Jump to content

Boken "Aksjekjøp og daytrading".


Ståle

Recommended Posts

Jeg leste den og syntes det var en kjempegod investering. Boken er lettlest (i forhold til andre jeg har lest ihvertfall), og den er også skrevet forståelig for de uten all verden av erfaring (meg selv :) ).

 

Jeg vurderer å lese den igjen fordi jeg fortsetter å gjøre de samme tabbene og det er jo helt unødvendig.

 

God bok

LE

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror boken kunne blitt en "Best selger" dersom man tok bort alt utenomsnakk, tomprat, alle gjentagelser og intetsigende sitater. Grøtte kan neppe beskyldes for å beherske kunsten med å uttrykke seg meg få ord. Når flere har lest boken, bør vi kanskje starte en tråd der vi drøfter f. eks.

- Metoder og strategier for å velge aksjer med stor oppside og liten nedside - herunder bruk/forståele av motstand og støtte

- Risiko, Stop Loss og Risk/rewarg

- Tilgjengelige analyseverktøy kontra "profesjonelle" analyser

- Daytrading kontra langsiktighet

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Aksjekjøp og Daytrading: Kjempebok!

 

Nå har gått et skritt lenger og bestilt boka Grøtte sjøl har lært mye av.

 

The Education of a Speculator

Pris for en helt ny bok på Amazon.com, hardcover, 444 sider: $5.94 :D

 

Selv med porto blir ikke prisen stort mer enn en hundrelapp!

 

Les Grøttes kommentar på www.daytrading.no

Link to comment
Share on other sites

Jeg leste The Education of a Speculator for 6 måneder siden og man lærer ikke veldig mye trading der.

 

Forsåvidt en 'artig' bok - spesielt siden jeg (som forfatteren) er en spekulant i mange av livets sider - så det var en del interresant rundt spekulering på flere av livets omeråder og hvordan ulike ideer etc virker inn på aksjehandel.

 

MEN boken er dårlig strukturert, det er mye selvrettferdiggjøring av livet hans (tydelig at han har vært en ensom småbitter ulv som har kranglet med de fleste) og den farsdyrkelsen han driver med virker nesten usunn.

 

Konklusjon: Småartig bok hvor man kan lese enkelte interessante ideer og synteser, men å lese denne fra perm til perm er bortkastet tid IMNHO.

 

MBA 8)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...