Jump to content

Datrayding Olje, nyheter, markedskalender og viktig info


Recommended Posts

Har startet å daghandle olje, er i en tidlig fase og trenger noen tips:

 

Bruker CMCmarkets, liker "layout" og er veldig oversiktlig og funksjonelt, utvalget er i denne omgang heller ikke begrensende. Men nyhetsfeeden og markedskalender hjelper meg sånn passe.

 

Er det noen som kan anbefale:

 

-Nyhetsfeeder med litt mer valg/spissinger (betalingsversjoner ikke noen hindring)

-Event kalender/markedskalender opp mot olje. Frister om innmeldt leveranser,kontraktsingåleser og relevante datoer med klokkeslett??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bruker forexfactory.com for å sjekke når på dagen det kommer nyheter. Synes den funker helt ok, men vet mange proffe bruker servicer som f.eks. http://ransquawk.com/ ...koster jo endel da. Dessuten er det jo ikke selve nyhetene jeg trader men det tekniske.

Takker for tips :)

 

Bruker ikke å handle på nyheter, men det gir meg et bilde av hvilken trend jeg kan forvente å få. Føler at det øker odsene mye, samt at sjansen for at man kommer innom samme

punkt øker betraktelig hvis man bommer...

Bruker bevegelse etter frigivelse av makedsdata til å anslå forventet "range", deretter går jeg teknisk.

 

Er det noe som kan vite om et sted som driver opplæring på trading? ikke noe 3dagers kurs og ikke online...

Ser for meg en lengde på 1-2 mnd og intill et år?

Link to comment
Share on other sites

Takker for tips :)

 

Bruker ikke å handle på nyheter, men det gir meg et bilde av hvilken trend jeg kan forvente å få. Føler at det øker odsene mye, samt at sjansen for at man kommer innom samme

punkt øker betraktelig hvis man bommer...

Bruker bevegelse etter frigivelse av makedsdata til å anslå forventet "range", deretter går jeg teknisk.

 

Er det noe som kan vite om et sted som driver opplæring på trading? ikke noe 3dagers kurs og ikke online...

Ser for meg en lengde på 1-2 mnd og intill et år?

Nei dessverre ...de jeg vet om er stort sett bare online.

Vet at hvis man klarer å skaffe seg innpass hos et prop. (propietary) trading firma vil man få lang og grundig opplæring av dem.

I tillegg sitter man ved siden av senior traderne deres hele første året. Men da er reglene meget strenge for hva man kan trade og hvordan. Problemet her er at det er veldig få plasser og utrolig mange søkere.

Hvis du finner ut at du vil gå for prop. trading så er dette webinaret et must : http://www.trader-dante.com/tradingcareer.html

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...