Jump to content

Traders Pit - Frem fra glemselen!?


Pirelli

Har traders pit noe for seg?  

5 members have voted

  1. 1. Ja eller Nei



Recommended Posts

For en tid tilbake hadde dette forumet en aktiv gjeng som diskuterte løst og fast i tråder med headingen Traders Pit, det ble startet en ny for hver dag og jeg hadde stor glede av synspunkter og meningsutvekslinger som ble postet.

Spesifikke tråder er bra, men det er ett savn å kunne diskutere aktuelle begivenheter ett sted, uavhengig om det er makro, selskap, tekniske signaler etc.

Tar derfor dette initiativet, så kan dere svare på "pollen" og mene ivei :)
Link to comment
Share on other sites

Jeg gikk i cash i dag, hadde Kværner og PGS.

Nå ser det ut som om finanssystemet i Europa fungerer, bankene har tilgang på billig finansiering og de byr om seg når nasjonene legger ut gjeldsauksjoner. Så det er mulig det er duket for en lengre børsfest fremover, selv ikke de fryktede ratingbyråene klarer å skremme med nedgraderings rykter.

Er frykten og volatiliteten vi opplevde siste halvår av 2011 passert?
Link to comment
Share on other sites

Her er en oversikt over makro informasjon som tilflyter i løpet av dagen:

MAKRO, UTENLANDS
- Storbritannia: PPI, desember (10:30)
- ØMU: Handelsbalanse, november (11:00)
- USA: Importprisindeksen, desember (14:30)
- USA: Handelsbalanse, november (14:30)
- USA: Michigan forbrukertillit foreløpig, januar (15:55)
MAKRO, NORGE
- Boligprisindeksen, 4. kvartal
- Samlet kredittvekst (K3), oktober
- Elektrisitetsstatistikk, november
- Drosjestatistikk, 3. kvartal
- Byggekostnadsindeks for rørleggerarbeid i kontor- og forretningsbygg, desember
- SSBmagasinet: Fremskrivninger av avfallsmengder
Link to comment
Share on other sites

Vi må gjerne ha traders pit igjen. Det ble litt mer action da.

Men vi må ikke glemme at traders pit tok bort oppmerksomheten fra de selskapsspesifikke trådene. Allikevel, noe aktivitet er bedre enn ingenting.

Admin skal ha honnør for å drive stedet. Om noen har en ide om hvordan man kan få faste skribenter, så kan denne siten utvikle seg. Uten det, så faller det tilbake på admin, og det er svært sjeldent 100% frivillig innsats tar av på nettet. Som regel trenger man moderatorer og innholdsskribenter.

Er nå drittlei StockTalk ihvertfall. Selv om det er noen gode skribenter der, er de ikke så aktive. De mest aktive bidrar ikke med så mye nyttig eller interessant stoff.

Er medlem av Xtrainvestor også (gratis), men det forumet lider av det samme som her: Lite aktivitet. Da er dette forumet bedre rent teknisk sett, samt at den har så aktiv kjernegruppe som den har så det er ihvertfall noe nytt stoff hele tida.

Begynner uansett å komme til et punkt der det ikke hjelper på tradinga å diskutere, men det får ihvertfall tida til å fly.. :tongue:
Link to comment
Share on other sites

....egentlig ikke så farlig for meg, vil folket ha en traders pit så gjerne for meg. Hovedsaken er at folk gidder å skrive ...hvis alle skriver litt mer så skal dere se at det blir liv her. :smile:
Enig med Frank S , honør til admin som gjør en god jobb.

Medisinmannen & Snøffelen har vært flinke til å skrive på photocure-topicene i det siste, synes det er bra. Bra av Hoffa å få inn igjen gamlegutta.



Ønsker alle ei riktig god helg !
Link to comment
Share on other sites

Jeg er ny, ingen trader og kjenner ikke Traders Pit og kan derfor ikke svare.

Aktiviteten på forumet bør opp ellers så dør aktiviteten helt ut.

Som sharpshoota skriver så er vi to som er aktiv på Photocure sine tråder, men det stopper garantert opp med oss også hvis ikke flere kommer til.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jeg savner Traders Pit. Likte å kunne diskutere fortløpende hendelser og transaksjoner ila. dagen.
Jeg er riktignok en av dem som har bidratt til lavere aktivitet med fra fraværelse, men jeg har tro på at aktivitet gjennom traders pit vil kunne bidra til å øke den igjen.

I starten vil nok mange av dagene ha få innlegg pga. lav aktivitet. Men har man tålmodighet har jeg tro på at dette forumet kan nå gamle høyder. Husker selv de dagene da alt gikk på trynet i 2008. Da var det høy aktivitet her da...
good all times :)
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...