Jump to content

Hvordan aktivere nye medlemmer?


Dellamorte

Recommended Posts

Interessant problemstilling du tar opp her. Det er faktisk slik at 2% av medlemmene skriver 73% av innleggene. Da har jeg regnet med de 15 som skriver mest. 73,6% av medlemmene våre har aldri skrevet et innlegg, dvs at det kun er 208 medlemmer som har skrevet noe her.

 

Aksjekonken er jo en motivasjonsfaktor, og når den blir satt opp på forsiden håper jeg at noen flere blir med å skrive.

 

Ellers kan det jo være at forskjellige avstemninger e.l. kan få folk litt mer motivert og si sin mening av og til?

 

Men det som er Aksjeforumets svakhet i forhold til f.eks. HO, nemlig at vi er få, er også, slik jeg ser det, en av våre største fordeler. Her inne kjenner vi de som skriver, og jeg føler meg trygg på at villedende informasjon i dette forumet er minimal. På HO utgjør ubegrunnet haussing/baissing av aksjer 98% av innleggene. Her deler vi våre meninger uten å rope TIDOBLING! som på HO. Hadde vi kunnet beholde den spesielle, fortrolige stemningen vi har her og likevel få et økt mangfold, hadde det vært flott. Men det er vel en flytende overgang fra få og seriøse skribenter til mange og useriøse som er vanskelig å kontrollere. Men vi har et godt utgangspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg Vegard...

 

Egentlig ser jeg det som en fordel at flesteparten holder munn :) Hvis så mange medlemmer skulle skrive hele tiden, vet jeg ikke om jeg hadde orket dette forumet. Det hadde for det første blitt for mye aktivitet å følge med på, og for det andre hadde det vært mye vanskeligere å skille klinten fra hveten. Sånn som det fungerer idag er det veldig bra, for man har ikke så mange personer å forholde seg til at det blir uoversiktlig. Da kan man lettere se hvem som har noenlunde peiling, og hvem som ikke har peiling. Dette er vanskeligere på f.eks. stocktalk hvor veldig mange medlemmer snakker veldig mye, og helt umulig på hegnaronline, hvor det er helt umulig å vite hvem som er hvem og man ikke kan ta noenting seriøst.

 

Ikke prøv å lur frem skribenten i noen her på forumet, de som har noe å bidra med vil komme ut med det selv hvis det er til fordel for debatten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...