Jump to content

Valuta handel med price action


Recommended Posts

Hei

Tenkte å lage en liten tråd om valuta handel med price action trading.

Om noen vil komme med innspill, så er det fritt frem.

 

Skal prøve å legge ut endel handler med chart bilde å litt forklaring.

 

Handler som oftest i 1 hr eller 4 hr chart. Kjøper å selger på bearish eller bullish engulfing candle. Prøver alltid å holde meg til hoved trend, å kjøpe selge dersom risk ratio er bra.

 

Skal prøve å få lagt ut noen handler snart.

 

: )

Link to comment
Share on other sites

Hei

Jeg trader bare på teknisk analyse å da med price action. Det jeg har sett i årenes løp, er at det er umulig å forutsi hva som kommer av nyheter ang terror natur katastrofer osv, så jeg handler utifra det jeg leser av valuta kursene. Så setter jeg stop loss og den er min garanti for hva som kan komme. Det vil alltid komme noen tap, men jeg vil heller ha små tap enn et stort. Om en ligger inne med høy stop loss og handelen er i mye minus, så har en bunnet opp mye kapital i den handelen, som kansje ender med et stort tap etter en stund. Da synes jeg det er bedre å tape et lite beløp, å kansje ha igjen 80 % av det beløpet en gikk inn i handelen med, for så å gå inn i nye handler. Det er mye vanskeligere å komme seg tilbake etter et stort tap. Jeg kan se litt på finans kalenderen, for å se hvilke tall som kommer fra usa og Europa osv, men jeg ser egentlig ikke så mye på tallene, men hvilke innvirkning disse nyhetene har. Står som oftes merket med klokke slett og grad av innvikning. Som oftest liten, medium eller sterk. Så jeg kan se fort på over disse rett før jeg går inn med en handel, bare så en er litt obs i tilfelle. Kansje det da er bedre å vente litt, for å se det litt ann. Har prøvd det meste av indikatorer og programmer som er på nett for å lese å handle etter, men chartene mine ble så fulle å rotete, at det ble bare tull. Å uansett så ligger disse indikatorene etter, slik at når for eks det gjennom snittet krysser et annet osv, så har en egentlig kommet på etterskudd allerede. Så rene chart, med support / motstand og fibbanoci er det jeg bruker.

 

Håpe du fikk svar på det du lurte på. : )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...