling som er kjapp og enkel, som gjøre huden yngere og bedre og man kan si at man skal forebygge hudkreft.

 

 

Håper de kommer med en oppdatering på antall klinikker som har tatt i bruk Allumera på Q4-oppdateringen 16. februar (bør vel aller helst sende en mail på forhånd å be om at de gir den informasjonen).

 

Kjøpte faktisk 200 aksjer i dag også, og det var interessant å se hvordan over 4000 aksjer på kjøp fra 37 kroner og oppover bare ble ignorert. Men har likevel et godt håp om å få de siste 700 aksjene jeg har lovet meg selv før Q4-resultate evt "blålysmeldingen" på nivået det er nå.

Link to comment
Share on other sites

God aften Snøffelen

 

Siden du har brukt Metvix, så antar jeg at du er noen år eldre enn meg... :wink:

 

Jeg har tidligere, husker ikke hvor, vist til en del undersøkelser som har dokumentert den kosmetiske effekten av MAL (PDT). Dette markedet er det DUSA (Levulan) og Galderma/Photocure (Metvixia/Metvix) som har delt mellom seg. Dusa og Galderma behandler pasienter som har henvisning. Det er lang nedetid påpasientene. Jeg tror Photocure har gjort et genistrek som har utviklet et kosmetisk produkt basert på MAL (PDT). Dermatologene kan la alle bruke det og nedetiden er kort, men en kan ta flere behandlinger.

 

En fremtredende dermatolog (Beer) har også poengtert det med hudkreft :" The active ingredient penetrates the skin, the degree of reaction can be controlled and it can be used on precancerous growths as well,” says West Palm Beach, FL, dermatologist Kenneth R. Beer, MD

 

A New Way to Boost the Power of Lasers

 

 

Det er også klinikker som bruker Allumera for å fjerne akne. Visonac skal ta moderat til alvorlig akne og så kan de som trenger det bruke Allumera mot mindre alvorlige forekomster.

 

Jeg tror det er snakk om kort tid før vi får et større medieoppslag om Allumera nå når så mange profilerte personer og klinikker selger produktet.

 

 

Link to comment
Share on other sites

:sleep: Ikke veldig gammel, fortsatt i 30 åra, med et nødskrik, men sol på lys hud for mange år siden kan gi små skader som bør fikses på.

 

Annet, i Allumera er det HAL (Hexyl Aminolevulinate) og ikke MAL (Metyl aminolevulinate)som brukes:

 

 

http://allumera.com/downloads/AllumeraPkgInsert.pdf

 

(sjekk under ingredienser)

 

Men prinsippet er det samme, eneste lille forskjell er at hexyl er mer lipofilt (fettløslig) og egner seg muligens bedre som en vektor som kan trenge dypere ned i huden (og trenger da sikkert mindre konsentrasjon) før porpyrinet dannes og kan belyses for reaksjon.

Link to comment
Share on other sites

 

Begynner å bli utrolig interessant med Allumera nå. Virker som mange klinikker ønsker å tilby Allumera i sitt behandlingstilbud ved siden av mer kjente produkter som Botox, Restylane mm. Og forklaringene må jo være at Allumera allerede er meget anerkjent blant fagfolk og tilbydere. Blir utrolig spennende å se hva Photocure har å si om Allumera den 16. februar, for nå må det jo begynne å dannes et bilde av mulighetene i markedet.

Link to comment
Share on other sites

Terra Conrad er nå forfremmet til ledergruppen og der er sikkert ikke uten grunn.

 

Jeg tror på 2,5. Mill i omsetning Q4 og over 100 klinikker ved utgangen av kvartalet. Det trenger ikke være.riktig, men jeg synes antallet klinikker vi får vite gjennom media øker.

Å

Synd for Michelet at hun ikke har kjøpt aksjer.... :-D

Link to comment
Share on other sites

Ny klinikk. Mindre en i Oklahoma.

 

"Introductory special with Allumera for Facial Refinement. Please look at www.allumera.com and view the testimonials to see if you would be a good candidate. This is another option for those who are seeking resolution of facial issues without the down time of harsh treatments. This is combined with Laser and is amazing without downtime. Makeup can be applied soon after"

 

Laser Rejuvenation

Link to comment
Share on other sites

På denne linken finner du noe av den vakreste kjemien i hele verden :happy:

 

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Porphyrin

 

Alaestere som MAL og HAL er nemlig byggestenene i porfyriner (4 stk i hvert porfyrin).

Og det er dette porfyrinet som kan kan opp lysenergi og sende det ut igjen slik at det ødelegger kreftceller.

 

Det mest kjente porfyrinet er selvsagt heme, pigmentet i blodceller.

Link to comment
Share on other sites

To nye selskaper. Det har skjedd noe med Allumera den siste tiden for nå rauser det inn meldinger på nettet ang. nye klinikker. Det første selskaper under har tre klinikker.

 

Pressemelding: Dermatology Consultants, P.C., Now Offering New Photodynamic Cosmetic Treatment, Allumera®!

 

 

Web side til Dermatologconsultants.

 

 

Den profilerte Gene Rubinsein:

 

Pressemelding

 

Web side

 

 

2012 blir et hyggelig år for oss!

Link to comment
Share on other sites

Ny klinikk:

 

Pressemelding: Union Square Laser Dermatology, Now Offering New Photodynamic Cosmetic Treatment, Allumera®!

 

Link til Union Square

 

Edison skriver dette i dag: "Sales growth could be rapid once awareness and reputation of the product grows and it becomes established."

 

Er dette nå i ferd med å skje? Kort tid etter lansering?

Link to comment
Share on other sites

Tre nye klinikker i dag.

 

The West Institute specializes in non- to minimally-invasive skin rejuvenation, light and laser therapies, neurotoxin and dermal filler treatments, as well as minimally invasive body sculpting and liposuction with local anesthesia on an outpatient basis. Tina B. West, M.D. is the Founder and President of The West Institute. She is a Fellow of the American Academy of Dermatology and a member of the American Society for Dermatologic Surgery, as well as the American Society of Lasers in Surgery and Medicine. She is certified by the American Board of Dermatology. Dr. West has published numerous articles in peer-reviewed literature, including international journals and textbooks and has served as a reviewer for the international journals Dermatologic Surgery and Cosmetic Dermatology. In addition, Dr. West has trained other physicians in advanced techniques using dermal fillers, neurotoxins and other treatments. For more information about The West Institute, visit http://www.westskinlaser.com.

 

Pressemelding:

 

http://news.yahoo.com/west-institute-now-offering-photodynamic-cosmetic-treatment-allumera-140431448.html

 

Hjemmeside:

 

http://www.westskinlaser.com/maps.php

 

Går unna nå! biggrin.gif

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har nok ikke så god oversikt som deg Medisinmannen når det gjelder disse tallene, men vet jo at Q4 tradisjonelt er det beste kvartalet, så 21 mill virker fornuftig og positivt for Hexvix-salget. Tipper 20 mill pga av usikkerhet på hvordan overføringsfasen fra GE virker inn. Men er mer optimistisk enn deg mhp Allumera-salget, så der tipper jeg 3 mil+ :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Har nok ikke så god oversikt som deg Medisinmannen når det gjelder disse tallene, men vet jo at Q4 tradisjonelt er det beste kvartalet, så 21 mill virker fornuftig og positivt for Hexvix-salget. Tipper 20 mill pga av usikkerhet på hvordan overføringsfasen fra GE virker inn. Men er mer optimistisk enn deg mhp Allumera-salget, så der tipper jeg 3 mil+ :tongue:

 

 

Jeg håper virkelig at du har rett 3+ ville vært aldeles fantastisk! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Får være den negative jeg da. Tipper 1,8 på Allumera og 21 på Hexvix.

 

Tror ikke denne kvartalsrapporten vil få noen stor innvirkning på kursen og vurderer faktisk å vente med å vekte meg ytterligere opp til etter rapporten. Selv håper jeg offisiell launch av Cysview kommer snart. Neste kvartal kan også bli mer spennende med tanke på hva Ipsen har fått til....

Link to comment
Share on other sites

Får være den negative jeg da. Tipper 1,8 på Allumera og 21 på Hexvix.

 

Tror ikke denne kvartalsrapporten vil få noen stor innvirkning på kursen og vurderer faktisk å vente med å vekte meg ytterligere opp til etter rapporten. Selv håper jeg offisiell launch av Cysview kommer snart. Neste kvartal kan også bli mer spennende med tanke på hva Ipsen har fått til....

 

 

Det er ikke dårlige tall det. 17% salgsøkning på Hexvix er sannsynligvis langt over det markedet forventer midt i et skifte av avtalepartner.

 

Jeg har fått større tro på salget av Hexvix etter dagens info fra Ipsen og våger meg på et totalt Hexvix salg på 23 mill. Det er opp 27,8%.

Link to comment
Share on other sites

Nytt TV show dere Allumera blir presentert. Denne gangen på Better som 80 TV kanaler viser fra.

 

Se link helt oppe til venstre.

 

http://www.imagederm...x.html#allumera

 

http://www.imagederm...ores/index.html

 

 

Som jeg forklarte på HO-forumet for litt siden så vil 1,3m€ utgjøre en større andel av feks 21 mNOK enn av 23 mNOK.

 

Så når vi faktisk vet at salget av Hexvix i Italia og Tyskland for november og desember endte på 1,3m€ så er faktisk winjard sitt gjett mer optimistisk enn Medisinmannen sitt gjett mhp hvordan Ipsen vil klare å drive frem Hexvix-salget i Europa.

 

Forøvrig må jeg si at jeg bare blir gladere og gladere i Allumera, og føler meg sikrere og sikrere på at Allumera kommer til å bli en kommersiell suksess. Først var det PDD, så PDT og jommen dukket ikke PDC opp, og viser seg som en potensiell superstjerne. Tilbakemeldingene er jo storartet, det går jo tydlig frem av alle linkene Medisinmannen har vist oss. Samt det lille dryppet fra Hestdal om at "mange har kommet tilbake og bestilt mer".

 

Ser likevel ut til at aksjemarkedet ikke helt tar de små hintene, ei heller dagens. Minner bare om at tilbakekjøpene startet i begynnelsen av desember, på et tidspunkt de meget vel kan ha skjønt hvordan Ipsen håndterte Hexvix.

 

Men alt i alt så tror, og håper jeg at det er Allumera som overrasker mest:wink:

Link to comment
Share on other sites

Legene i USA bruker Allumera mot akne.

 

"You’re Invited Wednesday, February 1st from 7am-5pm!

 

Dermatology Associates of Atlanta is excited to announce our latest complexion-clearing technology: Allumera® Photodynamic Skin Treatment. Useful for individuals with varying skin conditions, Allumera® can help reduce the signs of acne and skin’s oiliness, as well as eliminate signs of aging like sunspots and enlarged pores."

 

Det vil ta 2,5 til 3 år før Visonac er klar som middel mot moderat til alvorlig akne. I mellomtiden ser det ut til at Photocure har fått dermatologene til å bruke Allumera som et middel mot akne som er et gigantisk marked.

 

http://www.dermatlanta.com/Blog/tag/allumera-atlanta/

 

 

Det skal bli spennende når GLOW resultatene kommer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...