Jump to content

Aksjonærenes favorittmusikk


Pirelli

Recommended Posts

Jeg vil tro at generellt så er de flest aksjonærer stor fan av Money, Money, Money med ABBA. Her er en liste over favorittene til aksjonærer i forskjellige selskaper:

 

Kværner

The streets of Philadelphia - Bruce Springsteen

 

Goodtech

Det finns ikke piller mot møkkete vann - Dum Dum Boys

 

Tomra

Genuie in a bottle - Christina Aguilera

Sick and tierd - Anastacia

 

Forslag mottas ;)

Link to comment
Share on other sites

Har en liten Pink Floyd aften.

 

De har laget en del musikk med titler som nok kan passe inn for Tomra-aksjonærer. Noe både for framtiden og fortiden her...

 

Noen titler i tilfeldig rekkefølge fra et av de største bandene gjennom historien:

 

:arrow: Time

Tiden har gått mens Bundesrat har diskutert. 15. oktober er de endelig ferdige.

 

:arrow: When the Tiger Broke Free

Tigern er nok klar til å rive seg løs fra bunn-nivåene snart.

 

:arrow: One of These Days

Har vi tenkt ganske lenge. 15. oktober er dagen...

 

:arrow: Sheep

Den var litt intern... Lar den passere i stillhet.

 

:arrow: High Hopes

Har vi hatt ganske lenge. Framtiden kan nok bli enda bedre enn vi håpet på. Tyskland, Japan og Storbritannia. Det er Kinder-egget sitt det!

 

:arrow: If

En slags gjennomgangsmelodi i det siste. Hvis Bundesrat blir ferdige. Etter 15. oktober vil vi si "da".

 

:arrow: Money

Ytterliger kommentar overflødig?

 

:arrow: Wish You Were Here

Dagen er her den 15. oktober den...

 

:arrow: Chapter 24

Bundesrat har satt tysk rekord i uthaling av lovgivingsforslag i pantesaken. Ikke akkurat 24 kapitler, men snart så mange måneder siden pant på engangsemballasje trådte i kraft.

 

:arrow: The Trial

De er det et par av for EF-domstolen akkurat nå. Begge vil falle døde til jorden om kort tid når kompromisset er klart. Forresten også noe en ivrig panter kan vente seg etter å ha kommet til samme butikk med ikke mindre enn åtte like pantelapper på to dager, alle med samme tidspunkt og pålydende 90 kroner.

 

:arrow: Green is the Colour

Grønt er jo en velkjent farge i resirkuleringsarbeidet. Med gjennombruddet som vil komme i Storbritannia, vil jeg for framtiden være tilbørlig til å skrive color med en "u" i!

 

:arrow: Welcome to the Machine

Hver gang man kommer til en butikk med tombokser, vil man bli møtt av en maskin. Også i Tyskland!

 

:arrow: More Blues

9. juli. 24. september. 15. oktober er det slutt, da blir det nachspiel!

 

:arrow: What Shall We Do Now?

Overhørt hos pantemotstanderne (oversatt til engelsk vha freetranslation.com) da det gikk opp for dem at Stoiber og Bayern med følge vil banke gjennom kompromisset 15. oktober.

 

:arrow: Last Few Bricks

Brikkene faller omsider på plass!

 

:arrow: Fearless

Sagt av Thorsen (også han oversatt til engelsk). Hørt da han fortalte hva han mente om konkurrentene ("vi frykter ingen").

 

:arrow: A New Machine

Stadig flere panteautomater blir gamle og må byttes ut. Kan også bruke om automater som er utviklet for Storbritannia. La oss også hive på Dubai i samme slengen her. I tillegg har vi de nye maskinene i Tomra sammenheng representert av TiTec.

 

:arrow: Take it Back

Hva gjør vanligvis en panteautomat?

 

:arrow: Coming Back to Life

Det som skjer med kursen etter Tyskland er klart. Og vi nærmer oss 2005 med spennnede aktiviteter i Storbritannia og ikke minst Japan!

 

:arrow: Comfortably Numb

Kan bli ganske nummen av å måtte se på små barn krangle "om sanden i sandkassen" var det vel noen som sa her en dag. Snakker selvsagt om pantemotstanderne i Bundesrat. Kan sikkert også brukes som beskrivelse av en gjennomsnittlig Tomra-aksjonær natt til 16. oktober...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har anbefalt Styret i FJO å legge neste generalforsamling til Hell i Nord-Trøndelag !

 

I forbindelse med innkallingen kan de vedlegge en pirat-kopiert CD (det blir billigst slik) med litt hyggelig bilmusikk:

 

(This is) "The Road To Hell" med Chris Rea......

 

....slik at de lykkelige aksjonærene skjønner hvor veien fører hen - og er i godt humør når de kommer fram ! :lol: :lol: :lol:

 

Hilsen Hammers.......den reddende engel for de som lytter, forstår og ikke minst handler !

Link to comment
Share on other sites

Når jeg nå først er i det lyriske hjørnet så er jeg IKKE i tvil hvilken låt som passer best for 8 av 10 på Akjeforumet (og som representerer MINST halve aksjekapitalen i TOM) ;

 

Je T'Aime Mon non plus :love10: med Jane Birkin.

 

For de som ikke kan fransk: Jeg elsker deg min kjære (eller noe slikt)..og jeg mener å huske at den ble forbudt i NRK like etter utgivelsen pga diverse kvinnelige "lyder" under veis.

 

Uansett - dette MÅ være melodien til TOM'erne !

Link to comment
Share on other sites

OK,OK,OK - Da er vel dette den største bommerten jeg har gjort på noe forum så langt !

 

Jeg skal innrømme at "klassens" ferdig oversatte lesebok gikk fra mann til mann mens jeg leste. Da "signalet" kom var det bare å strekke hånda bakover, og all oversettelse gikk deretter helt glatt !

 

Jeg trodde det var det motsatt sangen handlet om - etter lydene å dømme ! Altså - jeg trekker mitt forslag umiddelbart tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Støtter Hammers selv om han kanskje ikke visste hva han skrev.

 

Snakker selv flytende fransk og kan egentlig si at låten passer perfekt til TOM.

 

I sangen og tittelen "Je t'aime, moi non plus" er det ironi som gjelder. Desuten er det en form for hat-kjærlighet tilstand det beskrives, som hos vanlige mann-kvinne forhold

 

Det er ofte tonen som bestemmer meningen i fransk.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Musikk-topic her også....bra bra, liker music veldig godt....

 

Slenger inn noen sanger jeg liker her da innimellom cool.gif

 

 

band of horses - compliments

 

Xzibit - X

 

 

Alexandra Burke Feat Flo Rida - Bad Boys

 

 

OneRepublic - All The Right Moves

 

Get Em Up - Ice Cube and Paul Oakenfold

 

 

"The Brothel" by Susanne Sundfør

 

 

...endel sanger jeg har hørt litt på i det siste.....

 

 

Link to comment
Share on other sites

Når jeg er i Norge høre jeg på "Kurt Nillsen" og "Donkey boy",men hjemme i Kanada er det Kanadisk country musik,på jobb i Ukraine bruke jeg mine mp3 spiller med Kanadisk musik på,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...