Jump to content

AKER - Aker ASA


Pirelli

Recommended Posts

Røkkes nye selskap

 

Aker og Aker Yards skal nå etablere et nytt selskap.

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (9.6.05 13:51)

 

 

Aker og Aker Yards har avtalt å etablere et nytt selskap, Aker Invest, som skal ha ansvaret for eksisterende finansielle investeringer, og identifisere og utvikle nye verdiskapende prosjekter i Aker-konsernet.

- I starten vil Aker Invest konsentrere seg om å utvikle verdipotensialet i en rekke investeringer som historisk har ligget direkte under Aker og i Aker Yards. I Aker Invest vil vi også kunne utnytte konsernets sterke finansielle stilling til å utvikle nye, lønnsomme investeringsmuligheter i tilknytning til konsernets virksomhet, sier Leif-Arne Langøy, konsernet i Aker ASA.

 

Aker Invest blir etablert ved at Aker og Aker Yards overfører eiendeler (se liste nedenfor) til det nye selskapet i bytte for aksjer. Samlet verdi av eiendelene i selskapet er 880 millioner kroner. Basert på verdien av selskapenes innskudd, vil eierskapet i Aker Invest bli delt 60/40 mellom Aker og Aker Yards.

 

Transaksjonene har ingen vesentlig resultateffekt for verken Aker eller Aker Yards. I en separat avtale har Aker Invest bekreftet at selskapet vi gå inn med USD 20 millioner i Eastern Drilling-prosjektet, en topp moderne, halvt nedsenkbar borerigg som blir levert i fjerde kvartal 2007.

 

Utvalgte eiendeler som inngår i transaksjonen:

 

Fra Aker ASA: NorSea Group, Atlas Stord, American Champion og Supply Invest.

 

Fra Aker Yards ASA: Midsund Bruk AS og Vessel investment

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 914
  • Created
  • Last Reply

Røkke selger fisk

 

Aker selger over 1,1 millioner aksjer i Aker Seafoods.

 

Artikkel av: Odd Steinar Parr (9.6.05 14:55)

 

DnB Nor Markets har ifølge en børsmelding utøvet en overtildelingsopsjon på 1.181.705 aksjer i Aker Seafoods til kurs 29 kroner aksjen.

 

 

Aker har dermed solgt 1.181.705 aksjer til meglerhuset, og sitter etter dette på 32.474.910 aksjer eller 66,76 prosent i Aker Seafoods.

 

 

Videre har DnB Nor på vegne av tilretteleggerne kjøpt 855.000 Aker Seafoods-aksjer som et stabiliseringstiltak. Kjøpene skjedde fra 13. mai til 8. juni, med en snittkurs på 28,976 kroner aksjen.

Link to comment
Share on other sites

Få den topicen litt frem på lista med denne meldinge.

Klippet fra HO

 

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=185631&cat=116

 

Satser på Røkke

 

Analytiker anbefaler kundene å kjøpe aksjer i Aker.

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (17.6.05 08:50)

 

I dagens morgenrapport fra Investtech beskrives Aker som en kjøpskandidat.

– Aksjen ligger i en stigende trend på mellomlang sikt og videre oppgang innenfor denne indikeres. Etter en måneds konsolidering mellom 100 og 105 kroner, har aksjen nå brutt opp på kort sikt og avgitt kjøpssignal. Ved reaksjoner tilbake er det støtte ved 100-105 kroner. Kort sikt: Kjøpskandidat. Middels lang sikt: Kjøpskandidat, skriver analytikeren.

 

I går sluttet Aker-aksjen på 106 kroner.

Link to comment
Share on other sites

AKER:AKER AMERICAN SHIPPING FÅTT GODKJENT KONSERNSTRUKTUR OG AVTALER

 

Oslo (TDN Finans): Aker American Shipping har mottatt bekreftelse fra US

Coast Guard, Philadelphia Shipyard Development (PSDC) og myndighetene, på

at strukturen i det nye konsernet og certepartiavtalene med OSG er i

overensstemmelse med amerikanske sjøfartslovgivning.

 

Det opplyses i en børsmelding torsdag.

 

I tillegg har PSDC og amerikanske myndigheter godkjent de nødvendige

transaksjonene knyttet til den endelige etableringen av Aker American

Shipping-konsernet.

--

TDN Finans

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

På tide å gjøre opp status for AKER verdiene igjen (siden jeg kjøpte AKER i dag...)

 

Aker eier følgende:

 

Ticker  Antall aksjer   Kurs    Verdi
AKVER    27.520.930     264,5   kr 7.279.285.985 
AKY      11.452.930     254     kr 2.909.044.220 
AKS      31.619.910      33     kr 1.043.457.030 
KVI       9.560.192     132,5   kr 1.266.725.440 
Totalt                         kr 12.498.512.675 
 
                                  Rabatt
Verdi pr. AKER aksje:  kr 145       17 %
*Verdi pr. AKER aksje: kr 157       23 %
 	
*Justert for egne A aksjer  	

 

Altså, justert for egne A aksjer er det børsnoterte verdier til en sum av 163 pr. aksjer i AKER, i tillegg kommer Aker Material Holding (Dexion) og eierskapet i Aker Invest.

Link to comment
Share on other sites

Bartender (svarer her selv om du responderte i pitten), jeg har vel strengt tatt bare summert opp de børsnoterte verdiene i AKER og funnet rabatten i forhold til disse. For det kommer nok alltid til å være en rabatt i AKER, det mest intressante er i og for seg hvilke planer selskapet har fremover. Jeg tror nok AKER kommer til å finne på mye spennede de nærmeste årene, også etter at KVI er avviklet.

 

Bortsett fra det konvertible lånet i AKS aksjeposten er AKER gjeldfritt, og med verdier for godt over 12 milliarder kan man tenke seg at Røkke vil satse friskt...

 

Kortsiktig er det en del momenter i Aker som jeg er usikker på hvordan kommer til å håndteres, både av markedet og rent praktisk.

 

Aker eier 9.560.192 KVI aksjer, disse skulle allerede vært delt ut som utbytte inneværende år, men fordi TRG har en forliksavtale om at minioritetsaksjonærene fra Aker RGI ble det utsatt.

 

Men hva skjer egentlig når disse aksjene deles ut i utbytte? Verdien representerer ca. 12 kroner pr. AKER aksje, det naturlige vil da være at AKER aksjen faller med 12 kroner. Og siden KVI i stor grad er ett derivat av AKER vil jo også KVI falle omtrent det samme når disse aksjene ikke lenger er en del av verdiene i AKER... Denne problematikke fikk en analytiker fra HSC til å gå ut med en anbefaling om å krysstrade AKER/KVI tidligere (se bakover i KVI tråden), hvor KVI skulle ligger 12-20 kroner under AKER. Man kan i ettertid helt klart si at analytikerns spådommer er gjort til skamme, men poenget står. Når disse aksjene blir delt ut i utbytte er det en nedside for KVI.

 

Alle disse flokene er nok nøye puslet samme for lege siden, hvor planene er lagt i detalj. Det vi antaglig kommer til å se er at sammtidig med at KVI aksjene deles ut som utbytte så slettes det 6.6 millioner Aker A aksjer som Aker eier selv, pluss at de aksjene som KVI mottar i seg selv som utbytte fra sine Aker B aksjer også slettes. Regnestykkene kommer da positivt ut for begge aksjer, noe Aker også har sagt at oppløsningen av krysseierskapet vil gjøre.

 

Det mest sannsynlige fra mitt ståsted i øyeblikker er at AKVER kan nå 350 og AKY 300 i løpet av 2006, kanskje til og med i høst. Vidrefører vi den rabatten som ligger i AKER nå med disse kursene i AKVER/AKY vil Aker aksjen kunne gå til 150, og rabatten kan jo fort bli mindre.

Link to comment
Share on other sites

Oversikt over Aker's børsnoterte eiendeler, dd kl. 11

 

AKVER    27.520.930     272,5    7.499.453.425
AKY      11.452.930     259      2.966.308.870
AKS      31.619.910      33      1.043.457.030
KVI       9.560.192     135,5    1.295.406.016
AKASA    15.097.200      67,5    1.019.061.000
EDRILL*     800.000      73,5       58.800.000

                       Totalt  13.882.486.341

Børsnoterte verdier bak AKER A+B   160
Børsnoterte verdier bak AKER A+B** 174

 

* Aker Invest eier 10% av EDRILL, Aker eier 40% av Aker Invest.

** Jusetert for Akers egne A aksjer.

Link to comment
Share on other sites

Å spå fremtiden er ikke lett, derfor kan det være greit å være forberedt på minst ett par scenarier når man investerer i aksjer. Mitt personlige inntrykk er at Røkkeindeksen vil gi en god avkastning i månedene fremover, og da er det all grunn til å tro at moder Aker vil være en lur investering.

 

Mitt favorittscenario vil nok kanskje kunne betegnes som ett best case scenario, men her er mine bet for 6 månders utvikling på Røkke indeksen:

 

AKVER    27.520.930      320    8.806.697.600
AKY      11.452.930      290    3.321.349.700
AKS      31.619.910       42    1.328.036.220
KVI       9.560.192      150    1.434.028.800
AKASA    15.097.200       72    1.086.998.400
EDRILL*     800.000       73,5     58.800.000

                     Totalt: 16.035.910.720

Børsnoterte verdier bak AKER A+B    185
Børsnoterte verdier bak AKER A+B**  201

* Aker Invest eier 10% av EDRILL, Aker eier 40% av Aker Invest.
** Jusetert for Akers egne A aksjer.

 

Den aksjen jeg tror vil gjøre det best er AKS, foreløpig er det litt vanskelig å analysere selskapet fordi det er 'nytt' i nåværende form. Om noen måneder og Q'er frem i tid vil antaglig selskapet ha levert god vekst, fordi de har en bedre finansiering enn tidligere og fordi de vil samle kvotene på færre fartøy.

 

De siste månedene har Aker A aksjen vært preget av dårlig likviditet, noe som selvsagt hemmer aksjens utvikling. Rabatten i forhold til børsnoterte eiendeler har også blitt veldig mye mindre enn den var tidligere, det er nok en allmenn oppfattning at Aker er OK priset nå, basert på underliggende børsnoterte verdier. Det som vil trigge Aker til videre oppgang er selvsagt oppgang i døtrene, men jeg tror også utbytte i form av KVI aksjer vil være en god trigger. For hver 9 AKER aksje får man en KVI aksje, og jeg tror at de aksjene som KVI får i utbytte fra sine Aker B aksjer kommer til å bli slettet, og at de aksjene Aker eier i seg selv ikke vil motta utbytte. Regnestykket viser da at man kan regne rundt 1 KVI aksje for hver 8 Aker aksje man eier. Med dagens aksjekurs i KVI tilsvarer det ett kontant utbytte på ca. 17 kroner.

 

Min konklusjon: Kjøp Aker og sitt en stund.

Link to comment
Share on other sites

          Antall        Kurs      Verdi
AKVER     27.520.930    265,5     7.306.806.915
AKY       11.452.930    253,5     2.903.317.755
AKS       31.619.910     34       1.075.076.940
KVI        9.560.192    133       1.271.505.536
AKASA     15.097.200     64,5       973.769.400
EDRILL*      800.000     75,5        60.400.000

                         Totalt 13.590.876.546

Børsnoterte verdier bak AKER A+B    157
Børsnoterte verdier bak AKER A+B**  170

Dagens kurs i Aker  120,5
Rabatt (juster)      41,10%

* Aker Invest eier 10% av EDRILL, Aker eier 40% av Aker Invest.
** Jusetert for Akers egne A aksjer.

 

En grei uke for Aker aksjen, fra min siste oppdatering sånn ca. midt på mandagen har de tyngste investeringene i Aker fallt en del i verdi (AKVER/AKY), mens AKS og EDRILL har steget noe. Aker har utviklet seg positivt i samme tidsperiode, så rabatten har altså blitt mindre. Substansrabatten er likevel over 40%, noe jeg syns er høyt til tross for at største aksjonær heter Kjell Inge Røkke og har ett kriminelt rulleblad i Norge... B)

Link to comment
Share on other sites

PW:

 

Med utg.pkt. i dine beregninger av AKER... Synes du ikke KVI er billigere?

Når man kjøper en KVI aksje, får man en AKER B aksje.. Jeg kan ikke se at AKER B skal være særlig mindre verdsatt enn AKER A, og setter derfor AKER B kursen til 120,-

KVI koster idag 133, altså 13NOK mer enn AKER. FOr disse 13 NOK får man: oppsiden i sealaunch, 22NOK fra salget av AKASA, og itillegg er det noe spennende greier ift denne artikkelen..

 

Røkkes kupp 

 

Kjell Inge Røkke jobber med å få til gigantutbytte i Kværner. 

 

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (20.6.05 06:49)

 

Aftenposten skriver i dag at Kjell Inge Røkkes arbeid med å oppløse investeringsselskapet Kværner, og overføre nettoverdiene til seg selv og de andre aksjonærene, går ufortrødent videre. Tirsdag denne uken ble 3,7 milliarder kroner av Kværners egenkapital gjort om fra bunden til fri egenkapital.

Hvor stor utbyttekapasitet Kværner faktisk vil ha i januar 2006 avhenger fortsatt av hvilke økonomiske resultatet morselskapet til Kværner vil vise resten av 2005.

'

 

Som jeg forståt det er det snakk om 3,7milliarder i utbytte utover AKER B aksjene... hva sier du?

Link to comment
Share on other sites

De 3,7 mrd. som er overført fra bundet til fri egenkapital er ikke kontanter Ivers, egenkapitalen i KVI består i stor grad av AKER B aksjene. Kværner er ganske oversiktlig etterhvert, og består av:

 

:lol: 0,96 Aker B aksje pr. KVI aksje.

 

:lol: Kontanter (noe over 1 mrd. etter oppgjøret fra Aker for AKASA)

 

:blink: 20% av Sea Launch.

 

:huh: $29 millioner i lån til Sea Lauch.

 

:o Garanti for deler av gjelden til Sea Launch, såvidt jeg husker noe over NOK 700 millioner.

 

Dersom det er oppside i AKER, er det nok også oppside i KVI. Det som er noe usikkkert for begge er krysseierskapet. Det er uttalt at AKER skal dele ut sine aksjer i KVI som utbytte til Aker aksjonærene, men hva skjer med de aksjene KVI mottar i seg selv, er det bare Aker A aksjene som får utbytte? Eller slettes de aksjene KVI mottar? Det jeg føler meg sikker på er at krysseierskapet skal løses opp før Kværner gir utbytte til sine aksjonærer.

Link to comment
Share on other sites

Etter bokettersyn i et av Akers heleide datterselskap i USA

har amerikanske skattemyndigheter underkjent transaksjoner

i 2000 som ga selskapet skattemessige fradrag. Dersom

skattemyndighetenes konklusjon blir stående, vil det utløse

en ekstra skattebelastning for Aker på 250-300 millioner

kroner.

 

- Vi vil i løpet av sommeren ta stilling til om vi vil

akseptere skattemyndighetenes konklusjoner. Alternativt kan

vi velge å prøve saken rettslig, kommenterer Leif-Arne

Langøy, konsernsjef i Aker ASA. De skattemessige forholdene

ved de aktuelle transaksjonene er flere ganger vurdert og

funnet i orden av eksterne rådgivere.

 

- Skattemyndighetens konklusjon overrasker oss. Historisk

kan vi vise til god dialog med skattemyndighetene i det

enkelte land og optimal styring av våre skatteposisjoner,

opplyser Langøy.

 

Det aktuelle datterselskapet i USA inngår i konsernets

morselskapsstruktur. Aker har ikke tatt stilling til den

regnskapsmessig behandlingen av skattekravet. Uavhengig av

om selskapet aksepterer skattemyndighetenes konklusjoner

eller ikke, vil selskapet måtte innbetale det utestående

beløp, antakelig i løpet av tredje kvartal 2005. Aker har

ingen andre saker av tilsvarende karakter.

Link to comment
Share on other sites

Sitat Langøy: Skattemyndighetens konklusjon overrasker oss

 

Han er vel neppe alene om å være overrasket, faktisk var jeg ikke klar over noen amerikansk virksomhet overhode. Men en liten titt i årsrapporten lister opp tre amerikanske selskaper som ligger inn under RGI (Europe) BV. Dette er to gamle RGI selskaper og det sagnomsuste Legend Properties som blant annet investerte i store eiendomsutviklings prosjekter i Florida.

 

Det litt skumle er at dagens melding på en måte visualiserer risikoen i selskaper som Aker og Kværner - med sin fortid så ligger det nok mye i regnskapshistorikken som kanskje ikke er av topp kvalitet. Det er verdt å merke seg at Kværner Philadelphia også har bokettersyn for tiden, og det er nå Aker's problem etter avtalen om at AKASA skal overtas fra Kværner.

 

Aftenposten har en artikkel etter dagens børsmelding: Link

 

Dagens utvikling for Aker aksjen var imidlertid langt fra så ille som man kunne frykte etter en slik børsmelding, dette sklir nok over :) :D

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte Aker (dvs Aker Invest) Eastern Drilling-aksjer i emisjonen (til USD 10 = NOK 65)?

 

Og hvor mange aksjer sitter Aker på i Aker Seafoods nå? 32 474 910? (De 855 000 stabiliseringsaksjene blei ikke kjøpt av Aker?)

Link to comment
Share on other sites

Aker's eierandel i Aker Seafood: "Aker has been informed by DnB NOR Markets that they have exercised the greenshoe option for 1,181,705 shares. This implies that Aker has sold 1,181,705 shares to DnB NOR Markets for NOK 29.00 per share. After the sale Aker holds 32,474,910 shares in Aker Seafoods ASA, equivalent to approximately 66.76 % of the shares."

 

Aker Invest, om Eastern drilling: "I en separat avtale har Aker Invest bekreftet at selskapet vi gå inn med USD 20 millioner i Eastern Drilling-prosjektet, en topp moderne, halvt nedsenkbar borerigg som blir levert i fjerde kvartal 2007."

 

I min "Sum og the parts" oversikt har jeg lagt til grunn at Aker Invest eier 10% av EDRILL, og Aker eier 40% av Aker Invest. Emisjonskursen i EDRILL er oppgitt til 64 kroner pr. aksje, så investeringen på 128 millioner har nå gitt en avkastning på 29 millioner for Aker Invest. Samt at Aker Kværner har fått en 700 millioners kontrakt...

Link to comment
Share on other sites

Rabatten øker, naturlig nok. Jeg har ikke regnet med skattekravet, men så har jeg heller ikke tatt med gjeld/kontanter i oppstillingen min. Her er bare summen av børsnoterte investeringer i Aker. AKVER går så det suser :)

 

Børsnoterte verdier bak AKER A+B      161
Børsnoterte verdier bak AKER A+B**    175

Dagens kurs i Aker    117,5
Justert rabatt        48,7 %

Link to comment
Share on other sites

Da har du vel galt antall AKS-aksjer i regnearket ditt, PW. (Mystisk nok hadde jeg også samme feilen. Det var derfor jeg blei litt usikker. Forskjellen er de 855 000 stabiliseringsaksjene.)

 

 

Når det gjelder Aker Invest står det følgende i børsmeldingen:

Basert på verdien av selskapenes innskudd, vil eierskapet i Aker Invest bli delt 60/40 mellom Aker og Aker Yards.
Jeg tolker det som at det er Aker ASA som sitter på 60% av selskapet, og Aker Yards 40%.
Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg rettet opp antall AKS aksjer i AKER SOP'en. Og jeg må justere EDRILL verdien for Aker også, hadde lagt inn 40% på Aker og 60% for Aker Yards.

 

Moro med AKVER, dagens oppgang er verdt 4 kroner pr. AKER aksje.

 

Da ser det slik ut i mitt regneark etter rettelser og dagens kurser:

 

AKVER   27.520.930     286      7.870.985.980
AKY     11.452.930     250      2.863.232.500
AKS     32.474.910      33,5    1.087.909.485
KVI      9.560.192     130,5    1.247.605.056
AKASA   15.097.200      64,5      973.769.400
EDRILL*  1.200.000      79,5       95.400.000

                          SOP 14.138.902.421

Børsnoterte verdier bak AKER A+B     163
Børsnoterte verdier bak AKER A+B**   177

Dagens kurs i Aker   119,75
Justert rabatt       47,7 %

* Aker Invest eier 10% av EDRILL, Aker eier 60% av Aker Invest.
** Jusetert for Akers egne A aksjer.

Link to comment
Share on other sites

KVI eier 0,96 Aker aksje pr. KVI aksje, pluss minst 25 kroner pr. aksje i kontanter. Så var det Sea Launch og krysseierskapet da...

 

Uten tanke på at Sea Launch eller krysseierskap gir noe positivt blir regnestykket 0,96 * 118,75 + 25 = 139,-

 

Rabatten ligger altså i stor grad i Aker, men dersom rabatten blir mindre i Aker vil det slå positivt ut for KVI. Min teori er at begge aksjene vil komme positivt ut av oppløsningen av krysseierskapet. Men det gjenstår å se :)

Link to comment
Share on other sites

Det vil si at KVI har underliggende verdier for ca 200 kr?

 

Jeg har aksjer i AKVER og KVI, men vurderer å selge AKVER for å kjøpe i KVI eller AKER. Dette fordi jeg mener oppsiden i KVI og AKER må være mye større enn i AKVER.

 

Har du noen synspunkter på det?

Link to comment
Share on other sites

Mine beregninger (hvor jeg har nullet både de Aker-aksjer Aker eier direkte, og i tillegg nullet de Aker-aksjer Aker eier gjennom sin andel i Kværner, for å løse opp krysseierskapet) viser at det ligger verdier for ca NOK 168 (sluttkurs fredag: 118,75) bak hver Aker-aksje (A+B ), og ca NOK 183 (sluttkurs fredag: 130,50) bak hver KVI.

 

(Her ligger jeg inne med null i verdi både på Aker Material Handling og Sea-Launch. Og har ikke tatt hensyn til eventuell kontantbeholdning, fremførbart underskudd, el. som ikke reflekters i selskapenes børskurser)

 

 

Hvor den største oppsiden ligger? Selv byttet jeg fra AKVER til AKER+KVI en gang tidlig på året. (Bruker vi circa-januar-kurser, har AKVER gått ca 61%, KVI gått ca 330%(!), og AKER gått ca 71%.) Hvordan det går fremover er selvfølgelig verre å spå om, men jeg velger å følge Røkke her. (Oppgang i AKVER eller AKY vil uansett komme oss til gode.) Røkke sitter vel på ca 26,5 mill KVI og ca 23,5 mill AKER, jeg har valgt å vekte meg noe tyngre i KVI, og hittil har det i hvert fall gitt god avkastning. (Litt av tanken er at det neppe vil gjennomføres noe strukturelt i Røkke-systemet som vil slå negativt ut for Røkke, derfor ligger jeg inne med nogenlunde samme forhold AKER-KVI. Men hittil har det jo vist seg at jeg burde pantsatt familegården og satt alle penga i KVI. :))

Link to comment
Share on other sites

Aker Invest selger sin 10%-andel i Eastern Drilling med 30 mill i gevinst.

 

 

AKER - AKER INVEST SELGER EASTERN DRILLING-AKSJER

 

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=111223

 

Aker Invest har i dag solgt alle sine to millioner aksjer i

det børsnoterte riggselskapet Eastern Drilling for 80

kroner pr aksje. Aksjene er solgt i markedet og

transaksjonen vil bli registrert på Oslo Børs i dag.

 

Aksjene ble kjøpt 9. juni for USD 20 millioner (ca 130

millioner kroner). To millioner aksjer tilsvarer en

eierandel på 10 prosent i Eastern Drilling ASA.

 

Aker Invest ble etablert i begynnelsen av juni. Selskapet

forvalter eksisterende finansielle investeringer og skal

også identifisere og utvikle nye verdiskapende prosjekter i

Aker-konsernet. Aker Invest eies 60 prosent av Aker ASA og

40 prosent av Aker Yards ASA.

 

Et annet selskap i Aker-konsernet, Aker Kværner, har

sentrale leveranser til den halvt nedsenkbare

boreplattformen som Eastern Drilling har under bygging i

Asia. Aker Kværner MH i Kristiansand skal levere den

avanserte, doble borepakken - en Dual RamRig - med en

kontraktsverdi på om lag 700 millioner kroner.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...