Jump to content

PHO hva er Photocure verdt? Utgangspunkt i fondsfinans sin 4Q11e analyse


Snøffelen

Recommended Posts

Hvis dere går på youtube og søker på: "photocure" så får dere se en presentasjon av Hunter Hall, nest største aksjonær i Photocure. Andre har lett etter gode oljerelaterte investeringer i Norge så har de for 10 år vært inn i biotek. Det har ikke gjort det bra til nå, men det er spennende....

 

Presentert av James McDonald som mener at prisingen av Photocure er "veldig interessant" og da er den nok enda mer interessant i dag en for 2 mnd. siden da dette ble lagt ut.

Link to comment
Share on other sites

Interessant aa hoere fra Photocure sin stoerste kommersielle aksjonaer. Og de var da ogsaa av den mening at inntektene naa vokste rapidly. Selv om dette klippet nok av fra foer Q3-resultatene. La ogsaa merke til at de satt approval date for Cevira til 2015. Hoertes i alle fall ikke ut som om de hadde tenkt til aa selge. Og det holder jeg med dem i.

 

Og selv om kursen har hatt en stadig fallende utvikling i hoest, saa har ikke kursfallet vart saerlig stort siden etter Q2 for over 3 mnd siden, da PHO stod i 37 kroner.

 

Og jeg tviler sterkt paa at noen vet noe om utfallet av Cevira utenom noen faa insidere. Husk at det er 262 pasienter fordelt paa 23 sentere. Og det er vel han Hillemanns i Hannover som koordinerer dette, eller?

 

Kan ikke skjoenne annet at dagens kurs er ekstremt gunstig for kjoep. Cashbeholdningener vel 12 kroner per aksje, og naa naar drIften snart gaar i null saa er det jo penger som kan telles med. Visonac er i fase 3, saa godt som, og foer eller senere far man vel sving paa Hexvix/Cysview.

Det er jo ikke akkurat ClaviS eller Diagenic risiko paa dette.

 

Ingenting er forandret, bortsett fra aksjekursen da, og FOF er fortsatt sterke i trua og kjoeper. Men begynner virkelig aa bli klar for noen harde fakta naa.

 

Saa at Photocures Kjetil Hestdal skal snakke rett etter Clavis-sjefen paa DNB sine markedsdager. Haaper at han har gode resultater aa fortelle om da, alternativt kunne det varetekt interessant aa se ansiktet hans anar han skal snakke. Kan vaere vanskelig aa skjule at man er confident hvis man snakker rett etter Clavis, saerlig saann som DNB har hauset Clavis.

Edited by Snøffelen
Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært kjekt hvis Hestdal fikk prate om det suksesfulle Cevirastudiet på konferansen. Desto tristere ville det være for deltagerne om en først skulle høre på Clavis og så en Hestdal som stotrende skulle fortelle om en Cevira fiasko.

 

 

Det er vår gode venn Peter Hillemanns som er principal investigator.happy.png

Link to comment
Share on other sites

Sist jeg saa et konkret tall for Photocure var 67 kroner i preQ2-analysen, for FOF hadde det litt mer diffuse "rundt 60 kroner" i infoen Medisinmannen postet for noen dager siden. Om de har justert ned forventingene eller hva vet jeg ikke, men holder fast ved de 67 kronene FOER dagens resultat.

 

Tar man en kikk paa denne linken:

 

http://www.stocklink.no/Article.aspx?id=98912

 

Saa ser man at Hestdal ganske klart sier at:

 

"Med disse resultatene øker sannsynligheten for aa komme i maal, sier Hestdal og viser til at sannsynligheten fra foer man gaar i fase 2b typisk er på 30 prosent, men etter en fase 2b, som Photocure naa har passert, er sannsynligheten oekt til 60-70 prosent."

 

Har ikke noen konkret sannsynlighet for hvordan FOF vurderte Cevira foer dagens resultat, men de hadde hadde en p-verdi paa 0,28 for hele FoU-portefoeljen, og eksplesitt satt Visonac til 0,50. Med andre ord er det sannsynlig at de har satt Cevira til 0,25 og Lumacan til 0,1. Saa selv om FOF er forsiktige og sier 50% saa betyr det uansett en dobling av NPV av Cevira, minst. Og Hestdal sier 60 til 70% fordi han vet hvor gode disse faseIIb-resultatene er.

 

Med andre ord saa maa FOFs nye verdivurdering av Photocure misnt vaere 60+16 = 76 kroner, men mest logisk vaere 67 + ca 24 = 91 kroner.

 

Ikke rart de kjoepte solid i dag; 40 000 aksjer, og det var paa hugget naar kursen stod i 39 kroner, inntil de innsaa at faa andre skjoente signifkansen av dagens medling.

 

I samme linken står det ogsaa en godbit som:

 

"De to siste årene har biotekselskapet ifølge Hestdal jobbet med å presentere Cevira, og han mener det er lagt et godt fundament av mulige partnere.

 

- Alle de store er der. Det er Pfizer, MSD, det er Bayer – alle de store selskapene har produkter for behandling av kvinnesykdommer, sier Photocure-sjefen. "

 

Og maaten han sier dette paa gjoer at jeg holder en knapp paa min tidligere favoritt til partner; Bayer. Alle vi som leser og skriver paa aksjeforumet vet at det er "perfect match"

 

Synes ogsaa det var en vesensforskjell mellom dagens norsk og engelske melding:

 

"De foreloepige resultatene gir oss et godt klinisk grunnlag naar vi soeker etter en partner som

kan bidra til videre utvikling og kommersialisering av Cevira"

 

Mens den engelske versjonen var mer rett paa sak:

 

"These initial results support the ongoing partnership discussions for the further

development and commercialization of Cevira as a promising new treatment option

for the large number of women globally who suffer from HPV infections and

related precancerous lesions of the cervix."

 

Summerer man opp dette skulle det ikke forundre meg om Photocure allerede er i serioese samtaler med Bayer, og slik resultatene er naa saa er det ikke sikkert at Bayer trenger aa vente paa 6-9 maaneders oppfoelgingen (slik FOF antyder naar FOF sier at de forventer avtale i 2H2013)

Edited by Snøffelen
Link to comment
Share on other sites

I dag, og i går saa har Fondsfinans vaert den stoerste selgeren..., og det paa et viktig teknisk nivaa, 38 kroner. For teknisk sett, og kun det, saa ligger det litt motstand der. Staar i litt rar kontrast at de naar Cevira-nyheten sprakk kjoepte villig vekk paa 39 kroner, og har kjoept masse for tilsvarende kurser paa et et helt annet risikonivaa i hele aar og hoest.

 

Tror ikke FOF paa sine egne analyser? Sist gang de kom med et konkret kursmaal saa var det paa 67 kroner, med Cevira paa NPV 16 kroner, og p-verdi rundt 0,25. Naa er p-verdien det dobbelte, minst, og trolig boer FOFs nye kursmaal vaere paa 83 kroner.

 

Hvorfor selger de saa paa 38 kroner?

 

Jeg tror foelgende; de innsaa paa onsdag at kursen ikke gikk saa mye som de foerst trodde, og forandret strategi fra faa med seg mest mulig, og billigst mulig paa vei opp. Faar man lagt inn en teknisk hvilepause paa 38 kroner er det mulig aa gaa rundt aa sjekke om noen stoerre poster er villig til aa selge for en 40 til 44 kroner.

Jeg tror siste dagers labre respons paa Cevira-nyheten har gitt FOF stoerre ambisjoner. De har jo opplagt innsikt i hva PHO egentlig er verdt, og jeg tror at de naa legger opp til aa ta et stoerre eierskap i PHO. Hvor stort aner jeg ikke, men 10 % hoeres lite ut.

 

Jeg er i alle fall positiv til om det er det FOF naa tenker. De har jo meget god innsikt i PHOs verdi og sannsynligvis ogsaa hvordan det boer realiseres. Da begynner vi aa naerme oss en aktiv eier som vet hva de vil med investeringen sin.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være at FOF har kunder som selger. FOF er ikke stor i dette markedet, men det kan være et svar.

 

Nytt intervju med Hestdal. Litt usikker på hva han mener her. Er det aksjemarkedet eller urologi markedet han mener?


"Selskapets eksisterende Hexvix-produkt rettet mot blærekreft lanseres nå i USA i 2012.

- Potensialet her er stort på inntektssiden og kan alene løfte Photocure i pluss fremover. Vil dette går som planlagt vil det bringe inn beløp jeg er veldiig fornøyd med, sier han. Han legger imidlertid ikke skjul på at at markedet foreløpig er litt avvikende."

 

http://www.stocklink.no/Article.aspx?id=98992

 

Ellers sies det mye interessant, men som jeg tror er skrevet feil, sitat: "Vi får en god respons fra de potensielle partnerne, særlig med tanke på hvor stort behandlingsbehovet er, sier han, men tror fremdeles at en avtale ligger frem i tid. Han tror ikke dette er mulig før utløpet av året."

 

Mener han i år? Kan det komme en avtale i år, men han tror det ikke?

Det som er spesielt interessant er at potensielle partnere gir god respons på behandlingsbehovet. Da har de fokus på markedet og kan rimelig raskt regne ut ulike markedscenarioer.

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

Jeg forstaar det paa samme maate som deg Medisinmannen; det kan komme en avtale i aar men Hestdal tror ikke det. Kanskje FOF har rett når de antyder 2H2013. Og kanskje man mener at oppfoelgingsresultatene etter 6-9 mnd er viktig aa faa verifisert foer avtale signeres.

Ellers maa det nok en gang sies at kommunikasjon ikke er Hestdals sterkeste side. Og naar i tillegg journalisten ikke gidder aa lese over hva han har skrevet foer han publiserer det blir det hele litt forvirrende.

 

Ellers saa lurer jeg litt paa hvor uttalelsen fra Fondsfinans var fra, naar de nevner 150 mill $. Var Fondsfinans paa moetet og stilte spoersmaal, eller er dette fra siste rapport fra FOF ?

 

Har du forresten noe mer fra den rapporten Medisinmannen? Gjerne om Hexvix.

Edited by Snøffelen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...