Jump to content

OTR - Otrum


Ivers

Recommended Posts

ja, har nå ganske nær 2/3 av "aksjekontoen" min inne i OTR (resten cash for øyeblikket), tenkte at skulle holde med de jeg kjøpte i går, men da beste kjøper var på 24,60 og selger lå på 25,- (+24,90 en stund), tenkte jeg at skulle noen selge under 25,- kunne det like gjerne være til meg..... La dermed inn kjøp på 12k i utgangspunktet, men fant ut at var nok da jeg hadde fått inn 7k av disse (lå med skjult volum, bare 500 i slengen, ganske greit å ikke vise for stor interesse.....)

 

Så er det bare å håpe den tar rett kurs etter påske :teevee:

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 225
  • Created
  • Last Reply

Jeg vurderer å bytte fra STN til NON. Kan ikke ha mindre enn 2500 på sjult vol, samt at en del ting er billigere hos NON.

 

Jeg kjøpte jo 5K igår på krita..og har dermed over 100% i OTR. Tror OTR er i 28 ved Q1, og da er det 15000 i gevinst for meg, og 21000 for deg(7000*3)

 

Vi må være tolmodige..men likte ikke at det skulle ut ca 50K 25 idag.

 

24 er bunnen/SL, så nedisden er minimal.. oppover er det vel motstand rundt 27. snakkes

Link to comment
Share on other sites

For tiden er er Otr eneste aksjen jeg har penger i (37% otr, resten cash). Har lyst til å investere mer, sitter med en følelse at børsen vil gå godt fremover. Er i tvil om hva jeg skal bruke pengene på da. Bunnfiske i otr? Satse på kvi? akvr? tom? Fjo?.

 

Har fulgt nøye med på Otrum siste månedene, og er overbevist om at det er en god investering, men jeg liker ikke å satse alt på et kort. Både kværner, tomra og fjord seafood har jeg også fulgt endel med på.

 

Føler også at fjo er en god investering, lurer bare på om den skal til 3,75 eller 3,60 før den snur. Faller den til 3,60 er en ting sikkert, da kjøper jeg!!

 

Tomra synes jeg også er særdeles interresant, den kan da ikke falle så mye mer nå :lol:

 

Når det gjelder aker kværner har jeg falt litt ut. Solgte for 132,75 for et par tre dager siden(kjøpte for 131,5 så jeg tapte i hvert fall ikke), og er glad for det. Har lyst inn igjen, men har ikke satt meg helt inn i situasjonen, og hva som skjer med firmaet for tiden.

 

Det ender vel med at jeg tar påskeferie, så får handlene vente til etter påske... :D

Link to comment
Share on other sites

For tiden er er Otr eneste aksjen jeg har penger i (37% otr, resten cash). Har lyst til å investere mer, sitter med en følelse at børsen vil gå godt fremover. Er i tvil om hva jeg skal bruke pengene på da. Bunnfiske i otr? Satse på kvi? akvr? tom? Fjo?.

 

Har fulgt nøye med på Otrum siste månedene, og er overbevist om at det er en god investering, men jeg liker ikke å satse alt på et kort. Både kværner, tomra og fjord seafood har jeg også fulgt endel med på.

 

Føler også at fjo er en god investering, lurer bare på om den skal til 3,75 eller 3,60 før den snur. Faller den til 3,60 er en ting sikkert, da kjøper jeg!!

 

Tomra synes jeg også er særdeles interresant, den kan da ikke falle så mye mer nå :lol:

 

Når det gjelder aker kværner har jeg falt litt ut. Solgte for 132,75 for et par tre dager siden(kjøpte for 131,5 så jeg tapte i hvert fall ikke), og er glad for det. Har lyst inn igjen, men har ikke satt meg helt inn i situasjonen, og hva som skjer med firmaet for tiden.

 

Det ender vel med at jeg tar påskeferie, så får handlene vente til etter påske... :D

Link to comment
Share on other sites

Et godt inlegg kan ikke gjentas for ofte;)

 

Jeg har valgt å satse 110% på en vinner fremfor å spre. Spredde mer før, men synes oppsiden er så mye større ved å gå inn i et eller to selskap som du har fulgt nøye og satt deg inn i. Min påstand er at det skal en stor terrorhandling i vesten til, for at ikke OTR er over 25 etter Q1. Dersom man tar det som en forutsetning, så er risk/rewarden på å sitte iallefall til Q1 29.04 god.

 

Jeg vil ikke anbefale deg noe, for de værste pengene å tape er på andres råd, og de beste er på dine egne råd..noe som gir selvtillit.. bare sier hva jeg selv har gjort. GOD synes jeg er interssant, som nevnt i et inlegg under. Videre kan det virke som ITE er i støtet...men jeg er long i OTR ferdig med det. Er skandale om man ikke sitter fullastet den dagen Hilton velger å bruke opsjonen sin, noe jeg forutseter at de gjør, basert på utalelse fra Fredd Causevic, President & CEO til dn.no. En slik avtale som skal evt komme inne 1 år vil være på 500mil+

 

Jeg er klar over at 110% på OTR kalles "gamblers ruin", men kan bli omvendt, og med inngang på 15,9, så har jeg litt å gå på...og jeg mener den bør kunne stå i 50 etter Q4 -04 over jul.

 

Tror Q1 i USA og OSE og de fleste andre steder blir overraskende bra, etter fraværet av res. varsler...det har isteden kommet omvendt res.varsler.. NASDAQ og OSE har opplevd en sunn korreksjon, men etter mine antagelser skal de opp de neste 2- 3 mnd.

 

Jeg vurderte bunnfiske i OTR på litt over 24, men valgte å kjøpe på 25, og heller bare sitte, i tilfelle den skulle mld om kontrakt eller utenvidere stige opp, for billig er den jo, bare spør ORION 8)

 

Lykke til med ekponeringsvalget

Link to comment
Share on other sites

Vel, etter å ha lest meg gjennom hele årsrapporten/-beretningen er jeg ikke mindre positiv til aksjen, var f.eks ikke klar over at selskapet er uten noen langsiktig (/rentebærende) gjeld, det høres jo sammen med cash o.l. på 122 mill. ganske så betryggende ut 8)

 

Ellers hørtes det nå ut som om de forventer vekst utover i året, og Hilton kontrakten er jo tydligvis bekreftet først etter at den var skrevet, og en bekreftelse på at de kan vokse fremover.

 

Også fint å se at der ikke er noe dyrt opsjonsprogram, bare til sammen 25 000 aksjer med utøvelseskurs NOK 9,- i 2004 og 2005, mens der er 521 033 opsjoner med utøvelseskurs 46,- med utløp i 2004, med andre ord ingen fare for noen kraftig utvanning av aksjen her (selv med de 25 000 opsjonene med utøvelseskurs 9,- blir samlet snitt på NOK 44,31).

 

Vurderer nå faktisk om jeg skal vekte meg enda mer opp om noen fortsatt selger under min snitt på 24,84 (inkl. kurtasjen), kan ikke se annet en at denne må få fart på bena snart, eller ?

 

Macaroni :withstupid:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo egentlig dumdristig å vekte seg 100% opp i et seklskap. Jeg har allikevel valgt å gjøre dette, samt at jeg kjøpte litt på krita.

 

Jeg synes den ser så meget lovende ut, dersom vi forutser at det ikke kommer en ny 11.09 o.l..de neste årene. Med en ny 11.09, er ikke investeringen dårlig, men reiselivsbransjen vil måtte vente lenger på å komme tilbake, og dette vil redusere kursen. Hotellmarkedet har ikke vært så dårlig som i 2003 på 10 år..allikevel kom OTR godt ut av det ifjor. I år er det tegn på bedring i hotellbransjen. F.eks. steg norges hotellbesøk med hele 6% i feb. ift ifjor. De har som sagt 0 gjeld og EK(hvorav cash utgjør 30%+)på 375mil, som tilsvarer 17.8 pr aksje. Med avtaler hittil i år på minimum 400 mil(min.50+60+18+270)samt mulighet på opsjon på over 500mil, så er dette helt rått.. og dette er bare i Q1;) Kan være vi får mer utover...

 

Jeg har som sagt vektet meg opp til ripa, så blir det opp til deg hva som føles riktig for deg.. En ting er iallefall sikkert..

 

"Man får aldri satset nok på en vinnerhest"

Link to comment
Share on other sites

24 er bunnen/SL, så nedisden er minimal..

 

nesten så du kunne spasert ut av aksja i dag Ivers, bare pass deg så jeg ikke ligger og snapper alt om SL'n din utløses :wink:

 

Plukka snittet mitt litt ned i dag (kjøpte på 24,30), og plukker i alle fall så lenge jeg har cash på konto'n, så får vi se om jeg går i kredit'n jeg også om den fortsatt dupper ned mot 24-blank (eller endå verre/bedre, alt etter som, under 24)..... Bare den går som vi forventer etterhvert, er det jo egentlig greitt å få snittet litt ned, men skulle visst ha ventet et par dager før jeg begynte kjøpene mine (og tatt turen innom min tidligere favoritt SUO først, var egentlig long der, men ble dessverre lei....)

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Fordi OTR er så lite likvid, så opererer jeg ikke med SL. Mente bare å si at 24 er en støtte, jeg tror holder. 24,3 er meget bra inngang.

Jeg har hatt inne bud på 24 blank uten hell. Vi begge kunne fått OTR til lavere kurs om vi hadde ventet til nå, men umulig å time slikt. Vi må vente på Q1. Tror vi kan få kurs over 27 når det er lagt frem. Håper helst på stigende utvikling som den OTR hadde fra kurs 5,- til kurs 18,- .. Er spesielt spent på Q2. Da kommer alle innstallasjoner som skal gjennomføres før hovedsesongen for hotellene setter inn for fult.

 

Utover Q1 er nok kontrakter eneste triggeren som vil få OTR ut av rangen 24-25, tror jeg.. og omvendt med terror og svak børs.. Jeg tror uansett som sagt på at OTR er i ca.50, til jul.

Link to comment
Share on other sites

4 x kjøp og selg

 

Analysesjef Stig Myrseth girer opp på Oslo Børs. Velger seg fire friske aksjer.

 

Analysesjef Stig R. Myrseth i Orion Gruppen har byttet ut alle de fire aksjene i sin anbefalte portefølje i Økonomisk Rapports børsspeil. Office Line, PA Resources, SuperOffice og Tandberg Data går alle ut.

 

Myrseths portefølje:

Opticom

Otrum

PhotoCure

Inmeta

 

Porteføljen tar utgangspunkt i kursene 13. april.

 

Link to comment
Share on other sites

litt mer volum i dag, og kan kanskje gi opp håpet om å plukke fler aksjer under 24,50 (i alle fall foreløpig), kanskje flere begynner å våkne nå når q1 tallene nærmer seg (og om man da skal selge på evt. stigning før, for å kjøpe lavere inn etter..... om den skulle få en "buy on rumours, sell on facts" kurve, som jo ofte er vanlig)

 

tillegg 14/4:

ville trolig kunne steget ytterligere i dag om ikke First Securities (kunder) hadde pøst ut aksjer fr 25,50 og ned til 25,- (og da en nervøs netkunde som solgte til 24,90..) før den endte på 25,20..... Håpte nesten på større dip jeg, hadde kjøpt mer om den kom ned mot 24,50 tror jeg

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Likte at OTR har holdt seg på 25 tiltross for blodrød børs, samt at FS igår og ASC tirsdagen sto for det meste av salget. Mon tro det bærer mot 25,5+ imorgen, OSE åpner nok irrgrønt etter tallene etter NASDAQ stengte i kveld..

 

Du var dyktig som hadde roen og fikk plukket OTR på +/-24,5. Jeg tok ingen sjanser og plukket på 25 tidligere i mnd, etter å ha tapt noen kroner på trading på vei ned fra 27...

 

Idag er det 2 uker igjen til Q1. Tror den er over 26 innen da. Lite salg foruten 10000 på 25,8 og 20000 på 26., mens det er ok med kjøpere- Muligens ligger de salgene på 26 der for å presse prisen.

 

Nå er det vel tid for litt søvn i en ellers hektisk hverdag.

 

Snakkes senere idag;)

Link to comment
Share on other sites

Du var dyktig som hadde roen og fikk plukket OTR på +/-24,5. Jeg tok ingen sjanser og plukket på 25 tidligere i mnd, etter å ha tapt noen kroner på trading på vei ned fra 27...

 

vel, du var jo kjappere inne opprinnelig, og har (langt) bedre snitt enn meg allikevel da, jeg vurderte den allerede da "kampen om kassa" var i fokus (var vel tidlig i fjor det en gang??), og fikk mer og mer "høydeskrekk" da den passerte 10,- og 15,- (uten å ha fornuft til å sette meg skikkelig inn i den..), men aldri for sent å gå inn i en langsiktig vinner :wink:

 

Godt å se at Orions kunder var storkjøpere i dag, også de som tok "etterbørs posten" på 4000 til 25,30 (så jeg tror vi får rett om at den nå snart tar av, spørsmålet blir om en skal kjøpe enda mer..)

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Godt tegn at ORS kjøper, men jeg synes den så så svak ut på slutten idag. Har lagt merke til at den tidligere ikke har klart å gå over 25,5, men falt ned til 24,5 igjen. Jeg var inne i OTR på 9 kroner, men visste lite om den så turte ike sitte mer enn noen dager.

 

2 uker igjen.. Tenk om det blir et dårlig Q1.. da blir det trangt i døren, så lite likvid som OTR er.. Vi får krysse fingrene.

Link to comment
Share on other sites

vil jo tro at når ORS er så positive som de er (+5 av 6 mulige bør vel tegne på at de med all sin kunnskap ser mye som er reelt positivt i selskapets drift og muligheter) og med de kontraktene som har komt siste halvår, er det ingen fare ved Q1 (evt. bare fare for bedre vekst i fortjeneste enn ventet), men fra Q2 vil kanskje forventningene kunne begynne å stige mer, for er vel ingen som venter noen kraftig oppgang i fortjenesten/overskuddet enda, er vel først utover året at veksten skal/bør komme.....??

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Da var vi ned 70 øre.. Fikk du handlet noe? Rart at ORS dumpet aksjer idag..men er jo flere aktører i ORS;) Er litt bekymret over NASDAQ,hadde trodd 2000 holdt, men vi får se hvor kvelden ender...

 

Kan som du sier på et godt Q1 i OTR. De har iallefall fått noen kontrakter som kanskje kan gi Q1 et løft.

 

God helg!

Link to comment
Share on other sites

10 dager til Q1..

Håper vi har mer moro i vente fremover...

 

 

Limer inn et svar fra en "gjest" på H.O.,for en tid tilbake(da jeg var aktiv på HO) som jeg likte....

 

 

 

Hei Ivers og andre Otrum fan!

 

Jeg skrev tidligere til deg Ivers at du var for beskjeden med dine vekstmål for Otrum. Nå har vi allerede 25 merket inne og kontrakter som ruller inn vil initiere en ny oppgang over 30 kr innen kort tid. Du håpet 50 kr i 2005. 50 kr nås før sommer 2004. Kan ikke huske å ha sett en så undervurdert aksje i IT sektoren siden TAD. Segmentet Otrum opererer i ble knust nå skal den godt over trendvekst, som vil gi dramatisk inntektsvekst for Otrum. Otrum er overlegne og blir snart monopolist. Konkurrentene sliter med kredibilitet da de er i øko vanskeligheter. Kineserne skal ha løsninger i sine hjem såvel som på sine hotelldøgn på businessreiser; trenger man si mer enn at Telenor som eier vil ha Otrum inn her!!!! Otrum kan bli et av de råeste industrieventyr siden Nokia!!! Når 2007 er gjort opp er Otrum verdt flere milliarder. Cruise, hoteller, private husholdninger, læringinst., ja nærmest hele samf. vil etterspørre Otrums løsninger. Høres kanskje sinnsykt ut, men trekk fra litt fra en som er blessed som meg, og du finner likevel et grisebillig vekstselskap som

Link to comment
Share on other sites

Nei, fikk ikke kjøpt meg noe hverken fredag (eneste dag med jobb etter 13.00, så stort sett bare tid å ta noen raske formiddagsjekker) eller i dag, la inn kjøp på 24,80 da siste omsatte var 24,70 og selger lå på 25,30 da jeg kom hjem i dag, men like mye som fisking var det et forsøk på å presse andre potensielle kjøpere opp, og lykkes jo den => 24,90 på siste i dag :wink:

 

(lasta opp mesteparten av kreditten min med CNR i forrige uke, så ikke så mye å handle med, men "feiga" litt og sikra gevinst på 30% av CNR beholdninga i dag (til NOK 6,66), så nå har jeg litt tilgjengelig om jeg vil)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alt i OTR, og ingen frie midler, så tar sjansen på at Q1 i OTR overrasker markedet positivt.

OTR ble også idag omtalt på HO ifm at de er blant orions topp 3. ORS kjøpte idag igjen(ofte meglerforetak anbefaler en aksje for å kunne dumpe den)og DN solgte. DN hadde liggende på salg 8500 på 24,8. Etter NASDAQ idag er det duke for handler på 25 imorgen spør du meg...

Jeg tror det vil være smart å plukke på 25 og under. Den er neppe i 25 særlig lenge etter at Q1 er lagt frem.

Link to comment
Share on other sites

er fortsatt noen som har OTR aksjer som brenner hull i lomma NO som solgt flest i dag,men egentlig bare litt her og litt der..... Satte inn en kjøp på 24,40 da beste var 24,30 i dag, og så 24,60 da noen gikk inn på 24,50 (der jeg fortsatt ligger inne), fikk dermed ingenting men kursen gikk i alle fall opp til 24,70 igjen.....og der var den oppe i utgangspunktet igjen, så min ordre på 24,60 fungerer fint den

 

(mer liv i CNR fortsatt, litt spent på den på AMEX i morgen)

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Jeg solgte litt på 24,7 og inn på 24,5. Skummel å daytrade, men gikk ok. Er spent på hvordan den utvikler seg til uken både før og etter Q1 kungjøres.

Om jeg hadde vært deg ville jeg kjøpt de på 24,5 istedenfor å legge in ordre på 24,3..men er jo lov å prøve seg. Det er 4K kjøpere på 24,7 i skrivende stund. Ingen vet hvor haren hopper.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

er egentlig forsynt, mest tanken at skal den duppe så langt ned kan like gjerne jeg få dem..... egentlig har jeg veldig troen på den, men er jo alltid til å bli litt urolig av når man skal sitte long, og må ha disiplin da for å ikke gjøre som jeg gjorde med SUO (var inne med snitt rett under 23,- i den, men etter Madrid bomben endte det med at den gikk ut etter litt oppgang fra bunnen, og nå har den vært oppe i 25,50 er det vel..)

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Skjønner. Må være disiplinert og bare sitte. Denne kan gå langt men er ikke gjort over natten. Volumet vil nok uansett ta seg opp ifm Q1. Om det blir et bra Q så stiger den og en fin anledning til å vekte ned om ønskelig. Idag har det vært en bra anledning for å vekte opp...

Link to comment
Share on other sites

For en dag..... fatter egentlig ikke helt hva som skjedde, børsmeldingene var i alle fall bare gammelt nytt (vedtak som innstilt til på generalforsamling, inkl 0,- utbytte), ingenting negativt å hente der, så hvorfor i alle dager gikk den "nosedive" utpå dagen.... ikke mindre irriterende da jeg lot en "flerdagsordre" ligge over da jeg i går reiste mitt i "etterbørs" (tenkte jeg skulle se om fikk litt mer til 24,60), og hadde ikke tilgang på internett før i dag igjen, og lot den derfor ligge siden jeg ikke så for meg noen dramatikk i dag.. så feil kan en ta..!! Endte med at jeg hadde fått hele ordren igjennom før jeg kom hjem fra arbeid, og dermed økt eksponeringen min i OTR med 66,67% fra før jeg startet "bunnfiskinga" (rettere sagt det som skulle være bunnfisking..), og da den så gikk lenger ned endte det med at jeg økte min eksponering med ytterligere 33%..... noen lærer vel aldri.. (så får jeg håpe at det var de som solgte dette gjelder, og ikke meg)

 

Er nå "overeksponert" egentlig, men får nå tro at den kan begynne med bedre takter snart .....

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Tipppet var du som hadde den skjulte på 24.6.siden det var det samme anntallet som igår ved sluttauksjonen.. Tenkte det kanskje var deg som var NON -kunden som kjøpte de som lå på 24. :D Utrolig at den falt ned i 23..etterpå. Det ble omsatt ca 10K under 24. Etter Q1 tror jeg den er i 26-27. Bør være det, synes jeg. Jeg har lastet til ripa..så kunne ikke få kjøpt.. da det lå selgere på både 23 og 24 blank...

 

Vi får håpe dette bare var et blaff..om ikke sliter vi..;(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...