Jump to content

Client Computing


Recommended Posts

Jeg har en liten aksjepost i Client Computing gjemt bort i en skuff en plass. Kjøpte på 38 kroner for noen år siden og nå står den i 1,20. Jeg har imidlertid verken vilje eller interesse av å følge med på dette selskapet for tiden.

 

Er det noen som har relevante opplysninger om dette selskapet? Hva er status pr. i dag når det gjelder omsetning og fremtidsutsikter?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en liten aksjepost i Client Computing gjemt bort i en skuff en plass. Kjøpte på 38 kroner for noen år siden og nå står den i 1,20. Jeg har imidlertid verken vilje eller interesse av å følge med på dette selskapet for tiden.

 

Er det noen som har relevante opplysninger om dette selskapet?  Hva er status pr. i dag når det gjelder omsetning og fremtidsutsikter?

 

Hva er adressen til CC hjemmeside?

Når jeg søker får jeg bare opp CC Norge.

Link to comment
Share on other sites

Basert på nylig gjennomført salg av CC Norge, og sammelignbare tall for CC Energy AS. Må CC Energy verdsettes til et sted mellom 30 og 40 millioner NOK.

 

CC Energy inklusiv det svenske datterselskapet har pr. september en høyere omsettning enn CC Norge og driftsresultat er mer enn 10 ganger høyere.

 

Dette verdsetter CC ASA til følgende.:

 

Cash ifm gjennomført salg NOK 20 millioner

Verdi CC Energy 30 millioner (forsiktig anslag)

Fremførbart underskudd 10 millioner

Verdi andre selskaper 5 millioner

Totalt 65 millioner

 

Docstream hadde i 2002 en omsettning på 4,3 millioner og et driftsresultat på NOK 963.000,-

 

Telesafe omsatte for 6,9 millioner i 2002.

 

Sist omsatt til i overkant av 18 millioner.

 

Forsiktig anslått verdi = 65 millioner NOK.

 

Finnes neppe bedre kjøp på OB eller blandt de unoterte. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte selv moen aksjer på 20 tallet. Har siden fulgt selskapet og i desember 2002 traff jeg bunnen på 10 øre, har vært med på oppturen til dagens kurs på 1,20 som tilsvarer bankinskuddet. Potensialet er stort og regner med at aksjen stiger til 3-4 kroner i 2004.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Clients (aksjonærenes)problem er at selskapet mangler tillit i markedet. Uten faste informasjonsrutiner blir aksjen for vågal for de fleste. Det taler heller ikke til selskapets fordel at de ennå ikke har fått opp en egen hjemmeside.

 

Ryddighet m.h.t informasjon er et must i dagens marked. Send et forslag til generalforsamlingen at CC skal søke opptak på A-listen og utgi kvartalsvis informasjon med regnskapstall.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...