Jump to content

Photoure- Styre og ledelse


Medisinmannen

Recommended Posts

Jeg blir mer og mer overbevist om at noe må gjøres. Hestdal er etter min mening svært uklar og forvirrende. Slik jeg tolker han nå så kan vi glemme at Photocure får noe som ligner på en blockbusteravtale for Cevira. Det skal kjøres et fase III studie utelukkende på CIN2 og så starter man et fase I studie på CIN 1. Dette kan være et smart valg, men dette er ikke kommunisert tidligere.

 

Hestdal er også svært fornøyd med middelmådige resultater. Hvert kvartal leverer selskapet langt under det stort sett alle tror, men Hestdal mener resultatene er fantastisk.....

 

Visonac: Hadde jeg stolt på Hestdal så ville jeg trodd at det meste er klart for en Visonac avtale, men jeg blir ikke overrasket hvis selskapet stopper hele utviklingen.

 

Lumacan: Har det stoppet helt opp? Hestdal er også forvirrende her.

 

Nå håper jeg styret sin beslutningsvegring snart er over. Selskapet kan ikke ha en slik leder.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg lurer på er hva de største eierne synes. Er de fornøyd eller, eller murres det i rekkene der også? Dernest er jeg fornøyd med de faglige valgene Hestdal tar, men jeg begynner å bli usikker på hvor flink han er til å selge inn og "deale".

På kvartalspresentasjonen så sa jo Hestdal at han skulle ha en til en samtaler. Og da regner jeg med at det er med de største aksjonærene.

 

Selv har jeg fortsatt tro på at dette vil gå bra, men spørsmålet er vel om det kunne gått bedre med en annen leder. Og av og til så kan en ny leder gi ny giv i organisasjonen selv om den nye lederen ikke er noe bedre. Et miljøskifte. Hestdal må også tenke på hva som er best for Photocure.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror lederen sin personlighet påvirker hele organisasjonen og Photocure trenger en annen type enn Hestdal som har større kommersiell forståelse og som våger å trykke litt på. Hestdal er ekstremt forsiktig og puslete og det kan virke som Photocure lider under dette. Det er nok eierstrukturen som er skyld i at Hestdal og styret fortsatt for lov å sitte å tvinne tommeltotter i det uendelige. Hadde vi fått en sterk og dominerende eier som stilte krav til selskapet og evnen til å skape resultat så ville Hestdal og Michelet blitt historie fortere enn vi klarer å si generalforsamling! Jeg har fortsatt troen, men jeg frykter mer og mer at Hestdal skal ødelegge mer. Han burde vært langt mer forutseende enn han er og mer handlekraftig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...