Jump to content

AKER - Aker ASA


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 914
  • Created
  • Last Reply

Bull melding fra AKER :)

 

AKER:STYRET FORESLÅR TILBAKEKJØPSFULLMAKT PÅ 10% AV AKSJEKAPITALEN

 

Oslo (TDN Finans): Styret foreslår for generalforsamlingen en

tilbakekjøpsfullmakt på 10 prosent av selskapets aksjekapital.

 

Det fremgår av innkallingen til ordinær generalforsamling i Aker ASA

torsdag.

 

"Begrunnelsen for tildeling av fullmakten er å gi styret fleksibilitet og

handlingsalternativer, blant annet ved oppkjøp hvor vederlaget skal bestå

av aksjer i selskapet", heter det i innkallelsen.

Link to comment
Share on other sites

Sats pengene på Kjell Inge Røkke

 

Analytiker oppfordrer investorer til å satse pengene sine på Kjell Inge Røkke.

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (16.3.06 11:09)

 

 

 

I dagens morgenrapport fra Investtech beskrives Aker som en kjøpskandidat.

– Aker ligger i en langsiktig, stigende trend og fortsatt positiv utvikling innenfor denne indikeres. Det er lite motstand over dagens nivå, noe som åpner for videre oppgang. Positiv volumbalanse, det vil si høyere volum på dager med kursoppgang, styrker aksjen ytterligere. Ved reaksjoner tilbake, er det kortsiktig støtte ned mot 266 kroner, mer markert støtte ved 182 kroner. Kort sikt: Kjøpskandidat. Middels lang sikt: Kjøpskandidat, skriver analytikeren.

 

I skrivende stund omsettes Aker-aksjen for 284 kroner, opp 1,07 prosent.

Link to comment
Share on other sites

Enig Bartender.

Jeg vil helst se AKVER stige igjen før AKER blir interessant. Jeg synes kursen er høy jeg.

 

Men, dersom AKER får ok fra GF om tilbakekjøp kan det bli interessant?

Link to comment
Share on other sites

Enig Bartender.

Jeg vil helst se AKVER stige igjen før AKER blir interessant. Jeg synes kursen er høy jeg.

 

Men, dersom AKER får ok fra GF om tilbakekjøp kan det bli interessant?

 

Helt enig i at tilbakekjøp er interessant, men jeg tviler på om de nytter den fullmakten på dager som i dag når aksjen tydeligvis er høyt priset. De kommer nok til å kjøpe på "Røde" dager.

 

Uansett kan jo ikke dette gjøres før etter GF.

Link to comment
Share on other sites

- Ekstremt spennende case

 

Carnegie-megler Gaute Eide har funnet det han mener er et av gråmarkedets beste kjøp. Dessuten holder han en knapp på en av Kjell Inge Røkke-favorittene.

 

 

Artikkel av: Thomas Erling Oksum (17.3.06 06:08)

 

 

Carnegie-megler Gaute Eide holder en knapp på unoterte Monitor Oil som et av de beste kjøpene i dagens marked, ifølge Finansavisen.

 

- Monitor Oil er et ekstremt spennende case som jeg mener minner om Sevan Marine på et tidlig stadium, sier Eide ifølge avisen.

 

Selskapet har utviklet egne lavkostnadsløsninger for haleproduksjon på gamle felt eller produksjon på marginael oljefelter.

 

Eide trekker dessuten frem Aker som en sterk kandidat, et selskap han spår i 430 kroner til sommeren og 500 kroner før jul.

 

- Røkke har vist at han genererer verdier, og jeg tror han fortsetter med det, fortsetter Eide.

 

Aker sluttet gårsdagen på 287,50 kroner etter en oppgang på 2,31 prosent på Oslo Børs.

Link to comment
Share on other sites

jeg har 18,5 og håper den skal nærme seg null. Flere meglerhus mener at siden de genererer så mye ekstra verdier i mor, i tillegg til at de driver billig, burde de handles med 0 i rabatt og kanskje heller en gevinst

Link to comment
Share on other sites

299 i løpet av dagens sesjon ser jeg....

 

Husker jeg tradet 15k aksjer på 42 tallet en del ganger, desverre solgte jeg kjappt ut. Likevel er AKER den aksjen som har gitt meg mest gevinst det siste året.

Link to comment
Share on other sites

Heftig i AKER de siste dagene ja.

 

Jeg synes egentlig timingen er merkelig.

AKY har falt litt tilbake etter kraftig oppgang, og AKVER er ikke all verden heller.

 

Stigningen i AKER synes å være noe asynkronisert med bevegelsene til døtrene.

For å si det slik; i et kort perspektiv har jeg mer tro på markant stigning i AKVER enn i AKER.

Kommer det ikke oppgang i døtrene kan vel ikke AKER fortsette opp???

Link to comment
Share on other sites

Hvis en ikke har fantasi til noe annet enn å bytte røkkeaksjer vil det være naturlig å bytte motsatt vei av det flertallet har gjordt i det siste. Både AKY og AKVER kan gå opp til flere 10-ere på en dag. Jeg har forlengst gitt opp AKER (desverre), og jeg regner med at AKVER er den som frister mest. Flere store kontrakter kan meldes når som helst. Av de langsiktige i kretsen rundt meg er AKD og AKY mest populær. Jeg er bare en gal trader.

 

ET MOMENT SOM SVIR NÅR EN BYTTER FRA AKER TIL EN ELLER FLERE AV DØTRENE ER DET FAKTUM AT DET DU KVITTER DEG MED AUTOMATISK BLIR MER VERDT.

Link to comment
Share on other sites

Vel, om rabatten er dustestor eller ikke kan vel diskuteres :D

 

Det er i alle fall et faktum at rabatten har blitt veldig mye mindre i den senere tid.

Personlig synes jeg ikke den er så veldig stor lenger.

Link to comment
Share on other sites

Dessuten er ikke de merverdien av de nye prosjektene som Røkke & Co. pønsker ut lignet inn i rabatt utregningen.

 

Hvor mye pluss skal man beregne for ett nytt FPSO selskap og ett nytt oljeselskap? Man mangler kanskje fremdeles seismikk og tankervirksomhet, men det kommer nok....

 

Om noen år kan Røkke:

- Få letetillatelse.

- Skyte seismikk.

- Prøveborre.

- Utvikle og bygge ut felt.

- Drifte felt og eie all infrastruktur.

- Bade i oljerikdom...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Aker har planer om å skille ut Aker Floating Production i et eget børsnotert selskap.

 

Aker melder i dag at de har planer om å skille ut et eget flytende produksjonsselskap og søke om notering av det nye selskapet på Oslo Børs. Det nye selskapet vil få navnet Aker Floating Production.

 

I den forbindelse er det planlagt at Aker Capital, som er et datterselskap til Aker, vil hente 150 millioner dollar i en rettet emisjon. Emisjonsprovenyet vil bli brukt til finansieringen av byggingen av fire FPSOer, Aker Smart FPSO.

 

Akers eierandeler i Aker Floating Production vil bli bestemt ut i fra hvordan tegningen i emisjonen forløper. Det nye flytende produksjonsselskapet har som formål å noteres på Oslo Børs i første halv år.

Link to comment
Share on other sites

SUCCESSFUL PLACEMENT IN AKER FLOATING PRODUCTION

 

Emisjonen er i boks, Aker Floating kommer til å bestå av 22 millioner aksjer, hvorav 12 millioner utstedes i emisjonen. Aker Capital blir således sittende igjen med 48% av selskapet - som i emisjonen ble priset til 1.782 millioner.

 

Da har Røkke & Co gjort 800 millioner på å ha regien... Samtidig kan det nye selskapet sette ut kontrakter til andre selskaper i sfæren. :lol: :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...