Jump to content

Konkurranse?

Ståle

Recommended Posts

Nå i sommervarmen (ehm.. :roll: ) så tenkte jeg at det hadde vært morro med en konkurranse for våre medlemmer med noen skikkelige premier.

Det jeg vil ha fra dere er forslag.

:arrow: Hva slags premier er aktuelle?

:arrow: Hva slags konkurranse?

:arrow: Skal det koste noe for å delta? (større premier)

:arrow: Hvilke firmaer/nettsider kan være aktuelle som sponsorer?

:arrow: Hvor lang tid skal denne konkurransen gå over?

:arrow: Skal det være en kunnskapskonkurranse, hvor den flinkeste vinner?

osv.. Kom med forslag, og diskuter!

God ide Ståle! :D

Jeg liker konkuranser.

Hva med å gjette på følgende per 1.oktober 2004:

:arrow: Brent blend

:arrow: OSEBX

:arrow: Dollarkurs

:arrow: 3 måneders rente(NIBOR)

:arrow: konsumprisindex

Jeg har ikke tenkt ut hvordan vi skal regne avvik, men det kan vi jo bli enige om.

Premiering??

Tja....

Hederlig omtale er såpass sjelden kost for meg at det holder! :wink:

Er det ikke mulig å få tak i et slikt fancy program for teknisk analyse? Litt mer fornemt enn en bok, uten at det behøver å koste vanvittig...

Jeg er ikke imot corvus' forslag, men må innrømme at det bare blir gjetting, spesielt når det gjelder renta, dollaren og olja. OSEBX har man jo sine tanker om, og konsumprisindeksen ligger vel i en svakt stigende trend??? Kun etter hva jeg har lest i aviser og sånn ass.

I tillegg kan vi jo legge vekt på aksjekonkurransen uke for uke, fordele 50/50 mellom AK og indekstipping?

Premiering??

Tja....

Hederlig omtale er såpass sjelden kost for meg at det holder! :wink:

En av tankene mine var å ha skikkelige premier, og hederlig omtale! :D

Men forslaget ditt er ikke så dumt det...

Noen andre med noen tanker?

Forslag til premiering; ett års fritt bruk av The Online Trader...? Du kan jo ta kontakt med dem og friste med litt reklameplass i denne sammenheng.

Jeg har sansen for aksjeplukkerkonkurransen slik den er i dag, men kunne tenkt meg at summeringen ble gjort litt annerledes. Dersom vi summerer avkastningen på inntill tre aksjer i stedet for å vekte dem likt vil det være vanskeligere å satse allt på ett kort. Og dermed bli vanskeligere å ha flaks.

Jeg vet ikke hva slags forslag jeg skal kommer med her.

Jeg synes aksjekonkurransen er grei jeg. Vi kunne evt. Fortsetter med det og den personen som har best avkastning i løpet av 4 uker stikke av med seieren og premien, og at vi konsentrerte oss om de aksjene som er notert på OSE og de som er under 1,- ikke er med, samt at den som har den beste avkastningen ved året slutt får den store premien hva det enn måtte være. .

Siden dette er et aksjeforum, så er aksjekonkurranse ypperlig.

Ellers, så kjøper jeg følgende som Pirelli har skrevet. "Dersom vi summerer avkastningen på inntill tre aksjer i stedet for å vekte dem likt vil det være vanskeligere å satse allt på ett kort. Og dermed bli vanskeligere å ha flaks."

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

Logg inn eller lag deg en bruker

• Create New...