Jump to content

Photocure - Allumera, kommersielt


Medisinmannen

Recommended Posts

Review av Allumera.

 

Testeren ser resultater etter en behandling og er godt fornøyd etter to behandlinger og anbefaler Allumera til andre.

 

"Are the improvements I personally see worth the treatment? Yes - and I would do it again."

 

http://truthinaging.com/treatments/pro-treatment-review-allumera-photodynamic-therapy

Link to comment
Share on other sites

Dukker tydligvis stadig opp nye klinikker som tilbyr Allumera, og skulle tro at de tilbyr det for at de faktisk har godt håp om at kunder vil bruke tilbudet. Og ser ut til at det også stadig kommer nye stater på lista som tilbyr Allumera:

 

http://www.prweb.com/releases/2012/2/prweb9171635.htm

 

Grosse Pointe Dermatology Associates, P.C., Now The First In Michigan Offering New Photodynamic Cosmetic Treatment, Allumera®! February 08, 2012

 

Postet denne først og fremst pga av navnet på spesialisten som utfører alt de tilbyr

http://www.grossepointedermatology.com/about-us.html

 

"Dr. Balle graduated from Wayne State University School of Medicine and completed his residency in Dermatology at Henry Ford Hospital where he served as chief resident"

 

Burde vel kanskje hatt andrologi og ikke dermatologi som spesialfelt..., :laugh:

 

(må da begynne å bli et betydelig antall klinikker som tilbyr Allumera, har du noe omtrentlig tall Medisinmannen på hvor mange det kan være pt??)

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har ikke noe antall på klinikker, men det må være over 100. Det er nå over 60 som står på Allumera sin side og noen av de som står der har flere klinikker slik som California Skin Institute som har 6 klinikker.

 

http://www.californi...ninstitute.com/

 

 

De har også fått med seg og reklamerer med at Allumera har vært på The Doctors.

 

http://www.californi...ws/in-the-news/

 

 

Jeg er 99% sikker på at Allumera er en suksess og den siste lille tvil blir blåst bort når Michelet foretar et innsidekjøp.

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Det hadde vært interessant å visst hva Photocure gjør med Allumera. Hva tenker de og hva er planen or å få salget i gang. Jeg tror ikke klinikkene er spesielt fornøyd med å selge så vanvittig lite. Sist kvartal var omsetningen på 940k. Det tilsvarer at de 200 klinikkene som har trodd på produktet og blitt en del av forhandlernettverket har solgt i snitt 0,095 Allumeraenheter per dag!!! Eller ca. 2,5 Allumeraenheter per måned!!

 

Det vil være overraskende om noen av disse virkelig satset på Allumera når responsen er så vanvittig dårlig og de ikke tjener penger på produktet. Forklaringen om sesongvariasjon holder ikke. Man kan regner med at klinikker gir produktet helt opp.

 

Økonomisk for Allumera så gir det et tap per kvartal på 7,5 til 8 mill.

 

Hva bør og kan selskapet gjør? Photocure sitter på ca. 300 mill. i cash og det eneste riktige i denne sammenhengen er en massiv markedsføringskampanje. Bruk 20 mill. eller det som er nødvendig for en massiv markedskampanje i USA. Gevinsten vil en kunne få både på antall kunder på eksisterende klinikker og sannsynligvis vil en også få interesse fra nye klinikker.

 

Det er rett og slett latterlig å tape 8 mill. per kvartal på Allumera, ha 300 mill. på bok og ikke bruke det på markedsføring. Interessen på nettet er like stor nå som for et år siden!!!

 

Vi får håpe GLOW snart er ferdig og at Photocure satser 100% på produktet eller stopper det! Hvis Photocure bruke de midlene som er nødvendig så tror jeg Allumera får en stor fremtid.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Photocure legger ned Allumera virksomheten.

 

Da har Photocure tatt en beslutning og lagt ned virksomheten i USA pga tøff konkurranse som har gitt dårlige resultater.

 

Det første som slår meg er at dette er skuffende, men når Photocure har tatt beslutningen så er dette riktig. Allumera koster 8 mill. per kvartal og dette øker sjansene betraktelig til å nå break even Q12013!!

 

 

 

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=313134

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

Når Photocure nå legger ned Allumerasatsingen så vil resultatene blir langt bedre fra og med Q12013. Da vil OPEX per kvartal bli redusert med ca. 8 mill. og Photocure måtte ha ca. 11 mill. i rev. for å gå i break even for Allumera.

 

Det skal bli spennende å se hvordan markedet reagerer på dette, men jeg tror vi får oss en positiv overraskelse der markedet reagerer med å sende kursen opp.

Link to comment
Share on other sites

Tror også at dette vil bli positivt mottatt i markedet. Det viser handlekraft, NPVen var uansett negativt, men det viktigste er nok at man tidligere vil kunne se svarte tall i kvartalsrapportene. Det i seg selv vil gi reprising av selskapet.

 

Lurer likevel på om GLOWstudiet vil bli fullført, om det kan bli startet opp igjen ved en senere anledning og om Allumera har noen verdi om man skulle selge det til en aktør som har et solid markedsføringsapparat.

 

Dette er ikke min sterkeste side, men skulle tro at man kunne solgt Allumera for en god penge når GLOWstudiet er fullført.

Link to comment
Share on other sites

Også så ermet selvsagt gledelig at i Allumerameldingen så understreker Hestdal dermatologibransjen store forventninger til Visonac. Det produktet tok et kvantesprang i rett retning ved den uhyre lovende fase IIb rapporteringen. Tror vi kommer oss over 40 kroner i morgen jeg. La faktisk merke til at ordrebildet så veldig rart ut i dag. Blir spennende å se hvordan dette faktisk påvirker aksjekursen i morgen. Meldingen kom også beleilig til for FOF sin previewanalyse som vanligvis kommer 2 uker for kvartalsrapportering. Tror og håper at de ser på dette som positivt, og håper at de legger på noen kroner på NPVen for CysviewHexvix komponentene. Tipper de går fra 67 til 72 kroner. Men jeg er jo som alltid optimistisk. Og de 5 kronene i pluss representerer altså 12 til 17 kroner for CysviewHexvix komponentene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle likt å vite hvem som besluttet dette. Hestdal eller andre, les styret. Dette var en god beslutning og det viser også at Photocure nå har full fokus på det kommersielle og ikke bare utvikling.

 

Det sparer oss for ca. 28 mill. per år og 1,33 per aksje per år.

 

Nå er det siste usikkerhetsmomentet mitt på break even 2013 borte!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi etterhvert får inn en ny mann som toppsjef i Photocure. Hestdal bør inn i en annen rolle i selskapet og vi må få inn en CEO med mer kommersiell erfaring på internasjonalt nivå. Beslutningen om å satse på Allumera har kostet mye og når man først satser så gjøres det halvveis. Det blir feil. Hestdal har ikke lykkes med den kommersielle biten og jeg er rimelig sikker på at han ikke sitter i dagens posisjon om et års tid, men jeg håper han blir i selskapet.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan konkludere med at markedet reagerte på nedleggelse av Allumerasatsingen med et skuldertrekk. Kursen ned 2% på svært lavt nivå.

 

Det hadde vært interessant med meningen til flere angående strategi og ledelse av Photocure fremover.

 

Jeg tror ikke Hestdal er rett mann når Photocure nå skal endres fra et R&D basert biotek firma til et lønnsomt speciality pharmacy selskap. Det er grunner som taler for og mot Hestdal. Han har endret strategi mtp Hexvix som jeg tror er positivt samtidig som GE har forvaltet produktet dårlig i mange år. Suksess med Hexvix i Norden taler også til Hestdals fordel selv om man etter så mange år i markedet bør forvente en slik markedsandel. Når det gjelder USA og Allumera så tror jeg det viser svakhetene til Hestdal, men selskapet har et oppegående styre og de vurderer dette bedre enn meg. Jeg tror Hestdal sine dager som CEO i Photocure er over.

 

Så håper jeg Photocure endrer strategi ved å satse mer eller like mye på kreft som på dermatologi.

Link to comment
Share on other sites

Har lenge ment at Hans Peter Bøhn fra Fondsfinans ligger mer enn et hesthode foran de andre meglerne. Og selvsagt følger han de 2 aksjene jeg er inne i (PHO, PCIB). Og det kan virke som om han har har innflytelse på avgjørelsene i disse selskapene. I alle fall korrelerer det godt. Dere har vel sikkert fått med dere hva han skrev i 2Q12-previewet fra 12. august:

 

"During 1Q12 Allumera generated a gross profit of NOK 1.1m, whereas the

operating expenses (marketing, sales, administrative) amounted to NOK 8.4m.

We seriously doubt if this is the scenario Photocure envisaged when deciding to

become a Specialty Pharma company within Dermatology. Something has to

change quite soon; Either Allumera soars and proves us wrong, or PHO bites the

bullet and abandons the product."

"

With current rate of spending and slow sales growth, readers should not be

surprised that our model indicates a NPV for Allumera which is close to zero. To

tell the truth, it is actually negative, but only marginally so."Og selvsagt den "påfølgende" meldingen fra i går om at Allumeravirksomhetene legges ned.

 

Hvis man leser følgende ustagn fra en analyse på PCIB i fjor (av FOF og Hans Peter Bøhn) ser det også ut til at han er flink til å forutse og/eller påvirke.

 

"

We have always been pretty clear with respect to our view on the bladder cancer

project (PC-A22), so we were far from unhappy when it recently was abandoned.

Being rather sceptical, we had only assigned a value of NOK 2 / share to it. This

is now gone and we say “good riddance”. Now management will have freed up

valuable time to spend more promising matters"

 

Men ærlig talt Hans Peter Bøhn har lang fartstid i bransjen med tunge og betrodde stillinger, er dessuen lege og nå en erfaren analytiker.Godt å vite at han er på bølgelengde med oss her på aksjeforumet, og greit å ha NPV-verdien hans på FoU-porteføljen.

 

Skal bli spennende å se hva FOF skriver i sitt preview for Q3. I sitt Q2-preview så hadde de 67 kroner og det innebar som sagt at verdien av Allumera var 0 kroner.

Mitt optimistiske gjett er at de har oppgradert verdien på Cysview/Hexvix fra 12 til 17 kroner slik at kursmålet nå er 72 kroner.

 

Vanligvis har previewet fra FOF vært tilgjenglig i en eller annen form ca 2 uker før kvartalsfremlleggelse. Og det er jo ikke så himla lenge tilwink.png

Link to comment
Share on other sites

Det er klart FOF som en av de største eierne kan påvirke selskapet. Klar tale fra Bøen og han har uten tvil stor innsikt både medisinsk og kommersielt. Det er som du sier betryggende at de følger Photocure, men jeg tror også FOF vil stille langt større krav til kommersiell suksess de kommende kvartalene.

Link to comment
Share on other sites

Følgende er Photocure sitt eget estimat (ikke helt ferskt men dog) for "peak sales av de forskjellige produktene de hadde i pipeline:

 

Allumera™ 30 – 50 million €

Visonac™ 240 – 420 million €

Hexvix® EUR 130 – 240 million €

Cevira™ 250 – 550 million €

Lumacan™ 300 – 510 million €

 

Og i Hans Peter Bøhns (Fondsfinans) sine analyser har vel aldri Allumera vært verdsatt til mer en et par kroner (sist analyse null kroner), og det ved en p-verdi på 1,00 (fordi det jo er på markedet), og vil jo således utgjøre mindre andel av Photocure sin verdi om/når resten av porteføljen lykkes.

 

Regner man Allumeras prosentvise del av peak sales så havner man på 2,8%. En prosentdel som blir mindre sammenlignet med de andre produktene som selvsagt vil ha helt andre marginer.

 

Hadde selvsagt vært hyggelig om Allumera lykkes, for det ville jo kunne gitt cash med "en gang". Men Allumera har vel aldri verdt veldig viktig for Photocure, og det har jo kanskje vært like viktig at Allumera skal hjelpe Photocure til å bli kjent i og med det amerikanske markedet. Og nå som fase IIb resultatene var så gode for Visonac, er det jo helt sikkert nyttig at noe av Allumera ressursene går dit.

At vi nå med stor sannsynlighet får sorte tall i 1Q13 er jo bare gull. For et år siden ville jeg nok vært skuffet om jeg visste at aksjekursen ikke skulle være noe høyere enn 37,50 NOK/aksje. På den annen side så har recurrence-free-survival-studiet, fase IIb resultatene og feasibility resultatene fra Cevira vært i absolutt øvre del av "forventningsintervallet", og således har siste året vært strålende. Og er all-time-high på min optimisme angående Photocure, og hvertfall når man justerer for aksjekursen!laugh.png

Edited by Snøffelen
Link to comment
Share on other sites

Allumerafiaskoen er en alvorlig stripe i lakken til Hestdal. Hestdal har informert oss om at mottagelsen av produktet har vært god. Undersøkelser har vist at produktet kunne dekke ut behov i markedet som ikke var dekket. Hvorfor gikk dette galt? Jeg tror klinikkene opplevde lavt salg og gav opp produktet etterhvert og det er her Photocure har bommet. Når selskapet hadde 100 klinikker operativ så burde selskapet intensivert markedsføringen. Dette hadde gitt klinikkene en boost og økt innsatsviljen deres opp mot Allumera og man ville fått flere positive effekter. Photocure satset halvveis på Allumera og det ble, som vi vet, bare tull.

 

Hestdal levere varene og det begynner med Q3 der jeg forventer 60% økning i eget salg og 10% økning i partnersalg for Hexvix/Cysview.

 

Siden 2010 har vi hatt mange fantastiske artikler som har dokumentert for et fantastisk produkt Hexvix/Cysview er. Dette gjelder recurrence free survival studiet og studiet fra Tyskland der en anbefaler Hexvix som standard uavhengig av om det gjelder CIS eller ikke. I oktober 2010 hadde vi studie som viste at Hexvix :"improves the detection of bladder cancer and reduces the rate of early tumour recurrence".

 

I november 2010 hadde vi følgende artikkel i Nature (!!!!): "Photodynamic diagnosis (PDD) can improve surgical outcome on bladder cancer."

 

April 2011 i British Journal of Urology:"The results of the trial demonstrate that Hexvix identified lesions, including residual tumours, that were not detected with white light alone in 49% of the patients. It also demonstrated that the improved detection of lesions resulted in a significant reduction in tumour recurrence within 12 months"

 

Det fantastiske resultatet i mai 2011: "a clinical study included retrospective follow up from 526 patients in a prospective randomized Phase III trial in 28 centers in EU and North America. After a follow-up period up to 5.5 years, the number of patients who have experienced recurrence of their bladder cancer is lower, and the time it takes before the recurrence occurs is longer when they had Hexvix-guided fluorescence cystoscopy."

 

 

Hvis Photocure på bakgrunn av dette IKKE klarer å prestere bedre resultater nå så er det en utrolig prestasjon og da bør Hestdal snarest ta konsekvensene av dette og vi bør forvente gode resultater fra og med Q3!

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

FOF sin siste analyse:

 

"

In spite of Allumera...

Some may be provoked by our heading. As for ourselves, we only hope we

are misinformed and will be proven wrong. In the present analysis we present

a rather grim view on Allumera while arguing that this should not overshadow

the rest of PHO which to us looks quite attractive at current share price.

We advise investors to ignore Allumera and look to Cevira which in about four

months will have its Phase II trial reported."

 

Det tok ikke lang tid før FOF fikk rett og viste at de er velinformert....

 

Har de like god kontroll på Cevira? De kjøper jevnt og trutt og mer enn noen gang. Dette ser lovende ut! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...