Jump to content

Aksjekonkurransen - Uke 42


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Vel, som jeg kommenterte i PIT'en i dag:

 

TAA lekker (med hensyn til informasjon) som en rusten tesil ! Selvsagt visste "alle" i formiddag at resultatet ble bra ! Det registrerte jeg også, men min vurdering i konk'en ble foretatt på søndag - mens tevannet fortsatt var til oppvarming !

 

Slike forhold er forresten en av grunnene til at jeg synes at månedskonkurransen er som å spille lotto, og ikke har noe medvirkeligheten å gjøre. Det er da ingen som sitter med hendene i fanget i en hel mnd når man SER at det går den eller eller den andre veien !!!!!!!

 

De som kjøpte TAA i stor stil i dag burde egentlig ha blitt gransket for Inside trading siden NOEN har lekket resultatet til noen som har benyttet seg av informasjonen, men "who cares" ?

 

I hvert fall ikke gutta på Oslo Børs ! :sleepy: :sleep:

Link to comment
Share on other sites

Slapp av da, Hammers! Nå har du kastet ut innsidebeskyldninger både i FJO og i TAA. Hvis du ser på meglerandelen har nesten alle de største meglerhusene bidratt til oppgangen idag. Skulle det vært lekkasje til ALLE meglerhusene ville jeg blitt svært overrasket.

Link to comment
Share on other sites

Du forbauser meg virkelig, Vegard, spesielt med tanke på at du i stor grad benytter deg av TA - bortsett fra i TOM !

 

Hvis du som Aksjeforumets TA-ekspert fortsatt ikke av hva dette egentlig dreier seg om. Kanskje harde ord, men sorry - jeg liker ikke å børste støvet UNDER teppet !

 

Hvis du - eller noen andre - er så naive at du/dere tror at TAA steg "kun for moro skyld" i dag da tror dere selvsagt fullstendig feil !

 

Her er det lekkasjer "de luxe" og alle som fikk høre om tallene kastet seg straks på telefonen eller datamaskinen !

 

Når det gjelder FJO så er jeg fortsatt av den oppfatning av at noe er fundamentalt galt i selskapet.

 

I påvente av "Breaking news" (som dere TOM'ere elsker) så vil kursen SELVSAGT svinge noen 10-øringer hit og dit under veis i takt med små impulser og aksjonærenes "mood" !

 

Poenget med FJO er at man IKKE bør være medeier den dagen FA eller Dagens Næringsliv fyller forsiden med krigsoppslag om aksjen !

 

DEN MORGENEN sitter man allerede fast i fiskegarnet, og da ønsker man at man burde ha lyttet til Hammers likevel ! ( selv om jeg trolig har reddet mange - siden jeg startet mine negative innslag om FJO på 3,40 - på HO).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nok den grunnleggende forståelsen av TA, men mener TA ikke bør brukes der nyheter og resultater er viktige og nært forestående. Dette fordi TA aldri vil kunne forklare hvorfor TAA hopper opp flere kroner i morgen.

 

Jeg er selvfølgelig enig i at TA grovt reflekterer de fundamentale endringene i et selskap, og at det mest er et mål på psykologien og nervøsiteten rundt aksjen. Men dine vanvittige konspirasjonsteorier mener jeg ikke henger helt på greip. Etter det du sier skal enten en eller annen tulling innad i Tandberg ringt rundt til alle de nettokjøpende meglerhusene idag fra kl 10.15, da den begynte å stige, eller så fikk en fyr i f. eks. FS en resultatrapport i hendene og straks fortalte alle andre om dette.

 

Sannsynlig? Neppe.

 

Dagens pene og rolige oppgang skyldes rett og slett en økende forventning til selskapet - en forventning som viste seg å bli infridd!

 

Hadde noen fått innsideinfo fra eller om Tandberg ville kursen tatt rimelig heftigere hopp en idag, kanskje à la det som hendte Tomra igår (ned på 24.10 fra 24,90 på 20 sekunder pga feiltolking av en pressemelding, opp igjen på 24,70 da feilen ble innsett).

Link to comment
Share on other sites

Det er selvsagt ingen som har ringt, men ..... :whisper:

 

Jeg har ikke studert hvem som har gjort hva i dag, men jeg kan tenke meg at det hele startet i 1-3 forskjellige meglerhus som begynte å kjøpe tidlig i dag - før det var enda flere som :whisper: siden de DA allerede var inne !

 

Enkel logikk - hvis man bare bruker hodet til annet enn å plassere hatten på !

 

Dvs - for de som tror at oppgangen kom av en tilfeldighet er selvsagt slike tanker svært vanskelig å forstå !

Link to comment
Share on other sites

Dere...!

 

Greit at vi setter ord på hva vi mener og antar. Når det gjelder lekasjene på ryktebørsen vår er vi blitt vant til dem etter alle disse årene, de ligger innbakt i kursen. Men ofte for noen selskap litt vanskelig å få med i TA.

 

Synes absolutt vi skal ta slike ting frem her på forumet når vi føler for det.

 

Derimot bør vi unngå direkte P2P på holdninger og ilegge hverandre påberopne egenskaper. - Her synes det som om en av to meget dyktige TA-forståsegpåere fremprovoserer at den ene skal overgå den andre..., og det taper vi øvrige brukere i forumet på.

 

Til Hammers vil jeg si at din til Vegard ""Hvis du som Aksjeforumets TA-ekspert fortsatt ikke har fått med deg at ...""" er for drøy. Vegard har da på ingen måte titulert seg selv slik du antyder! Derimot stiller han villig opp med sine analyser på forespørsel til de som ønsker det. Stor takk til ham for det,.. jeg har selv hatt "inntekt" og nytte fra hans betraktninger. - Dine også for den saks skyld.

 

Selv synes jeg det er en fornøyelse å lese deres begges innlegg om tekniske betraktninger. Jeg vil gjerne gjøre det i fremtiden også.

Link to comment
Share on other sites

Alle står fullstendig fritt til å kritisere mitt valg av TOM i ukeskonkurransen.

 

Det jeg ser i TAA er at CA har vært hardt på kjøperen idag, med 460 000 i nettokjøp. Det er helt og holdent CA som har kjørt TAA-løpet idag. Jeg tviler på at dette bunner i noen innsideinfo, heller en forventning om gode resultater og ønske om å være med på oppturen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil bare slenge inn at min lille kommentar tidligere i kveld ikke var ment som kritikk, men ett lite humorisktisk spark på leggen til vår venn Hammers.

 

Ukekonkurransen har jo det sjarmerende element at man ikke kan omdisponere underveis, selv om tekniske og eller fundamentale forhold gjør det.

 

Vil likevel konkludere med følgende:

 

:arrow: Det fins liten tvil om at mange har hatt informasjon om at TAA skulle presentere gode nyheter i kveld.

 

:arrow: Hammers fanget opp dette i dagens handel...

 

Behold nå for all del glimtet i øyet, konken er en lek ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nesten overgi meg nå, jeg ser at CA har nettokjøpt 460 000, over 20% av dagens omsetning. De er suverent størst på kjøp, og jeg er enig i at de nok kan ha visst noe mer enn det alle andre visste. Hvis ikke var de bare mer sikre enn andre på at resultatet skulle bli bra. Ingen får vel noen gang vite det, så jeg legger herved diskusjonen død for min del.

Link to comment
Share on other sites

OK. Jeg legger ballen død, jeg også.

 

Denne diskusjonen hadde forresten ikke noe på denne tråden å gjøre heller, men litt friske meningsutvekslinger skader neppe.

 

Til slutt: CA nettokjøpte ikke TAA for 28 mill i dag på "ren spekk" !

 

OB - wake up !

Link to comment
Share on other sites

Hoff@ troner fortsatt i tet, men i morgen kan alt skje med Tomra, så gjenstår det bare å se om shorten straffer seg. Skulle det komme positive nyheter fra Tyskland ligger Megler1 og Corvus like bak, begge avhengig av KVI, mens Corvus har vme i tilegg og Megler1 har satset på aker.

 

Hammers gjorde det største spranget fremover, med 4,35% etter at fjo sank (så vil morgendagen vise om han kan blande seg helt fremme i teten). Dårligst gikk det for tomra gjengen, som sank 4,72% i dag.

 

OSEAX gikk ned 1,14%, og er totalt ned 4,03%. Snittet her endte ned 1,69% i dag til -2,53%.

 

Jeg har latt Torbjørn stå med kun tomra, siden det var det siste valget han har lagt ut, og derfor kan tolkes som en endring. (Går utfra at det er en forglemmelse at han har lagt ut valg to ganger, men hvis man skifter mening vil jeg sette pris på at inlegget endres, i steden for å legge ut nytt innlegg)

 

Hoff@ 5,02%

Corvus 4,92%

Megler1 4,32%

Ivers 2,95%

Laphroaig 2,57%

Pirelli 2,19%

Hammers 1,30%

Utzi 0,62%

Pantera 0,48%

Klinsmann 0,00%

Mølleren -0,55%

Macaroni -0,94%

Dunlop -1,23%

AOC -1,23%

Dellamorte 1,89%

Tandy -2,77%

Mata -2,78%

Varus -2,98%

Fiskepinna -3,30%

Calvin -3,98%

Bakee -3,98%

Teknikern -4,53%

Filosofen -4,91%

Bushwacker -5,46%

Torbjørn -5,91%

Siphlonurus -5,91%

Pluss201 -5,91%

Arne -6,45%

Kris_ -7,36%

Vegard -7,39%

Sandmann83 -8,61%

Thomas -9,07%

Hallu -10,15%

[/color]

Link to comment
Share on other sites

Hoffa.

Jeg tror du har en fair sjanse til seier i morgen :winner: med dine 2 short'er. Ditt sjakktrekk i TOM vil i ettertid trolig bli vurdert som et mesterlig trekk ! Magefølelsen min sier meg (altså ikke chartet) at TOM kan komme til å lide samme skjebne som det TAA gjorde i dag. Resultatet var "bra", men heller ikke mer. Slikt har en tendens til å straffe seg hardt - og spesielt i nervøse markeder !!!!!

 

Men, før du spretter sørlandschampis'en FJO endelig bryter barrieren på 2,25 i morgen, ja da gis det et nytt MEGA salgssignal i selskapet ! Den neste 10-øringen kan da komme temmelig raskt, og jeg kommer til å halse etter deg helt inn til dørstokken !

 

For din del håper jeg at du er "stinn" av løpslyst :walk: !

 

Aksjene til Corvus og Megler 1 har jeg ikke noe forhold til, og de er som 2 farefulle grå skygger som man egentlig ikke vet hvor man har......

 

Hilsen Hammers.....Like optimistisk på egne vegne som det jeg alltid er.... :thumbright:

Link to comment
Share on other sites

Sorry Ivers.

 

Ja, da ligger du meget godt an - kanskje bedre enn Hoffa.

 

Dette ser ut til å bli litt av et rotte-race !

På fredagene er det nesten mere spennende å sjekke aksjene i konk'en enn egne posisjoner :sleepy: !

Link to comment
Share on other sites

Vegard: Det er da ikke noe spenning med TOM, og reglene er STEINKLARE i det selskapet.

 

1. Når du TROR at det går OPP - så selg (alltid kjepper i hjulene).

 

2. Når du TROR at det går i dass - så kjøp (alltid en som finner et positivt "rykte" å skrive om).

 

Resultat: Du tappes konstant for penger i TOM - dersom du ikke følger 1+2 konsekvent, noe de aller færreste gjør !

 

Megler 1: Det jeg mente å si var at de aksjene du og Corvus har satset på er relativt uberegnelige for meg. Derfor er dere farefulle skygger i konk'en !

 

La nå den beste vinne i morgen....: :handshake:...bare det blir.... 8)

Link to comment
Share on other sites

Våre trofaste Tomra aksjonærer steg i dag 16,93% i aksjekonkurransen, og kapret dermed de 3 første plassene. Værst gikk det i dag for Ivers, som shorta tomra og kjøpte inmeta.

 

Det ble nok en svak børsdag, der oseax sank 0,95%, her endte snittet på 2,17%:D for dagen. Totalt har oseax sunket 4,95% mens snittet her er -0,36%.

 

Tomra trakk alene opp snittet med 1,84%.Sinvest senket snittet med 0,59%.

 

Pluss201 11,02% :D

Siphlonurus 11,02% :D

Torbjørn 11,02% :D

Dunlop 9,82%

AOC 8,42%

Megler1 5,95%

Hammers 3,91%

Teknikern 3,54%

Corvus 3,48%

Pirelli 3,31%

Laphroaig 2,55%

Utzi 1,71%

Varus 1,17%

Klinsmann 1,16%

Hoff@ 1,10%

Tandy -0,30%

Pantera -0,82%

Bakee -0,90%

Vegard -1,00%

Sandmann83 -1,93%

Kris_ -2,62%

Mata -3,19%

Mølleren -3,30%

Macaroni -3,30%

Dellamorte -4,46%

Calvin -5,20%

Ivers -7,33%

Bushwacker -7,74%

Filosofen -8,16%

Fiskepinna -8,63%

Arne -8,92%

Thomas -11,63%

Hallu -11,66%

[/color]

Link to comment
Share on other sites

Vel, Tomra-gutta stjal utvilsomt showet på ukas siste dag, og konk'en var egentlig over FØR fredagens handel startet.

Vi kan her se Vegard i fri utfoldelse.... :blob7: etter at han skjønte at det endelig gikk hans vei !

 

Alle bør egentlig reise seg i og gi en KORT applaus til de utslitte sliterne som ENDELIG fikk litt lønn for strevet i dag ! :hello1:

 

Med en KORT applaus mener jeg 2 klapp, før man setter seg igjen !

 

Jeg ser med spenning fram til neste uke - der undertegnede har kommet fram til et meget originalt valg - kun basert på TA !

En "klink vinner" spør du meg, som gjerne satser noen kroner på hestetipping når jeg føler for det!

 

Det er forresten ikke så mange som deltar, og hvorfor ikke ? Dette er jo bare gøy med litt monopolpenger !

 

Lykke til i uke 43 - alle sammen ! :occasion5:....

...og legg hodene i bløtt. MIN vinner skal det bli vanskelig å slå, men jeg kommer selvsagt med avsløringen mandag kl 0745 !

Link to comment
Share on other sites

Hehe, Hammers, det var dessverre ikke sånn det foregikk... Jeg satt på forelesning og fulgte kursen på mobilen da jeg så kursen plutselig løftet seg 2 kroner på et minutt. Hadde lyst til å juble, det minuttet tjente jeg vel 150k eller noe sånt, men det hadde ikke passet seg helt :D

 

Men da jeg kom hjem ble det andre toner :toothy7:

 

Skikkelig surt at jeg gikk i minus likevel, med ukens taper Sinvest. :cry:

 

Blir spennende å se hva for en aksje du har valgt denne gangen, Hammers!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...