Jump to content
Sign in to follow this  
steini777

Føring i selvangivelse

Recommended Posts

Jeg forsøkte meg på litt aksjehandel i fjor for første gang, men er usikker på føring i selvangivelse og "Aksjer og fondsandeler (RF-1059)".

Jeg kjøpte noen Seadrill aksjer for ca 2300 i mai 2015 og solgte dem for ca 2800. Hvordan fører jeg dette?

Hei

Før da jeg handlet gjennom Netfonds kunne jeg laste ned årsoppgave fra dem på PDF med ferdig utfylte RF-1059 og RF-1088. Da var der bare å sjekke over , skrive under og sende inn. Vil tro dette er mulig hos de fleste norske meglerhus hvis man sjekker.

skatteetaten har også rettledning til hvordan dette skal føres ... se her :

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Aksjer-og-verdipapirer/Aksjer-og-egenkapitalbevis/Eksempler-pa-RF-1088/

....RF-1059 gjelder nå for tiden kun hvis du fortsatt satt med aksjene over årsskiftet slik jeg forstår det, de har visst gjort litt om på det der.

Takk for svar. Men når jeg logger inn på plus500.no hvor jeg handlet aksjene, så finner jeg ingen statistikk over hva jeg har kjøpt. Virker som alt er blitt slettet? Trykket meg inn på "lukket posisjoner" og velget riktig tidsrom, men ingenting å finne der

Tja...pluss500 er jo ikke aksjer via børs men CFD'er på aksjer. så da blir det feil. Det blir nok mer som valutahandel å regne , men jeg vet ikke helt hvordan man fører det.

Står endel om CFD'er her : http://www.skatteetaten.no/no/Radgiver/Rettskilder/Handboker/lignings-abc/kapitler/f/?mainchapter=168017&chapter=168018#x168018

Mulig det er andre som vet mer enn meg der.

Bli medlem eller logg inn for å skrive en kommentar

Du må være medlem på forumet for å skrive innlegg

Bli medlem

Bli medlem på forumet. Det er gratis og enkelt!

Bli medlem

Logg inn

Er du allerede medlem? Logg inn her.

Logg inn
Sign in to follow this