Jump to content

Photocure- Aksjonæroversikt


Medisinmannen

Recommended Posts

Ser ut til at FOF er skikkelig paa hugget, la til 40 000 aksjer i dag, og tipper de har tenkt aa gire opp. De har vel 8% totalt naa, i diverse fond. Naar kommer flaggmeldingen om at FOF har 10%? De tok jo naermere 0,2% av aksjene i Photocure i dag.

Og som vi alle er enig om saa er det jo FOF, ved Hans Peter Boehn som har desidert mest peiling paa biotek generelt og Photocure spesielt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi antar at FOF ikke har endret beholdning på andre fond enn farmasi og spar siden forrige flaggmelding så skal FOF kontrollere 8,2% etter dagens handel og da må de kjøpe 385 080 aksjer før de flagger 10%. Nå kan de ha øket eller redusert i FOF aktiv eller de to pensjonsfondene de kontrollerer.

 

Bøen er den mannen jeg har desidert størst troen på.En dyktig fagmann som også ser ut som han har god økonomisk forståelse.

 

Prøv å drøm den noen år frem i tid Snøffelen når vi også har Lumacan, Cevira og Visonac i markedet.

Link to comment
Share on other sites

Litt rart at Fondsfinans solgte over 16 000 aksjer i dag paa 38 kroner naar de var saa ivrig i gaar, og kjoepte paa 39 kroner. Men om man ser paa langtids-chartet for aksjekursen er jo ingen trendlinjer brutt i den langsiktige nedadgaaende trenden. Kanskje greit for FOF aa bruke noen kroner naa paa faa ristet ut usikre sjeler. Og ikke minst faatt dysser ned nyheten, for saueflokken har ikke skjoent meldingen ennaa.

 

Justert for risiko har vel aldri Photocure vaert billigere!

 

Naa lurer jeg egentlig mest paa hva DnB mener om aksjen. Regner med at det er full opprydning der i gaarden. Og om Clavis ikke lykkes saa trenger DnB virkelig en ny biotek-aksje i sin portefoelje, og med Cevira-resultatene er det spoersmaalet en no-brainer.

Link to comment
Share on other sites

Ser paa Photocure sine hjemmesider at ingen av topp 20 selger, de oeker fra 72,46% til 72,58%. Og denne gangen ser det ogsaa ut til at det ikke bare er Fondsfinans som oeker (med 15 000 til 1 315 000). Men saa vidt jeg kan se så oeker ogsaa KLP fra 880 000 til ca 891 000 aksjer.

Og det er jo egentlig litt interessant fordi jeg mener at Medisinmannen paa en traad en gang nevnte at KLP faktisk hadde "raslet med sablene" og satt noe krav en gang. Med andre ord en aksjonaer som foelger med. Og at det er de som foelger med som oeker maa jo vaere positivt. Selv tok jeg nummer en av 2 smaa foerjulsposter; 150 aksjer til 37,50 akkurat i startgropa i dag tidlig.

Link to comment
Share on other sites

Ser at Fondsfinans oeker med solide 35 000 aksjer og har naa 1 350 000 aksjer. Samtidig ser det ut til at noe på topp 20 har solgt siden topp20 samlet har 72,55% NED fra 72,58% i forrige uke. Ikke helt perfekt det. Men synes vi absolutt er i pluss når FOF oeker saa betydelig. Og saerlig fordi jeg ikke saa noen FOF-handler sist uke. Det kan altsaa se ut til at FOF har overlatt kjoepene til PAS.

 

Har jo tidligere antydet at kanskje FOF naa oensker aa handle stoerre (som jo i alle fall rimer med deres nye kursmaal og Ceviravurderingen), og vil sikkert flagge 10% foer en partner for Cevira presenteres. At det naa ser ut til at de faar hjelp til aa kjoepe synes jeg indikerer at FOF har skiftet gear.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk kjoept 400 aksjer på juleloenna, til tross for at jeg kun kalkulerte med 250. Saa jeg aar heller være i minus når januar-loenna kommertongue.png

 

Naa begynner det virkelig aa dra seg til kursmessig. Kan ikke vaere mange dagene til vi faar vi tar den lille motstanden som ligger paa 38 kroner.

Vi er selvsagt vant til at intet biter paa Photocure (og saerlig ikke gode nyheter...), men kjenner jeg paa gikta at det snurbiggrin.png seriously

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sluttet å spå den kortsiktige kursutviklingen pga tidligere overraskelser, men jeg følger meg veldig komfortabel med å fortsette som Photocure aksjonær og har tro på at når kursen først løfter seg så vil det gå fort pga at det ligger mange uforløste triggere å venter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Godt nytt år kjære meddebattanterbiggrin.png

 

Har vært stille her på aksjeforumet i jula, og Medisinmannen har tydligvis tatt seg en solid, og velfortjent ferie.

2012 ble ikke helt slik jeg ventet kursmessig. Men klinisk og regulatorisk har de levert, og sånn sett er jeg særdeles fornøyd med 2012.

 

At Allumera ikke gikk så bra er av mindre bekymring, og det eneste som jeg ikke er happy med nå er Cysview-/Hexvix-salget.

 

Skal bli spennende å se oppdatert aksjonærlista i morgen, for de kan vel ikke vente med den til mandag 7. januar??

 

Som dere sikkert har sett så har jeg "tatt helt av" på HO-forumet. Håper dere kan lese og kommentere, enten her eller på HO-forumet.

 

På tide med et lite comback på HO-forumet Medisinmannen?. Kan være bra for interessen rundt aksjen det.

Link to comment
Share on other sites

Godt nyttår Snøffelen og til alle andre på forumet!

 

Det nye året startet med en flott melding og jeg tror Salix gjør det eneste riktige når de nå sørger for enkel administrering av HAL vha et oralt formular. Forhåpentligvis har ledelsen i Photocure sikret seg rettigheter til kunnskapen og formular for å teste dette på blærekreft slik at vi kan nyte godt av Hexvix i mange år fremover også når patentet på dagens løsning er godt ut. Da beskytter vi produktet ved hjelp av et nytt og forbedret oralt formular. Det ville vært genialt.

 

Verdien av Lumacanmeldingen tilsvarte kr. 1 per aksje og det er omtrent hva kursen gikk og det er skuffende når vi vet at Photocure akkurat holdt indeksen.

 

Har lest alle dine innlegg på HO og jeg tror det smarteste er at jeg holder meg unna HO. Regner med et innlegg av meg der starter opp igjen psykopaten på Photocuretrådene og det er ikke ønskelig. Dun får i gang bra diskusjoner og klarer å holde deg på et saklig nivå. Det du har skrevet om Cevira er meget meget interessant!

 

Det ogsåer interessant er hva som vil bli den avgjørende triggeren for en kursoppgang. Vil kommersiell suksess i USA starte oppgangen eller må vi vente på en Cevira melding. Jeg håper på kommesiell suksess med Cysview blir det som trigger oppgangen før Cevira tar over.

 

Vi har noen vanvittige år foran oss Snøffelen. Tenk når alle produktene som er i pipeline i dag er klar for markedet? Cevira vil bli fantastisk, men både Visonac og Lumacan kan ha like store forutsetninger for suksess. Et godt oralt formular for Lumacan som kan gå rett inn i et eksistrende screeningprogram kan bii en øknomomisk sensasjon for lille Photocure.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Godt aa hoere fra deg igjen Medisinmannen, og nytt aar til deg og de andre her paa aksjeforumet. Kanskje like lurt for deg aa ikke dra i gang alt for mange tullinger paa HO-forumet.

Jeg kommer til aa skrive bade her og paa HO-forumet. Og litt lengre og tyngere innlegg passer jo best aa "proevekjoere" her paa Akjseforumet foerst, samt en del andre saker som jeg oensker aa diskutere men ikke med for mye publisitet.

Edited by Snøffelen
Link to comment
Share on other sites

"Interessert" skriver på HO-forumet at:

 

"Innlegg av: Interessert (02.01.13 21:36 ), lest 59 ganger
Ticker: PHO
RE^1: PHO - PHOTOCURE HAR MOTTATT MILEPÆLSBETALING FOR LUMACAN®
FOF ønsker en trolig en langsom stigning mot 45 i håp om at noen må eller vil selge. Spørsmålet er om de vet mer enn oss andre når det gjelder dato for cevira-avtale. Er det satt noen dato for salg av opsjoner til ansatte?"
Og forsåvidt et interessant spørsmål. Jeg vil understreke at jeg er helt overbevist om at jeg ikke tror at noen snakker sammen om saker de ikke skal, men likevel så tror jeg at noen forstår hverandre så godt at man skjønner ganske mye uten å måtte si for mye. Sånn omtrent det motsatte av at "markedet" nå nesten ikke reagerer på de sinnsykt gode nyheten siste tiden "and do net get it" selv om de får det inne med teskje.
Hvis man tar en lite titt på styret i Photocure:
Og ser at følgende står om Jon Hindar:
"Before joining Dynal, Mr. Hindar was Managing Partner for five years at the Norwegian investment bank, Fondsfinans."
Så vil det vel være rimelig å anta at to kjekke karer som Hans Peter Bøhn og Jon Hindar vet om hverandre. Og i styret så er det vel Åse og Jon som besitter den beste kommersielle forståelsen.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...