Jump to content

OTR - Otrum


Ivers

Recommended Posts

Startet litt for sent med å kjøpe meg opp, og fikk bare 1000 aksjer 500 i går, og 500 i dag for 19,6.

 

Tror ikke jeg tør å selge meg ut av denne aksjen, fordi den kan stige mye, hvis den først begynner å stige.

 

Enig i at det kan få negative konsekvenser hvis det skulle bli flere terror-aksjoner i europa, men jeg tror ikke den vil falle så fryktelig langt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 225
  • Created
  • Last Reply

Da var jeg inne i OTR igjen...

 

Fisket på 20,7 idag, men fikk bare en post.. og da det i sluttauksjonen lå 50K kjøpere på 21 og 60K kjøpere på 22, og lite selgere (sjekk tickeren..) Så tok jeg tapet på 600kr (pga kurtasje) og hoppet inn på sluttauksjonen.. Må være noe på gang når store kjøpere leger inn ordre på 22... Skal fiske vidre imorgen ,men turte ikke å være ute av aksjen.. La inn kjøp på 22,1 på sluttauksjonen så kom foran den store posten på 60K...men selgeren hadde plottet inn salg på 22, så fikk dem til 22, foran nesen på ASC, som hadde resten på 22...

:lol:

Umulig å vite om det var smart..diskuterte med PAntera..og vi var usikre begge to, men tror hun har mer is en meg :oops: ..men vi får se..ift markedet, så hadde jeg nok avventet en terroraksjon fra HAMAS, så hadde tenkt å sitte på gjerdet lenger, men etter at ASC har hamstret de site dagene og lå med stor post på 22, og noen med storpost på 21, så vil jeg sitte inne... Store aktører kan virke som snuser på OTRUM.. 3.dag på rad på høyt vol (til OTR å være)...

 

Spent på NASDAQ idag... KAN se ut som den holder seg over 1900.... Vi skal opp, men er nå i en korrigeringsfase, men tror ikke det er lenge til vi skal over 2000.. Q1 i USA rett rundt hjørnet kommer nok med en pekepinn på det..

 

Kommentarer?

Link to comment
Share on other sites

Har ikke fulgt med på børsen i hele dag, kanskje like greit. Lå inne med et bud på 20,10, men så lavt gikk den ikke. Merkelig oppførsel av denne aksjen. Den siste tiden har den gått ned til midt på dagen, for så å stige igjen frem til stengetid. Med omsetninga nå for tiden burde man seriøst vurdere å trade den.

Link to comment
Share on other sites

Skal trade imorgen...

 

Ville bare litt inn igjen, da jeg synes det er interessant at ASC shopper mye.... Sterkt å holde 22 idag, og med 50K kjøpere på 22 på sluttauksjonen.

 

Kan falle imorgen, så står klar til å ta imot, bare det ikke blir for mye.. heller omvendt;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg får ikke napp på 21,1..

 

Glad jeg kjøpte meg inn på 22 igår..

 

Umulig å sisi om den skal ned eller ikke, men har vært mye oms de siste dagene, og så lenge ikke ASC pøser ut aksjene de har kjøpt, så vil nok kursen bli høyere, da det er færre aksjer i omløp..

 

Tipper 22,5 idag, men har ikek peiling videre..

 

Du da? Ligger du med kjøp på 20-tallet ennå? trolig ikke vits idag :P ...

Link to comment
Share on other sites

23.03.2004 12:54:23

 

OTRUM har inngått rammeavtale med Hilton International om å

levere interaktiv TV til alle Hilton og Scandic

hotell i Norden, med opsjon på leveranse til alle Hilton og

Scandic utenfor Norden unntatt USA. Rammeavtalen er

2 år med opsjon på 1 år,den individuelle kontrakten pr.

hotell er 7 år.Avtalen har et potensiale på 24.000 rom i

Norden.Estimert verdi er NOK 276 millioner i kontrakts-

perioden.Kontakt person:Konsernsjef Fredd Causevic telefon

+47 907 99 908

 

Hilton og Scandic inspirert av OTRUM

 

OTRUM har gleden av å informere om at man den 23 mars 2004

signerte en rammeavtale med Hilton International for

levering av interaktive TV-system til hotellkjedene Hilton

og Scandic i det nordiske markedet. Rammeavtalen trer

umiddelbart i kraft og dekker samtlige av Hilton og Scandic

sine hotell i Norden. Rammeavtalen er for 2 år med opsjon

på forlengelse for ytterligere 1 år, mens den individuelle

kontrakten pr. hotell vil være 7 år.

 

Den totale avtalen har et potensiale på 24.000 rom i de

nordiske land. Estimert kontrakts-verdi er NOK 276

millioner i kontrakts-perioden, hvorav 10.000 rom som

allerede har utløpt har estimert verdi på NOK 115

millioner. I tillegg vil denne avtale tilby samme vilkår og

betingelser til Hilton og Scandic hotell utenfor den

nordiske regionen.

 

Morten Hansen, Nordisk IT direktør for Hilton og Scandic,

uttaler: Etter en lang og grundig utvelgelses-prosess så

vi at OTRUM var en klar leder ved at de tilbyr et full-

service partnerskap og tar ansvaret for alle sider av det

interaktive TV-systemet. Vår hovedmålsetting var å finne en

løsning som gir gjestene det mest pålitelige og innovative

innenfor interaktiv TV. Scandic har lang historikk med

software fra OTRUM og vi ser frem til implementering av

deres siste versjon av TV-system, noe som vil gjøre oss i

stand til å gi enda bedre service til våre gjester.

 

Både Scandic og Hilton er kjent for å være en av de mest

teknologisk bevisste hotell-kjedene i Norden. Denne

bevisstheten førte Hilton og Scandic til å velge OTRUM

Dynamic, siden det tilbyr gjestene de seneste interaktive

tjenester, såsom tilgang til de siste kino-filmene i

digitalt format. Gjestene vil se at de informasjons-sider

og menyer som presenteres på hotell-TV vil være enklere å

bruke samtidig som de vil presentere hotellkjedene på en

bedre måte. Hotellene vil i det nye systemet aktivt bruke

mulighetene for informasjon og kommunikasjon til gjestene,

og hotell-kjedene vil benytte det interaktive TV-systemet

som et sentralisert markedsførings-verktøy.

 

OTRUMs fokus på hotellets effektivitet og

kostnadsreduksjon er tydelig gjennom hele det interaktive

TV- system, Hilton og Scandic vil ha mange tjenester som er

spesielt designet for dette formål og vil

også forbedre sikkerheten for sine gjester ved å installere

brannsikre OTRUM TVer i alle rom.

 

Fredd Causevic, konsernsjef i OTRUM, sier, Det at vi har

vunnet denne avtalen, beviser nok en gang at OTRUM er en

førsteklasses partner til hotell industrien. Vi har den

markedsledende teknologien, en profesjonell service-

organisasjon, samt finansiell styrke. Hilton International

anså disse faktorene som hoved-kriterier for en langsiktig

samarbeidspartner og vi er stolte av de har funnet at OTRUM

er sterke på disse faktorene. OTRUM anser Scandic å være en

innovativ hotell-kjede, og vi er sikre på at deres

ekspertise vil hjelpe oss til å videreutvikle våre

produkter og tjenester som etterhvert blir kjernen i

hotelldriften. Anbudsrunden har vært meget grundig, og

selvom vi ventet avgjørelsen i september 2003, er jeg nå

sikker på at begge parter kjenner hverandregen i hotellene.

 

FOR PICTURES OF THE SIGNATURE OF THE AGREEMENT, PLEASE SEND

AN E-MAIL TO: helen.bateson@otrum.com tel +4793400740.

 

Om OTRUM

 

OTRUM er den ledende leverandør av interaktive TV-løsninger

samt film/kanaler til hotell-industrien i Europa, Midt-

Østen og Afrika, med mer enn 400.000 rom installert.

Selskapet utvikler og leverer totale løsninger, bestående

av hardware, software, TV kanaler og filmer. OTRUMs

interaktive løsninger gir hotell-gjestene adgang til

internet, betal-TV og interaktive spill samtidig som

hotellet er i stand til å opprettholde effektiviteten i den

daglige drift.

 

Selskapet er grunnlagt i 1985, har sitt hovedkontor i Oslo,

og har salgskontorer i Storbritania, Frankrike, Tyskland,

Spania, Danmark, Sverige og Finland, samt distributører i

resten av Europa, Midt-østen og Afrika. Utviklingen av

teknologien og teknisk service gjøres i Arendal.Selskapet

har vært på Oslo Børs siden 1998 (OTR). Største eier er

Telenor.

 

For ytterligere informasjon: www.otrum.com

 

Om Hilton International

 

Hilton International (HI), er en operativ avdeling av den

britiske Hilton Group Plc, som eier rettighetene til

merkenavnet Hilton, i alle land med unntak av Nord-Amerika.

HI drifter over 400 hotell, 250 Hilton, mer enn 150 under

Scandic samt 15 luksus Conrad-hotell. Scandic er den

ledende hotell-kjeden i den nordiske regionen og tilbyr

tilgjengelighet: det er enkelt og lettvint både for

forretningsreisende og barnefamilier.

 

For ytterligere informasjon: www.hiltongroup.com eller

www.scandic-hotels.com

Link to comment
Share on other sites

23.03.2004 13:09:47

 

OSLO, 23 mars (Reuters) - Otrums konsernsjef Fredd

Causevic mener selskapets innsats med å gjennomføre sin store

leveranse til Hilton i Norden vil avgjøre om

hotellkjeden bruker retten til å kjøpe Otrum-systemer til

hoteller også ellers i verden.

 

- Jeg tror det er en god sannsynlighet for at de kommer til

å gjøre dette. Vi må bare først bevise her i Norden at vi kan

levere det vi sier, sier Causevic til Reuters.

 

 

Causevic sier at i forhandlingene deltok folk fra Hiltons

internasjonale innkjøpsvirksomhet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gjort mange dumme trades, og tapt ca 15K på trading det siste året. Solgte på torsdag, men kjøpte tilbake igår på sluttauksjonen.. Sjeleglad for det, da jeg har sittet i OTR siden sommeren, og derfor ville følt meg snytt om jeg gikk glipp av kontrakten de 3 dagene jeg var ute... Nære på.. Tror denne kontrakten kan gi OTR større kontrakter med Hilton.

 

Konge

Link to comment
Share on other sites

Kan nok slette ordren.

 

Er usikker på hvor vi skal... Trodde vi skulle i 30 idag, faktisk, så kjøpte på 27, og solgte på sluttauksjonen på 26, fordi FIP kom med 80K..og 53K ble liggende..så tar den opp imorgen på 25,5 eller noe.. Surt å tape på traden, men long posisjonen er fortsatt i OTR...

 

Vinn og tap med samme sinn, så lenge det gir fortjeneste...

Link to comment
Share on other sites

Litt skuffet over at den ikke steg mer jeg og. Men jeg regnet med at den skulle gå ned etter åpningsauksjonen. Når aksjer stiger mye en dag, går den ofte litt opp i åpninga, for så å "miste piffen" ut over dagen. Hadde i midlertidig et lite håp om at den skulle åpne enda høyere. Tror fortsatt på videre stigning da. Kommer vel til å stige jevnt og tutt opp til ca 28, for så og stabilisere seg slik den gjorde i overkant av 20 etter forrige stigning.

 

Så er det bare å vente i spenning på et godt Q1 og noen kontrakter.

Link to comment
Share on other sites

Hadde bare jeg også luktet tegningen..oma t den ville msite piffen utover dagen..

 

Vi får se hvor NASDAQ slutter. Mange tok gevsint idag, mens FS hamstret. Fint at aksjen bytter hender..så det er mage nye investorer som kanskje har et litt enger perspektiv. De bør ha det i OTR, da den vanligvis er lite likvid.

 

Vi får se imorgen. Tror den åpner på 25,5.. skal se hvor den går, så skal jeg inn og gjøre opp for det tapte..

 

Hva tipper du den tår i innen en uke? og innen en mnd?

Link to comment
Share on other sites

Det ligger veldig mange selgere på 26, så at den åpner litt ned i morgen, er vel sansynlig. Tror i midlertidig at på en ukes sikt så vil kursen stige. Får håpe den gode omsetninga fortsetter, slik at hvis noen nå velger å ta gevinst, så faller ikke kursen så mye. Om en uke tror jeg derfor (og håper) at kursen har passert 27, og ligger i underkant av 28. I løpet av en måned er det flere faktorer som vil spille inn. Det kan komme flere kontrakter, dog mindre enn den til Hilton. Det er i tilegg rett før resultatfremleggelse. Tror forventningene kan bygge seg opp slik, at kursen vil være ca 30 når resultatet skal legges frem, forutsatt at det ikke kommer noen flere kontrakter. Jeg tror i midlertidig ikke at Q1 resultatet vil overgå forventningene (regner egentlig med at forventningene blir store). Ser det derfor som ikke spesielt sansynlig at denne fremleggelsen vil gi aksjen et løft.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Bra jeg ikke er alene her med OTR;)

 

Du er mye mer positiv til kursen enn jeg er..

Jeg mener OTR forsvarer en prising på NOK 30, men at markedet ikke følger med..så derfor tror jeg ikke lenger på 30 til uka, akkuratt..

OTR var nede i 24 idag... Har hatt noen elendige dager etter at OTR startet på 27 her for et par dager siden.

 

Istedenfor å selge ut på 27 sitter jeg enda, og kommer til å gjøre det...

 

Kjøpte 5000 aksjer ekstra på 27 og solgte på 26, kjøpte 3000 på 25,1 igår og solgte på 24,6 idag.. og kjøpte meg inn på 24,0 idag.. Altså tap på 7K på de 2 første tradene tilsammen.. samt papirtap fra 27 til 24,4 på en del...

 

Uansett kan ikke tenke slik. vi OTR aksjonærer har lagt bak oss en stor uke. Kontrakten var knallbra..selvom jeg ikke tror markedet helt har skjønt konturene av opsjonsdelen..

 

Etter at det lå over 100000 akjser på 24 ved sluttauksjonen idag, og ingen skjulte selgere,samt lite selgere opp til 26. så kan det se ut som 24 er bunnen...

 

Håper vi er tilbake på 26- tallet om ikke lenge, særlig med litt hjelp fra NASDAQ. men tror i rangen 25-26 er området den vil være i frem til Q1, dersom det ikke kommer kontrakter før en tid.

 

Hva tror du Filosofen/andre?

Link to comment
Share on other sites

Ser nok at jeg kanskje var litt for positiv ja.

 

Jeg må inrømme at jeg skvatt litt til i dag klokka halv 3 når det et øyeblikk sto ingen kjøpere på min trader. Kjøperene kom heldigvis inn en etter en.

 

Fallet i dag kom veldig overraskende på meg. Den gikk jo mot børsen og alle greier. Jeg merker meg i midlertidig at hver gang denne aksjen faller litt uten noen spesiell grunn, så er kjøperene på plass med en gang. Angrer litt på at jeg ikke lå på et kjøp på 24.

 

Det som bekymrer meg er at det samme ofte skjer når den stiger. Så det er godt mulig vi må nøye oss med et intervall 24-26, i steden for 26-28 som jeg hadde håpet på. Hvis ikke store investorer får øynene opp for denne aksjen da.

 

Selv tør jeg aldrig selge Otr-aksjer, jeg tenker "denne gangen detter den ikke ned igjen" hver gang den får en "dipp" opp. Jeg gikk inn på 17kr i januar, så sånn sett fikk jeg jo en "flying start", noe som kanskje har fått meg litt for positiv. Hvis den nå stabiliserer seg slik den gjorde i området 20-23 tidligere skal jeg virkelig ta meg sammen å begynne med litt mer flittig kjøp/salg.

Link to comment
Share on other sites

Du er ikke for positiv..Selv om den er lite omtalt og har lavt vol osv., så synes jeg den er sterkt underpriset og viser meget gode takter for fremtiden.

men jeg har bare erfart at det går sakte, men sikkert opp, og at det ikke er vits å tro at den skal ta 10- gangern på et år. Er den i 60 til jul er det 4 gangern.. noe som er vanvittig om den gjorde.. tror det er mer sansynlig med 45-50..du har har forresten truffet bra med inngangen din.

 

Selv har jeg snitt 15.9, men har sittet siden før sommeren i fjor.

 

OTR har tatt alt det siste halvåret++..og om konkurentene ikke får kontrakter snart, så vil OTR bli alene på markedet.

 

OTR skal langt opp, og ikke selg en eneste aksje.

Tenk bare det å snu -225mil til +5 mil fra 2001 til 2003..tiltross for svakere markeder..

Hiltonavtalen vil nok være en trigger for at også andre selskap skal komme etter og oppgradere med OTRs løsninger-

 

Jeg sitter fullastet, men tapte jo 7000,- på trading de siste 2 dagene..så må kanskje selge unna en post, men har flere;)har 25 dager på krita igjen i STN, så er den ikke over 26 inne den tid, så må jeg nok selge 500 aksjer ekstra.. thats life..

 

Ser vi fikk 1. og 2. plass på aksjekonkurransen..

 

Jeg håper 24 var bunnen etter den store interessen og at det lå over 100K aksjer på sluttauksjonen..

Tradingrang 24-26 er ikke så ille..men burde være 27-29.. det er tross alt snak om at OTR får en kontrakt til av Hilton som er over dobelt så stor... dvs at børsverdien til OTR er bare 7+% av disse to kontraktene. Itillegg kommer sikkert andre kjeder også inn i bildet...

 

Ivers

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra HO, men passer som motivasjonsinnlegg for vordene OTR- aksjonærer

 

 

 

Jeg har i ca 1 år sittet i OTR, og prøvd å fortelle andre småsparere hvor store muligheter for gevinst det er.. fint at noen nå har hengt seg på.

 

Mitt råd er å se bort fra om den går opp og ned i det korte bildet. For hvert Q vil den vise fremgang, og flere kontrakter vil nok komme, og i større og større tempo etterhvert som hotellsektoren bedres...og den er alt på bedringens vei.

 

Bare sitt, så har dere en dobling til jul, mens den etter mine estimater ligger på 30-35 etter Q2 i juli

 

Jeg har vært med siden 11- tallet, men snittet er noe høyere. Jeg trenger ikke spenning, så trader ikke så mye(dessuten taper jeg bare;))sitter bare i ro og ser at den går opp for hvert Q som går.

 

Dette anbefaler jeg dere også til å gjøre.

Den dagen alle snakker om OTR, som kanskje er om 18mnd/sommeren 2005. da er det på tide å finne en ny sak. Jeg studerer GOD om dagen, da dette er en uoppdaget/underanalysert aksje med potensiale som kanskje vil komme skikkelig frem i/fra 2005.

 

Ha en fin uke!

Link to comment
Share on other sites

Ivers, her TA for OTR, hentet fra investtech.com.

Bruk "refresh" knappen hvis figuren ikke vises frem.

http://no.biz.yahoo.com/040324/60/1axp6.html

 

PS: Jeg editere innlegget fordi det var noen problemer med figurene. Håper at det går bedre nå (fra Yahoo.com som er fri for abonnement)

R/Carlos.

 

yahoo.php?m=ose&isin=NO0003068009&t=adv

 

yahoo.php?m=ose&isin=NO0003068009&t=ai

 

Kjøpskandidat (Middels lang sikt) - 29. mar 2004

Har steget 451% siden bunnen 26. september 2002 på 4.50. Otrum ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Positiv volumbalanse styrker aksjen ytterligere på kort sikt. Aksjen har støtte ved ca 22.00 kr. Høy risiko med en gjennomsnittlig forskjell mellom laveste og høyeste kurs i løpet av en måned på 31%.

Link to comment
Share on other sites

Så var jeg med i gjengen også, fikk kjøpt meg inn på 24,90 i dag, så er i en liten pluss (nok til å dekke kurtasjen pluss litt til...) etter at den gikk til 25,- i sluttauksjonen, og denne skal jeg være long i, minimum 30+ ved salg. (var inne i CRU med høy belåning, gikk 25% pluss selv om ikke rota meg ut før i går, så trenger noe litt mindre nervepirrende nå :wink: )

 

her er forresten en ny positiv analyse (sakset fra HO):

Analytiker: Kjempebillig

       Analytiker mener Otrum-aksjen er blant de desidert billigste i vårt teknologiunivers.

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (31.3.04 09:49)

 

 

 

Relaterte artikler         Se aksjeticker

       -        Slik stoppes børsfesten                 -        Rødt på Wall Street

       -        Oppgang på Oslo Børs                 -        To superaksjer?

 

       -        OTR

 

       I dagens rapport fra Orion Analyse får Otrum hederlig omtale. Aksjen beskrives som meget billig.

 

– Etter storkontrakten med Hilton fremstår Otrum som ett av de beste kjøpene på børsen. Ut fra EV/EBIT er papiret blant de desidert billigste i vårt teknologiunivers. Sett på denne bakgrunn bør en kurs på 35-40 være innen rekkevidde utover året, skriver Orion Analyse.

 

I går sluttet Otrum-aksjen på 24,60 kroner.

 

 

den var dagsfersk, og fra lørdag:

 

 

 Seks aksjetips

       Terra Forvaltning trekker frem seks aksjer som kan gå en lys tid i møte. Her er listen.

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (27.3.04 09:20)

 

 

 

Relaterte artikler

       -        Sterk kjøpsanbefaling                 -        Børsfall i USA

       -        En fantastisk investering                 -        Lukrative aksjetips

 

 

 

 

I dagens utgave av Finansavisen stiller Alexander Miller i Terra Forvaltning opp for å gi leserne investeringstips. Denne gang trekker han frem seks aksjer han har tro på i tiden som kommer.

 

 

 

Favorittene

 

   * Aker Kværner

   * Transocean

   * Assa Abloy

   * Fjord Seafood

   * Otrum

   * Tandberg Television

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Velkommen..

 

Driver også med belåning ifm trading i OTR, men etter å ha kjøpt på 27 og solgt på 26..så er jeg i minus, og for å bøte på det solgte jeg 500 på 24,9 fra longpos.min.(kanskje de gikk til deg, jeg var iallefall første som solgte på 24,9 :wink: )

 

Gratulerer med CRU.. Jeg er i minus som sagt på trading så langt..

 

Nå har jeg nye 30 dager på meg til å gjøre opp, altså helt frem til Q1, 29.april, så handlet litt på 25,- etter at ORS viste interesse på sluttauksjonen.

Mener at ved å sitte frem til/mot Q1, så er risk/rewarden for at OTR går over 26 god. Håper da at jeg i det minste får gjort opp for tradingtapet mitt..

8)

Lykke til, tror du har gjort en bra handel.

 

 

Spent

Link to comment
Share on other sites

vel, siden ingen andre virket som om de ville kjøpe OTR på OSE i dag, la jeg inn nytt kjøp i dag, på 24,70 siden høyeste var på 24,60 da, og fikk inn alt som gikk fra da og frem til sluttauksjonen..... jeg hadde egentlig inne større ordre enn de 7k jeg kjøpte, men fant ut at fikk være nok for i dag, for selv om positiv til den, vil jeg ikke føle for mye nerver når vi går inn i påska :wink:

 

Sluttauksjonen gjorde jo at jeg også (iallefall teoretisk) sitter i en liten pluss, så er det bare å håpe at den blir dagens case hos CAR eller ORS snart (hvor mye av dagens oppgang i GOD som skyldes at den var dagens case hos CAR er vel ikke helt lett å tallfeste, men tror nok den analysen skal "ta mye av skylda".....)

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Dersom du kjøpte like mye igår, så begynner du å ha en del OTR. BRA! Det lå 45000 selgere på 25 på sluttauksjonen,og lite kjøpere så litt kjedelig det der, men det snur fort og var lav oms..får se imorgen..nasdaq er opp.

Anbefaler som sagt å sitte med aksjene minst 1 mnd,og ikke la deg pirke på nesen av at noen selger for under 25/at det er mye selgere.. Jeg pleier selv å legge ut aksjer på salg for å presse kursen, og det gjør også andre... så synes OTR er vanskelig å lese. Tror bare at OTR er over 25 dagene rundt Q1.(29.04)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...