Jump to content

Interessert i kjøp av aksjer (nybegynner)


B-Real

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har nå lest endel om aksjer i de siste ukene og vurderer nå sterkt å investere noen lapper. Det skal sies at jeg ikke har mye egenkapital, dog er ikke redd for å miste pengene. Dette er kun for å se, prøve og feile. Jeg forventer ikke noe stor avkasting heller.

 

Planen er å spytte inn 5000kr. Hva tenker dere? (har registert meg på nordnet)

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen hit smile.png

 

tenker du å investere eller trade ?

Vet ikke helt hvilke råd jeg evt kan bistå med, men mange bra tråder her i startgropa med akkurat samme tema.

 

Du får bare spørre i vei hvis det skulle være noe du lurer på så kanskje vi kan hjelpe litt.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til forumet!

 

5000 kroner er litt lite for å drive med daytrading, da kurtasjen vil spise opp for mye av en eventuelt gevinst.

 

Det jeg ville gjort var å enten kjøpt fond, eller investert i en stort og solid selskap. Dette er selvsagt ikke så risikofylt, og avkastingen vil også være mer forutsigbart.

 

Hvis du ønsker mer risiko så kan du enten kjøpe girede produkter, eller mindre selskaper.

Link to comment
Share on other sites

Hei og takk for velkomsten.

 

Ingen planer om daytrading med det første, vil nok bli langsiktig investering i første omgang. Nå har jeg ikke tittet så særlig mye på fond. Har du/dere noen å anbefale?

Jeg har noen aksjer i Norwegian som pappa kjøpte til meg for en god stund tilbake, hvor avkastingen var på 110kr. Men det var ikke før jeg så at den hadde steget til 270kr jeg begynte å fatte interesse for hele greia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...