Jump to content

Pump and Dump - Aksjerelatert spam?


TJA

Recommended Posts

Ti år på mer eller mindre som aktiv aksjetrader på nettet. Før eller senere måtte jeg vel få oppleve å få en aksjerelatert Spam e-mail.

 

We`ve Got A Bouncer On Our Hands! News out but we expect much more!

Date: Mar 18th
Name:
Symbol to buy:
Buy at: .019
Long Term Target: $0.10

This Stock Is Making a Comeback. Gaining!!!

 

Jeg har utelatt tikkeren da jeg ikke er sikker på om det er helt lovlig å videreføre slik informasjon. Absolutt ingen tilleggsinformasjon blir gitt hvorfor? Jeg kan tillegge at oppfordringen av kjøp har lykkes, da aksjen bare idag har gått opp 47.37%)

 

Det er første gang jeg opplever dette: Er det noen andre som har fått noe lignende.

 

Det er vel lov å prøve seg eller er det virkelig det?

Edited by TJA
Link to comment
Share on other sites

Dette har eksistert lenge, og kan vel betraktes som "pump and dump". Det blir ofte prøvd å legge til typisk "insideinformasjon", og hvis nok personer blir overbevist om å kjøpe ved en slik mail så vil det jo ha store utslag i "penny stocks" som vanligvis ikke har store volumer.

 

"Often the stock promoter will claim to have "inside" information about impending news. Newsletters that purport to offer unbiased recommendations then tout the company as a "hot" stock. Messages in chat rooms and email spam urge readers to buy the stock quickly."

 

Les mer om fenomenet på: http://en.wikipedia.org/wiki/Pump_and_dump

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...