Jump to content

STL - Statoil


Laphroaig

Recommended Posts

Ikke akkurat slik jeg hadde sett for meg en korreksjon i STL. Bomber i London... :(

 

Jeg tror oljeprisen skal ned uansett om vi nå får en periode med terrorfrykt igjen. Jeg har et short-mål på STL på 120 innen et par måneder.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/06/30/436121.html

 

Linken ovenfor er noe av det jeg ser for meg blir hovedgrunnen til at oljeprisen vil få seg en skikkelig knekk etterhvert. Alternativ energi vil bli satt under større og større fokus, samt at klimagassutslippene ønskes redusert. Olje er et fossilt brennstoff som forurenser en god del.

 

Legg merke til at Kina og India satser stort på kjernekraftverk, noe som også indikerer at den forventede formidable oljeetterspørselen fra Øst-Asia ikke blir slik man tror.

 

Tidligere har verden tatt i bruk kull i tider med høy oljepris, men nå ser det ut til at kjernekraft er på full fart igjen, da det er en god del år siden Tjernobyl-ulykken satte en støkk i de fleste. Forurensinigsmessig er dette bra, og man får håpe reaktorene blir bygget forsvarlig.

 

Jeg forventer en real korreksjon i oljeprisen, ned mot ca 40 USD pr fat det neste året.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pirelli

 

Shorten min er fortsatt inntakt, og jeg tror STL fortsatt skal lenger ned. Kortsiktig mål er ned til 120, men ser ikke bort fra at STL etterhvert skal videre ned mot ca 100.

 

Det er priset inn for høy oljepris, samt for mye potensiale i samarbeid med Russland og Barentshavet. STL skal etter mitt skjønn klart ned.

Link to comment
Share on other sites

Magefølelsen min tilsier at utenlandske investorer er på vei ut av norske oljeselskap på OSE. De trekker seg sakte men sikkert ut, men pga størrelsen er det vanskelig å unngå korreksjon ned.

 

Både STL, NHY, DNO m.fl. vil jeg tro skal ned i tiden fremover, såfremt ikke selskapsspesifikke nyheter av positiv art kommer.

Link to comment
Share on other sites

Mitt syn er at STL er dyr basert på kun 1 ting egentlig: estimatene som brukes har for høy fremtidig oljepris. Jeg mener oljeprisen skal en god del ned, og at prisanslagene for fremtidig oljeleveranser er for høy og at dette vil slå som en boomerang tilbake om ikke så altfor lenge.

 

Om et par år vil det høres rart ut at man hadde en oljepris på ca 60 USD pr fat i 2005.

 

Alternativ energi, spesielt kjernefysiske anlegg, vil skyte fart i tiden fremover. Når oljeprisen blir for høy, vil markedet se seg om etter annen energikilde. Det har skjedd før og vil absolutt skje igjen når oljeprisen er så høy som nå. Det vil nok ikke skje over natten, men det kommer.

Link to comment
Share on other sites

RoRu, du begrunner nå godt hvorfor du mener STL er for høyt priset; oljeprisen skal ned. Men du forklarer ikke med et ord hvorfor du mener oljeprisen vil falle.

 

Jeg vil gjerne se en god begrunnelse for akkurat dette før jeg godtar påstanden om at Statoil er dyr, ettersom de mest åpenbare fakta ikke tilsier noen drastisk lavere oljepris med det første.

 

Kina revaluerte nettopp sin Yuan til 2,1% dyrere mot dollar. Dette vil øke kjøpekraften til det landet som har drevet oljeprisen til slike høyder med like mange prosent, og det er ingen grunn til å tro at landet ikke vil få en tilsvarende 2% økning i oljeimport i tillegg til de ventede (omtrent) 10%. Skal ikke dette fortsette å øke oljeprisen?

Link to comment
Share on other sites

Hei Vegard

 

En av grunnene til at OPEC i sin tid ble dannet, var for å kunne ha en stabil oljepris basert på balanse i tilbud og etterspørsel. Man økte produksjonen når etterspørselen ble for stor og vise versa. En av grunnen til at de gjorde nettopp dette, var for at ikke verden skulle bruke så store ressurser på å forske seg frem til alternative energikilder.

 

De så til stadighet at verden tydde til, og ble mer liberale til, alternative energikilder som kull, kjernekraft o.l. når oljeprisen ble høy. Nå når oljeprisen er dobbelt så høy som den noengang har vært tidligere (ref Kuwait -91), er fokuset spesielt stort mot alternativ energi. Og dette er svært voksende.

 

I tillegg til dette, mener jeg oljeprisen idag er mye spekulasjonsdrevet i frykt for større etterspørsel enn det som er realiteten. Dette stadfestet også BP i en analyse nettopp, da de estimerte verdens samlede oljereserver p.t. sammenliknet med dette for 1 år tilbake. Der viste det seg at oljereservene var like store, samt at etterspørselen var like stor som for 1 år siden. Altså ingen endring.

 

Det har derfor etter min mening bygget seg opp en boble basert på spekulasjonsdrevet frykt for knapphet i oljetilgangen mens det i realiteten er nok olje allerede.

 

En ser klart hvor følsom denne spekulasjonsdrevede oljesaken er, når orkaner som nærmer seg Amerika får oljeprisen til å bevege seg flere dollar pr fat. Oljeprisen har rett og slett gått av skaftet og bevegelsene drives av overdreven frykt fremfor realisme.

 

Når markedet våkner og innser dette, får vi korreksjonen. Jeg er overbevist om at den kommer. Men dette er altså mitt syn, så hva andre mener og foretar seg blir opp til hver enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Vel, det er absolutt riktig at høy energipris gir forskning på alternativ energi et hopp, men man regner med at alternativ energi ikke vil være like billig som fossile energikilder før om 10-15 år, selv med dagens oljepris.

 

Samtidig ser vi nå at OPEC faktisk arbeider for full maskin med like oppunder 100% utnyttelse av oljekildene. De kan altså ikke lenger øke tilbudet og presse prisen ned slik de har gjort før (men dette bør i stor grad være indiskontert i oljeprisen).

 

Problemet med en short i STL eller oljeprisen er at selv om vi venter en korreksjon i olje, kan vi ikke vite når denne kan komme. For alt vi vet kan olja nå $70 og STL 180 før det skjer. Tekniker'n var for et par måneder siden bombesikker på at oljen skulle ned, og da sto STL i omtrent 110. Hva får deg til å tro at toppen er akkurat her, og ikke om to måneder eller et halvt år? Grunnene du oppgir gjaldt nemlig også for et år siden, da olja sto i $40 dollar. Siden har den steget 50%.

 

Det jeg vil frem til er at det lønner seg å følge trenden til den brytes. I tre år har enkelte prøvd å finne en topp på OSE uten hell, mens de som har fulgt trenden har hatt enorm avkastning. Klart det kommer en stor korreksjon en gang, men hvorfor akkurat denne måneden?

Link to comment
Share on other sites

Vegard

 

Jeg ser poenget ditt, men på den annen side: Hvorfor kan ikke korreksjonen skje nå denne høsten istedenfor om f.eks 6 mnd? 10 mnd? 15 mnd?

 

Det er jo hele poenget: Noen tror at det ikke vil skje i det hele tatt og kjøper for det meste de har, mens andre tror det kommer men ikke på en god stund, mens noen igjen begynner å bli skeptiske. Hvem forutså rentesjokket som preget høsten 1998? Hvem forutså IT-boblen?

 

Du vil sikkert hevde at det er noe helt annet å snakke om noe så fundamentalt som olje kontra IT-boblen som preget 1999/2000, men paralellen kan dras med tanke på at man priser inn noe man mener er fremtidspotensialet. Det gjorde man med IT-boblen også, selv om oljen selvsagt er mye mer konkret enn internett-hysteriet var. Det er her poenget mitt ligger: Man priser inn noe i kursen som jeg mener ikke er realistisk å forholde seg til. Estimatet for fremtidig inntjening er for høyt mht den høye fremtidige oljeprisen som er lagt inn som grunnlag for estimatene.

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra Dagens Næringsliv idag:

 

 

- Penger til alt og alle

Av dn.no

 

En varig oljepris over 50 dollar fatet må endre hele den økonomiske diskusjonen i Norge, hevder Econ. I fremtidens Norge kan pensjonskrangelen avlyses, industrien kan bygges ned og det blir penger til alt og alle.

 

I sin siste kvartalsrapport om oljemarkedet med tittelen «$ 50 $ » i fete dollartegn, spår Econ en oljepengestrøm som overgår de heteste politiske drømmer, skriver Dagens Næringsliv.

 

Penger i overflod

– Dersom vi får oljepriser over femti dollar, må det endre hele den politiske agendaen i Norge. Vi vil få nok til å betale pensjonene. Vi vil få penger i overflod. Vi burde kunne bruke handlingsregelen og oppfylle alle partiers drømmer – og etterpå ha tusen milliarder igjen på toppen, sier leder Knud Nørve for Econs petroleumsgruppe til DN.

 

Ifølge Econs anslag vil oljefondet være på 5.200 milliarder 2005-kroner i 2020 med en oljepris på 50 dollar fatet. Det vil si to ganger større enn bruttonasjonalproduktet i 2020.

 

"Hollandsk syke"

Dersom 50-dollars-scenariet slår til, kan Norge fort være i en situasjon der politikken ikke er ekspansiv nok, der ikke nok penger blir satt i arbeid, resonnerer Nørve.

 

Den klassiske erfaringen til land med store naturressurser er at de ender opp med å vokse tregere enn andre land. Såkalt «hollandsk syke» er heller ikke utenkelig: I Nederland førte gassrikdommen på 60-tallet til en voldsom vekst i offentlig sektor, noe som ga en kraftig blåmandag da gassinntektene begynte å synke.

 

Innen rekkevidde

En varig oljepris på femti dollar fatet har ifølge DN gått fra å være en vill drøm til et tenkbart scenario. Snittprisen hittil i år ligger over 50 dollar, og prisene for de som kjøper olje for fremtidig levering ligger over 50 dollar så langt frem det er mulig å handle, 2011-2012.

 

Fremtidens Norge?

Dette kan bli fremtidens Norge med oljepriser på 50 dollar fatet ifølge Econ.

 

* Norsk økonomi mer i utakt med EU. EU-medlemskap blir mindre aktuelt.

 

* Lønns- og prisnivå kan bli drevet opp slik at Norges Bank må heve rentenivået for å stagge inflasjonen.

 

* Økte lønninger og økt rente fører til at arbeidsplasser i konkurranseutsatt industri forsvinner.

 

* Pensjonsregnestykket går opp med 1000 milliarder kroner i pluss.

 

* Oljeselskapenes ønske om skattelettelser er begravet for lang tid

 

* Når staten vasser i penger kan det paradoksalt bli vanskeligere å få gjennom reformer i landbruket fordi dne urbane befolkningen vil føle at Norge har råd til å opprettholde kulturlandskapet og en spreddt bosetting.

 

 

 

Det er når man tror himmelen er neste steg at an bør selge og ta det man kan av gevinst. Hvis ikke ovennevnte er en soleklar indikasjon på at nå er himmelen ganske nære, er det vel neppe noe annet som er det.

 

 

Husk 1 ting: Når J.P. Morgan, UBS, DnB Nor, Carnegie, Lehman og alle de andre analysehusene rundt om i verden til stadighet oppjusterer estimatene for fremtidig oljepris, kan de like gjerne om noen måneder starte nedjusteringer i samme takt som de foretok oppjusteringer, og kanskje nedturen skjer enda fortere.

 

Jeg er overbevist om at oljepris over 50 dollar pr fat i minst 2 år fremover er et altfor høyt anslag. Verden er tilpasningsdyktig og vil i større og større grad benytte alternativ energi.

Link to comment
Share on other sites

First om STL:

 

Key Issues:

 

We expect recurring EPS to decrease slightly from NOK 3.65 in Q1 to NOK 3.49 in Q2 mainly due to lower production volumes within E&P and lower trading gains. Reported EPS of NOK 3.23 is somewhat above preliminary consensus of NOK 3.17.

Key points to look for in the 2Q report include the impact on E&P International of the upstarts of several new fields in recent months including ACG in Azerbaijan, In Salah in Algeria and Kizomba A in Angola. Also, there is uncertainty related to possible trading gains within Oil Trading due to the arbitrage opportunities in exploiting significant changes in crude spreads in Q2. In addition, we would look for the impact of the jump in refining margins on M&M.

In recent months Statoil has outperformed peers considerably. Currently, the share price is almost factoring in the future curve, with a Brent equivalent price of USD 53/b in December 2010.The upside to the NAV applying the future curve is only 10%, which is historic low. We reiterate our Market Weight recommendation with a negative bias as we do not expect the oil price to stay above USD 50/b in 2010.

Link to comment
Share on other sites

Mr PW og Gappo

 

Når dere mener STL fremstår som billig, hva begrunner dere det med?

 

Og STL har stått mer eller mindre stille en stund nå (litt opp og ned innenfor 136-142), og det knytter seg relativt stor usikkerhet til 2Q-tallene. Anslagene spriker.

Link to comment
Share on other sites

Roru, jeg mener STL skal opp utover høsten, grunnen er at jeg mener oljeprisen vil holde seg over $55 fatet i overskuelig fremtid. Dersom ikke STL har veldig stort produksjonsfall i Q2 i forhold til Q1 vil resultatet bli mye bedre for Q2 kontra Q1 - det kan vi nok være enige om...

 

Uansett er STL ett spill på oljeprisen. Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Pr PW

 

Du skriver at du tror oljeprisen skal holde seg på USD 55 i overskuelig fremtid, og at det gjør at STL fremstår som billig.

 

En oljepris på 55 i resten av 2005 er allerede priset inn i aksjen, og det er derfor jeg mener det skurrer litt når noen mener STL fremstår som billig. Potensialet er allerede priset inn i aksjen, så slik jeg ser det har STL alt å forsvare med en kurs på 140-142 og har ikke noen oppside såfremt de ikke overrasker med noe av sine utenlandske engasjement eller at oljeprisen vil fortsette å stige.

 

At oljeprisen skal oppover fra dagens nivåer har ikke jeg tro på. Tror heller vi får en korreksjon etterhvert nå.

Link to comment
Share on other sites

Roru, du tror oljeprisen skal ned, jeg tror den skal holde seg høy/stige. Derfor har vi også forskjellig syn på hvorvidt det er lurt å shorte STL eller ikke. Uansett får vi volum og utslag på kursen mandag :)

 

Nå har de fleste 'majors' levert resultater under forventning fordi omtrent alle (bortsett fra BP) har fallende produksjon. Markedet er selvsagt klar over det, og denne usikkerheten er nok allerede priset inn i aksjen. Men det er klart at STL kommer til å falle dersom forventningene ikke innfris. Lykke til på mandag alle som har lodd i STL, her er Reuters oppsummering av forventningene for Q2 resultatet:

 

Forventninger til Q2

By Ola Peter Krohn Gjessing

OSLO, July 27 (Reuters) - Norwegian oil and gas group Statoil is expected to report a 59 percent increase in second-quarter operating profit due to increased energy prices nd growing output, a Reuters poll showed on Wednesday. Operating profit at Norway's biggest company was seen rising to 22.68 billion Norwegian crowns ($3.46 billion) in April-June from 14.23 billion in the same quarter last year, the average of 16 analysts' estimates showed. Forecasts varied between 21.67 billion crowns and 23.83 billion, with a median of 22.69 billion. Statoil is due to report on Monday, August 1.

 

Analysts forecast a 6 percent increase in production to 1.14 million barrels of oil equivalents per day, with an estimate range of 1.10 million to 1.17 million barrels. State-controlled Statoil has targeted 6 percent output growth to 1.175 million barrels daily in 2005 after lower-than-targeted 2 percent growth last year.

 

Most analysts expected output to reach this year's goal. Norsk Hydro , Norway's second-largest petroleum producer and a participant in many of the same offshore fields as Statoil, on Tuesday disappointed the market with lower second quarter output than many analysts had predicted. Output at Hydro fell to 539,000 barrels of oil equvalents daily from the year-ago 569,000 barrels, and below an analyst estimate average of near-flat 566,000. The output gap, caused by longer than expected maintenance halts at some fields, cut away some 700 million crowns from Hydro's operating profit. Some analysts said information in the Hydro report would lower market expectations for Statoil's output figures.

 

Estimates in the poll were not adjusted for that information. Pretax profit was seen at 21.65 billion crowns, an increase of 54 percent. But the pretax figure was dragged down by negative currency effects expected at some 1.4 billion crowns as the crown had weakened against the dollar during the quarter, making dollar debt appear more expensive. Nine of the analysts recommended buying the Statoil share, while none recommended selling and six were neutral. Two analysts did not reveal any view. The shares ended at 140.75 crowns on Wednesday, close to a 147 peak on July 8. Following is a summary of estimates for Statoil's results in the second quarter and in 2005 and 2006.

 

Figures in millions of Norwegian crowns except earnings per share in crowns, realised gas prices in crowns per standard cubic meter, oil prices in dollars per barrel and total oil and gas production in thousands of barrels of oil equivalents per day. 
Estimates for the second quarter: 
                Mean    Median     High      Low Est     q2-04 
Revenue         88,243   89,804    96,384     79,575     71,305 
EBIT            22,675   22,687    23,834     21,669     14,225 
- E&P Norway    17,571   17,582    18,354     16,854     11,668 
- E&P Int'l      2,331    2,339     2,798      1,694        906 
- Natural gas    1,381    1,316     2,065        600      1,193 
- Manuf & market 1,495    1,495     2,056        978        633 
Net financials  -1,014     -971       -18     -2,087       -144 
hereof currency -1,400   -1,350      -920     -1,950       -335 
Pre-tax         21,645   21,644    23,454     20,219     14,081 
Net profit       6,882    6,998     8,115      5,868      4,355 
EPS               3.18     3.23      3.75       2.71       2.01 
Output           1,139    1,140     1,166      1,102      1,073 
Real'd gas price  1.37     1.38      1.43       1.31       1.02 
Real'd oil price 50.36    51.40     52.20      41.00      35.60 

The following brokerages and investment banks participated in the poll:

 

Carnegie Outperform

Citigroup Smith Barney Buy

Danske Equities Buy

DnB NOR Buy

Enskilda Securities Buy

Exane BNP Paribas Sector-relative neutral

First Securities Market weight

Fondsfinans Buy

Handelsbanken Buy

ING Hold

JP Morgan Overweight

Kaupthing N/A

Morgan Stanley Overweight

S&P Equity Research Hold

SG Securities Hold

Terra HOLD

UBS N/A

Link to comment
Share on other sites

En liten oppsummering rundt konsensus fra analytikerne:

- Konsensus med nedgang i produksjonen.

- Gjennomsnittlig EPS estimat for Q2 er 3,18-

- De mest pessimistiske analytikerne tror STL har oppnådd en oljepris på $41 pr fat, de mest optimistiske tror på $52,2...! Jeg betviler sterkt at STL ligger langt under snittet av brent spot for perioden. Vi får se...!

Link to comment
Share on other sites

Statoil-sjef Helge Lund legger frem rekordsterke tall for andre kvartal, men innfrir ikke forventningene.

 

Med rekordhøye oljepriser de siste månedene, var det på forhånd store forventinger til Statoil-resultatet.

 

Statoil fikk et resultat før finans på 21,9 milliarder kroner i andre kvartal. Statoil-analytikerne TDN Finans hadde snakket med ventet på forhånd et resultat før finans på 22,6 milliarder kroner i andre kvartal.

 

Tilsvarende resultat i fjorårets andre kvartal var 14,2 milliarder kroner.

 

Resultat før skatt endte på 21 milliarder kroner, mot ventet 21,3 milliarder kroner.

 

Se full estimatartikkel med tabeller fra TDN Finans på dn finans.

 

Beste noensinne

- Dette er nok et sterkt kvartal for Statoil - med det beste resultatet fra driften noensinne. Resultatforbedringen er hovedsakelig knyttet til økte olje- og gasspriser, økt internasjonal produksjon og god regularitet innenfor raffinering, sier konsernsjef Helge Lund i en børsmelding.

 

Økt produksjon

Statoil produserte i andre kvartal i gjennomsnitt 1,128 millioner fat oljeekvivalenter per dag, mot 1,073 millioner fat i samme periode ifjor.

 

På forhånd var det ventet en produksjon på 1,131 millioner, ifølge estimater innhentet av TDN Finans.

 

Salgsinntektene i kvartalet endte på 92,7 milliarder kroner, opp fra 71 milliarder kroner i samme periode ifjor.

 

dn.no er tilstede på Statoils resultatpresentasjon og kommer tilbake med mer.

 

http://www.dn.no/forsiden/article561866.ece

Link to comment
Share on other sites

Fra imarkedet: http://www.imarkedet.no/php/art.php?id=260025

 

Statoil som ventet

 

Statoil og Helge Lund leverte resultater i andre kvartal som ventet. Produksjonen var imidlertid litt lavere enn markedets forventninger.

 

 

Statoil var ute med resultater for andre kvartal mandag. Resultatet var omtrent som markedet hadde ventet, mens inntektene var litt høyere.

 

Statoil fikk et resultat etter skatt på 6,8 milliarder kroner i andre kvartal, mot ventet 6,7 milliarder kroner. Driftsresultatet endte på 21,9 milliarder kroner i andre kvartal, mens det var ventet 22,6 milliarder kroner.

 

Salget i andre kvartal endte på 92,75 milliarder kroner, mot ventede 87,2 milliarder kroner.

 

I samme kvartal i fjor var inntektene på 70,9 milliarder kroner og nettoresultatet på 4,4 milliarder kroner.

 

Lavere produksjon enn ventet

 

Total olje- og gassproduksjon for Statoil i andre kvartal 2005 var 1.128 millioner fat o.e. sammenlignet med 1.073 millioner fat o.e. per dag i andre kvartal 2004.

 

På forhånd ventet markedet 1.131 millioner fat. Dermed ble oljeproduksjonen til Statoil lavere enn ventet. Også Hydro viste produksjonstall som var lavere enn ventet med sin resultatrapport i forrige uke. Mens Hydro viste fallende produksjonsutvikling, steg Statoils produksjon i perioden.

 

Årsaken til resultatløftet til Statoil kom etter oppgang i olje- og gassprisen i perioden. I tillegg har altså produksjonen steget.

 

Lund fornøyd

 

- Dette er nok et sterkt kvartal for Statoil - med det beste resultatet fra driften noensinne. Resultatforbedringen er hovedsakelig knyttet til økte olje- og gasspriser, økt internasjonal produksjon og god regularitet innenfor raffinering, sier konsernsjef Helge Lund.

 

Han sier videre at den internasjonale produksjonen har økt med 77 prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor. Lund er også fornøyd med utviklingen den nykjøpte dypvannsporteføljen i Mexicogolfen i april.

 

Avkastning på gjennomsnittlig sysselsatt kapital (ROACE)* for de siste tolv månedene var 25,5 prosent ved utgangen av andre kvartal 2005, sammenlignet med 19,0 prosent for samme periode i 2004.

Link to comment
Share on other sites

- F I R S T L O O K -

 

Title: 2Q figures: A bit disappointing

 

Company: Statoil

 

Recommendation: Market Weight

 

Share price: NOK 141

 

Target: NOK 140

 

Pre-finance came in a bit on the downside of our expectation (NOK 21.9bn vs our expectation of NOK 22.8bn). Natural Gas, M&M and E&P Norway disappointed, while International E&P came in as we expected, but lower than market consensus. E&P Norway had higher liftings than produced volumes, which contributed to increase the reported result. The achieved gas price and oil price were in line with expectations, while production came in somewhat higher than expected.

 

first/01.08.05

 

Conclusion: The 2Q figures came in somewhat on the negative side of our expectations. We expect only minor changes to our EPS estimates following the results and a modest 1-1.5% decrease in the share price taking into account the 0.5% decrease in the MSCI European Energy index since OSE closing on Friday. However, please note that the December 2010 oil future is at a record high level at the moment of USD 59/b for Sweet Crude.

Link to comment
Share on other sites

Statoil senker gjeldsgrad-guiding

 

(utvider med prognose i første avsnitt)

 

OSLO, 1 aug (Reuters) - Statoil<STL.OL> nedjusterer sin

guiding for hvor stor gjeldsgraden vil være ved utgangen av 2005

til mellom 10 og 15 prosent fra rundt 15 prosent.

 

- Jeg kommer til å si til analytikerne at den vil ligge "in

the lower teens", ned fra det guidede i første kvartal på "the

mid-teens", sier Lund på mandagens pressekonferanse.

 

((Reporting by Ola Peter Krohn Gjessing; +47 2293 6902;

ola.gjessing@reuters.com; Reuters Messaging:

rm://ola.gjessing.reuters.com@reuters.net))

Link to comment
Share on other sites

Magefølelsen min tilsier at Statoil i denne oljepris-konjunkturen fikk en kurs-topp på 146 (juli).

 

I tiden fremover begynner turen ned mot 120 i første omgang, for så å synke videre mot 100 på litt lengre sikt.

 

Synet baserer seg på at fremtidige oljepris-estimater vil nedjusteres.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...