Jump to content

min lille swing breakout journal


Recommended Posts

Ei uke med dårlig planlegging og lite motivert trading fra min side. så da ble det 3 tapere .

Sliter litt med "micro-management"...dvs at jeg er innom nesten hele tiden etter at traden er tatt for å sjekke hvordan ting går. Ikke bra, det er det som gjør at man så ofte tar gevinst så altfor tidlig.

Skal prøve å heller flytte SL til Break-even når man har noen pips i pluss istedet for å kaste seg over kjøp-/salg-knappen.

Problemet er nok laber confidence. Skal gjøre en runde på forex tester'en så blir det nok bedre,... et par timer med testing bruker å virke overbevisende. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

18 trades denne uka. 7 ut på SL og 2 på BE ....Sier meg meget godt fornøyd med det, ikke så ofte jeg har hadd treffprosent over 50% før. Var et par ganger jeg tok gevinst før den nådde TP.

Valgte å holde meg til eur/jpy, den er enklere å klare å nå TP med siden den beveger seg litt mer.

 

Ønsker alle sammen ei riktig god helg !

Link to comment
Share on other sites

Skjermdump fra 2015-03-16 20:32:42.png

 

Ikke helt fornøyd i dag... Begynte dagen med en short da det så ut til at vi skulle bryte støtten og fortsette ned. ut på SL.

Oppdaget deretter at vi lå i en slags slakk trendkanal opp, men valgte å holde på troen om at vi skulle ned og shortet mostanden i toppen av kanalen. Ble bare scalping dessverre.

Burde heller satset på long , så jeg hadde hadd 2 gode sjanser . men var desverre ikke ved pc'en akkurat da. I tillegg til eur/jpy tradene på bildet hadde jeg en SL i eur/usd.

Endte i pluss men burde heller vært mer tålmodig og fulgt metoden. dry.png

Link to comment
Share on other sites

Latterlig dårlig uke..... - 6,5 R desverre.... Men metoden min er dårlig på choppy marked og god på trend dager.

Blir veldig fort til at man overtrader og heller forsøker å scalpe når det blir sånne dager som hopper begge veier.

Burde tradet false breakouts i tillegg, da hadde det gådd bedre.

 

Volatiliteten i eur/jpy og eur/usd har økt betraktelig siste dagene. 10 pip SL blir for lite for M15 chart, må nesten prøve med M5 da eller ha større SL og TP.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ble litt i meste laget før påske så har roet ned litt den siste tiden, slappet av og tatt noen skiturer i fjellet å påska.

 

Gått å fundert litt på hvor mye den første timen etter London open (IB - Initial Balance) egentlig har å si siden man ofte hører FT71 nevne IB-high og IB-low i sine videoer. Tok å testet dette på forex tester. Den funker ofte som S/R senere på dagen etter å ha blitt brutt. Greie resultater , så dette er jo sånt som er greit å vite.

 

Håper alle har hadd ei fin påske. smile.png

Link to comment
Share on other sites

Denne uka ble det 1R i minus.... ble veldig lite tid til trading pga jobb.

 

Tok å sjekket ut marketscope 2.0 plattformen i går kveld, det er den nedlastbare versjonen av tradestation 2, funker mye bedre enn web-versjonen. Mye kjappere og bedre grafisk fremstilling av chartene, men endel annerledes ordresystem.

Men foretrekker faktisk tradingview når jeg skal analysere chart, beste chartene jeg har vært borti.

 

Bedre lykke i uka som kommer får vi tro. smile.png God helg.

Link to comment
Share on other sites

Ok dag i dag, klarte å lese forløpet ganske greit. Da IB var ferdig fylt ut var den på over 120 pips, en god del mer enn det som er gjennomsnittet. Da vi ikke klarte bryte ut på andre forsøket fant jeg ut at dette var en grei deal å forsøke en short på.

Første forsøket ble stoppet ut pga en for tidlig entry, prisen skulle enda litt mer opp før den fant selgere. Andre forsøket gikk til TP.

 

Resultatet for uka er + 2R ...føles bra å avslutte uka med positivt fortegn. happy.png

 

Anbefaler alle å se "Jiro Dreams of sushi" ...fantastisk dokumentar om Japans beste sushikokk. Viser godt hvor utrolig dedikert lærlingene må være for å kunne lykkes med å skape en framtid i resturanten der.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fin uke ! smile.png ...klarte å havne på +6R til slutt, selv om jeg gikk glipp av mange gode muligheter underveis.

...så får man se hva neste uke bringer, ikke sikkert det blir all verden med tid til trading heller, vi får se.

 

Ble sittende å se på en bra dokumentar fredag kveld som heter "Somm" , handler om 5 stykker som prøver å oppnå den høyeste graden av vinkjenner. Visstnok bare 197 av dem på verdensbasis og bare 5% av dem som tar eksamen består den.

Det med 95% som feiler høres kjent ut. Krevdes en fanatisk dedikasjon for å forberede seg på prøven. God film, liker å se filmer om hvor mye det kreves for å oppnå suksess på forskjellige arenaer. happy.png

Link to comment
Share on other sites

skikkelig nedtur denne uka!.... havnet på -7R

 

Må prøve å vri litt på et eller annet, utfordringen nå slik jeg ser det er at jeg kan la meg selv få inntil 3 stk trades som går til SL pr dag.

Men jeg klarer nesten aldri å produsere mer en 1 stk trade som går til TP pr dag... og mange dager har jeg ingen vinnere i det heletatt. Da nytter det jo ikke å ha høy R/R uansett.

Tenker litt på om hvorvidt jeg bør ha bare en trade pr dag eller om kanskje ikke eur/usd er rette instrumentet for å kunne oppnå flere vinnere pr dag. hmm...

Link to comment
Share on other sites

Ble + 2 R denne uka, pluss en trade i usoil (crude oil) som ga 98 pips...men teller ikke med den her siden den var utenom den faste strategien og i H1 chartet.

Holdt meg til M1 i Ger30 (Dax) denne uka, masser av muligheter siden Dax beveger seg bra hver dag.

Bedre muligheter enn med eur/usd M5 siden den ofte kan bruke lang tid på å bevege seg 20 pips i den ene eller den andre retningen og man får der kurtasje i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Da har jeg sakte men sikkert gått i gang med å lære meg å trade med market profile.

Måtte et par investeringer til som ny pc og en egen app til marketscope plattformen for at det skulle fungere, men nå er alt i orden med det tekniske. happy.png

 

Tok en trade i dag i eur/usd der jeg shortet fra gårdagens POC og det gikk greit.

...men forventer for all del ikke at ting skal være så mye enklere ....det tar nok ei god stund å lære seg dette også. Men absolutt interessant å få prøvd seg på dette.

 

Ha en fin dag

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...