Jump to content

min lille swing breakout journal


Recommended Posts

- the fighter pilot analogy ....... a fighter pilot doesn't pull up his manuals during a dogfight to figure out what kind of weapon he should use or what maneuver he needs to make. He just makes them.....its like a trader constantly pulling up different charts trying to figure out which time frame or set of indicators to trade....Just be an expert in your time frame and make decisions based on experience and probabilities. smile.png

Link to comment
Share on other sites

litt minus denne uka også....tror jeg skal forsøke å holde meg til H4 trades....H1 ver ut til å være vanskeligere å få til....

 

Vurderer å skaffe meg Forex tester for å kunne teste ut om H4 funker bedre enn de H1 og de enda lavere. Burde også teste hvilken risk/reward som lønner seg i det lange løp.

 

Skjermdump fra 2014-05-25 12:26:50.png

Link to comment
Share on other sites

Fikk desverre ikke limt inn noen report fra uka som gikk. Men kan si at det ble -18 , med 4 tap av totalt 4 trades. dry.png

 

Tydelig at ting ikke fungerer som det skal når jeg får såpass mange uker med minus på rad.

Derfor skal jeg ta en liten pause fra live tradingen og heller kjøre demo ei lita stund.

Ser at jeg for tiden har såpass mye annet å styre med at det lønner seg for meg å heller fokusere på høyere timeframes som D1 og H4 , selv om det dog innebærer langt færre trades.

 

Begynte å teste litt med forex tester 2 og når man blir vant til ting og finner ut hvordan den fungerer så er den faktisk ganske nyttig smile.png

Tok for med H1 i gbp/usd og den viser tydelig hvor vanskelig det er å lese price action i H1...ikke særlig profitabelt der. Skal kjøre D1 og H4 også når jeg får tid.

Link to comment
Share on other sites

Veldig moro å følge med på deg sharpshoota :)

 

Planen for meg når jeg endelig får skrevet trading planen min ferdig er å kun holde meg på D1, hvert fall i første omgang.

Dette mye pga tids mangel og dermed trenger jeg kun å sjekke chartene etter US Close, da den nye baren kommer.
(holder meg til en broker som har US Close time på candles, har gjort meg forstått at dette er det majoriteten av de som trader D1 holder seg til)

Safe Trading!


Edited by Notus2k
Link to comment
Share on other sites

Veldig moro å følge med på deg sharpshoota :)

 

Planen for meg når jeg endelig får skrevet trading planen min ferdig er å kun holde meg på D1, hvert fall i første omgang.

 

Dette mye pga tids mangel og dermed trenger jeg kun å sjekke chartene etter US Close, da den nye baren kommer.

(holder meg til en broker som har US Close time på candles, har gjort meg forstått at dette er det majoriteten av de som trader D1 holder seg til)

 

Safe Trading!

 

 

 

Heisann Notus2k smile.png

Hyggelig å høre fra deg, og kjempefint at det kommer flere tradere som skriver her på forumet.

Spennende å følge med på hvordan ting fortoner seg for andre. Sundetinvest er kjempeflink, selv har jeg ikke kommet helt dit enda. Satser på å klare å komme meg dit ...steg for steg.... wink.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...