Jump to content

OTR - Otrum


Ivers

Recommended Posts

  • Replies 225
  • Created
  • Last Reply

Jeg ahr noe å lære av deg når det gjelder å være tolmodig. jeg hadde aldri ligget så lavt, men ser jo at det kna lønne seg.. Kjøpte inn på 25,1 forrige uke, så ikke særlig pent til nå, men om en uken er kanskje ting bra...

 

Synd du ikke hadde inne ordre på litt mer enn 1000..

Link to comment
Share on other sites

Spår aksje opp 50 prosent

 

Analytiker mener man ikke får stort billigere aksjer enn Otrum.

 

I dagens rapport fra Orion Analyse får Otrum en kjøpsanbefaling.

– De siste dagers svake uvikling i Otrum gjør at caset står sterkere enn noensinne. Basert på siste kontrakt og økende muligheter for andre avtaler bør aksjen kunne gå mot 35-40, noe som representerer en oppside på 50 prosent, skriver analytikeren.

 

I går sluttet Otrum-aksjen på 23,10 kroner.

Link to comment
Share on other sites

dette er tatt fra Investtech (først deres "modellportefølje", så begrunnelsen for at Otrum er tatt inn):

Modellportefølje

Tabellen gir en oversikt over de aksjer Investtechs analytikere anbefaler, samt daglig oppdatering av porteføljens avkastning.

Aksje   Dato inn   Info   Kjøpskurs   Siste sluttkurs   +/- %

Natural     20040422   Ny   37.00   37.00   0.00%

Otrum     20040422   Ny   23.10   23.10   0.00%

Fjord Seafood*#     20040415       4.01   3.89   -2.99%

Hexagon Composites     20040325       2.10   2.00   -4.76%

PSI Group*#     20040304       2.06   1.95   -5.34%

Kverneland     20040212       86.50   91.25   5.49%

Aktiv Kapital*#     20030904       52.14   91.75   75.98%

Portefølje   20001207       100.00   225.73   125.73%

Portefølje etter kurtasje 102.23%

Hovedindeks     20001207       190.21   196.98   3.56%

 

# Kjøp: Otrum 23.4.04 [GL].

Ga et falskt salgssignal fra en hode-og-skuldre-formasjon for en måneds tid siden. Dette har blitt etterfult av kjøpssignal, noe som ofte er meget pålitelig og med stor kursbevegelse. På helt kort sikt har aksjen falt tilbake til støtten ved 22-23 kr, noe som kan gi gode inngangskurser.

 

begynner å bli flere positive annbefalinger nå, så bør gå bra frem mot 29/4 (Q1) nå, og ytterligere om Q1 minst står til forventningene/positiv guiding

 

Macaroni :teevee:

Link to comment
Share on other sites

Idag steg OTR videre, og det er bra. Desverre falt den litt tilbake påmlsutten av dagen, og det ble litt salgspress. Liker ikke at det meglerhusenen selger og småsparerne kjøper..men tror selgerne selger seg for billig nå.

 

Håper OTR holder seg på 25- tallet imorgen..for på onsdag tror jeg den vil stige på lsutten av dagen jfr forrige Q. Dersom Q1 overrasker positivt(det gjorde ikke Q4 pga at res. hadde lavt antall innst. rom og var inkludert en finanspost)vil vi få fine dager :D

 

Jeg er forsiktig optimist..men umulig å vite hvordan markedet reagerer... men kan vre greit å lære av OFL..kan være vi får en reprise på torsdag :wink: OFL stiger nemlgi videre etter det gode Q1 res... så å selge nå er uaktuelt for meg.

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang dras OTR frem av Orion, denne fra HO:

 

Analysesjefens aksjetips          

       Teknologikåt analysesjef anbefaler kjøp av følgende fire aksjer.          

       

Artikkel av: Stian Jacobsen (27.4.04 14:40)

 

       

       

Relaterte artikler          

       -        Analytikernes 11 taperaksjer                 -        Hausset IT-aksje

       -        Meglerens fem vinneraksjer                 -        Spekulativ aksje

       

       

       

 

Analysesjef Stig R. Myrseth i Orion gruppen er en av ekspertene som stiller opp i ØR for å gi leserne investeringsråd. Denne gang velger han å satse hardt på IT-bransjen.

 

 

 

Kjøpsanbefalingene:

 

   * Opticom

   * Otrum

   * PhotoCure

   * Inmeta

 

       

 

Traurig aksje å være i rett og slett, får bare håpe Q1 kan få fart på den oppover, alt for lite likviditet gjør at den stuper ned som på slutten av dagen i dag når noen føler de bare "må ut"..... frustrerende når den endelig hadde komt seg litt på gang..!!

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

slenger på denne også jeg:

Fem superaksjer          

       Fem selskaper trekkes frem som superaksjer.          

       

Artikkel av: Stian Jacobsen (28.4.04 08:04)

 

       

       

Relaterte artikler          

       -        Inmeta så vidt i pluss                 -        Analysesjefens aksjetips

       -        Åtte favorittaksjer                 -        Stalltips fra Hermanrud

       

       

       I den siste utgaven av ØR er det fire aksjer som får innpass i det som kalles ”Økonomisk Rapports superportefølje”. Denne gang er det Opticom, Otrum, PhotoCure, Inmeta og Goodtech som får mest skryt av ekspertene.

 

men det hjelper vel lite, samme hvor ofte OTR nevnes, virker i alle fall sånn..

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

tror heller ikke OTR stiger mer enn til max 25,5 idag, men heller ikke være under 25.

 

Siden det ikke har "tatt av" i forkant av Q1 er oppsiden ved et bra Q1 stor.

 

Er usikker på hvordan det blir, men er forsiktig optimist.

 

Et "OFL Q1" -senarium ville vært perfekt... 8)

Link to comment
Share on other sites

                   Otrum tjener penger  

                   Otrum snur rødt til blått og sitter nå igjen med millionoverskudd i

                   første kvartal.

 

 

 

                  Artikkel av: Thomas Erling Oksum (29.4.04 08:06)

 

 

 

                  Relaterte artikler  

                                                           Se aksjeticker  

 

                  -

                   Fem superaksjer  

 

                             -

                              Analysesjefens aksjetips  

 

                  -

                   Åtte favorittaksjer  

 

                             -

                              Anbefaler 10 aksjer  

 

 

                                                           -

                                                           OTR

 

 

 

                  Otrums resultatoppstilling for første kvartal viser driftsinntekter på 67,3 millioner

                  kroner mot 54,2 millioner i samme periode i fjor.

 

                  Driften ga et resultat på 1,7 millioner, opp fra fjorårets driftsunderskudd på 5,6

                  millioner.

 

                  Resultat før skatt ble 2,2 millioner mot et underskudd på 4,7 millioner i fjor.

                  Bunnlinjen viser et netto overskudd på 2,2 millioner for perioden, opp fra fjorårets

                  underskudd på 4,7 millioner.

 

Macaroni :teevee:

Link to comment
Share on other sites

OTRUM har oppnådd lønnsomhet 4 kvartaler etter hverandre.

OTRUM oppnådde et resultat før skatt på  MNOK 2,2

sammenlignet med et underskudd på MNOK 4,7 i samme kvartal

forrige år. OTRUM installerte interaktive TV-system i 5.500

rom i første kvartal 2004, sammenlignet med 5,700 rom i

samme kvartal forrige år. Resultatfremgangen skyldes høyere

inntekter og en forbedret brutto margin.

Dette kaller jeg en god melding selv om markedet har hatt bedre forventning. Installert 5500 TV systemer i Q1 04 mot 5700 i Q1 03 men med bedre intekter... Dette er effektivitet som bør frem spør du meg.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Usedvanlig lav omsetning av Otrum, til tross for resultatfremleggelse. Går nok mot lav omsetning helt frem til det skulle komme noen nye meldinger fra dem nå... Får bare håpe de som ikke har langsiktig tro på Otrum har kommet seg ut nå. Da vil vel kursen krabbe sakte men sikkert oppover:)

Link to comment
Share on other sites

Fall på lavt volum er iallefall bra... fouten KAuphatings kryssing av 20K så er det omsatt under 20K.. en 10del av normalt ved Q.

 

Q1 var bra og guidingen meget bra.. markedet som ødelegger.. Kan være tall som arbeidsløshet fra USA gjør at NASDAQ stiger ikveld-

 

:evil:

Link to comment
Share on other sites

uflaks med timingen her ja, tror resultatet er minst der en kunne forvente, og f.eks. Hilton avtalen som kom 23. mars vil først begynne å gi utslag utover nå, så med en bedre børsdag ville den nok endelig kunne ha våknet..... får bare håpe at den ikke blir glemt allerede før OSE snur utviklingen..

Som jeg også har hørt før, nevner også Otrum i sin guiding at hotellmarkedet opplever vekst, og at man dermed kan forvente økning i nyinvesteringer/oppgraderinger, og Otrum vil forhåpentligvis/trolig få (minst) sin del av kaka der.....

 

Macaroni :teevee:

Link to comment
Share on other sites

Dårlig timing det er alt..eller ville vi vært i bra pluss.

 

Nå gjelder det bare at NASDAQ viser muskler og legger på seg mange % idag...

Link to comment
Share on other sites

kanonfin avslutning til slutt egentlig, drog seg fint opp, og selgersiden krøp oppover, så om Nasdaq nå bare holder seg i det grønne, kan den løsne i morgen kanskje.....??

 

tilbake der den var fredag, og rett under mitt snitt på 24,53......

 

At veksten i USA ikke var fullt så stor de hadde trodd, kan nå etterhvert drive USA siden det roer rentefrykten :wink:

 

Macaroni :teevee:

Link to comment
Share on other sites

Spår aksje opp 70 prosent

 

Analytiker ser en oppside på 70 prosent for Otrum-aksjen.

 

Den positive nyhetsstrømmen, inklusive to store rammeavtaler, og gårsdagens sorte tall fra Otrum har ifølge Finansavisen fått Pareto-analytiker Mikael Clement til å gjenta kjøpsanbefalingen sin. Kursmålet løftes til 40 kroner - nesten 70 prosent over dagens nivå.

- Våre estimater viser en forventet omsetning i 2004 på 342 millioner kroner, opp 48 prosent fra i fjor. 2005-estimatene viser en topplinje på 428 millioner, fra tidligere estimert 414 millioner, skriver Clement.

 

Torsdag sluttet Otrum-aksjen på 24,50 kroner, ned 1,2 prosent.

Link to comment
Share on other sites

som jeg sa vi fikk håpe på Ivers, kom Pareto med denne anbefalingen i dag

 

utdrag av PM sendt til Ivers i går:

siden Pareto følger aksjen kan du jo håpe de kommer med en anbefaling, kan jo tyde på at de har anbefalt egne kunder å kjøpe i dag ?

 

(om noen tror jeg dikter, kan nok Ivers bekrefte at sendte meldinga i går :wink: )

 

Når så First Securities (som er det andre huset som offisielt følger Otrum som analytiker) i dag sopte inn alt på etterauksjonen til den prisen selgere var villig til å gå ned på (bare synd det ikke ble oppe på 27,- der det faktisk vippet en stund..), kan det jo hende at de (i tillegg til Pareto og Orion) vil komme med kjøpsanbefaling til uken.....

 

Orion sier (fra HO):

Analytiker sier kjøp

– Det er ikke vanskelig å argumentere for at Otrum bør kjøpes, sier optimistisk analytiker.

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (30.4.04 11:27)

 

Relaterte artikler Se aksjeticker

- Selg Opticom - Rødt på Oslo Børs

- Spår aksje opp 33 prosent - – Selg deg ned

- OTR

I dagens rapport fra Orion Analyse kan vi lese at Otrum får en klar kjøpsanbefaling.

 

– Førstekvartalsrapporten viser at Otrum er på rett vei, og med fortsatt oppside som følge av Hilton-avtalen er det ikke vanskelig å argumentere for at Otrum bør kjøpes, skriver analytikeren.

 

I skrivende stund omsettes Otrum-aksjen for 24,90 kroner, opp 1,63 prosent.

 

Tror ikke engang en rød Nasdaq demper OTR mye i neste uke, og i alle fall ikke om det (fra f.eks. FS) skulle komme flere kjøpsanbefalinger.....

 

Macaroni :teevee:

Link to comment
Share on other sites

Orion Analyse har gått gjennom de fleste aksjene på Oslo Børs. Syv kandidater får karakteren +4 eller bedre i rangeringen hvor både fundamentale og tekniske forhold spiller inn. Poengmessig kan hver aksje få fra +6 til –6 poeng.

 

Vinnerne:

Otrum Electronics (+6)

Aktiv Kapital (+5)

Technor (+5)

PA Resources (+4)

Gresvig (+4)

Office line (+4)

SuperOffice (+4)

 

 

Delphi Fondene bytter ut to aksjer i sin anbefalte portefølje i seneste utgave av Dine Penger.

 

Ut går:

Kværner (KVI)

Norsk Hydro

 

Inn kommer:

Tandberg Television ("flere kabelselskaper i verden må ruste opp")

Otrum ("hotellnæringen øker sine investeringer")

 

OTR ligger nå i toppen av range'n den har ligget den siste mnd. 24,5-25,5 har vært det normale området. Idag var volumet høyt og alle handlene på 25-tallet, noe som gjorde at jeg valgte å kjøpe meg inn igjen. Håper NASDAQ kan bidra så OTR krabber opp på 26- tallet imorgen. NASDAQ er ved støtte(1900)og fikk rekyl opp ikveld(ser det ut til)

Det kan være makredet er på vei tilbake, og da gjelder det å være posisjonert :thumbright:

Link to comment
Share on other sites

De som kjøpte seg opp på 25,5 gjorde en dårlig handel..det var meg, ja;) slikt er umulig å vite.. Neste gang OTR er på 25,5, kan den fyke videre opp. Innen 3 mnd er jeg sikker på OTR er over 25,5...iallefall.

 

OTR ser relativt svak ut, og med NASDAQ ned ikveld, kan vi fort se flere handler på 24,0 imorgen. Det er ialefall et bra tegn at volumet forsvinner men en gang vi er under 24,5. Nå er vi i bunnen av rangen OTR vaker i. Hva tror dere fremover? Den skla opp på sikt, men på en ukes basis er det ikke godt å si :?:

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte selv 1500 aksjer 27.4 til 25. Burde ventet noen dager, men på sikt tror jeg det blir bra. Tror det er en grei aksje å sitte med over sommeren. Både Investtech og Orion har den i sine porteføljer så vidt jeg vet og det ser jeg på som et kvalitetstegn.

Siphlo

Link to comment
Share on other sites

ER friskt å sitte i TOM. TThe trend is your friend...

 

Da var faktisk OTR nede i 24, men K:23,3 og S 24.

KNO selger, med skjult vol på 24, mens de lå med kjøp på 20000 på 23,9 igår, hvor de fikk 3000.

 

Litt rart, men flere kunder.. jeg tror derimot at vi ikke skla under 24, og at dette var bunnen. Det er like greit å kjøpe på 24.

Link to comment
Share on other sites

Ja det har blåst friskt en stund. Dermed ble jeg langsiktig. Men Tomra kommer nok tilbake i løpet av året og jeg har råd til å vente, selv om det svir godt. Tror vel vi er veldig nære bunnen nå. Virker ikke som det er mye selgere igjen på dagens nivå.

 

Otrum kjenner jeg ikke så mye til utover det jeg har lest her, men støtter meg til Orions sterke tro, samt at den teknisk ser brukbar ut.

 

Siphlo

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...