Jump to content

Ekstra konkurranse - uke 31 :: Vinn bok!


Ståle

Recommended Posts

Endelig er sommeren kommet, og vi nordmenn kan få litt farge på kroppen. Men dette vare ikke evig, og de dagene man må være inne trenger man noe å gjøre. Derfor gir aksjeforumet.no bort en bok til en heldig person på forumet. Det eneste du trenger å gjøre er å registrere deg, for å så skrive inn en post her. Det kan være en hilsen, vits eller noe annet.

 

Fredag den 30. juli vil jeg trekke ut en person fra alle de som har "meldt" seg på, og annonsere vinneren i denne posten.

 

 

Premien:

Boken Liars Poker

 

Denne boken tilbyr orkesterplass til Michael Lewis opplevelser av det utrolige møtested av grådighet, ambisjoner og dårskap som Wall Street og City of London var i 1980-årene. På humoristisk vis beskriver Michael Lewis hvordan han som ung mann ble virvlet inn i 80-årenes overdrevne optimisme; om hvordan han fra å ha studert kunsthistorie på Princeton på underfundig vis klarte å bli trainee for Salomon Brothers.

Han forteller videre om Salmon Brothers sammenbrudd og fall, om veien fra å være "Geek" (den laveste på gulvet på børsen) til å bli "Big Swinging Dick" - den farligste i "jungelen"; en aksjespekulant som kunne fikse obligasjoner til millioner av kroner med en telefonsamtale.

 

 

Ha en fortsatt god sommer!

Link to comment
Share on other sites

Har aldri hatt flaks, men sett meg opp Ståle.

 

 

Legger ved en vits.

 

Det var like før jul midt på 60 tallet.

Gausdøl`n hadde tatt bussen til Lillehammer for å gjøre en del nødvendige innkjøp til jul. Det var ikke mange ganger i året man dro til Lillehammer den gangen, og gubben hadde mange ting å ordne.

Da han satt på middagsbussen kom han plutselig på at han hadde glemt å kjøpe korsett til kona. Han spratt opp, løp frem til sjåføren og la frem problemet.

Da må du være rask, sa sjåføren, bussen går om to minutter.

Gubben løp så fort han klarte på blank isen i retning Korsett magasinet.

Da han kom inn døra var han svært andpusten og vill i øynene. Ekspeditrisa holdt akkurat på å prise et parti med truser som lå utover disken.

Gubben gravde dypt ned i bukselomma etter pungen, mens han stotret, for å få rask ekspedering, «Ned med trusene, opp med korsettet, han står bare i

to minutter!»

Link to comment
Share on other sites

Dette hørtes gøy ut, kan spekulere Ståle gjør det bra på børsen(e) nå for tiden...

 

 

Vel, jeg er med.

 

 

(...)

 

 

Jeg har også en vits.

 

Tre menn var på et cruise sammen (en nordmann, en danske, og en svenske). Plutselig sank båten og bare de tre mennene ovenfor overlevde. De svømte til den nærmeste øyen og fant en magisk lampe. Svensken begynte å vaske lampen og plutselig kom en ånd frem. Ånden fortalte dem at de hadde tre ønsker. De bestemte seg for å la alle få et ønske hver. Dansken begynte. Han ønsket seg tilbake til Danmark, og da var han plutselig vekke. Nordmannen ønsket seg tilbake til Norge, og plutselig forsvant han også. Til slutt var det bare svensken igjen. Han følte seg så alene at han ønsket alle tilbake igjen...

 

 

Ha en ellers fin ferie. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er det så enkelt? :o  

Bare å si at jeg stiller opp, og er med i trekningen!

 

Ståle, du har vel ikke fått solstikk? :D

 

Det stemmer, det er så enkelt. :D

 

(...Har ikke fått solstikk nei... :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Me too...

 

 

Prøver meg med en liten vits jeg også: :lol:

 

Denne gangen var det kona som kunne ønske av den berømmelige ånden i flaska. Som så mange andre fikk hun også tre ønsker, men det spesielle var at mannen skulle få det tidobbelte av det hun ønsket. Hun gikk med på det og ønsket seg først en diger villa, mannen fikk et slott. Neste ønske var en lekker båt, mannen fikk et luksusskip. Hennes siste ønske var et bitte lite hjerteattakk…

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke om vinnersjansene blir større med å legge inn en historie, men her kommer en:

 

En av våre nye landsmenn fra Pakistan møtte sin nabo.

 

Naboen:" Nå, går det bra?,- Du holder koken"

Pakistaneren rødmer og sier: "Nei, nei jeg har bare

hendene i lommen.."

Link to comment
Share on other sites

He, he. En god latter forlenger livet.

 

Her har dere en til vits.

 

En gammel bonde fra indre bygder fikk en ettermiddag besøk av lensmannen. Lensmannen sa han var kommet for å gi ham bot på 1000 kr fordi det var kommet inn en anmeldelse om at han hadde hjemmebrentapparat.

 

Gamlingen svarte at det stemte at han hadde HB-apparat, men han hadde ikke brukt det og ville derfor ikke akseptere noen bot.

 

Lensmannen sa at hvis han hadde utstyret, spilte det ingen rolle om han hadde brukt det eller ei, bot måtte han betale uansett.

 

Ja, ja tenkte bonden, da var det vel ingen vei utenom.

- Her har du 2000 kroner, sa han til lensmannen og ga ham pengene.

- 2000? sa lensmannen, det var nå bare 1000.

- Ja, svarte bonden, men resten er for voldtekt..

- Vil det si at du har begått voldtekt, ropte lensmannen sjokkert.

- Nei, nei for all del, svarte bonden, men jeg har utstyret til det!

 

Ler dere ikke? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... Du kunne kanskje heller ha fått tomgodset mitt som premie, Ståle. Da hadde det raskt blitt noen lapper. :eek:

 

Har pantevegring! :wink:

 

Vil ikke delta i konkurransen. Skulle jeg ha flaks, ville nok de andre deltakerne ha ropt "avtalt spill" tenker jeg! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... Du kunne kanskje heller ha fått tomgodset mitt som premie, Ståle. Da hadde det raskt blitt noen lapper. :eek:  

 

Har pantevegring! :wink:  

 

Vil ikke delta i konkurransen. Skulle jeg ha flaks, ville nok de andre deltakerne ha ropt "avtalt spill" tenker jeg! :lol:

 

Imed du har skrevet en post i denne tråden er du automatisk med i trekningen! :wink: Men hvis du absolutt ikke vil har premien hvis du blir trekt ut så er det bare å si ifra! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også være med.

 

Legger ved et stev fra Valdres.

 

Oppi Valdres i bratte bakkji

der bur ei jente med stutte stakkji

og under stakkji der bur ei mus,

som guta bruke som redskapshus,san.

 

Mvh,

 

 

Pusur

Link to comment
Share on other sites

Dere har fremdeles mulighet til å melde dere på!

 

Tenkte jeg skulle lage en litt utradisjonell trekning..

 

Instruksjoner:

Av de som har meldt seg på vil det oppdrettes like store grupper på 5 i hver gruppe. 2stk fra hver gruppe går vidre, og har fortsatt mulighet til å vinne. Dermed blir det delt opp i 2 like store grupper, hvor 2stk går vidre fra hver gruppe. Disse 4 blir da satt i par, hvor 1 fra hvert par går vidre til finalen. Der trekkes det rett og slett mellom de 2 finalistene. Oppdateringen om hvem som har gått vidre vil skje med ca 10min mellomrom. Vi starter "kampene" klokken 17:30 idag! (møt opp i http://www.aksjeforumet.no/forum/viewtopic.php?t=404 )

 

Her er en illustrasjon:

|||||| - gruppe1

|||||| - gruppe2

|||||| - gruppe3

|||||| - gruppe4

----------------

|||| - gruppe1

|||| - gruppe2

----------------

|| - par1

|| - par2

----------------

|| - finale

Link to comment
Share on other sites

Jeg har allerede boken (har ikke fått lest den enda :? ), men jeg må si at dette er et supert opplegg Ståle! Stå på! :D :D

 

Tenkte jeg kanskje kunne komme med en vits allikevel, men så kom jeg på at alle vitsene jeg kan er stygge :roll:

 

Nåja.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...