Jump to content

FFF - Forum For Forumskaller


Pirelli

Recommended Posts

For de som leser MAD, i hvert fall tilbake på 80 tallet, så hadde de en spalte som het FFF, Forum For Fåreskaller... Siden jeg er en ForumNerd, eller skalle tenkte jeg at andre likesinnede kunne diskutere forum med meg her. Det er til stadighet diskusjon på HO om hvilke forum som er bra og hvem er dårlig. Mye sterke meninger, noe jeg syns er litt rart i grunn. Hvorfor er folk så opptatt av at 'deres' forum er best?

 

Selv bruker jeg samtlige, untatt ST som jeg nå ikke har giddet å betale for. Hvorfor er det slik at deltagere på diverse forum føler at de hører hjemme på sitt faste forum og et eventuellt innlegg i ett annet vil være en slags utroskap? Er jeg bigamist?

Link to comment
Share on other sites

Du er nok ikke en avviker, Pirelli. Jeg bruker alle gode fora jeg finner, men Aksjeforumet har hittil vist seg å være langt det beste av dem alle.

 

Så forresten idag en tråd på HO som omhandlet aksjeforumet og hvilke fora som er best. Mange gode argumenter både for og imot aksjeforumet. Det ble trukket frem at vi har lite aktivitet, men også at innleggene våre holder betydelig høyere kvalitet enn HOs. Så var plutselig den tråden borte, ca. samtidig som Administrator la inn et svar på en tråd rettet til ham.

 

Mulig han syntes det var for mye reklame for et annet forum? :D

Link to comment
Share on other sites

Godt at vi trives i flere fora, tenker det gjelder for de fleste av oss. Men hvert forum til sitt bruk.

 

Personlig setter jeg voldsom pris på den oppfølgingen som daglig gjøres omkring de ulike aksjene. Synes det er en støtte til mine vurderinger for invisteringene jeg gjør, selv om porteføljen min har litt "bredde" og tilsynelatende ikke forandres, så trader jeg ukentlig innenfor den.

 

Jeg tror vi som har en interesse og gamblerholdning har funnet en fin felles plattform her i aksjeforumet.no både for oppfølging og informasjonssanking som mange benytter seg av. De fleste innleggene under hver ticker på askjeprat har et såpass seriøst innhold og saklige opplysninger at svært mange føler seg kallet til å holde dette ved like, fremfor usaklige kommentarer og innspill. La det fortsette slik, og forumet blir til det verktøy det skal være.

 

Usaklighetene og hyggelige lesning forøvrig har vi godt rom for under snikk snakk og traders pit. Og der det er fortsatt ledige "tråder" for alt annet som vi kan ta opp i dette mangslugne felleskap som vi har etablert etter hvert.

 

Tror vi kommer til å trives her, alle som en, og sammen er vi sterke. - Det har allerede vist seg på et par børskurser i ny og ne, og kommer helt sikkert til å gjøre det i fremtiden også.

Link to comment
Share on other sites

Dette forumet virker på meg å være langt mer seriøst enn HO.

 

Når det er sagt vil jeg skyte inn at HO absolutt har sin charme ved at det er langt mere humor der. Folk kjefter og smeller, og man gir og tar ! Det gjelder MEG og det gjelder mange andre. Det er imidlertid noen FÅ (3-4) som KUN er ute etter å kritisere andre på HO, og det synes jeg er litt ødeleggende for den konstruktive debatten. Disse som KUN er opptatt av "hvem sa hva" har heldigvis roet seg den siste tiden.

 

På Aksjeforumet vet jeg ikke helt om jeg "har lov" til å bruke humor og "en lettere" skrivemåte i mine innlegg i det hele tatt - uten å få en pekefinger opp i trynet !

 

Jeg har derfor holdt en litt mer alvorlig tone enn på HO - selv om jeg løsnet ørlite på snippen i min kommentar til aksjekonkurransen for uke 39.

 

Hilsen Hammers..som ALDRI har skjønt den nesegruse forelskelsen "nesten alle" på dette forumet har for TOM. At det finnes SÅ MANGE selvpinere på ett sted er helt utrolig !!!!

Link to comment
Share on other sites

Det kan virke som om terkelen for å skrive innlegg her på AF er høyere enn på HO, noe som egentlig er litt pussig. Samtlige som kommer inn i disse rommene er også på HO, og de som skriver innlegg her har funnet sin vei hit via HO. Det eneste som er forskjellen er den tekniske plattformen, og at forumet følges opp av en moderator og en administrator. Disse skummer i det minste det som kommer, men det har vært lite nødvendig å moderere noe som helst.

 

Det er bare 254 av forumets 1122 registrerte medlemmer som har skrevet noe her. Og mange registrerte medlemmer bruker tildels mye tid her inne uten å skrive innlegg.

 

Selv ble jeg med på å dra i gang AF, mest fordi jeg ville ha ett alternativ til ST, noe HO aldri har vært. På AF og ST blir innleggene liggende til evig tid, og det har stor informasjonsverdi. I helgen har jeg sjekket ut Otrum, og begynte selvsagt med å lese meg opp på OTR tråden under aksjeprat. Her er viktige begivenheter dokumentert og diskutert gjennom året. HO mangler fullstendig det aspektet.

 

Når det gjelder vilket nivå man skal legge seg på i utformingen av innlegg bør vanlig folkeskikk være en god standard. Dersom noen ønsker å drite ut andre for å ha gjort dårlige valg i aksjemarkedet kan de sende en PM til vedkommende, men det blir antaglig ikke så morsomt.

 

HO's fordel er at innleggene er borte i morgen, AF sin fordel er det motsatte.

Link to comment
Share on other sites

Hammers, din forakt for Tomra er forståelig med tanke på fortiden. Med tanke på fremtiden og hva som virkelig er viktig for en aksje, potensialet, forstår jeg ikke annet enn at du ikke kan ha satt deg inn i det potensialet Tomra som selskap og spesielt som aksje har.

Vi kan jo snakkes igjen den 16. oktober, så får vi se om jeg har rett i det jeg sier. Da kan kursen ha gått 6-10 kroner fra dagens, og i november bør nok aksjen kunne stå godt over 35, kanskje tilogmed over 40. Vi kan godt ta den diskusjonen på Tomra-tråden, men der er jeg redd du virkelig vil bli overdøvet med argumenter fra de "Tomra-forelskede" der inne.

Link to comment
Share on other sites

Hei Vegard.

Jeg har absolutt ikke FORAKT for TOM - eller noen andre aksjer på OB - eller for den saks skyld noen mennesker jeg kjenner !

 

Selvsagt har TOM et potensiale, men jeg er sjeleglad for at jeg aldri har forvirret meg inn i akkurat den investeringslabyrinten !

 

Som jeg skrev her eller "der" i forrige uke; historien viser ALLTID at når alt ser som grønnest ut, ja, da er det en eller annen som plukker opp en kjepp og stikker den i hjulene i TOM-maskineriet.

 

Resultatet er at man ALLTID bommer i selskapet. Sitter man long har man tapt uhorvelig mye, og prøver man å trade på det "opplagte" (dvs: f.k. fredag kommer løsningen), så bommer man på timingen hver en eneste gang.

 

Man blir ikke rik av slikt !

 

Mens timeglasset renner skal jeg vedde på at det er andre skarpskodde konkurrenter som etter hvert også kommer på banen med GODE og rimeligere løsninger ! Når tyskerne endelig får bestemt seg, så blir det kanskje ikke så fett for TOM likevel !

Link to comment
Share on other sites

Historien viser sitt, det er jeg enig i. Men det man virkelig tjener penger på i aksjeverdenen er å finne et selskap som er i ferd med å snu. Jeg vet Tyskland har blitt utsatt flere ganger, og at sjansen statistisk sett er liten for at forslaget skal vedtas i oktober. Men man kan ikke alltid tenke statistikk i aksjemarkedet. Da vil man i hvert fall aldri finne de aksjene som er i ferd med å entre en ny trend, ettersom man kun ser på at aksjen har falt mye den siste tiden.

Jeg har to aksjer i siktet når jeg akkurat nå snakker om en snudd utvikling og nye trender; det er Tomra og det er Pan Fish. Pan tør jeg ikke ta i ennå, den vil snu, men jeg kjøper ikke før jeg har sett at den faktisk har nådd bunnen, og jeg kommer til å sitte nesten 100% i Tomra ihvertfall til jul før jeg kjøper meg inn i andre aksjer også. Risikabelt? Absolutt. Men jeg føler at jeg har en "edge" i forhold til markedet når det gjelder denne aksjen. Tyskland vil bli vedtatt i høst, det er bekreftet mange ganger bare på fredag. Aldri før har Bayern eller de andre partiene gått ut med en endelig dato, men nå på fredag sa Bayern flere ganger at "15. oktober vil det skje". Dermed anser jeg Tomra for en skitbillig aksje.

 

Aksjen er OK priset når man ser på dagens inntjening. Ser man på morgendagens inntjening er aksjen vanvittig billig priset, og det er her potensialet ligger. Jeg mener å kunne fastslå at aksjen ikke vil gå under 23 kroner de neste par åra. Kursen ligger nå 60 øre over all-time low, og da er aksjen billig! Når Tyskland går igjennom kan vi snakke om en dobling innen nyttår, eller ihvertfall til Q1. At aksjen vil over 35 før nyttår er jeg sikker på.

Link to comment
Share on other sites

Hammers! HO's største ego, kanskje med untak av TX. Jeg leser innleggene fra den kanten som fullstappet av humor, type torsdagsklubben. Det denne klubben driver med er å drite ut andre, på en morsom måte. Hammers gjør det samme med aksjer, og til en viss grad de som kjøper aksjer i selskapet som er tema.

 

At denne selvgode skribenten har valgt å poste innlegg her ser jeg på som ett kjempepluss. Det er mye letter enn å leite frem innlegg på HO, samt at innleggene blir liggende her også om ett år. Mannen er unektelig flink til å fange opp glidende tekniske signaler.

 

Så en oppfordring, ta Hammers med en klype salt, og ta igjen med samme mynt. Behold humøret, jeg er sikker på at Hammers har masse selvironi...

Link to comment
Share on other sites

Pirelli

 

Jeg syns ditt ynkelige forsvar av Hammers setter deg i samme bås som ham. Du har vist deg Pirelli, som en meget dyktig skribent, med sterke kunnskaper som er nyttig lesning. Av den grunn trodde jeg du hadde "ryggrad". Syns derfor det er meget skuffende at du forsvarer Hammers sin barnslige og ego-sentrerte stil, som er blottet for respekt for andres meninger og syn.

 

Et av mange eksemler på Hammers pateiske stil:

Jeg er langtfra relgiøs selv, men det er ikke det som er poenget. Hammer driver å rakker ned på andre menneskers verdi-syn, og det på et aksjeforum. (se tråden "Aksjekonkurransen") Slikt bør lede til en advarsel, og ved gjentakelse, utestengelse.

Link to comment
Share on other sites

Kan nok si meg enig i Tekniker'ns syn her. Hvis du sorterer Hammers' innlegg kan du sortere dem på flere forskjellige måter:

 

Sortere i nyttige innlegg(97%)

 

De nyttige innleggene faller som regel i gruppen "mas om glidende snitt igjen og igjen"

 

Innleggene hans kan også sorteres i

bråkete baisseinnlegg (20%)

velbegrunnede tekniske kjøps- eller salgsanbefalinger (0%)

fundamentale betraktninger (0%)

drite ut andre (35%)

skryte av seg selv (45%) (Det er dessuten som regel et par linjer selvskryt i hvert eneste innlegg selv om de faller i en annen hovedgruppe)

Link to comment
Share on other sites

Jøss, har jeg fått en tråd her også !

 

La det være sagt:

 

1.

Jeg har da ALDRI rakket ned på andre menneskers verdisyn - tekniker'n !

Gi meg ETT ENESTE saklig eksempel i stedet for å slenge ut påstander a la det jeg møter på HO !

 

Jeg er visstnok en HEDNING pr definisjon (men ikke i gjerning), men det betyr da ikke at jeg rakker ned på kristen-folket ! La meg få ha MIN tro - så kan du tro på din.

 

At du vil ha bort en "skarpskodd konkurrent" ved å bruke ufine midler fortjener MINST gult kort, men i fotballverdenen fører unfair play gjerne til RØDT - og en tidlig dusj ! UT med deg !

 

2.

Janteloven "ruler" - kan jeg registrere !

At jeg har kommet med mange SVÆRT verdifulle uttalelser på HO i løpet av det året jeg har vært der kan IKKE stikkes under en stol. Jeg tar gjerne 3 raske eksempler som jeg kommer på i farten - og jeg håper samtidig at de 3 nevnte personene ikke får "skjelvninger" når de tenker tilbake:

 

Pantera ble DIREKTE advart i QFR på 9,40 før fallet til under 5,-

Mølleren ble advart i STP på 4,20 før fallet til under 2,-

Enga Boyh ble advart i FJO for 2-3 uker siden

 

osv, osv........Likevel - bare KJEFT å få som svar !

 

Noen fjompenisser :santa: henger seg opp i noe de kaller min "skryteliste" - som jeg lagde for en tid tilbake. Den ble KUN lagd i en hensikt: Å ha et ferdig svar til ALLE som bevisst spredte USANNHETER om mine uttalelser på HO.

En periode var det "et helvetes kjør" med usakligheter og usannheter som jeg følte at det var greit å rydde opp i !

Da ble lista kopiert og limt inn i mitt svar ! Enkelt og greit.

 

3.

For å få fram budskapet må jeg lokke, bruke humor, true, skremme, osv.....

Hvis f.eks Pantera hadde blitt NOK SKREMT på 9,- kunne hun heller ha kjøpt QFR tilbake da jeg varslet om det nye kjøpssignalet litt over 5,- !

 

Husker jeg ikke feil, så stilte Mølleren meg et konkret spørsmål ang STP rundt ca 2,30, og jeg bekreftet at nytt kjøpssignal var gitt etter at han hadde kranglet med meg hele veien ned fra 4,20! Deretter - ca 80-90 % stigning.

 

Når jeg SER at jeg kommer til å få rett så benytter jeg slike virkemidler for å få folk til å åpne øynene og begynne å forstå virkeligheten ! Det finnes svært mange uerfarne blant oss, og noen av disse trenger gjerne en korreksjon i forhold til de tøvete ANBEFALINGENE til f.eks CAR, "gjest", osv ! !

 

Det siste selskapet jeg har involvert meg i er FJO ! Si hva dere vil, men hvem f.. er det som har hatt rett - og attpåtil har vunnet aksjekonken i 2 uker på rad med salg i det selskapet......som en fortvilt person på HO forbanner CAR for å ha anbefalt for et par uker siden !

 

4.

Kanskje virker jeg selvopptatt på den måten jeg uttaler meg på. LEV MED DET - da dette er en bevisst uttrykksform som jeg VET til tider virker spydig, nedlatende, osv !!!

De som har kontaktet meg direkte har trolig opplevd det stikk motsatte - og de har opplevd virkeligheten !!

 

Til de MEST "alvorlige" av dere: Kast heller slipset (dvs - det er vel bare HOFF@ som benytter slips på dette forumet), åpne den øverste skjorteknappen - og les heller mine innlegg med en viss form for ironi - uansett hvilket forum dere treffer meg på !

 

5.

Takk for støtten - Pirelli.

I all beskjedenhet :oops: anbefaler jeg at du gir gult kort til Tekniker'n ! :lol: :lol: :lol: for hans lite gjennomtenkte utbrudd mot meg !

NBNBNB: Sleng på MINST ett gult kort til guttevalpen Vegard også - som nå har kastet seg inn i vepsevbolet !

 

mvh

The one and only: HAMMERS - de svakes sterke støttespiller i kampen mot overmakten - og vinneren av aksjekonk'en 2 uker på rad ! :cheers:

Link to comment
Share on other sites

Hammers:

FJO - der var du flink. Den gikk i dass, og du hadde fullstendig rett.

STP - Se på chartet under. Jeg gjetter at du ga kjøpssignal der kursen gikk over glidende snitt, merket "1". Se nå tiden før kontrakten kom. Aksjen var fallende, og ikke bare fallende, den lå i en akselererende fallende kurve. Stort verre kan det ikke se ut. Hvor tror du kursen ville vært dersom kontrakten ikke hadde kommet? 2 kroner, eller under?

Da hadde vel denne anbefalingen din blitt stukket under sengen sammen med alle de andre feilslåtte analysene dine...?

 

stp.bmp

 

Hvor mange det er av dem vet jeg ikke, men når du har mast så mye på forumet bare de siste par månedene antar jeg det ligger endel av dem på HOs database. Og du trekker altså kun frem 3 aksjeanalyser du virkelig er fornøyd med og som har slått godt til. Det kan da virkelig jeg også prestere, uten at jeg gjør en større sak ut av det enn at jeg er fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Kjempefint at du innrømmer FJO ! Flaks, eller ????

 

Når du i ditt innlegg 21.06 kommer med usaklige % tall - og direkte løgnaktige påstander om min "treffprosent" kan jeg jo nevne:

 

Jeg hadde massive innlegg MOT STP fra nivå 4,20 - samtidig som CAR skrek 8,- ! Jeg bekreftet deretter kjøp rundt 2,30 på Møllerens forespørsel.

 

Spør Pantera hva slags diskusjoner VI hadde ang QFR fra 9,40 og nedover - til hun ikke orket mere og "rømte HO"!

 

Ubegrunnede usakligheter fra din side kan du putte akkurat der du driter ! Ikke lag dette til noe HO nr 2 med dette tøvet ditt !

 

Hilsen Hammers

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke lyst til å sleike Hammers oppetter ryggen - men, jeg synes det er meningsløst å rakke ned på ham.

 

Han har truffet ganske godt i det siste - og da kan man lett bli småarrogant (sorry Hammers :wink: ).

 

Dette forumet skal ikke være et sted hvor man rakker ned på hverandre ! Vi har HO - det holder i massevis.

 

Det at noen har gjort det bra i det siste får vi bare tåle.

 

MVH- Mo - som nettopp har hørt på gla`rock og derfor ikke gidder å kverrumentere (en miks av ordene kverrulere og argumentere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at mitt fattigslige forsøk på megling ikke medførte nevneverdig suksess, i stedet får jeg pepper selv...

 

:crash: :chainsaw:

 

Siden jeg har strippet meg for den såkalte grønne kappen (moderator) har jeg ingen kort å dele ut, ikke hadde jeg gjort heller, hvis jeg hadde hatt makten.

 

Dersom noen tolket mitt innlegg som en støtte til Hammers sin skrivestil så kan jeg avkrefte det. Støtende og direkte barnslig syns jeg den er, men innenmellom all dritten er det faktisk essens som kan være intressant.

 

Syns derfor det er synd at Hammers utelukker seg selv som en verdsatt deltager på dette forum. Jeg har forøvrig mannen mistenkt for å like netopp den type diskusjoner vi nå avholder, derfor kommer jeg ikke til å uttale meg om denne saken videre.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ikke har misforstått fullstendig, så er forumet til for å utveksle meninger for derved å gjøre vellykkede investeringer !

 

At uttrykksformen til den enkelte er forskjellig kan nok så være, men her er det vel fortsatt BUDSKAPET som til slutt fører fram til den vellykkede investeringen !

 

Selv har jeg hatt få bidrag på Aksjeprat (siden den stort sett dreier seg om TOM), men jeg har kommentert litt utenom ! At disse uttalelsene skal være "Støtende" er for meg en gåte, men det finnes selvsagt de som er langt mer dannet enn det jeg er.

 

Forresen må jeg spørre 3 av dere som nylig har uttalt seg om undertegnede:

 

Pirelli: 1 x på støtende beskrivelse ?

Tekniker'n: 1 x på at jeg har en nedverdigende holdning til andre.

Vegard: Gi meg 3 x på dine anbefalinger som slår mine 3 eksempler !

 

For at jeg skal forbedre meg til deres - og alle andres glede - er det fint dersom dere svarer. Jeg skjønner ikke selv hva som er så innmari galt i mine uttalelser.

 

Det er DERE som sitter med fasiten !

 

Hilsen Hammers

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg hatt få bidrag på Aksjeprat (siden den stort sett dreier seg om TOM),

 

Er enig i at veldig mye av oppmerksomheten her går til TOM - kanksje ikke helt uten grunn - men, det er likevel alt for mye prat om TOM. JEg husker da Vegard prøvde å få i gang en prat om USA-børsene. Det var ingen - INGEN som brydde seg om den.Hadde han åpnet en diskusjon om hvor viktig fargen på TOM-automatene er for de neste årenes inntjening ville han fått langt flere svar.....

Link to comment
Share on other sites

Opprinnelig hadde jeg tenkt å ligge unna denne debatten. Den er temmelig meningsløs rett og slett. Foreslår at vi setter en strek for den nå.

 

Så fokuserer vi heller på det nettopp det å utveksle meninger for å gjøre vellykkede investeringer.

 

Ellers benytter jeg anledningen til å påpeke at på aksjeprat er i overkant av 100 aksjer kommentert en eller flere ganger. Derfor dreier den seg langt fra kun om Tomra.

 

Tanken er at hver enkelt deltaker skal poste innlegg om aksjer man interesserer seg for eller kommer over noe som kan være interessant for den som bryr seg om det.

 

Jeg holder ører og øyne åpne og sender PMer til folk jeg vet sitter i aksjer om jeg kommer over nyheter som kan være interessant for dem. Deretter avgjør de selv om det er verdt å poste.

 

Tomra-tråden er størst. Forklaringen er ganske enkel. Jeg postet alt jeg kom over i et par måneder om aksjen. Etter hvert kom flere til og hjalp til. Nyhetsflyten har vært enorm det siste halvåret. Prosessen i Tyskland har vært omfattende. I tillegg har det vært mye annet som har skjedd i aksjen samtidig.

 

Grunnen til at tråden er den overlegent mest leste, er enkel: Mange interesserer seg i aksjen, samtidig er Tomra-tråden i all beskjedenhet det ledende stedet i Norge for nyheter om akjsen.

 

Alle deltakere er velkommen til å ta opp jakten på Tomra-tråden når det gjelder innhold og visninger.

 

Du har vel hatt en interesse for OFL f eks, Hammers? Eller husker jeg feil? Du står fritt til å følge opp aksjen med nyheter, analyser osv.

Link to comment
Share on other sites

Du verden,... deres verden... vår verden ??

 

Hmmm..,,,

 

Egentlig synes jeg det er oppbyggende med litt friske kommentarer og meninger, slikt gjør hverdagen innholdsrik.

 

Her synes jo noen og enhver, med Hammers især, gjør umakens besvær, med forumets øvrige tusentallets medlemmers belær. - til nytte og gavn for alle og enhver. - Fortsett med det.

 

Synes det er helt OK at vi rusker i hverandre og oppgrarderer oss selv,... er jo ingen andre som gjør det,.. ikke sant?

 

Lytt og lær, tap og vinn med samme sinn,....""""..once.. upon a tiime;. I had a Farm in Africaa...."""" til ettertanke.

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt nevne flere analyser jeg er godt fornøyd med:

 

1. RCL spådde jeg opp da den lå på bunn på 268,5. Sluttkurs idag var 309,- opp 15%, videre oppgang er svært sannsynlig.

 

2. DnB NOR spådde jeg opp den 19.09, og oppgangen hittil er 3%. Men det er tidlig å dømme en analyse kun to uker etter, og aksjen har nettopp fullført et nydelig omvendt hode-skuldermønster og er på vei opp.

 

3. PFI spådde jeg videre opp da den sto i 14,70. Nå er den oppe 28% og vil nok gå enda en god stund, vent og se. Oppjusterte kursmålet mitt fra 17 til 20 for kort stund siden, sluttkurs idag 18,80.

 

4. STL antok jeg ville gå videre opp da den entret 90-tallet og fikk rett, 99 kr. idag.

 

5. WIC er oppe 10% etter at jeg skrev om en pen triangelformasjon 15. september. Videre oppgang er sannsynlig, slik jeg ser der idag.

 

Alle disse er gjort for kort tid siden, og det gjenstår bare å se hvor "riktige" de var om noen måneder.

Link to comment
Share on other sites

Hei Vegard.

 

Bra resultater det der, men jeg tror heller at vi skal begrave stridsøksa da dette ikke er noen fruktbar diskusjon.

 

Jeg ble temmelig forbannet på den USAKLIGE kverulering fra Hoff@ i går, deretter det USKLIGE sleivsparket til Pantera (som traff meg der du vet...) og til slutt ditt meningsløse og MEST USAKLIGE innlegg med disse prosentene der du leker hobby-psykolog.

 

Hilsen Hammers - igjen like blid og hyggelig, med 30% på FJO på 2 uker og 1 dag i bagasjen !

Link to comment
Share on other sites

Hei Hammers!

 

Siden du har fått med deg at det er mange Tomra-interesserte her hadde det vært hyggelig hvis du kunne gitt noen tekniske vurderinger rundt nettopp Tomra på Tomra-tråden.

 

Stort sett all diskusjon dreier seg om det fundamentale noe som helt klart er det viktigste i en aksje som Tomra. Men noen tekniske betraktninger hadde gjort seg innimellom selv om mange helt sikkert er langsiktige. Oppfordringen gjelder også andre, f.eks Vegard. Dine betraktninger rundt Tomra har vel stort sett også vært fundamentale.

 

Ellers har jeg ikke noe problem med at stilen er forskjellig blant oss og så lenge du treffer med påstandene så skryt gjerne for min del -ironisk eller ikke. Her ligger innleggene til "evig tid", så bommer man slår det fort tilbake hvis man blir for stor i kjeften :)

 

Siphlo - en av selvpinerne i Tomra

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...