Jump to content

Aksjekonkurransen - UKE 40


Filosofen

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

"Never chance a winning team" - er et slitt uttrykk.

 

Jeg velger derfor å shorte FJO på 2,87 denne gangen også.

 

Forrige uke var jeg temmelig sikker på at det ville gi pluss. Denne gangen er jeg mer usikker, men....

 

....kursen ligger ved halslinja på en STOR H/S-formasjon som har utviklet seg i løpet av 1 år. HVIS linja brytes denne uka kommer jeg trolig til å ende i toppen denne gangen også.

 

RSI har nylig gitt et nytt salgssignal, og jeg har en teori (ref andre innlegg) om at "noe" er fundamentalt galt i selskapet. Jo, det må bli FJO !

Link to comment
Share on other sites

Strengt tatt for sen denne gangen også, men...:

 

Kjøp:

Mec 9,00 Satser på at fredagen var startskuddet på noe veldig moro.

 

(Fikk ikke kjøpt noe GOD i forrige uke og har egentlig lyst til å shorte denne gangen også, men med tanke på hva som skjedde tror jeg jeg lar det bli med MEC denne gangen)

Link to comment
Share on other sites

Er også i det seneste laget denne gangen (orket ikke å slå på PC'en i går)

 

Ser at flere er med, dermed det går blir jeg gjerne med. Og for å ikke være utenfor regler tar jeg heller med de samme som siste uke.

BIRD 10.80

DIAG 3.00

TAD 9.55

 

Ingen problem om det ikke går.

Link to comment
Share on other sites

Da var Uke 40 i gang, og samtlige har kommet seg ut av startgropa (noen litt bedre enn andre). Aller best ut kom Hallu, som satset alt på fro, etterfulgt av revansjesugne tomra aksjonærer. Dårligst start fikk Mata, hans anbefalinger bird, diag og tad sank alle sammen.

 

OSEAX hadde en god dag, og endte opp 0,83%, mens gjennomsnnittet her lå på "bare" 0,14%. Tomra var aksjen som trakk gjennomsnittet mest opp, mens diag trakk mest ned.

 

 

Hallu 3,85%

Teknikern 2,97%

Pluss201 2,97%

Siphlonurus 2,97%

Hammers 2,44%

Thomas 2,41%

Dunlop 1,59%

Vegard 1,48%

Rune1 1,11%

Ola 0,90%

Tandy 0,38%

Culpa 0,32%

Megler1 0,00%

Mølleren 0,00%

Macaroni 0,00%

OLEX -0,20%

Hoff@ -0,42%

Laphroaig -0,44%

Varus -0,56%

Bushwhacker -0,59%

Klinsmann -0,70%

Dellamorte -0,89%

Calvin -1,14%

Filosofen -1,16%

Heisann -1,19%

Pirelli -2,01%

MBA -2,05%

Utzi -2,97%

Mata -4,91%

[/color]

Link to comment
Share on other sites

Dette ser kjempebra ut !

 

FRO er temmelig overkjøpt, og jeg regner derfor med at Hallu kommer til å stivne på oppløpet. :lol:

 

TOM-aksjonærene var så ivrige og optimistiske før start at de ikke la merke til at Hammers i all stillhet knytte skolissene deres sammen da de lå i startblokkene. De kommer trolig til å snuble i første sving ! :twisted:

 

FJO ligger og tester støtten på 2,80, og NÅR den ryker setter Hammers inn et fandenivoldsk rykk !

 

Deretter er det trolig bare å konsentrere seg om å berge 2.plassen for dere andre - tror jeg......... :hello1:

 

Lykke til - "kara" .....

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg glemte å si.... Ser det har vært nevnt noe om fristen på aksjekonkurransen i "forslag til endringer". Jeg valgte å ta med samtlige, selv om noen var for sene. Kunne ikke se at det hadde skjedd noe vesentlig fra 8-9 som tilsa at det ikke var riktig å ta de med. Hvis noen mener dette er feil, får dere gi beskjed.

 

Dagens resultater kommer senere.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt greit å ta med "sene" forslag så lenge det ikke har kommet vesentlige nyheter om selskapene etter fristens utløp.

 

Det var jeg som kom med forslaget om å endre "åpningstiden" i konkurransen til kl 0930 eller 0945.

 

Ved nærmere ettertanke blir kanskje dette galt. Hvis det kommer vesentlige børsmeldinger mandag morgen vil alle kaster seg på, og konkurransen for DEN uka kan da bli ødelagt !

Link to comment
Share on other sites

Mølleren slo til i dag med en sterk stp-utvikling. 6,3% fremgang kunne han vise til og rett i tet. Dellamorte var den nest sterkeste klatreren, frem 4,52%, og opp til 4.plassen. 2. plassen holder Hammers etter at fjo fortsetter nedturen. Værst gikk det ut over Dunlop, hans portefølje sank 9,52% med god's hjelp. Hallu fikk oss hard medfart, og sank 4,01% fra tet og helt ned til -siden.

 

OSEAX steg i dag 0,54%, og er totalt opp 1,37%. Her ligger snittet for dagen på -0,10%, og 0,05% sammenlagt.

 

Northern Oil trakk mest opp, mens God trakk mest ned for dagen. Totalt sett har tomra trukket mest opp, mens god har trukket mest ned.

 

Mølleren 6,30%

Hammers 5,57%

Megler1 4,00%

Dellamorte 3,63%

Teknikern 3,39%

Pluss201 3,39%

Siphlonurus 3,39%

Bushwhacker 2,29%

Klinsmann 1,87%

Tandy 1,57%

OLEX 1,29%

Thomas 1,21%

Vegard 1,20%

Macaroni 0,84%

Ola 0,45%

Hallu -0,16%

Culpa -0,32%

Laphroaig -0,86%

Calvin -0,89%

Hoff@ -1,03%

Filosofen -1,74%

Rune1 -1,77%

Heisann -1,90%

Varus -2,78%

Utzi -3,39%

MBA -5,01%

Mata -5,39%

Pirelli -5,87%

Dunlop -7,94%

[/color]

Link to comment
Share on other sites

Jeg unner virkelig Mølleren ledelsen etter alt han har vært gjennom i STP ! Hvis jeg ikke husker helt feil hadde vi noen "harde fighter" :violent1: på HO i "gamle dager". For din del håper jeg at dagens rykk ikke har kostet for mye !

 

At Hallu skulle stivne så raskt var også overraskende. :laughing3: Jeg trodde at han skulle holde ut noen dager til. Kanskje han har en snedig taktikk der han nå "gjør seg slapp", men KUN samler krefter ?

 

Ellers ser jeg at "gutta i TOM" allerede begynner å slite med de sammenknytte skolissene (ref gårdagens kommentar). Disse tror jeg trygt vi kan avskrive - spesielt med tanke på at svingene fortsatt ikke har begynt ! :pottytrain2: Vel, tribunesliterne må jo også få litt "gøy" for inngangspengene !

 

Når det gjelder løpets "dark horse" - Dellamorte kommer han til å gå opp til eksamen :read2: i morgen. Hvis han DA består kan han bli meget skummel etter hvert, men det var vel bare et blaff i NOI ?

 

Ellers registrerer jeg at det finnes mange "programhelter" også denne gangen !

 

Stå på karer - man vet aldri hva som skjer før oppløpet tar til på fredag ! :occasion5:

Link to comment
Share on other sites

Dunlop hadde den beste dagen i dag, med sine 3,17% fremgang, men det er fortsatt langt frem til tet. Værst gikk det ut over mølleren, som falt fra 6,30% til 1,37%. Hammers fortsetter frfemgangen, og har nå et forsprang på 0,69% til tomra-gjengen. Det ser imidlertidig ut til at tomra-gjengen kan det med å knytte opp knuter, og har nå fått opp farten igjen.

 

OSEAX sank i dag 0,41%, totalt opp 0,96% for perioden. Her endte snittet på -0,02% og vi tok dermed litt innpå OSEAX men ligger fortsatt godt bak med våre 0,03% fremgang.

 

Totalt sett har tomra trukket snittet mest opp, mens goodtech har trukket mest ned. Dagen i dag ble også trukket mest opp av tomra, mens noi trakk mest ned.

 

 

Hammers 6,62%

Teknikern 5,93%

Pluss201 5,93%

Siphlonurus 5,93%

Megler1 4,00%

Tandy 2,60%

Vegard 2,17%

Bushwacker 1,54%

Mølleren 1,37%

Klinsmann 0,70%

Dellamorte 0,65%

Hallu 0,16%

Varus 0,00%

Macaroni -0,09%

Ola -0,23%

Culpa -0,32%

Calvin -0,49%

Thomas -0,63%

Hoff@ -1,03%

Rune1 -1,18%

Heisann -1,19%

OLEX -1,31%

Filolsofen -1,74%

Laphroaig -2,66%

MBA -2,96%

Mata -4,20%

Dunlop -4,76%

Utzi -5,93%

Pirelli -8,10%

[/color]

Link to comment
Share on other sites

Vel, hvis det 3-hodete troller som løper for TOM allerede har fått opp knutene får jeg heller lirke fram det utslitte badmington-nettet som jeg "tilfeldigvis" stappet i høyre baklomme før start. :twisted:

 

Når DET tilfeldigvis havner i banen MÅ det vel nødvendigvis bli kaos bak meg :lol: - til publikums store begeistring :wav: !

Link to comment
Share on other sites

Nææææææ Hammers, leder du? Gratulerer :wav:

 

Har for mye å gjøre. Glemte hele konkurransen. Skal være med neste gang, hvis jeg husker det da….Hurra til deg fra Pantera som du trodde var en mann på HO med skjeggstubbe.. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg leder for øyeblikket, men disse gutta fra TOM er innmari SEIGE ! Snart kaster jeg nettet bak meg ! :twisted:

 

Hilsen Hammers ...som gjorde det "bra" i uke 39 også - i motsetning til uke 38 !

Link to comment
Share on other sites

Rekkefølgen er uendret i toppen, etter at fjo sank og tom steg (som vanlig denne uken). Porteføljen som gikk best i dag var Calvins, som steg 2,75% etter en god fast utvikling. Værst gikk det ut over Filosofens portefølje, som sank 3,49% pga sinvest.

 

Oseax steg i dag 0,07%, mens snittet her ble 0,32%. Totalt har Oseax steget 1,03%, mens resultatet her er 0,35%.

 

I dag var det nok en gang tomra som trakk mest opp, mens sinvest trakk mest ned. Totalt sett hele uken er det de samme to aksjene som har trukket mest opp og ned. Tomra har alene trukket snittet 0,88% opp, mens sinvest har trukket 0,27% ned.

 

Hammers 8,71%

Pluss201 7,63%

Teknikern 7,63%

Siphlonurus 7,63%

Tandy 4,30%

Megler1 4,00%

Vegard 3,57%

Bushwhacker 2,36%

Calvin 2,26%

Dellamorte 1,44%

Hallu 1,12%

Varus 1,11%

Culpa 0,8%

Macaroni 0,37%

Klinsmann -0,23%

Ola -0,45%

Thomas -0,86%

Mølleren -1,37%

MBA -1,48%

Rune1 -1,50%

Hoff@ -2,22%

Mata -2,65%

Laphroaig -2,94%

OLEX -3,10%

Dunlop -3,17%

Filosofen -5,23%

Utzi -7,63%

Pirelli -8,71%

[/color]

Link to comment
Share on other sites

Nå skjønner jeg hvorfor Tomraguttene klarer å holde så lett følge.

 

Siden jeg hele tiden ligger FORAN ser jeg selvsagt ikke hva som skjer bak ryggen min. De har trolig satt opp et STAFETTLAG og løper hver sin runde, mens jeg sliter vettet av meg i tet...... !

 

Det er trolig den eneste logiske forklaringen på deres utholdenhet !

 

Det blir en spennede siste runde, og akkurat NÅ ser det ut til å stå mellom fall i FJO eller stigning i TOM....hvis det ikke dukker opp en skikkelig outsider til slutt.

 

Lykke til, karer .... :handshake:

Link to comment
Share on other sites

Da var uka over, og resultatene er klare:

 

Varus leverte en imponerende sluttspurt, med 7,11% fremgang til 8,22%. Det holdt i midlertidig ikke til mer enn 5. plassen 0,25% bak Pluss201, Teknikern og Siphlonurus. Men den SUVERENE vinneren ble Hammers, som klatret hele 6,62% til 15,33% i løpet av fredagen. Det var mange som kom ut med positivt resultat denne fredagen, kun 7 av 29 porteføljer sank. Dårligst gikk det med Ola, som sank 0,87%. Snittet endte på 1,70% i dag, og totalt sett 2,05%. Til sammenligning steg OSEAX 1,79% i dag, og den har steget 2,84% til sammen.

 

Uka ble preget av tomra og fjord seafood, som både trakk gjennomsnittet mest opp, og endte med de 4 første plassene i konkurransen. De trakk opp henholdsvis 0,97% og 0,35%. Mest ned trakk aker, med -0,26%. I dag var det mec som trakk mest opp, mens tco trakk mest ned.

 

 

Hammers 15,33%

Pluss201 8,47%

Teknikern 8,47%

Siphlonurus 8,47%

Varus 8,22%

Tandy 5,83%

Vegard 5,23%

Mølleren 4,93%

Calvin 4,78%

Heisann 4,07%

Megler1 4,00%

Culpa 3,34%

Bushwhacker 3,26%

Klinsmann 2,11%

Hallu 1,44%

Dellamorte 0,89%

Hoff@ 0,80%

Mata 0,63%

Macaroni -0,09%

Thomas -0,33%

Laphroaig -1,24%

Ola -1,32%

Dunlop -1,59%

Filosofen -1,74%

MBA -1,90%

Rune1 -2,22%

OLEX -2,42%

Utzi -8,47%

Pirelli -9,53%

[/color]

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg får ta meg et par velfortjente :occasion5: før jeg setter tenkehetta på hodet og grubler ut noe "lurt" til uke 41 !

 

Det hadde utvilsom vært svært morsomt med et EKTE HAT -TRICK i denne konk'en !

 

Mølleren i STP (+ 12% på det verste) sjokkerte meg litt i formiddag, men det ble heldigvis en "happy ending"!

 

Trist for de som sitter med FJO, men jeg HÅPER at jeg har argumentert godt nok på HO til at mange valgte å selge allerede i forrige uke ! Da har jeg spart dem for MANGE kroner !

 

Ha en lystig helg - alle sammen ! :occasion7:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...