Jump to content

Helt ny her, og trenger litt hjelp.


Haien

Recommended Posts

Jeg har penger, men har aldri holdt på med aksjer før. Men jeg er veldig interessert i å starte med det, men jeg lurer litt på hvilke bøker/informasjonsider eller rett og slett bare et sted jeg kan få helt basic informasjon ang. Kjøp og salg av aksjer, begreps definisjoner o.l. Jeg har veldig lyst til å investere i fornybar energi og nanoteknologi. Jeg lurer på hvilken nettmegler jeg kan gjøre dette hos og så lurer jeg på om det finnes aksjemeglere som tar kontanter?

Link to comment
Share on other sites

Hei. smile.png

 

Q: bøker/informasjonsider eller rett og slett bare et sted for helt basic informasjon ang. Kjøp og salg av aksjer, begreps definisjoner o.l :

 

A: investopedia.com ...f.eks. og "Aksjehandel og daytrading" boka er en fin start. eller boka "Aksjeskolen"...

 

Q: Jeg lurer på hvilken nettmegler jeg kan gjøre dette hos:

 

A: Dette kan nok ordnes hos de fleste meglerne , bare å velge og vrake smile.png

 

Q: så lurer jeg på om det finnes aksjemeglere som tar kontanter?

 

A: Nei... da må du nok i en innskuddsautomat. Kontanter tas nesten ikke imot noen plass som helst lenger.

Link to comment
Share on other sites

Hei. smile.png

 

Q: bøker/informasjonsider eller rett og slett bare et sted for helt basic informasjon ang. Kjøp og salg av aksjer, begreps definisjoner o.l :

 

A: investopedia.com ...f.eks. og "Aksjehandel og daytrading" boka er en fin start. eller boka "Aksjeskolen"...

 

Q: Jeg lurer på hvilken nettmegler jeg kan gjøre dette hos:

 

A: Dette kan nok ordnes hos de fleste meglerne , bare å velge og vrake smile.png

 

Q: så lurer jeg på om det finnes aksjemeglere som tar kontanter?

 

A: Nei... da må du nok i en innskuddsautomat. Kontanter tas nesten ikke imot noen plass som helst lenger.

Takker for svar! Men jeg har vært å sett litt på pluss500 og et par andre sider som CMC, Easy Forex om de hadde selskap som driver med fornybar energi, men fant faktisk ingenting. Det går bare i Olje, gass o.l. Finnes det noen måter å investere direkte i et selskap?

Link to comment
Share on other sites

nå er det faktisk sånn at ingen av de selskapene /meglerne du nevner driver med aksjer....de tilbyr CFD'er og valuta. Hvis du skal investere ville jeg heller gått for en tradisjonell aksjemegler som f.eks. Nordnet , Netfonds, Skandiabanken, DnB ....etc.

 

tror du må gjøre litt research på hvilke selskaper som driver med det du nevner. De jeg kommer på er f.eks. First solar (usa), Vestaswind (Danmark), REC (Norge) , Tesla (usa), Trina solar lmt (usa), Canadian solar (Canada) ......finnes massevis av dem....

Link to comment
Share on other sites

nå er det faktisk sånn at ingen av de selskapene /meglerne du nevner driver med aksjer....de tilbyr CFD'er og valuta. Hvis du skal investere ville jeg heller gått for en tradisjonell aksjemegler som f.eks. Nordnet , Netfonds, Skandiabanken, DnB ....etc.

 

tror du må gjøre litt research på hvilke selskaper som driver med det du nevner. De jeg kommer på er f.eks. First solar (usa), Vestaswind (Danmark), REC (Norge) , Tesla (usa), Trina solar lmt (usa), Canadian solar (Canada) ......finnes massevis av dem....

Kan jeg åpne en VPS konto hos de nevnte sidene uten å bytte bank`?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...