Jump to content

PHO hva er Photocure verdt? Utgangspunkt i fondsfinans sin 4Q11e analyse


Snøffelen

Recommended Posts

Av mystiske grunner har ikke jeg fått med meg følgende link før i dag, men kanskje noen andre har sett dette? Det er i alle fall Fondsfinans sine estimater for PHO før 4Q11 fremleggelse 16. februar 2012, publisert av Fondsfinans 2. februar 2012 (kurs var da 38,70NOK), hvor de har "BUY" med kursmål på 55,00NOK.

 

http://www.fondsfinans.no/en/files/2012/03/PHO4Q11preview020212.pdf

 

og da sammenlignet med:

 

http://www.photocure.com/upload/4thQR-11.pdf

 

Det er selvsagt interessant å lese en slik analyse, men det er særlig 2 saker jeg henget meg opp i.

 

Det første er kort og tar derfor det først, og det er FOF sitt salgsestimat for 4Q11 for Hexvix-salg in the Nordics på 5,5 mill NOK (1600 enheter) og partner på 7,8 mill (7000 enheter), tilsammen 13,3 millNOK, når PHO i virkeligheten viste seg å levere Hexvix-salg in the Nordics på 7,1 mill NOK (2141 enheter) og partner på 11,9 mill (9102 enheter), tilsammen 18,9 millNOK.

 

Med andre ord så var virkeligheten +30% in the Nordics, og over +50% på partner i forhold til FOF sine estimater.

Ikke rart FOF har kjøpt minst 150 000 aksjer siden starten av februar, og frem til nå (og sannsynligvis mye mer!).

Selv om de bommet mest på partner-salget så tror jeg de likevel ble mest trigget av Nordic-salget, rett og slett fordi det viser at gode salgstall er mulig (særlig fordi Danmark er i bresjen). At Photocures nye partner leverer langt over FOF sine forventninger er meget positivt da det, etter mine begreper, er FOF som desidert mest peiling på denne aksjen.

 

Det andre jeg fant interessant var jo selvsagt hvordan de viste "sum of parts":

 

Valuation model

"Sum of parts" PhotoCure NOKm /share Cumul P /share Cumul

NPV Hexvix 351 17 17 0.80 13 13

NPV Allumera 136 7 23 0.33 2 16

Net cash holdings (*) 297 14 38 1.00 14 30

Outstanding cash for Metvix 43 2 40 0.90 2 32

NPV of accumul losses 46 2 42 0.50 1 33

NPV R&D Portfolio (estim) 2 229 107 148 0.18 20 52

PCI Biotech (listed) 56 3 151 1.00 3 55

Value PHO 3 158 151 0.36 55.1

*) Adjusted for inventory, receivables and payables

Not risk adjust Risk adjusted

Source: Fondsfinans Estimates

 

Etter mine begreper synes mange av delene er meget forsiktig vurdert. Og husk at verdivruderingen på 55NOK er jo allerede fra Fondsfinans forsiktige 4Q11e som jo viste seg å være i forsiktigste laget.

 

Det er mange ting som er interessant å diskutere her, også det faktum at aksjekursen bare er omtrent 10% høyere siden FOF kom med denne analysen.

Av andre saker synes jeg en "p-verdi" på F&U-porteføljen er ekstremt forsiktig (noe jeg har forklart på tidligere tråder her på aksjeforumet.

 

Håper vi kan få en god diskusjon omkring dette,

Link to comment
Share on other sites

Etter mitt syn så presenterer FOF en god analyse basert på dagens tall og dagens situasjon. Det greieste er vel å ta punkt for punkt i verdianalysen og da kommenterer disse.

 

Hexvix (kr. 13, 351 mill.): Grei verdifastsettelse når vi vet utviklingen i Europa. Norden er OK, men gir ikke mye netto. Her er det en stor oppside hvis/når Photocure klarer å komme i gang i USA og Ipsen får fart på salget i Europa. Hexvix er nå et større produkt enn hva Metvix var da det ble solgt for 500 mill. En bra salgsøkning i Europa og lansering i USA så mener jeg verdien fort kan dobles. USA er tross alt verdens største marked og Photocure skal selge direkte i dette markedet. kr. 26, 700 mill.

 

Allumera (kr. 2, 136): For høy verdifastsettelse i forhold til hva selskapet har levert. Her må vi bare se hva som skjer. FOF påstår at visningen på The Doctors har skapt stor interesse for produktet. Lite nye klinikker i det siste noe Photocure også guidet under Q1. De ville heller lykkes ved de etablerte klinikkene. Jeg tror den verdien kan stå, men det kan bli en overraskelse.

 

Jeg har ingen kommentarer til cash, utestående cash, NPV of accumul losses eller PCI Biotech. Her kan PCI Biotech gi noen kroner ekstra hvis de lykkes.

 

 

Det som kanskje mange mener er mest spennende er pipelinen og det er jeg enig i. Den er av FOF "verdsatt" til 2,2 mrd. og med en risikojuster verdi per aksje på kr. 20, og den høyeste verdien i analysen. Her er det mange måter å regne på (dette er noe Snøffelen har skrevet mye om) for å anslå verdien av produktkandidater. Jeg regner med Lumacan er verdsatt meget lavt da de har startet det løpet helt på nytt. Da sitter vi igjen med Cevira og Visonac som begge er godt ut i fase II, og i løpet av noen måneder så vil de forhåpentligvis vil begge være klar for fase III. Det er kjent at bare 44% av produkter i fase II når fase III og ca.65% av produkter i fase III får markedsgodkjenning. Det er gode tall for oss og jeg føler meg veldig trykk på at Cevira blir klar.

 

Hvis vi da antar at FOF bruker disse forhåndstallene for suksess (noe jeg tviler på de gjør biggrin.png ) så er sannsynligheten for å få markedsgodkjenning ca. 29% (kommersiell suksess er langt mindre). Når og hvis produktene når fase III så bør risikovurderingen endres betraktelig og da ser jeg for meg minimum kr. 50 risikovurdert verdi per aksje.

 

Hva tror jeg FOF vil sette som kursmål ved gode salgstall for Hexvix, launch av Cysview i USA og vellykket utvikling av Cevira og Visonac:

 

Hexvix 26,-

Allumera 2,-

Net cash holdings 14,-

Outstanding cash for Metvix 2,-

NPV of accumul losses 1,-

NPV R&D Portfolio 50,-

PCI Biotech (listed) 3,-

 

Kursmål: 98,-

 

 

Sammenlignet med de andre biotech selskapene på Oslo børs så tror jeg dette er svært konservativt, men det kan fort snu. Photocure må rett og slett vise at de kan få fart på salget og klarer de det så vil verdien av R&D porteføljen stige tilsvarende tror jeg. Algeta, Clavis, Bionor og Biotec er priset hinsides all fornuft sammenlignet med Photocure.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at FOF har en god analyse, men synes som sagt de i overkant forsiktig med sin suksess-sannsynlighet for R&D-pipelinen.

 

Nå er ikke de 2 229 mill x 0,18 = 20 NOK/aksje delt opp hva som er verdt hvor mye av Lumacan, Cevira og Visonac. Men siden Lumacan er adskillig lengere frem i tid så er jo både "NPV-komponenten" og "p-verdien" vesentlig lavere enn for Cevira og Visonac.

Sier jeg for enkelhets skyld 1300 mill for Cevira, 700 mill Visonac, og 229 mill for Lumacan for NPV, så har man i alle fall et utgangspunkt for diskusjon. Alternativt kan man jo selvsagt dele på 3...

 

Bruker man første forslag så burde burde "p-verdien" i anaysen være 0.395 om man bruker 44% sannsynligheten (og setter Lumacan til 0.00!), og bruker man "delt på 3"-versjonen så blir likevel "p-verdien" 0.293 (selv med Lumcan p-verdi på 0.00)

 

Meldingen vi fikk 15 mars om forløpige resultater fra Cevira var, etter min mening, mer signifikant enn det markedet tilkjennega.

Selv om populasjonen bare var på 13 pasienter gir det likevel en meget god indikasjon på hva vi har i vente. Så personlig tror jeg at det også er på pluss-sida hva "p-verdi" angår.

 

Når det gjelder NPV av Hexvix på 351 mill så har jeg mistanke om at den vil være adskillig høyere på FOF sin neste vurdering, og at det er den komponent av "sum of parts" som har trigget FOF sine mange kjøp de siste månedene.

 

Skulle FOF kommet med noe kursmål i dag ville det nok vært på 70 kroner, og går det som vi tror i 2012 så tror jeg FOF kommer med kursmål godt over 100 kroner utover i 2012.

 

Skal prøve å følge litt med for 4Q11e fra FOF kom ut 2 uker før 4Q11, og det skulle tilsi 1Q12e fra FOF kan være tilgjenglig 12. april.

Link to comment
Share on other sites

Det som opptar meg mest nå er ikke å drømme om pipelinen, men å få realiserte de produktene vi faktisk kan tjene penger på. Cysview er enda ikke i salg og godkjenningen av det nye D-light systemet er enda ikke i ordne. Nå har Photocure ute en søknad etter medical device manager med søknadsfrist "snarest". Det er noe som skjer i Photocure og hvis det er godkjenningen av D-light systemet som får selskapet til å søke etter noen å få på plass godkjenningen snart to år etter at produktet ble FDA godkjent så bør dette få konsekvenser for den ansvarlige som etter min mening er Hestdal og muligens styret. De har jobbet lenge med planen om å ta over Cysview fra GE så Photocure burde vite hva som var nødvendig for å få på plass en godkjenning. Det nytter ikke å skylde på Karl Storz.

Link to comment
Share on other sites

Enig det Medisinmannen, og får inderlig ikke håpe at denne stillingen skal jobbe med D-light..., og bare det.

 

Søknadsfristen er jo 25. april, og med litt intervjuer etc så kan jo personen de skal ansette tidligst si opp sin jobb og være ansatt i PHO 1. september, det er jo vanlig med 3 mnd gjennsidig oppsigelse. Ålyse ut en slik stilling for å jobbe med bare D-light rimer dårlig med det Hestdal sa 11Q4 om at de venter snarlig godkjennelse, eller "Blekksprut" sin mail til CFOen, der CFOen svarer at det ikke er noen problemer.

 

Tror kanskje heller at det er enheten til Sangentia man ønsker å ha kontroll på med denne stillingen, sett i lys av erfaringene med D-light. Og så er det jo sikkert andre problemstillinger en slik person kan jobbe med i PHOTOcure :o)

 

Ser ikke bort fra at jeg søker på den ;o)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Enig det Medisinmannen, og får inderlig ikke håpe at denne stillingen skal jobbe med D-light..., og bare det.

 

Søknadsfristen er jo 25. april, og med litt intervjuer etc så kan jo personen de skal ansette tidligst si opp sin jobb og være ansatt i PHO 1. september, det er jo vanlig med 3 mnd gjennsidig oppsigelse. Ålyse ut en slik stilling for å jobbe med bare D-light rimer dårlig med det Hestdal sa 11Q4 om at de venter snarlig godkjennelse, eller "Blekksprut" sin mail til CFOen, der CFOen svarer at det ikke er noen problemer.

 

Tror kanskje heller at det er enheten til Sangentia man ønsker å ha kontroll på med denne stillingen, sett i lys av erfaringene med D-light. Og så er det jo sikkert andre problemstillinger en slik person kan jobbe med i PHOTOcure :o)

 

Ser ikke bort fra at jeg søker på den ;o)

 

Søkte du jobben?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Nå er DUSA Ph. verdsatt høyere enn Photocure. Market cap. DUSA er ca. 1 mrd. og 225 mill. høyere enn Photocure. DUSA som har et produkt med OK suksess og en pipeline som har skuffet i alt. DUSA har vært dyktig kommersielt med Levulan og Photocure/Galderma har aldri klart å etablere seg som en virkelig konkurrent til tross for at Metvix skal ha dokumenterte fordeler, men som kanskje ikke er spesielt viktig for AK men desto viktigere for akne der DUSA mislyktes sist. Å være first mover betyr alt og den fordelen har vi for Visonac.

 

Suksessen til DP viser også potensialet til Photocure.

Link to comment
Share on other sites

Ser at Merlin har postet DNB sin analyse på HO-forumet:

 

"Innlegg av: Merlin (23.10.12 03:17 ), lest 88 ganger

Ticker: PHO

PHO Opptur kommer! Dnb med ny rapport

Photocure is set to report its Q3 results on Friday, 26 October. While it is too early to be enthusiastic on its Q3 P&L, we see two recent positives: 1) Cysview’s selling price in the US has risen 16%; and 2) Allumera operations will be discontinued. Despite currency trends offsetting some of the positives, we have raised our target price to NOK 45 (44) and reiterate our BUY recommendation.

 

Q3 preview. We forecast revenues of NOK20m and operating profit of NOK-33m. Cash balance is expected to be NOK 266m by the end of the quarter. In our view, the company’s cash balance implies that it is more than fully funded.

 

Hexvix/Cysview. We expect healthy growth in Photocure’s own sales, primarily driven by US sales through both an increase in volumes and its selling price of USD99/unit. In Europe, we expect Ipsen will need more time to lift sales.

 

Positive news that Allumera operations are to be discontinued. We expected the Allumera operations to be a continuous cash drain and the decision to discontinue operations has increased our valuation of Photocure by cNOK 4 per share. We believe there could be industry interest to acquire the product, but for now we place no value on it (and its value is probably limited).

 

Clinical results on Cevira expected in Q4. According to the company, there is “significant interest from potential partners” on Cevira. The feasibility study returned highly encouraging results, and if this is confirmed in the phase IIb study which is expected to be reported this quarter, a partner agreement should be imminent.

 

Estimate changes. Removal of the Allumera operations, in addition to the 16% increase in the Cysview price, more than outweighs the negative currency effect.

 

Valuation and recommendation. Our SOTP valuation is now NOK50, and after applying a 10% liquidity discount we derive our target price price of NOK45 (previously NOK44). In our SOTP, NOK11.2 is cash, and NOK2.5 is the current market value of the PCIB stake. We expect the upcoming phase IIb data on Cevira in addition to rapid growth at the US Cysview operations will attract attention to the company."

 

 

Men det som er litt drøyt her er at Marianne Skeisvoll Bjørnsen tråkker ut i det igjen når hun påstår at "selling price for Cysview er 99 dollar!"

 

Ser vi feks på Photocure sitt 3Q11

 

http://www.photocure.com/Global/Investor-relations/Quarterly-reports/2011/2011-Q3.pdf

 

Så ser "In the Nordic region, Photocure increased

end user sales to 1.629 units in the quarter"

"Photocure s

own sales in the Nordic region were NOK 5.7 million"

 

Som gir 3500 NOK per unit, og;

 

"Sales through GE Healthcare accounted for NOK 8.8 million"

"GE Healthcare increased the end-user sales of Hexvix by 5% to 7.369 units in the third quarter of 2011"

Som gir 1200 NOK per unit.

 

Nå har jo Photocure selv rettighetene slik at 99 dollar med kurs 5,7 gir 564 kroner, og legger man det p 3500 så man en ØKNING i salgspris på 16%.

 

Setningen til Marianne burde vært "selling price INCREASE of 99 dollar unit"

 

Jeg tror DNB er skikkelig interessert i å kjøpe, og ønsker å tone det ned. Slik det står nå er det jo enkelt å skylde på en trykkfeil, og de har jo sitt "på det tørre" de sier jo kjøp, men det er jo mange aksjer som anbefales, og hennes kursmål er jo marginalt over (45 kroner) over dagens nivå.

 

Jeg oppfatter dette som sleipt, hva tror du Medisinmannen?

Link to comment
Share on other sites

"both an increase in volumes and its selling price of USD99/unit"

 

Mulig jeg må be Marianne of unnskyldning, men denne setning er da veldig tvetydig, og jeg er usikker på om det er gjort med vilje.

 

Det er fort gjort å lese den som at volumet er økt og det samme er prisen, som er 99 dollar, eller, som sant er at prisen har økt med 99 dollar.

 

Sleipt, tvetydig, eller soleklart, det er spørsmålet Medisinmannen.

 

Det eneste jeg er sikker på er at PHO er kraftig undervurdert og at en rekyl. Får vi gode resulatter på Cevira er FOF sitt kursmål nærmere 90 kroner det er jeg sikker på. Kommer det en avtale er vi godt over 100 kroner. Selv mener jeg at PHO ved årskifte, om alt går etter planen (Hexvix/Cysview), så skal den være verdt 150 kroner.

 

At PHO har klart å øke prisen med 16% i det siste er et meget godt tegn på at reccurrence free survival er i ferd med å slå gjennom og at FOF må gjennoppta sin Gold standard for Hexvix/Cysview.

 

Dette lover meget bra, og attpåtil er det tidenes rabatt på PHO pt. Sist det var en lignende sjanse på OSE var når Algeta stod i 11 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det er sleipt, bare uklart formulert. Meglerne kan skrive hva de vil om Photocure uten at kursen blir påvirket. Det er meget meget positivt at Photocure setter opp prisen med 16%. Jeg tror det viser at Cysview får en god mottagelse i markedet. Nå gjelder det å pushe d-light apparat og få trent kirurger. Det virker også som de i USA bruker Cysview i større grad utenom TURB.

Link to comment
Share on other sites

En prisøkning på 99 dollar per enhet Cysview solgt tilsvarer jo mer enn 50% av det Photocure mottar fra sin Europeiske partner Ipsen per enhet Hexvix solgt.

Det er egentlig utrolig at det er mulig å øke prisen på et produkt i en tid der alle legemiddelfirma må dumpe prisene på sine produkter, generika som patentbeskyttede. Riktignok har ikke Hexvix/Cysview noen konkurenter, men det har de jo aldri hatt heller. Jeg er overbevist om at det er recurrence free survival studiet som har "skylda".

FOF blir garantert nødt til å ta opp sin "Gold standard igjen", sist de hadde den var verdien for Gold standard nær verdien av Hexvix alene, men med en p-verdi på 0,15, og utgjorde da ca 2 kroner per aksje. Tror både totalverdien, og i alle fall p-verdien skal være høyere nå. Ingen grunn til å ikke øke NPV for Hexvix fra 12 til 17 kroner ved neste korsvei.

Link to comment
Share on other sites

Flott med noen positive nyheter og litt kjekt å se at DNB følger Photocure så tett at de fanger opp produktprisen i USA og endringer i dette. Det hadde jeg ikke ventet etter å ha lest den forrige analysen.

 

Det hjelper lite med kursmålene til FOF eller DNM. Nå skal vi ha økning i inntekter og reduserte kostander og i løpet av kortest mulig tid skal selskapet gå i pluss på driften.

Link to comment
Share on other sites

http://www.felleskatalogen.no/medisin/hexvix-photocure-559799

 

Jeg vet ikke hva som er prisen for Cysview i USA. Men sjekker man i Felleskatalogen så ser man at det koster flesk med Hexvix i Norge, nærmere bestemt 4234,50 NOK. Tas det samme pris i USA for Cysview i USA som for Hexvix i Norge skulle det bli 739 dollar, på siste kurs 5,73, mens en kurs på 5,76 gir 735 dollar.

Dette kan tyde på at de har klart å øke prisen over hele fjøla (også ca 25 € mer inn per enhet fra Ipsen sitt salg), men det blir bare gjetning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si at jeg er svært skuffet over Photocure og det selskapet presterer. Har jeg bommet totalt i mine vurderinger?

 

Komersielt: En enorm skuffelse. Allumera og Metvix har vært store skuffelser. Hexvix og Cysview er på god vei til å bli det.

 

Pipeline: Lumacan: Utviklingen går enormt sent. Nå er Salix i gang med en rectal fase I/II og hvis den er vellykket så skal de i gang med orale undersøkelser. Dvs. to år uten fremgang.

 

Visonac: Forsinket

 

Cevira: Kanskje det går bra?

 

 

Selskapet er ledet av en lite karsimatisk mann som virker enormt forsiktig selv om selskapet er flink til å bruke penger til lønn og andre fordeler for seg selv. Lite driv og fremgang.

 

Jeg har havnet i tenkeboksen og vurderer om jeg skal droppe dette selskapet. Hvert kvartal er en skuffelse når det gjelder salg og resultatutvikling til tross for alle positive artiklene så er det utrolig at Photocure ikke har større suksess.

 

Break even på driften er rett og slett en fjern drøm og jeg gidder ikke forsøke å anslå når og hvis det vil skje.

 

Nå skal jeg tvinge meg til å se/høre på Q3 presentasjonen og jeg må innrømme det er en lidelse å høre på Hestdal.

Link to comment
Share on other sites

Nok tullprat fra Hestdal. Han kaller Q3 suksessfullt med sterk vekst? Dette er vas og Hestdal viser at han ikke har ambisjoner. Den mannen må bort raskest mulig.

 

10 scope på plass og det er enormt skuffende. Hestdal beholder guidingen om 40-50 scope på plass i løpet av 2012 og jeg er sikker på at når Q4 presenteres så har Photocure ikke klart å levere dette.

 

Meget skuffende!!

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

Helt enige Medisinmannen, dette var en enorm skuffelse, og da snakker jeg selvsagt om Hexvix/Cysview-salget. Dessverre er det intet tegn å spore at recurrence free survival-studiet har hatt noen særlig effekt. Det er utrolig at man ikke klarer å kapitalisere bedre på et så godt produkt enn dette.

At det leveres såpass bra regulatorisk og klinisk virker det jo nesten bortkastet når det omtrent kastes bort kommersielt.

 

Nå må styret ta grep før det skusles vekk flere verdier!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Men kommer nok ikke til å selge for selv om Photocure skuffer, så er markedet enda mer skuffet når de verdsetter aksjen til usle 35,50. Og tar man et blikk tilbake og ser på Fondsfinans sin analyse fra 12 august så er den spot on. Der er jo Allumera verdsatt til 0 kroner og Hexvix beskjedne 12 kroner per aksje. Det er jo FoU-porteføljen som gir verdi, også lykkes Cevira så øker verdien på FoU-Porteføljen med minst 20 kroner. Forventningen om avtale vil da bli så store at aksjen kommer til å gå minst til 50 kroner, og kanskje opp mot 60 kroner også. Kommer vi på de nivåene blir det også utskiftning i aksjonærmassen, og da kommer kanskje meglerhusene på banen.

Har ventet/vært aksjonær i 4 år nå så klarer nok litt til ja. Dessuten har jo styret vist seg handlekraftig, så skulle ikke forundre meg om Hestdals rolle har vært diskutert.

Link to comment
Share on other sites

Guest Torotoro

Enten høyt oppe eller langt nede....

 

Jeg er ikke så misfornøyd med resultatet i dag. Ha i mente at Q3 er sommermånedene - og omsetningen påvirkes også av dette. Jeg tror Q3 resultatene er for tidlig å konkludere på. Det er jo også kjent at fra tidligere at det ville komme store kostnader på markedsføring sammen med Ipsen.

 

Når det gjelder guiding på Cysview sentre så står det i presentasjonen:

 

"10 additional high procedure volume urology centers enabled since FDA approval in May of upgraded scope

–Installed base 27 YTD

–On track for 40-50 by year end"

Betyr dette at det er 27 Cysview sentre med den nyeste Karl Storz uniten - eller at det er 27 sentre med en blanding av gammel og ny Karl Storz uniter? Og hva er egentlig guidet?

Link to comment
Share on other sites

Men når det er sagt så er alltid 3dje kvartal det desidert dårligste, og salgs- og markedsføringskostnadene kommer til å gå ned, og aksjen er jo ikke akkurat dyr. Penger på bok, veldig bra FoU-portefølje og liten risiko. For min egen del kommer jeg til å fortsette å kjøpe aksjer. Men håper som sagt at styret tar grep snart eller at de som styrer snarest klarer å kapitalisere på det fantastisk vitenskapelige arbeidet som er lagt til grunn for å få frem Hexvix

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg har forstått det så har instrumentbasen økt fra 17 til 27, mens de tidligere guidet 50 ved slutt 2012, mens de nå guider 40 til 50 scopes.... Med andre ord så sier de nå at de kanskje bare klarer 40, eller ca 60 prosent av hva de tidligere har guidet. Ikke bra.

Edited by Snøffelen
Link to comment
Share on other sites

Dette er rett og slett elendige tall og det kan ikke unnskyldes med at det er det dårligste kvartalet da det sammenlignes med tilsvarende kvartal året før. Pipelinen glemmer jeg nå da den alltid inneholder store tall. Ref. da Metvix ble lansert og det samme gjelder Hexvix. Den kommersielle fasiten er grusom og da ser jeg bort fra Allumera.

 

For min del så blir det ikke kjøpt en aksje til i Photocure, men jeg avventer salg rett og slett fordi jeg har stor tro på teknologien og produktene. En tøffere leder som stiller resultat krav til sine ansatte er det som trengs. Husk at ledelsen i Photocure får nesten full uttelling på sine opsjoner og den kommersielle fremgangen er nesten fraværende.

 

Jeg regner med og håper at fondene som er inne på eiersiden tar et oppgjør med styret i Photocure snarest.

 

Antall scope på plass er for dårlig.Det var først guider 50 NYE scope i løpet av året, dvs. 66 totalt. Nå er det snakk om 40 totalt. 10 nye scope på fem måneder er to scope per måned. Det er to måneder igjen av året hvordan har Hestdal tenkt å få ut 15 scope per måned resten av året?

 

Hvordan kan Hestdal påstå at pasient awareness is gaining momentum? Hvordan har han målt det?

 

Regner med Cevira avtalen blir en avtale med minimalt up front og en avtale der Photocure skal betale store deler av markedsføringen eller et oralt formular bla bla bla av up front paymenten.....

 

Ta avtalen med Salix som et eksempel. Salix har fått avtalen nesten gratis og de har ikke brukt noe kapital på avtalen og de tar det veldig rolig mtp utviklingen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...