Jump to content

OTR - Otrum


Ivers

Recommended Posts

Som "storaksjonær" i OTR åpner jeg en link til denne.

 

OTR er eter mitt syn en god investering fordi:

 

-De har ingen gjeld

-EK (30% cash) er 14,25 kr aksjen

-De er markedsledende i Europa/afrika/midtøsten

-Hotellbransjen har truffet bunnen og er på vei oppover

- Den har fått lite opmerksomhet og få analytikere følger den, noe som gjør at den ikke er overanalysert og dermed har potensiale.

- de analytikerne jeg ahr snakket med SL og PA er positive og har kjøp på den

- OTR har fått 100 mil i avtaler siste mnd. og venter på en avklaring om en 200mil kontrakt.

- Etter å ha konsolidert mellom 15 og 16 en stund har den nå begynt stigningen.

- Fordi OTR til tider r ulikvid falt kursen i høst da en investor(gjennom ASC) skulle ut med minst 500000 for å finansiere noe oppdukkende. ASC er nå tomme(etter det jeg har skjønt)og kjøpte en litt tidligere i uken.

 

Det var det....

 

Skal inn med 5000 akjser under 19 imorgen, så håper på en RØD nasdaq idag.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 225
  • Created
  • Last Reply

Nå er det altså OTR jeg mener er underpriset, og skal opp. Har vært for utolmodig tidligere,f.eks i TAD som jeg kjøpte i november ifjor.... men nå skal jeg sitte... kursmål 30 til jul og 50 til sommeren 2005. Som du ser har den alt gått 4 kr. på 2 uker, men det vil gå i rykk og napp,s sier ikke 100 til sommerne som de fleste urealsitiske nerdene på HO vile sagt, det blir for dumt...

Ta en titt på Qene deres, interessant kurve

De gikk i minus 225mil i 2001.. i år er de i 0, enda 2003 har vært et vanskeligere år.. Med flere kontrakter blir 2004 meget lystig. Ballansen er trimet, og kontraktene kommer og har komet alt.Ta plass...

 

God kveld!

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg er helt grønn når det gjelder Otrum tenkte jeg å gjøre litt undersøkelser på egenhånd, i så måte er jo internett et genialt verktøy for småinvestorer. Det fins ufattelig mye informasjon her og der. Mesteparten i denne skrivebordsanalysen er hentet fra årsapporter, kvartalsrapporter og selskapets hjemmesider.

 

Om selskapet

Otrum er en full service leverandør av intreaktive TV løsninger for hotell og cruise markedet. Selskapet er etablert med salgs kontorer i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Frankrike, Tyskland, Spania og England. Et distribusjons nettverk dekker resten av Europa, Midtøsten og Afrika. De leverer altså ikke bare hardware, men innhold i form av tv kanaler, filmer, software osv. Kort og godt alt som hotell gjester og lignende tillbys av underholdning og interaktive tilbud. Selskapet ble notert på OSE i 1998.

 

Tallene

Siden selskapet i 2002 ble restrukturert er det ikke interessant å se på tallene før dette. I 2002 omsatte selskapet for 212,7 mill og nettoresultatet ble –64,6 mill. Dette henger sammen med at selskapet etablerte seg som det de kaller en fullservice leverandør og at markedene til Otrum har vært veldig dårlig. Selskapet hadde ved utgangen av 2002 bokførte verdier for 378 mill, og i realiteten ingen gjeld. Hvis vi ser på 3 kvartal 2003 omsatte selskapet 48,8 millioner, og som Ivers nevner ble resultatet null. Egenkapitalen oppgis til 312 mill, av dette er 96 mill. cash. I Q3 rapporten oppgir selskapet at de fremdeles er usikre på den nære fremtid, men etter at rapporten kom har altså selskapet fått en del kontrakter.

 

Prising

Dagens aksjekurs er 19,- og priser selskapet til 416 mill. Det har jo vært en hyggelig investering for de som kjøpte på 4,50- for ca. ett år siden. Men en langt mindre hyggelig sak for de som har eid aksjen fra 2000, da var aksjekursen til tider nærmere 140,- (Se 4 års graf). Selskapet er ikke det samme nå som den gang, men det hjelper lite for tålmodige aksjonærer.

pplot.php?paper=OTR&exchange=OSE&from=20000115&to=20040115&period=&ema_percentage=&height=250&width=500&bollinger_period=&bollinger_std=&envelope_period=&envelope_shift=&lrc_period=&lrc_date=&tc_period=&tc_date=&tc_unbroken=&tc_regress=&ama_align=

 

De største eierne

Telenor Vision International AB 33,2%

Ferd Invest 11,7 %

Lars Øvrum 8,6 %

Tine Pensjonskasse 4,0 %

Ousdal AS 3,7 %

Spencer Finance Corporation Inc. 3,3 %

 

Er det noen selskaper Ferd IKKE eiere aksjer??

 

Konklusjon

Otrum er et spennende selskap som antagelig er i ferd med å levere positive resultater. Finansiellt er det veldig solid. For å forsvare dagens prising bør selskapet tjene 30-40 millioner. På Yahoo er det oppgitt at ett analysehus følger selskapet, og estimeret EPS oppgis til 1,86 for 2004. Eller ca. 40 mill. Denne analytikeren har en moderat kjøp anbefaling på selskapet. Nye kontrakter vil drive kursen oppover.

 

 

Som sagt, dette var det jeg noterte meg underveis, hvis du skal kjøpe aksjer i selskapet bør du gjøre dine egne undersøkelser, sjekk http://www.otrum.no

 

Er det noe å legge til her Ivers?

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

VEldig bra skrevet/sakset.

 

Det er flere analytikere som følger den, som sagt og alle er meget positive. Jeg har løpende dialog med han i SL som lager analysene.

 

Når markedet snu(noe som skjer nå) vil inntjeningen øke. Kontrakter på over 500mil er kommet inn det siste året.... og 200mil kommer snart anntar jeg. Quadriag har ikke fåt noe på lenge.. fordi OR er billigere. De baserer seg på antenne mens Quadriga på kabel. god helg

Link to comment
Share on other sites

OTR var opp å snuste på 24, men falt kraftig den site timen og sluttet på 23, men med selgere under 23..... SF skuffet ut. Allikevel op none % idag på økende vol.

 

2 analytikere som roste OTR(artikler i hegnar) og mente oppsiden nå var meget stor.

 

Vi venter på 200mil dealen, og tipper OTR drar i land den også.

 

Ser for meg at OTR blir på 23-tallet imorgen, og tar et rykk opp til 25 fredag.

Link to comment
Share on other sites

Tipper vi får en avklaring på 200mil. -kontrakten innen februar, men kanskje også før Q4, 10.02.04.

 

Var en bra start på uken for OTR, men gikk litt mye på kort tid, så falt tilbake på slutten av uken.

 

Det kan nå til ukjen være duket for nytt løft. Vært en økning i volum de siste ukene, og mange aksjer har skiftet hender på mellom 21- og 23 -tallet.

 

Forrige uke har OTR itilegg fått avbefalinger av flere analytikere, itillegg til at ASC sier at årets vinnere ikke er noe for dem, med unntak av OTR. Dette kan vi lese ut av handelslistene denne uken som var at de mener noe med.

 

Hotellmarkedet venter en økning i årene som kommer. Med itillegg lav rente og børsoppgang, får folk flest mer penger å rutte med, noe som bidrar til flere reisedøgn både ifm jobb og ferie. Alle hotell(kjeder) skjønner at de må ha internett og digitalfilmer i den tiden vi lever i nå..så det er bare et tidsspørsmål for hvert enkelt hotel(kjede)før de investerer i systemer som bl.a OTR leverer.

 

OTR har i høst tatt de fleste kontraktene, og er ledende i Europa/Afrika/MidtØsten.OTR har prioritert lønnsomhet fremfor vekst. Nå er lønnsomhetsmålet nådd, og neste trekk er vekst.

 

OTR ser på Kina spesielt og asia generelt som spennende områder for fremtiden.

 

Jeg tror OTR vil være en kjempeinvestering, og tipper de genererer kanskje så mye som 40 mil i 2004, etter å ha snudd -225mil i 2001 til break even i 2003, tiltross for et vanskeligere marked.

 

For interesserte sjekk

 

www.OTRUM.no

 

Jeg har satset på OTRUM, og tror jeg får en dobling i år, hva tror du;)

Link to comment
Share on other sites

Limer inn et svar fra en "gjest" på H.O., som jeg likte....

 

 

 

Hei Ivers og andre Otrum fan!

 

Jeg skrev tidligere til deg Ivers at du var for beskjeden med dine vekstmål for Otrum. Nå har vi allerede 25 merket inne og kontrakter som ruller inn vil initiere en ny oppgang over 30 kr innen kort tid. Du håpet 50 kr i 2005. 50 kr nås før sommer 2004. Kan ikke huske å ha sett en så undervurdert aksje i IT sektoren siden TAD. Segmentet Otrum opererer i ble knust nå skal den godt over trendvekst, som vil gi dramatisk inntektsvekst for Otrum. Otrum er overlegne og blir snart monopolist. Konkurrentene sliter med kredibilitet da de er i øko vanskeligheter. Kineserne skal ha løsninger i sine hjem såvel som på sine hotelldøgn på businessreiser; trenger man si mer enn at Telenor som eier vil ha Otrum inn her!!!! Otrum kan bli et av de råeste industrieventyr siden Nokia!!! Når 2007 er gjort opp er Otrum verdt flere milliarder. Cruise, hoteller, private husholdninger, læringinst., ja nærmest hele samf. vil etterspørre Otrums løsninger. Høres kanskje sinnsykt ut, men trekk fra litt fra en som er blessed som meg, og du finner likevel et grisebillig vekstselskap som vil overraske alle fra 2004 og utover de nærmeste 5 år!!! Kjøp anbefales både på kort og lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg forventer 5 mil i overskudd, noe som jeg tror markedet vil bli positivt overrasket over

 

Var stor aktivitet i OTR den siste timen... tror vi kan nå 25 med et godt res. imorgen. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Otrum blir ene-leverandør til kjeden.

 

 

Av:Fredrik Horn Eriksen - Stocklink - 10.02.2004 08:46

 

Otrum fikk et resultat før skatt i fjerde kvartal på 7,8 milioner, mot minus 21,0 millioner i samme kvartal 2002.Selskapet leverte interaktive TV-systemer til 3.700 rom i fjerde kvartal 2003, mot 4.350 i samme kvartal i 2002. Resultatfremgangen skyldes reduksjon i kostnadsbasen, bedret bruttomargin, samt en positiv agiogevinst.

 

Aktiviteten har på lik linje med tredje kvartal, vært lav i Skandinavia, samt at Midtøsten også har vært svakere enn de foregående kvartalene. Fjerde kvartal har tradisjonelt vært et godt kvartal, men på lik linje med forrige år opplevde Otrum at mange prosjekter som var planlagt for fjerde kvartal har blitt skjøvet over til neste år.

 

Otrum anslår at det globale markedet har falt i 2003, og at selskapet har en markedsandel på 33 prosent.

 

Omsetningen i fjerde kvartal 2003 var på 50,9 millioner, mot 65,6 i samme periode i fjor. Otrum hadde et positivt resultat før avskrivninger (EBITDA) på 5,9 millioneri fjerde kvartal mot et underskudd før avskrivninger på 12,7 millioner i samme periode i 2002. Driftsresultatet ble minus 2,0 millioner mot minus 19,7 milioner.

 

Kontantstrømmen fra driften var på 26 millioner kroner for kvartalet.

 

 

 

 

 

 

Otrum melder i dag at de har inngått avtale om leveranse av `high end` systemet Otrum Global til hotellene Rainbow Hotel Opera, Rainbow Hotel Harstad og Rainbow Hotel Trondheim (min.710 rom).

 

I tillegg skal det leveres Otrum Digital Filmserver til 17 hotell i kjeden. Leveransen til de 3 hotellene inkluderer utkjøp av eksisterende teknologi.Total kontraktsverdi er minimum 18,7 millioner. Otrum vil med dette være ene-leverandør til kjeden.

Link to comment
Share on other sites

Er meget god fornøyd med tallene, og ser at tiltross for lavere omsetning av HotellTVer, så er marginene så bedret at det gikk bra. Med de 3 kontraktene på nesten 150mil tilsamen, som har komemt i Q1, så vil Q1 bli meget sterkt. vi venter fortsatt på avklaring på 200mil dealen, noe som vil sette virkelig boost i aksjen.

Link to comment
Share on other sites

Pga mye lavere antall inst. i Q4 enn tidligere straffet markedet(NTF) OTRUM idag og sendte den ned 5% på relativt høyt volum.

 

 

Vi som følger OTR vet at årsaken til dette blandt annet er at fordi de 3 avtalene som har kommer i år,vil veie opp for oms. svikten i Q4. Dessuten har markedet vært vanskelig.

 

Q1 kan bli det store gjennombruddet, spesielt om 200mil kontrakten kommer.....

 

Ivers

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Synes dete r litt synd det ikke er andre som ser potensialet i dette papiret..

 

Vi er jo inne i et bullmarked, og sektor etter sektor begyner å vise fremgang.. Det første tegnet på en stor int. oppgang er stor shipping aktivitet, og det ser vi også på ratene. VIdre kommer industrien og IT for fult. Hotellnæringen er noe av det siste som kommer.

OTR er ledende i Europa++ og har gått fra tap på 225mil. i 2001 til breakeven i 2003, tross et marked som har vært på vei ned og svakest i 2003. Nå ser hotellene tegn til bedring, noe som ike er rart,da folk må tjene for å kunne ha ferier på hotell og konferanser ikke minst. Nå som børsnene og arb.ledigheten til en viss grad er p vei ned, samt lav rente.. så er sans. stor for en meget bra sommer... EK er 17.85(inkl. 30% cash)..og inntjening i år kan fort bli på 40 mil.

 

Tror denne er meget bra for slike som meg.. altså ikke har tid til å trade osv., men er long.

 

 

 

noen som er enige?

 

Bra tiltak, dere som driver forumet... Skal prøve å engasjere meg i andre aksjer også.. har tidligere vært innom et utall.. men synes det er lett å få småtap på daytrading, bare APP jeg har tjent bra på på daytrading dens siste tiden... Hadde vært kult om noen om ikke annet hade en formening om OTR.. er jeg kanskje helt på viddene?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan veldig lite om Otrum og det er veldig vanskelig å bidra med noe fornuftig.

Selskapet har en veldig fin og oversiktelig hjemmeside http://www.otrum.no Dette er etter min mening tyder ofte på proffessjonalitet og gjenspeiler karakteren på selskapet.

Jeg har lagt merke til en liste av det siste 5 nyhetne (kontrakter), noen av de ser skikkelig feite ut uten at jeg vet omfanget av kontrakten i kroner og ører:

Latest news

10.02 Rainbow goes digital with OTRUM

10.02 OTRUM makes profit in 2003

09.01 Steigenberger chooses OTRUM

02.01 Sokos Hotels continue to improve guest services

02.12 DFDS sets sail with OTRUM

 

Figuren under viser at selskapet steg over 250% i det siste 12 månader, og trenden ser ut til å fortsette og signalene tyder på at hotel markedet forventer vekst i 2004.

graph?security_oid=918&period=12

 

Teknisk analysen (23. feb 2004) fra investtech sier følgende:

Kjøpskandidat (Middels lang sikt) -

Har steget 400% siden bunnen 26. september 2002 på 4.50. Otrum ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Ved reaksjoner tilbake er det støtte mot gulvet i trendkanalen. Aksjen har støtte ved ca 18.30 kr. Gjennomsnittlig forskjell mellom laveste og høyeste kurs i løpet av en måned er 33%. Risikoen er derfor høy.

 

Jeg vet at du brenner inne i deg når du ser potensialet i en aksje mens markedet er optatt med andre aksjer. Jeg opplever nemlig det samme fordi jeg har tro på Goodtech (GOD) mens markedet er optatt med alt annet.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig at du i allefall poster et innlegg å det ikke bare bir en monolog. Snakker jo med folk på ST osv., der er vie t par stykker.

 

Så på goodtech nå. Det med vannrening tror jeg kommer bare mer og mer, vann er jo etterhvert en meget kritisk ressurs. Jeg synes derimot at med en OMS på over 100mil i Q4, så er det liten forbedring /lav margienr, når de har tapt kun 1,5 mil mindre enn i fjor. Spm er også hvordan konkuansen/markedsandelen til GOD er, og om de er på vei til å spise markedsandeler eller ikke... Guidingen er positiv. For alt jeg vet, er de kanskje ledende i Europa.. Det er OTRUM, og når selskapet(OTR) prises bare til litt over EK, og til og med går i pluss og spiser andeler, og er ledende osv., så er det bare et tidspm før hotellmarkedet kommer tilbake og OTR blir en pengemaskin(om ikke konkurransen blir større osv.)

 

Lykke til! Ha en fin uke..

Link to comment
Share on other sites

Har ligget rolig en stund ja. En positiv nyhet må nok til for at den skal passere 23. Selv ser jeg det som svært lite sannsynlig med en negativ nyhet, slik at det bare blir et tidsspørsmål når en positiv nyhet kommer. De er i forhandlinger om flere kontrakter, bla en til 200 millioner. Samtidig ser jeg på sansynligheten for et positivt resultat i Q1 som stor slik at dette er en aksje jeg vil anbefale.

Link to comment
Share on other sites

Aksjen er om ikke dø, iallefall lite likvid, og vanskelig å trade, så denne er for den langsiktige.

 

Jeg deler "filosofen's" antagelse om selskapet. OTR er nemlig en kjempebra case tiltross for et turbulent hotellmarked.OTRs resultat var i 2001 -225mil, i 2002 -75mil og i 2003 +5mil, tiltross for at 2003 var det svakeste året for hotellbransjen på ca.10 år. Mens konkurentene sliter, spiser OTR for hvert Q markedandeler. Dette er en bra utvikling for OTR!

Videre OTR prises til 490mil., hvorav EK er 375mil/17,85 pr aksje(EK er bl.a.33%cash)

 

Dersom hotellmarkedet nå faktisk snur, noe det kan tyde på basert på hotellprognoser de siste 3 mnd., så vil de fleste hotellene oppgradere systemene sine med OTRs løsninger etter et par Q med økende inntjening og bedrede fremtidsutsikter for hotellene. Årsaken til at de veil velge OTR er at de er markedsledende i Europa/Afrika/MidtØsten,har de mest komplette og billige løsningene, samt har en solid økonomi, imotsetning til konkurrentene. Dette vil altså kunne gi en meget god inntjening. Mitt estimat for 2004 er 30-40 mil i +, og over 50 mil i 2005.

 

OTR har en god ledelse, da tenker jeg både på TEL's eierandel og resten av styret, og selskpet er ennå ikke skikkelig oppdaget, da det er en turnaroundcase, som først nå vil vise grønne tall.

 

For den langsiktige som ikke gidder/har tid til daytrads, så er dette en aksje å satse på i mine øyne fordi den er sikker(EK, og generell utvikling tiltross for synkende marked de siste årenen) og er i et segment som etter all sansynlighet vil bli bedre med årene. Hotellmarkedet er det siste som kommer i en internasjonal oppgangstid...så hr vil du evt treffe bunnen.

 

Det er OL i Athen og EM i Portugal i sommer, samt at Norges fjorder har blitt kåret til verdens største naturattraksjon av Nathional Geographics(og ny USA-Oslo flyvninger hver dag) Dette sammen med generell økonomisk oppsving og lav rente, kan skape god inntjening og i neste omgang investeringslyst/mulighet for hotellene.

 

Aksjen er om ikke dø, iallefall lite likvid, og vanskelig å trade, så denne er for den langsiktige...

 

Ta en titt på www.otrum.no eller evt rett på 2003 presentasjonen:

http://www.otrum.no/download/OTRUM_Q4_2003_ENG.pdf

 

Kommentarer?

Link to comment
Share on other sites

Utdrag fra novemberutgaven av Hotels (eller noe slikt), et amerikansk/internasjonalt bransjemagasin

 

 

Getting Down To Business

 

Hotels find valuable ways to profit from entertainment systems—new and old.

 

By Rebecca Oliva, Technology Editor

As entertainment technology becomes an expected amenity in many hotels, property managers are turning these systems into profitable ventures by listening to what their guests want and then delivering it.

 

For Craig Turner, assistant director of information technology at Four Seasons Hotel Los Angeles at Beverly Hills, offering a state-of-the-art entertainment system in each of the 285 rooms is imperative for two reasons: the nature of the discriminating Four Seasons clientele, and the high percentage of guests from the film industry. Turner and his team chose Los Angeles-based NXTV, Inc.’s digital Broadband Intertainment System, which provides high-speed Internet access, video-on-demand and other advanced TV programming.

 

“Our guests are the most demanding guests that a hotel is going to see,” Turner says. “We needed a system that was going to be easy to implement and upgrade.”

 

The digital capabilities make it easy for the back-of-the-house as well as guests. And, because the programs can be played and stopped at any time, Turner has noticed a sharp increase in in-room entertainment revenue.

 

Other hotels have paid particular attention to making the most of their entertainment systems by realizing what their guests want and how much they are willing to pay. And, while the guests get what they want, hotels get bigger revenues by choosing the right system that combines advanced technology with the ability to upgrade easily and advertise hotel services.

 

More Than Entertainment

When Choice Hotels Scandinavia implemented Oslo, Norway-based OTRUM Interactive TV system, the hotel chain noticed a greater efficiency in its front office and housekeeping management. While the primary function of the OTRUM system is to provide guests with in-room entertainment, Choice Hotels uses it as a communication tool between housekeeping and the front desk.

 

“The housekeeping staff can go into the TV systems and find which rooms require certain amenities, and which are ready for check in,” says Morten Karlsen, purchasing manager, Nordic Area, Choice Hotels Scandinavia. Choice Scandinavia currently is using the OTRUM system in 40 of its hotels with about 6,000 rooms. Karlsen says that only 10 hotels are offering movies on demand, as he believes the Norwegian market isn’t ready for it.

 

Choice charges guests 110 Norwegian Krones (US$15) on a 24-hour basis. Guests have access to eight TV channels, four movie channels and six radio stations. Karlsen says while the entertainment system is not Choice’s core business, it makes the most of the technology by focusing on marketing hotel services and enhancing staff efficiency.

 

“The in-room television is an excellent way to show our guests who we are,” says Ellen Stebekk, marketing manager of Choice Hotels Scandinavia.

 

Choice has concentrated some of its efforts into building its brand through the TV. Choice uses the marketing channels to inform guests about its loyalty program, Choice Club, special offers, openings of other properties, seasonal campaigns and other events within the chain. Each hotel maintains the general brand “look,” but can add slides and information pertaining to the specific hotel. “It is extremely important in the brand building process to keep the same look on all channels,” Stebekk says. “Therefore, we have designed standard screen layouts that are meant to last for many years, while the actual content is updated quite often.”

 

Keep It Simple

But both Karlsen and Stebekk agree that content should never be too pushy or overbearing. “By not pushing the messages too much, we believe that more people will watch and take in the information,” Stebekk says.

 

Many hotel chains opt out of investing a lot of money in an advanced system. One such company is Paris-based Accor, whose Sofitel brand is expanding rapidly in North America, with recent openings in Washington, D.C., Chicago and Montreal. “You really have to look at what the guest wants when he checks into a Sofitel,” says Robert Moore, vice president of technical services, Accor North America. “If you look at a typical guest, is he going to spend time trying to figure out the system?”

 

Moore believes the answer is no, and as a result, Sofitel uses its entertainment system primarily for entertainment purposes. Sofitel is using On Command’s second generation Roommate System platform. All properties are operating the new menu system, which features guest-interface enhancements and enables properties to customize an entire menu section for their promotional purposes.

 

However, in addition to marketing opportunities down the road, Sofitel plans to use the system for customer feedback. For example, a customer may check out via the On Command system and submit feedback through a brief guest survey. “If something was wrong, we would like to have that survey instantly e-mailed to the general manager’s PC,” says Moore.

 

In the meantime, Sofitel has regular meetings with On Command to try and increase the revenue stream and most recently re-engineered the menu screen to make it more user friendly. In addition, Sofitel expanded its list of movies and television programming to attract more guests.

 

Advanced Technology, Higher Profits?

Even if a property isn’t exploiting the capabilities of marketing through the entertainment system, it can create a higher revenue stream. Four Seasons, Los Angeles at Beverly Hills, California, recently implemented NXTV’s digital Broadband Intertainment system, which includes DIRECTV and HP technology. Turner says by offering digital entertainment in which a guest can watch a movie of his or her choosing at any time, guests are more likely to purchase a movie.

 

“We have seen an increase in usage and in positive feedback since we installed

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Siden sist jeg skrev har børsen og også OTR korrigert.. spm er om vi er midt i /begynnelsen av korrigeringen, eller om dette er slutten, og ny opgang står for tur.. Holder støtten på 1935 hos NASDAQ, så er mye gjort, om vi itillegg slipper terror av betydning.

 

OTR var nede i 19,2 idag, med 1K i oms., og var da dagens taper nr.1...heldigvis kom selgerne på banene på slutten av dagen, som de siste mnd så og si bare har vært større aktører. ASC kjøpte underkant av 20K av totalt oms 41K, og itilleg hadde 26500 liggende igjen på 21, som også ble sluttkursen. Ellers kjøpte AB og FS, mens STN/NTF, NON og DNM solgte mest

 

Nå gjelder det bare at OTR etablerer seg på 22- tallet igjen..så kommer det nok kontrakter før eller siden som kjørr kursen opp til 30-35 som er kursmål til sommeren. Dessuten tror jeg Q1 blir meget bra, etter alle kontraktene i januar.

 

Da krysser vi fingrene for at korreksjonen er over, og vi skal vidre opp i lang tid fremover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper Otrum blir liggende å vippe rundt 20 ut uka, slik at jeg får kjøpt meg opp til kurser under 20.

 

Har tro på at potensiale er stort, og det er vel stort sett bare en vei denne aksjen kan gå på litt lang sikt.

 

Skal ikke mye oppmerksomhet rundt denne aksjen før den stiger mye...

Link to comment
Share on other sites

Solgte meg ut idag til 21,9 i snitt etter kurtasje, da det var stor oms., og dermed mulig å få en fair pris. ASC kjøpte netto,og sto for 40% av kjøpene. SL omvendt..ellers litt forskjellig.

 

Jeg skal inn igjen om en stund, men er litt redd for å brenne inne, samt at det jeg er litt urolig ift terror.

 

Jeg har tro på selskapet, men skal sitte på gjerdet en liten stund, og håper derfor at børsen skal ned, og at det ikke kommer kontrakter osv., som trigger OTR.. heller omvendt.

 

Den som venter får se..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...