Jump to content

Utenlandske aksjer


Recommended Posts

Ante ikke hvor jeg skulle legge denne tråden, så jeg bestemte meg for å legge den her. Passer kanskje ikke helt inn under "markedet generelt". Moderator kan bare flytte den hvor som helst for min del.

 

Uansett.

 

Det må da være noen her som handler på utenlandske børser. Selv har jeg handlet på NYSE en del ganger, både med hell og uhell. Da gjerne med tradingaksjer som JNPR etc. Greit å handle på NYSE på kvelden hvis man ikke synes man har fått nok ut av dagen på OSE.

 

Nåja.

 

I dag la IBM frem res.

 

Bloomberg skriver(http://quote.bloomberg.com/apps/news?pid=1...efer=news_index):

-----------------------------------------------------

Net income was $1.99 billion, or $1.16 a share, from $1.71 billion, or 97 cents, a year earlier, Armonk, New York-based IBM said in a statement. Analysts had expected earnings of $1.12 a share, based on the average of 21 estimates in a Thomson Financial survey. Sales rose 7 percent to $23.2 billion.

 

Computer hardware sales gained 12 percent to $7.42 billion in the second quarter. IBM this week said it will begin selling server computers with its Power5 microprocessor to win market share from competitors Hewlett-Packard Co. and Sun Microsystems Inc. Margins at the unit widened to 29.2 percent from 26.9 percent.

 

Software sales fell 0.4 percent to $3.46 billion, IBM said.

 

 

Shares of IBM rose $1.08 to $85.10 in extended trading. They earlier fell 11 cents to $84.02 in New York Stock Exchange composite trading. The shares have fallen 9.4 percent this year.

-----------------------------------------------------

 

 

CNN skriver (http://money.cnn.com/2004/07/15/technology...y/ibm/index.htm):

-----------------------------------------------------

The world's biggest computer maker posted income from continuing operations of $2 billion, or $1.16 a share, up 17 percent from the $1.7 billion, or 97 cents a share, a year earlier. Analysts were expecting IBM to report a profit of $1.12 a share, according to First Call.

 

Sales at Armonk, N.Y.-based IBM came in at $23.2 billion, up 7 percent from a year earlier but slightly below Wall Street's consensus estimate of $23.35 billion.

-----------------------------------------------------

 

 

Tror jeg skal holde et øye med IBM i morgen (hvis jeg har tid), kanskje er det penger å hente også her.

 

Noen som har noen tips på andre aksjer på andre børser enn OSE?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Handler av og til på NYSE om kvelden jeg også.

Siden jeg ikke gidder å følge med på hver enkelt aksje og analysere disse slik jeg gjør hjemme i Oslo går jeg mest for teknisk analyse og kortsiktige posisjoner.

 

Noen som har tips på gode tradingaksjer type JIN i USA? Enten NYSE eller AMEX?

Link to comment
Share on other sites

Har aldri handlet på NYSE selv. Har vært på besøk der en gang som turist i 2000 en gang, så hektisk ut ;) Litt mer drastiske sikkerhetstiltak da jeg var der sist i 2003. Jeg holder meg til OSE foreløpig, er mye nok å holde rede på og prøve å tjene penger på der spør du meg.

 

Anyway. Hvilken megler bruker dere for å handle på NYSE? Jeg bruker DNB Markets og av og til Stocknet. Medlemskapet blir jo skiftet til Nordnet nå etter en stund.. håper de er bedre. Ble kunde hos Stocknet ca 2 uker før "skandalen var et faktum", litt synd jeg ikke valgte Nordnet med en gang istedenfor. Jeg er ganske fornøyd med interfacet i DNB Markets sin aksjedel, både den vanlige nettbankens aksjedel og DNB Aksjehandel Avansert har forsåvidt alt jeg trenger foreløpig. Men på internasjonale markeder som USA er det heller labert vil jeg påstå. Jeg ser at Bigcharts.com har en lenker til online traders, noen av dere som bruker dem kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Netfonds, som via money.net får gratis streaming sanntidskurser fra USA. Teknisk analyse og forskjellige alarmer og andre funksjoner er med. Gratis sanntid får man hvis man handler flere enn 10 handler pr. måned.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Et lyspunkt:

 

KNALLRESULTAT FRA PHILLIPS

 

 

PHILIPS 4 KV: RESULTATET BLEV 332 MLN EUR

2006-01-23 08:02

 

 

STOCKHOLM (Direkt) Den nederländska elektronikgruppen

Royal Philips Electronics redovisar ett nettoresultat på 332

miljoner euro för det fjärde kvartalet (498).

Analytikerna hade räknat med ett nettoresultat på 187

miljoner euro, enligt Bloomberg News sammanställning.

Resultatet tog 460 miljoner euro för kostnader för

LG.Philips Displays, en skattebetalning på 240 miljoner euro

relaterat till ägarandelen i Taiwan Semiconductor samt en

reavinst om 210 miljoner euro från försäljning av aktier i

LG.Philiips LCD.

Försäljningen blev 9,52 miljarder euro (9,18).

Analytikernas förväntningar låg på 9,32 miljarder euro.

Rörelseresultatet uppgick till 971 miljoner euro, mot

väntade 742 miljoner.

Inom halvledardelen steg rörelseresultatet till 176

miljoner euro (47) medan försäljningen för enheten steg till

1,33 miljarder (1,12).I december aviserade bolaget planen att

knoppa av denna verksamhet.

Försäljningen inom konsumentelektronik uppgick till 3,47

miljarder euro (3,34) medan rörelseresultatet sjönk till 234

miljoner euro (270).

För medicinteknikområdet steg försäljningen med 13

procent.

Bolaget spår en nedgång i första kvartalets

chipförsäljning med höga ensiffriga procenttal, jämfört med

kvartalet innan och räknat i dollar.

Philips räknar med att samtliga divisioner visar

tillväxt 2006 och bedömer att det kommer att nå målet om en

årlig försäljningstillväxt om 5-6 procent.

Bolaget upprepar målet att nå en årlig marginal på 7-10

procent från och med slutet av året./KB

 

 

______________

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Knalltall fra Toyota

 

NTB

Toyotas populære hybridbiler sørger for rekordresultat i fjerde kvartal ifjor.

 

Det japanske bilkonsernet Toyotas nettofortjeneste økte med 34 prosent i fjerde kvartal ifjor, i forhold samme periode i 2004. Til sammen ble fortjenesten på 397,6 milliarder yen eller nesten 22,5 milliarder kroner.

 

På stø kurs forbi GM

Økningen skyldes ifølge analytikere først og fremst at Toyotas hybridbiler, som er sparsomme på drivstoffet, er blitt svært populære. Den japanske fabrikken er på stø kurs til å passere amerikanske General Motors som verdens ledende bilprodusent, blir det sagt.

 

Toyota har investert milliardbeløp i utvikling og produksjon av såkalte hybridbiler, som drives av bensin og strøm. Dette har vist seg å være en svært lønnsom investering, ettersom den høye oljeprisen har gjort bensinen stadig dyrere.

 

___

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...