Jump to content

Kjøpe Amerikanske aksjer online


sepi

Recommended Posts

Hei,

opprettet konto på nordet og har forsøkt å kjøpe noen Amerikanske aksjer via Nasdaq OTC Foreign, får opp at disse verdipapirene kun kan handles manuelt via megler per telefon. Hvorfor er det slik? Og finnes det noe 100% online alternativ til dette?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Har samme problem. En mengde papirer i USA er ikke mulig å kjøpe via Nordnet over internett. Skulle også sett at de innførte mulighet for stopp-loss for flere utenlandske børser enn de skandinaviske. Sist jeg spurte hadde Nordnet hverken løsning eller planer om å løse dette.

 

Har prøvd Netfonds også, men der er utvalget og de teknologiske mulighetene enda mer begrenset. Synd, for liv/forsikringskonto gjør mye av drittjobben for deg og det hadde vært nyttig å være kunde i flere markeder og handlet mer. Desverre virker det ikke som om det er prioritert.

 

Fint om noen vet om noe annet som kan brukes for å handle flere aksjer i USA og muligens med en viss grad av sikkerhet.

 

Hei,

opprettet konto på nordet og har forsøkt å kjøpe noen Amerikanske aksjer via Nasdaq OTC Foreign, får opp at disse verdipapirene kun kan handles manuelt via megler per telefon. Hvorfor er det slik? Og finnes det noe 100% online alternativ til dette?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Slet endel med det samme selv da jeg handlet aksjer via Netfonds.

Ikke mulig å shorte heller ei stop-loss...da har man mindre kontroll

på utfallet. Noe jeg fikk skikkelig svi for ved et par tilfeller.

 

I CMC markets vil jeg tro du har disse mulighetene...men du har neppe tilgang til å handle absolutt alle aksjene. Blir nok noe av det antallet man har hos plus500.

 

Det jeg tror du kan gjøre er å opprette konto hos Interactive Brokers og bruke Nornet til å handle bare her hjemme. Merk at det kreves 10 000 USD for å kunne åpne konto der. Veldig populær megler i USA og UK .

 

Uansett hva du velger så les godt igjennom infoen du finner på sidene deres først så du vet hva du går til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...