Jump to content

min lille swing breakout journal


Recommended Posts

Har blitt endel tapere siste dagene....prøvde å få en god inngang i aud/jpy i går siden den hadde en bullish engulfing i D1 chartet , men dengang ei. planen var å kunne ta ut profitt for signalet i D1.

 

short nzd/usd ut på SL -11,3 pips

long eur/usd ut på TP +32 pips (kunne tatt ut mer på denne så jeg i ettertid , nøyet meg med 1/2 RR)

long aud/jpy ut på SL - 20,6 pips

long aud/jpy , SL - 36 pips

long eur/jpy , SL - 24,8 pips

short aud/usd , + 16,7 pips

 

noen dager funker ikke ting helt optimalt. mange falske signaler også.

Får se om jeg klarer å snu på trenden.

Link to comment
Share on other sites

Hadde to trades til, begge ut på SL....

gbp/cad short - 12 pips og usd/chf long -25pips.

 

Dårlig uke.... ....tror jeg er litt uheldig også, mange fake signaler i H1 desverre og jeg har veldig begrenset med tid til å sitte foran pc'en om dagene pga jobb og fritidsaktiviteter. Så når jeg først får satt meg ned higer man etter å finne en entry...og da velger man fort en som er litt halvveis. Ikke bra.

 

Tenker å heller prøve D1 (daily chart) og evt H4 . Man taper selvfølgelig mye mer de gangene man går ut på SL, men en høyere strike rate vil kunne ta igjen for dette.

Link to comment
Share on other sites

Denne artikkelen oppklarte noe som jeg har brydd hodet unødig mye med siste ukene, og det er helt sikkert ikke bare jeg som tenker på dette. Helt sikkert flere som driver med forex som tenker samme tankene.

 

http://2ndskiesforex.com/strategies-for-forex-trading/forex-signals/new-york-daily-close-charts/

 

Today I wanted to cover an important topic that has been widely discussed, but heavily misunderstood. There has been this propagated myth the NY Daily Close Charts are the best time frame charts for trading. The theory goes they offer a true forex 5 day week, instead of the 6 candles from the 00.00 GMT candle open, or the European Open (GMT +3).

 

(fortsetter i linken)

.........

 

 

 

Noe som jeg ihvertfall vet er viktig hvis man handler intraday er å få med seg perioden mens London og New York er åpen, det er da man har likviditet og omsetning i markedet. Asia tiden er den tiden av døgnet med minst omsetning og dårligst kvalitet på tradingmulighetene.

 

 

Sitter bare i en trade akkurat nå , long eur/usd long , det er en demo-trade for å sjekke litt på en exit strategi . for øyeblikket +28pips profitt på den.

Å finne en god exit strategi betyr veldig mye i trading....og er noe av det aller vanskeligste. trader man med 1/1 RR så må man nesten ha over 90% vinnere for å kunne holde seg profitabel over tid når man tar med spread. 1/1 er ihvertfall ikke noe for meg, men må finne en mellomting... sikter man for høyt går dette utover winn-rate'en og man får veldig mange som går ut på SL. Da skal man være disiplinert for å holde seg til metoden, vanskelig når man er nybegynner.

Link to comment
Share on other sites

....

Sitter bare i en trade akkurat nå , long eur/usd long , det er en demo-trade for å sjekke litt på en exit strategi . for øyeblikket +28pips profitt på den.

 

......

 

stoppet ut på BE, svinte veldig på ettermiddagen i går..

 

 

ordnet en Myfxbook.com - konto, ypperlig verktøy på statistikk. Men benytter det kun på demo-kontoen siden jeg ikke er så keen på å oppgi login data for live-kontoen. skal heller forsøke å speile live-handlene mine på demo-kontoen. Blir enklere det også nå siden jeg kommer til å trade mest bare D1 og littegranne H4. statistikken på signalene skal visstnok være vesentlig bedre på disse enn på H1 sier proffene.

Kan prøve å få med noen screenshots derfra etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

en liten oppdatering....

 

Et par skikkelige bommerter denne uka .

hadde en kjempefin engulfing i cad/chf på støtte fredagen. prøvde med long der mandag morgen. stoppet ut i dag -133pips

og en long i usd/jpy, hadde en fin rejection pinbar der på støtte. Denne var såpass stor at jeg hadde mine tvil om det var verdt å forsøke seg her.

gikk long mandag morgen , ut på SL i dag - 202 pips.

 

Denne uken hadde jeg faktisk truffet mye bedre om jeg hadde tradet H4 chartene istedet...men det kan ofte være fryktelig upraktisk når man har mye å gjøre på jobb i tillegg. skal ikke være så enkelt. dry.png

Link to comment
Share on other sites

uc3.png

 

Et forsøk jeg gjorde fra fredag kveld, short i H4....stoppet ut i dag.. krasjet mot mostanden og brøt ned igjen med en bearish engulfing. ...men det funket ikke denne gangen. -19,8 pips

 

inne i en loosing streak....må prøve å finne en måte å få opp vinnerandelen på.

Link to comment
Share on other sites

Hoppet over den gbp/usd - setup'en, og det gjorde jeg rett i .

Ser ut til at jeg traff knallbra med exiten min i usd/sgd, pin-bar'en slo til og brakte med seg nedtur.

 

Har inntatt en long i gbp/aud i kveld , engulfing i H4 chartet rett oppå støtten i weekly chartet. gjør et bet på at støtten holder.

Screenshot from 2013-06-27 22:42:34.png

 

Screenshot from 2013-06-27 22:43:53.png

nederste er weekly chartet.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Så muligheter i usd/cad i H4 chartet. ser ut til å kunne bli en dobbel topp her.

Tok en short posisjon etter en bearish engulfing chandle.

SL like over på -43 pips.

 

Screenshot from 2013-07-01 22:56:06.png

 

tok med et bilde fra weekly, ser ut til å være motstand her.

 

Screenshot from 2013-07-01 23:08:05.png

 

tvi tvi ! wink.png

Link to comment
Share on other sites

sjekk denne HS'en i H4 eur/usd.... hvis den slår til for fullt er det potensiale på 430 pips der .... ...dette ville også trigge den store HS-formasjonen som eur/usd har ruget på lenge nå.

 

Screenshot from 2013-07-03 09:50:26.png

 

...har også denne aud/cad som bryter ut av en kile nå. også der H4 chart...

 

Screenshot from 2013-07-03 10:01:03.png

 

ser at støtten her kan bli et problem....

Screenshot from 2013-07-03 10:53:32.png

 

en annen kandidat er gbp/aud ...den er ganske lik bare invers...

Screenshot from 2013-07-03 10:56:57.png

 

..vi får se...

Link to comment
Share on other sites

Heisann! smile.png håper alle har hadd ei fin helg.

so far so good - eur/usd shorten er i profitt sånn som det ligger ann i øyeblikket.

 

Klarte selvfølgelig å rote det til litt på fredagen da jeg skulle prøve meg på en kjapp short i H4 på eur/jpy ... selvfølgelig var dette like før 14:30 da tallene ble sluppet. var en liten HS i chartet med en bearish engulf på høyre ende så jeg tenkte hvorfor ikke..... røk selvfølgelig rett på SL kort tid etter at tallene kom.

et kjappt tap på 90 pips der gitt. dry.png får tro jeg lærte at jeg ikke skal ta kjappe trades like før det slippes viktige tall der da.

 

Slik det ser ut for tiden så er det nok i D1 chartene jeg har de beste trades. Bør nok holde meg mest mulig til disse framover.

Det er også avgjørende viktig å ikke falle for fristelsen å begynne å følge med på possisjonen man holder i en lavere timeframe, f.eks. H1 eller M15 da begynner man bare å tvile og vips så gjør man noe dumt. D1 er egentlig veldig grei sånnsett, man slipper å sitte barnevakt foran skjermen for å se når man bør gå ut igjen.

Link to comment
Share on other sites

 

Fikk et stopsignal her så kvittet meg med min short. + 78 pips så ikke all verden desverre.

Ser litt på eur/gbp for øyeblikket....

 

Pokker! - stengte altfor tidlig. må huske på å vente til chandlesticken stenger ved dagsslutt før man har gyldige salgssignal.

Nybegynnerfeil dette. dry.png Mulig jeg kan re-entre possisjonen, ligger ann til bearish engulf. i eur/usd akkurat nå....vi får se

Link to comment
Share on other sites

Her er ståa på eur/gbp shorten så langt.... ligger akkurat nå oppå støtte (svarte streken) , får se om denne brytes eller vi spretter her...

Screenshot from 2013-07-23 11:17:05.png

 

 

ser litt på eur/jpy .....nede å tester støtten nå. Mulig long hvis man får noen gode signaler der. vi får se.

Screenshot from 2013-07-23 11:18:14.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...