Jump to content

min lille swing breakout journal


Recommended Posts

Har faktisk funket å bytte vri litt på metoden jeg bruker..... andelen vinnere er kommet opp til 40% fra forrige oppsummering jeg hadde da jeg la om.

 

Ser jeg har sedd meg litt blind på H4 og H1 i gull, hadde jeg sedd mange flere muligheter. Gått glipp av mye der.

Link to comment
Share on other sites

skikkelig taperdag i går.... ...til og med i demo-mode blir stemninga litt laber da. Burde egentlig ikke bli det , men etterhvert som man blir mer vant til tapende dager så går det nok enklere. Best å ikke trade demo for lenge før man går over på live for da blir dette psykiske hinderet vanskeligere å komme over.

gårdagen oppsummert:

  1. short eur/cad , SL - 12 pips.....den fortsatte nedover med trenden etter en skikkelig spike...
  2. short eur/usd , SL-15 pips......burde ikke tatt denne da det blir så godt som samme trade som den over, begge stoppet ut da det kom gode tall fra England.
  3. long usd/chf , SL -22 pips.....burde sett bedre på S/R linjene før jeg tok denne.....
Link to comment
Share on other sites

gjorde tabben å forsøke meg på å trade gull i 15 chartet i går, ble to kjappe tapere der som gikk ut på SL.

Spekulerte i at trenden i M15 skulle fortsette.

 

ble en taperdag i går da, men jeg tror det er best å holde seg til H1 og det over.

Ser også ut som det ikke er så mye vits i å sette i verk mer enn kanskje 2 trades på samme tid siden det er mye korrelasjon mellom parene.

Link to comment
Share on other sites

gjorde 26 pips i en long gbp/chf ....hadde egentlig høyere TP men siden den snudde ned igjen etter å ha kjempet mot motstand måtte jeg desverre bare ta den der. Samme skjedde i går i nzd/usd....ble bare 9 pips der....

...skal ikke klage starten på uka har vært fin, regner med det kommer noen tapere snart...det er jo bare sånn det er...

 

Tror jeg har funnet ut hvilken valuta kontoen min skal stå i når jeg bytter over til live-money....tror det blir CAD (Canadiske dollar) den er ganske stabil mot NOK sammenlignet med de andre valgene man har. Faktisk et ganske viktig valg som man bør tenke litt over siden det kan ha en god del å si over tid.

Link to comment
Share on other sites

3 trades i går:

short eur/gbp gikk ut på SL - 12 pips

short nzd/usd gikk også ut på SL -9 pips

long gbp/aud gikk til TP + 82 pips.....dro opp TP på denne siden det var støtte på trendlinjen og den så bra ut både i H1 og H4 chartet.

tror det er viktig å prøve å dra med seg mer profitt de gangene man har et sånt tilfelle. viser også hvor bra det er å trade med trenden.

Link to comment
Share on other sites

tatt det rolig siste dagene....

en short aud/cad som gikk på SL - 10 pips

Prøvde meg også på en inside bar trade, men disse skal man være forsiktig med....var heldig , long i usd/chf nådde TP +39 pips.

 

Hvis alt går etter planen blir dette siste uka med demo, kommer selvfølgelig til å bruke demo hvis det er noe nytt man skal teste ut.

Begynner med små possisjoner når jeg går over på live-trading.

Link to comment
Share on other sites

Likte denne :

just watching "Wicked Tuna" about the rod fishing boats in New England...

 

Every day they go out to fish it costs them a minimum of $300, and they can go days without catching a fish, but they still have to go out everyday and do the same process over and over hoping that today will be the day they land a $3000 tuna.

 

They have no guarantee's at all, all they have is the probabilities that sooner or later they will hook a fish, they manage to stay fairly positive because they have seen it all before and every now and then they have an amazing day, catch 2 big tuna and make $12,000.

 

Every year they're back for the new season, some seasons are better than other's but on the whole they know their system works and they will make a profit in the long run.

 

Their edge is not really their skill as fisherman, its the fact they only need to catch a few fish to cover a lot of losses..

 

When things are going bad they can get a bit paranoid and think maybe their bait is wrong? or maybe they're fishing the wrong spots and even sometimes they blame other boats for being too close etc... but from experience they know it's just the nature of the business...

 

Anyway thought it was interesting...

 

Trading og fisking er veldig likt egentlig , liker begge veldig godt.

Link to comment
Share on other sites

hadde endel å gjøre siste dagene så det ble bare 3 trades til....1 gikk til TP og 2 ut på SL... like over BE tilsammen.

 

Har en ting jeg skal på å lære denne uka, hvordan bruke trailing SL og finne ut om det funker for meg. Kan tenke meg det kan være til hjelp i en trend man følger. så da blir det nok endel demo trading deromkring.

Link to comment
Share on other sites

vell....synes ikke trailing SL fungerte så veldig supert foreløbig.

klarte å score 8pips på en long eur/cad i går , bortsett fra det var det 3 trades som gikk ut på opprinnelig SL .

 

får se hva dagen bringer i dag.... kommer jo selvfølgelig også ann på hvor mye man får tid til.

 

Ha en fin dag

Link to comment
Share on other sites

uc.png

 

prøvde å gå short etter den bearish engulfing candle....dårlig ide trenden ser strek ut...

 

Må bli flinkere å tegne opp support og resisstance linjer før jeg ser etter price action...gjorde det siste først i dag så det ble SL på denne.

 

synes egentlig automatisk trailing SL fungerer dårlig, blir mest bare små vinnere de gangene man ikke ryker på SL .

Link to comment
Share on other sites

uc2.png

 

...åhh...gud bedre! ... Denne hadde nådd TP på 89pips, hadde det ikke vært for at den tok en tur ned først under støtten... dermed ble jeg ristet ut. satt å tenkte på å ta gevinst da jeg hadde 45pips men tenkte jeg måtte være mer tålmodig.. Hovedfeilen her var nok at man ble for gjerrig og hadde for tett SL.

jaja...vi prøver igjen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...