Jump to content

VPS konto?


TJA

Recommended Posts

For noen dager siden kjøpte jeg aksjer hos i min bank. Handelen går igjennom og beløpet fratrukket aksjehandelskonto, men den vises ikke i min portefølje og dessuten blir jeg nektet å selge aksjene noen dager senere på grunn av at det ikke finnes dekning. På min forespørsel til banken om hvorfor, så får jeg til svar om at vps-kontoen er avviklet og at det er gitt beskjed til VPS.

Vel, VPS kontoen er reaktivert etter et par tre døgns fravær , men alle tidligere handler, og posteringer er borte. Tapet for at jeg ikke fikk selge når jeg ville bare noen få tusen kroner, men likevel frustrerende/irriterende.

 

Er det vanlig at VPS konto blir avviklet etter et par tre måneders innaktivitet?

Er det noen som har opplevd noe lignende?

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen hit til oss.

 

Desverre er ikke alle banker like proffe når det kommer til dette. Ofte lønner det seg å velge et annerkjent meglerhus som har en god netthandelsløsning.

Opplevde endel sånt før da jeg benyttet meg av DnB. Da kunne man risikere å ikke få solgt unna opsjonene pga at de ikke hadde opsjonsmegler tilstede.

Ville ihvertfall gitt klar beskjed om at dette var skuffende og skjer det igjen så bytter du til et annet meglerhus....og det vil de neppe...

Link to comment
Share on other sites

Takker så mye.

 

Det var også her DnB. og jeg er meget meget skuffet. Jeg gikk over til DnB på grunn av den høye aksjehandelskontorenten vi får og den raske overføringen av penger om en har f.eks.på kapitalkonto der. Jeg har helt siden jeg gikk over til DnB savnet mitt gamle meglerhus Nordnet med sine absolutte bedre og tildels frie applikasjoner. Min konto her består fremdeles og er ikke avstengt på grunn av et par års fraværende.

Link to comment
Share on other sites

ja forbauser meg ikke at det var DnB det var snakk om. Burde jo kunne forvente mer av en såpass stor aktør.

Synes også de tok ganke så godt betalt i kurtasje, mulig det har bedret seg nå.

Byttet selv til Netfonds og er godt fornøyd med dem. Men har hørt flere som er godt fornøyd med Nordnet, tror de har blitt adskillig mer på hugget nå enn de var for endel år tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Før jeg starte tråden var jeg i tvil hvem som hadde skylden. Det virket først som om VPS hadde stengt av kontoen ettersom DnB haddde gitt beskjed til vps om at om at den skulle reaktiveres. VPS er et eget firma/institusjon? med egen webside. Om det er som du sier at det er DnB som er skyldig til feilen så er jeg ikke i tvil om å bytte mekler. Det er vel ikke vanlig at VPS kontoen avvikles etter fordi det ikke er aksjer på kontoen et par tre måneder. Jeg handler short/kort og det kan gå tid mellom det er aksjer på kontoen.

 

Egentlig så var jeg først Stocknet bruker som ble solgt og integrert i Nordnet.

Edited by TJA
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...