Jump to content

NSG - Norsk Skog


Laphroaig

Recommended Posts

Pussig utvikling på eiersiden.......

 

Hei

 

Dette skyldes nok det jeg har uthevet i teksten under:

 

Bill Gates inn i Norske Skog

Bente Bjørndal

 

Stiftelsen til Bill Gates og hans kone Melinda er nye storeiere i Norske Skog.

 

Det kommer frem av en aksjonærliste fra forrige uke, skriver nyhetsbyrået Reuters.

 

"Bill and Melinda Gates Foundation" har en post på rundt 1,49 millioner aksjer, eller 0,79 prosent av selskapet, noe som kvalifiserer til å være blant de 30 største aksjonærene.

 

Listene endres

I forkant av generalforsamlingen torsdag erstattes en rekke nomineeposter med de reelle eierne. Derfor er det vanskelig å si om stiftelsen har nylig har kjøpt seg opp, eller om den har sittet på aksjenposten en periode.

Stiftelsen ble opprettet i 2000 for å redusere ulikheter i USA og rundt om i verden. Den veldedige organisasjonen ledes av ekteparet Gates i samarbeid med Microsoft-gründerens far.

 

Publisert: 21.04.2008 - 10:39 Oppdatert: 21.04.2008 - 10:50

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 212
  • Created
  • Last Reply
Pussig utvikling på eiersiden.......

 

4 310 100 2,27 THIRD AVENUE GLOBAL VALUE (MASTER) FUND LP USA

Det mest pussige her er vel hvorfor Third Avenue ikke har flagget seg under 5% (jfr. børsmelding 12.02.08 hvor de flagget 5.13%). Enten har de forbrutt seg mot børsreglementet, eller så har de fortsatt over 5% fordelt på flere konti.

Link to comment
Share on other sites

Det mest pussige her er vel hvorfor Third Avenue ikke har flagget seg under 5% (jfr. børsmelding 12.02.08 hvor de flagget 5.13%). Enten har de forbrutt seg mot børsreglementet, eller så har de fortsatt over 5% fordelt på flere konti.

 

Hei

 

Ja, disse fondene og andre utenlandske eiere benytter "alle triks" for å skjule sin eierandel: Burde ikke vært tillatt. Så at han som representerte Thrid A. uttalte i DN at de ikke ville selge seg ned. I tillegg har deres repsentant flagget at han vil stemme for nesten 14 mill aksjer. Får derfor heller ikke dette til å henge sammen... Den reelle eiersitsen kommer imidlertid nok frem på GF på torsdag.

 

T.o. mer "møkk":

 

21/04-2008 13:21:41: (NSG) Nedgradering fra Standard and Poor`s

Ratingselskapet Standard and Poor`s har nedgradert

gjelden til Norske Skog til BB- fra tidligere BB.

Norske Skog er plassert på CreditWatch der endelig

vurdering skal skje på et senere tidspunkt i år. I

følge pressemeldingen fra Standard and Poor`s

reflekterer endringen svakere resultater og

selskapets likviditetssituasjon.

 

Ingen av Norske Skogs nåværende lån har rente

eller andre lånebetingelser knyttet til ratingnivå.

 

Pressemelding fra Standard and Poors ligger

vedlagt.

 

Oxenøen, 21.04.2008

 

NORSKE SKOG

 

Investor RelationsEkstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=207882

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Skjønner ikke at TA og Unionen kan vinne frem. De må vel ha 3/4 av stemmene for å få til dette. Skogeierne har vel alene over 1/4 av 57,5 Pst.

 

Mvh,

 

 

Spetalen: - Vi kommer ut seirende

Det er krigersk stemning i Norske Skog. Spetalen er selvsikker (oppdatert 12.12).

 

Artikkel av: Sverre Rørvik Nilsen (HegnarOnline - 24.4.08 11:22)

Leserinnlegg(2) Tips en venn Skriv ut

Se aksjeticker

NSG

 

 

For 20 minutter siden startet generalforsamlingen i Norske Skog på Colossuem kino. Ifølge Reuters er oppmøtet på 57,5 prosent.

 

Dette møtet kan avgjøre fremtiden til papirproduseten Norske Skog.

 

- Jeg satser på at Third Avenue vinner, sier Spetalen til E24.

 

Third Avenue ønsker å redusere skogeiernes makt i selskapet betraktelig.

 

Det er foreslått store endringer i Norske Skog. Blant annet ønsker Third Avenue, Norske Skogs største aksjonær å sette inn styreleder i StatoilHydro, Svein Rennemo inn i styret.

 

Konserndirektør for økonomi og finans Andreas Enger har ifølge Reutesr gjentatt budskapet om at Norske Skog vil arbeide for å redusere gjeld.

 

- Kredittmarkedene har blitt vanskeligere, vi har sett betydelig reduksjoner i vår kredittrating i løpet av året. Det understreker vel helt klart at neste fase i arbeidet...går på å redusere gjeld og selge eiendommer, sier Enger.

 

HegnarOnline kommer tilbake med mer.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Solgte meg helt ut. Kan ikke skjønne at TA og Unionen kan vinne frem.

 

Norske Skog-spenning utløst

Fikk valgkomiteens innstilling flertall på generalforsamlingen i Norske Skog? Her er svaret.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (HegnarOnline - 24.4.08 13:46)

Leserinnlegg(0) Tips en venn Skriv ut

Se aksjeticker

NSG

 

 

Ifølge Nationen.no fikk valgkomiteens innstilling flertall på Norske Skogs generalforsamling i dag. Kim Walh er ny styreleder, mens Øystein Stray Spetalen er ny nestleder i styret. Risto Hautamäki (ex-Valmet Paper Machinery Inc, Tamfeldt Co og Metso Paper) og Wenche Holen (administrerende direktør i i Eniro) er også nye i styret.

 

Det betyr at Third Avenues kupp-forslag ikke vant frem.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Tok feil:

 

24/04-2008 14:30:50: (NSG) GENERAL MEETING IN NORSKE SKOG

Norske Skog`s general meeting was held today, 24

April 2008.

 

Following elections, the following are the

shareholder-elected representatives in Norske

Skog`s corporate assembly:

 

Tom Ruud, Helge Evju, Emil Aubert, Ann Kristin

Brautaset, Thorleif Enger, Ove Gusevik, Kirsten

Idebøen, Even Mengshoel, Tom Rathke, Christian

Ramberg, Otto Søberg and Karen Helene Ulltveit-Moe.

The corporate assembly elects itself chair and

deputy chair.

 

The following are the shareholder-elected deputy

members in the corporate assembly:

 

Svein Haare, Ole H. Bakke, Kjersti Narum and Uta

Stoltenberg.

 

The corporate assembly will elect a new board of

directors at its meeting on 7 May 2008.

 

The new election committee consists of Otto Søberg,

Ole H. Bakke and Henrik A. Christensen, and the

chair of the corporate assembly in addition.

 

It was decided to repeal Section 9 of the bylaws so

that amendments can hereafter take place with a two-

thirds majority.

The other issues at the general meeting were

decided according to the summons.

 

Minutes from the general meeting will be made

public later.

 

 

Oxenøen, 24 April 2007

 

Norske Skog

Corporate AffairsEkstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=208387

 

 

Nyheten er levert av OBI.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Inne i Skogen igjen, men denne gangen med aksjer og salgsopsjoner på alle aksjene. Tror aksjen kommer til å bevege seg en eller annen vei (mye) Dette fordi:

 

 

  • Aksjer pga. mulig stor oppside, bl.a. mulighet for oppkjøp og restruturering av gjeld og salg av eiendeler
  • Salgsopsjoner pga. bekymret for "emisjon for å dekke inn gjeld". Dette har vi sett før i GGS med flere hvor Spetalen har holdt hus. Han har gått mot dette tidligere, men jeg tror han kan bli fristet bl.a. som følge av muligheten til å bli kvitt skogeierne, som nok i begrenset grad kan delta i en emisjon... Er og bekymret for flere stygge røde tall

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror de nye investorne kommer til å foreslå oppdeling av selskapet i minst 6 før det skal re-finansieres:

 

Jøss, har Spetalen lest mailene jeg har spammet han med...?

 

Spetalen: - Norske Skog er som seks damer

 

Øystein Stray Spetalen, som er foreslått som styremedlem i Norske Skog, tror selskapet vil se helt annerledes ut om 12 måneder enn i dag.

 

- Det blir et veiskille nå, sier Spetalen til Aftenposten.

 

Hvis Norske Skog skal få til sammenslåinger må selskapet splittes opp, mener han.

 

- Jeg tror dette selskapet er som seks damer som sier at hvis du vil danse med én, må du danse med alle. De damene må på hvert sitt diskotek for å bli budt opp på dans, fortsetter investoren.

Link to comment
Share on other sites

Hegnar bringer i dag nyheten om at fondet til Gates er ute av skogen, det er selvfølgelig ikke riktig.

 

JPMORGAN client tready account er tilbake som største "aksjonær", det er en samlepott for mange småfond - blant annet Gates og Third avenue.

 

Her er ukens aksjonæroversikt:

Principal shareholders
The shareholder list below is base don the Norwegian Central Securities Depository’s share register. Total no of shares is 189,945,626.

The list is weekly updated.

Principal shareholders at 28 April, 2008 
No of shares   %   Name   Country 

14 906 180   7,85   JPMORGAN CHASE BANK, CLIENTS TREATY ACCOUNT   GBR 
11 282 200   5,94   UNIONEN AS   NOR 
10 897 825   5,74   VIKEN SKOG BA   NOR 
8 434 948   4,44   STATE STREET BANK AND TRUST CO., A/C CLIENT OMNIBUS D, REF: OM04   USA 
6 671 000   3,51   AT SKOG BA   NOR 
4 440 355   2,34   FOLKETRYGDFONDET   NOR 
4 002 262   2,11   BEAR STEARNS SECURITIES CORP., A/C CUSTOMER SAFE KEEPING ACCOUNT   USA 
3 912 800   2,06   BANK OF NEW YORK, S/A ST OF NEW JERSEY COM PENS FD D   USA 
3 854 640   2,03   GOLDMAN SACHS & CO - EQUITY, SECURITY CLIENT SEGREGATION   USA 
3 850 000   2,03   SKAGEN VEKST   NOR 
3 458 990   1,82   ALLSKOG BA   NOR 
3 312 270   1,74   MJØSEN SKOG BA   NOR 
2 915 979   1,54   CLEARSTREAM BANKING S.A., CORPORATE ACTIONS   LUX 
2 583 906   1,36   VITAL FORSIKRING ASA   NOR 
2 206 450   1,16   BANK OF NEW YORK, TREATY ACCOUNT UNITED STATES   USA 
2 127 367   1,12   BEAR STEARNS SECURITIES CORP., A/C CLEARING ACCOUNT   USA 
2 069 303   1,09   REDERIAKTIESELSKAPET HENNESEID   NOR 
1 864 048   0,98   A/S HAVLIDE   NOR 
1 802 424   0,95   ALLSKOG HOLDING AS   NOR 

73 290 527   38,59   Non-Norwegian holding (combined)

Link to comment
Share on other sites

Takker Zoonic.

 

Altså forventer DNM EPS -1.2 på driften og ytterligere -1.6 for engangskostnader.

 

Dette er dårlig, og dersom rapporteringen ikke bringer konkrete nyheter rundt re-strukturerings prosessen er jeg redd aksjen kan falle ned under 20 tallet igjen.

Link to comment
Share on other sites

Javisst var dette fra First, DNM er mer positive til den kommende kursutviklingen:

 

Spår aksje opp over 60 prosent

 

Norske Skog-stiger 3,2 prosent til 24,35 kroner på en ellers negativ børsdag. DnB NOR Markets er blant mindretallet som er positive til aksjen. Ifølge TDN Finans opererer de med et kursmål på 40 kroner per aksje.

Link to comment
Share on other sites

Javisst var dette fra First, DNM er mer positive til den kommende kursutviklingen:

 

Spår aksje opp over 60 prosent

 

Norske Skog-stiger 3,2 prosent til 24,35 kroner på en ellers negativ børsdag. DnB NOR Markets er blant mindretallet som er positive til aksjen. Ifølge TDN Finans opererer de med et kursmål på 40 kroner per aksje.

 

Hei

 

Tror tallene for Q4 kan bli veldig røde, veldig, veldig røde...

Det mest positive med å få herrene S,S,G inn i de styrende organer i NSG er at de og Unionen må FLAGGE alle sine kjøp/salg. Det er bra, meget bra...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Christle,

 

Du mener nok at Q108 kan bli rødt, Q407 er jo allerede på bordet.

 

Jeg tipper nedsiden tas ut i forkant av tallslippet, siden 'alle' venter dårlige tall blir det posisjonering for kursfall på rapporten. Så da får vi trolig den morsomme effekten at aksjen stiger på dårlige nyheter :)

 

Spørsmålet er hvor mye aksjen kommer til å falle frem til 08.05.

 

Forøvrig kan det allerede på denne presentasjonen komme en skisse til hvordan det nye styret ser for seg at kalkunen skal splittes.

Link to comment
Share on other sites

Christle,

 

Du mener nok at Q108 kan bli rødt, Q407 er jo allerede på bordet.

 

Jeg tipper nedsiden tas ut i forkant av tallslippet, siden 'alle' venter dårlige tall blir det posisjonering for kursfall på rapporten. Så da får vi trolig den morsomme effekten at aksjen stiger på dårlige nyheter :)

 

Spørsmålet er hvor mye aksjen kommer til å falle frem til 08.05.

 

Forøvrig kan det allerede på denne presentasjonen komme en skisse til hvordan det nye styret ser for seg at kalkunen skal splittes.

 

Hei

 

Mente Q1, ja...

 

Om hele nedsiden er tatt ut, det vet jeg ikke. Selskapet kan fortsatt komme med flere røde tall, bl.a. omfattende nedskrivninger av anleggsmidler m.m.

 

Jeg tror imidlertid R-Tønnesen m.fl. nå er presset til å lansere noen løsninger. Bakgrunnen for dette er at NSG i lengre tid har jobbet sammen med ASC om å finne løsninger på gjeldsstruktur m.m. Videre kommer Spetalen nå inn i styret, og han har gjentatte ganger uttalt at det MÅ tas grep raskt... Spetalen har snakket om salg i Asia m.m. R-Tønnesen MÅ vise handlekraft, ellers kommer Spetalen og Unionen til å være over ham.

 

Jeg tror at det kommer nyheter ala. salg at virksomheten i Australia/New Zeeland. Dette fordi denne virksomheten er salgbar, den leverer ok tall, og fordi denne virksomheten nok ikke er den som NSG ser på som viktigst for å vokse i Asia... Et alternativ er at NSG selger magasinvirksomheten i Europa. Denne er også salgbar, da prisene er på vei opp i dette segmentet, og fordi Saugbruks leverer god kvalitet. I tillegg kommer salg av eiendom. Dette vil gi NSG ro rundt gjeldsproblemene.

 

Jeg lurer imidlertid fælt på hvorfor ikke Unionen har handlet mer på langt lavere kurser enn de gikk inn på (42,-). Var NSG et godt kjøp på 42,-, ja så er det et enda bedre kjøp på 18,- eller også som i dag 23,-. Er det fordi Unionen vet at de kan få "billige" aksjer gjennom en emisjon? Dette er den viktigste grunnen til at jeg har solgt mine Calls og kjøpt aksjer med salgsopsjoner... Jeg tror også det kan forklare at "noen" tør å "shorte" NSG kraftig... For alt jeg vet, har noen snakket sammen...

 

Tiden vil vise: Dette er kun spekulasjoner.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

For alt jeg vet, har noen snakket sammen...

 

Tiden vil vise: Dette er kun spekulasjoner.

 

Det eneste vi faktisk kan være sikker på er at 'noen' snakker sammen, og vi kan ikke gjøre annet enn å spekulere... :biggrin: Personlig syns jeg det er moro å spekulere, så her er ennå mer spekulasjon fra min side.

 

Jeg legger glatt tilside konspirasjonsteorier, selv om det muligens er på sin plass å være bekymret for at Unionen vil tvinge frem en emisjon for å vanne ut de resterende aksjonærene. Men jeg tror det skal godt gjøres, da må de i tilfelle la problemene bli enda større først.

 

Utspillet fra Spetalen om de 6 damene likte jeg godt, for salg av virksomhet kan foregå på flere måter og i flere etapper. For moro skyld, la oss se på Australasia virksomheten som ett eget selskap.

 

Australasia omsatte ca. 3.86 mrd. i 2007, og ga en EBITDA/EBIT på 994/269 millioner.

 

Dersom denne virksomheten ble lagt i ett eget selskap kunne NSG gjort ett sprednings salg av for eksempel 30% av aksjene, og tatt opp selskapet til selvstendig notering. Selskapet kan utstyres med en fornuftig andel av gjelden, for enkelhets skyld 1 mrd.

 

Selskapet vil trolig bli verdsatt til ca. 3 mrd. Da har moderselskapet fått inn 1 mrd. i likvider og kvittet ut 1 mrd. i gjeld. I tillegg har de full kontroll over datteren, og kan vente på en beiler som ønsker konsolidering.

 

Gjenta øvelsen for Asia og Amerika, og vips så sitter skogen igjen som ett konglomerat ala Røkkes Aker.

 

Skogen om ett år er noe helt annet enn skogen i dag... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Fra Dn.no

 

Store sprik for Norske Skog

Analytikerne venter nedtur for Norske Skog i forhold til fjorårets resultater, men hvor mye er de slett ikke enige om.

 

TDN Finans

 

 

Foto: Gunnar Bløndal

Norske Skog ventes å legge frem justert EBITDA på 563 millioner kroner før første kvartal 2008, ned fra 778 millioner kroner i fjerde kvartal 2007.

 

Det fremgår av estimater SME Direkt har hentet inn for TDN Finans blant 8 norske og utenlandske meglerhus.

 

Selskapet meldte i mars at underliggende brutto driftsresultat (justert EBITDA) ville bli betydelig svakere i første kvartal enn i fjerde kvartal, blant annet på grunn av lavere avispapirpriser i Europa. Høyere energikostnader på New Zealand og i Brasil, økte tømmerpriser i Europa og Sør-Amerika samt økte priser på returpapir i Asia tynget også resultatet, het det av meldingen.

 

Selskapet meldte den 24. april at det venter en netto kostnad ved det terminerte Pisa PM2-prosjektet på 107 millioner dollar. Samtidig ble det opplyst at nedskrivningen for restverdier for tre papirmaskiner som skal stenges ned estimeres til rundt 940 millioner kroner mot tidligere meldt 1,1 milliarder kroner.

 

Store variasjoner

Driftsresultatet i første kvartal, inkludert spesielle poster, ventes til - 809 millioner kroner av en omsetning på 6.519 millioner kroner.

 

Analytikernes estimater for driftsresultatet varierer fra det laveste på -1.033 millioner kroner til det høyeste på -637 millioner kroner.

 

Analytikerne venter et nettoresultat på -702 millioner kroner i kvartal, varierende fra -973 til -448 millioner kroner.

 

For 2008, 2009 og 2010 venter analytikerne i gjennomsnitt driftsinntekter på henholdsvis 26.664, 27.029 og 26.827 millioner kroner. Fra forrige estimatinnhenting er estimatet for driftsinntektene lite endret.

 

Styret og ledelsen i Norske Skog har ved flere anledninger uttrykt ønske om å restrukturere selskapet og meldte 1. april at det hadde hyret rådgivere i forbindelse med arbeidet.

 

-Fokuset blir på restruktureringsprosessene som selskapet har meldt om, og hvordan fremdriften er her. I tillegg venter jeg at markedet er interessert i utviklingen på magasin- og avispapirprisene, sier analytiker Aleksandr Solovjov i Orion Securities til TDN Finans.

 

Hold-anbefaling

Orion Securities har en hold-anbefaling på Norske Skog og mener det er mye risiko forbundet med aksjen.

 

To av analytikerne har kjøpsanbefaling på Norske Skog-aksjen, fire har hold-anbefaling og en anbefaler salg/reduser. Før fjerdekvartalsrapporten anbefalte to kjøp, fem hold/nøytral, mens tre anbefalte salg/reduser.

 

Norske Skog legger frem resultat for første kvartal 2008 8. mai.

 

Deltagere: Carnegie, Deutsche Bank, DnB Nor Markets, First Securities, Handelsbanken Capital Markets, Orion Securities, SEB Enskilda og UBS.

 

Publisert: 06.05.2008 - 12:30 Oppdatert: 06.05.2008 - 12:32

Link to comment
Share on other sites

Pengene renner ut av Norske Skog

 

Dette var overskriften journalist i E24 Tor Øyvind Andersen valgte etter å ha brukt 12 minutter på å studere kvartalsrapporten fra Norske Skog i dag morges.

 

Artikkelen er postet 08:12, rapporten fra Norske Skog ble distribuert 08:00

 

Han kunne like gjerne skrevet at pengene renner inn i Norske Skog, for selskapet har mer penger på bok nå enn de hadde 31.12.07. Kontantsrømmen fra drift var positiv med 832 millioner kroner (eller 4.4 kroner pr. aksje).

 

I tillegg er gjelden nå 452 millioner NOK lavere enn for 3 måneder siden, selskapet har økt kontantbeholdning med 192 millioner. Tilgjengelige likvider (inklusive trekkfasiliteter) er oppgitt til 7.8 milliarder.

 

Så hvorfor ble da nettoresultatet oppgitt til minus 990 millioner? Svaret er IFRS regnskapsprinspper. Med IFRS skal opp og nedskrivninger av bokførte verdier inn i resultatregnskapet. Dette gir ofte stor utslag i resultatoppstillinger, mens det er i virkligheten bare regnskapstekniske effekter.

 

Her er en oppsummering fra kvartalsrapporten:

 

Netto driftsresultat etter iFrS er minus NOk 990 millioner i 1. kvartal 2008. i forhold til det underliggende brutto driftsresultat for sum av segmentene (NOk 489 millioner), inneholder driftsresultatet under iFrS restruktureringskostnader med NOk 198 millioner, andre gevinster/tap med inntekt på NOk 694 millioner, ordinære avskrivninger med NOk 721 millioner og nedskrivninger med NOk 1 254 millioner. Restruktureringskostnadene på NOk 198 millioner omfatter avsetning i forbindelse med nedbemanning med NOk 180 millioner innenfor segmentet avispapir og NOk 18 millioner på segmentet andre aktiviteter.

 

Andre gevinster/tap på NOk 694 millioner består av NOk 987 millioner i verdiøkning kraftkontrakter og innebygde derivater, gevinst ved salg av havneeiendom på New Zealand med NOk 59 millioner, termineringskostnader i forbindelse med stopp av Pisa PM 2-prosjektet med minus NOk 346 millioner, og andre gevinster / tap med minus NOk 6 millioner.

 

Nedskrivninger på NOk 1 254 millioner består av nedskrivninger i forbindelse med stengning av tre papirmaskiner med NOk 940 millioner, nedskrivning av tidligere aktiverte anlegg på Pisa PM 2-prosjektet med NOk 319 millioner og reversering av tidligere nedskrivninger med NOk 5 millioner. Nettoresultatet i 1. kvartal 2008 var minus NOk 966 millioner.

Link to comment
Share on other sites

FIRST om "SKAUEN" idag:

 

______

 

NSG - Structural changes will decide the future

NSG - Presentation: 1Q profits were weaker than expected, mainly due to higher raw material and energy costs than assumed. As a result, we reduce our recurring EPS forecast for 2008 from a loss of NOK 4.40 to a loss of NOK 5.80.

 

 

NSG___Presentation___09.05.2008.pdf

 

 

_______

Link to comment
Share on other sites

Norske Skog selger kronjuvelen?

Norske Skog kan tjene rundt fem milliarder kroner på et salg av selve "kronjuvelen".

 

Artikkel av: Øystein Byberg (HegnarOnline - 15.5.08 06:34)

Leserinnlegg(2) Tips en venn Skriv ut

Se aksjeticker

NSG

 

 

Konserntillitsvalgt Kåre Leira i Norske Skog bekrefter at styret i selskapet har diskutert å selge den norske kraftkontrakten. Dette er Norske Skogs "kronjuvel", fastslår DN. Det er vanskelig å få en god pris for papirfabrikker eller eiendom, men prisen på kraft har steget kraftig de siste årene og Norske Skog regner med å tjene rundt fem milliarder kroner ved å selge kraftkontrakten.

 

- Det er en del eiere som sier at hvis det er det siste vi kan gjøre for å redde selskapet og unngå konkurs, så blir det vurdert, sier Leira.

 

1.000 Norske Skog-ansatte kan miste jobben dersom kontrakten selges.

Link to comment
Share on other sites

T.o.

Principal shareholders

The shareholder list below is based on the Norwegian Central Securities Depository’s share register. Total no of shares is 189,945,626.

 

The list is weekly updated.

 

Principal shareholders at 13 May, 2008

No of shares % Name Country

 

14 729 174 7,75 JPMORGAN CHASE BANK, CLIENTS TREATY ACCOUNT GBR

11 282 200 5,94 UNIONEN AS NOR

10 897 825 5,74 VIKEN SKOG BA NOR

9 042 469 4,76 STATE STREET BANK AND TRUST CO., A/C CLIENT OMNIBUS D, REF: OM04 USA

6 671 000 3,51 AT SKOG BA NOR

6 164 100 3,25 BEAR STEARNS SECURITIES CORP., A/C CUSTOMER SAFE KEEPING ACCOUNT USA

4 440 355 2,34 FOLKETRYGDFONDET NOR

3 912 800 2,06 BANK OF NEW YORK, S/A ST OF NEW JERSEY COM PENS FD D USA

3 850 000 2,03 SKAGEN VEKST NOR

3 458 990 1,82 ALLSKOG BA NOR

3 312 270 1,74 MJØSEN SKOG BA NOR

2 968 640 1,56 GOLDMAN SACHS & CO - EQUITY, SECURITY CLIENT SEGREGATION USA

2 883 388 1,52 CLEARSTREAM BANKING S.A., CORPORATE ACTIONS LUX

2 608 930 1,37 VITAL FORSIKRING ASA NOR

2 069 303 1,09 REDERIAKTIESELSKAPET HENNESEID NOR

1 864 048 0,98 A/S HAVLIDE NOR

1 802 424 0,95 ALLSKOG HOLDING AS NOR

1 639 300 0,86 CACEIS BANK, S/A NON TREATY ACCOUNT FRA

1 612 468 0,85 UBS AG, LONDON BRANCH, S/A IPB SEGREGATED CLIENT ACCOUNT GBR

1 426 781 0,75 STOREBRAND LIVSFORSIKRING AS NOR

 

73 675 941 38,79 Non-Norwegian holding (combined)

 

 

 

 

Hegnar bringer i dag nyheten om at fondet til Gates er ute av skogen, det er selvfølgelig ikke riktig.

 

JPMORGAN client tready account er tilbake som største "aksjonær", det er en samlepott for mange småfond - blant annet Gates og Third avenue.

 

Her er ukens aksjonæroversikt:

Principal shareholders
The shareholder list below is base don the Norwegian Central Securities Depository’s share register. Total no of shares is 189,945,626.

The list is weekly updated.

Principal shareholders at 28 April, 2008 
No of shares   %   Name   Country 

14 906 180   7,85   JPMORGAN CHASE BANK, CLIENTS TREATY ACCOUNT   GBR 
11 282 200   5,94   UNIONEN AS   NOR 
10 897 825   5,74   VIKEN SKOG BA   NOR 
8 434 948   4,44   STATE STREET BANK AND TRUST CO., A/C CLIENT OMNIBUS D, REF: OM04   USA 
6 671 000   3,51   AT SKOG BA   NOR 
4 440 355   2,34   FOLKETRYGDFONDET   NOR 
4 002 262   2,11   BEAR STEARNS SECURITIES CORP., A/C CUSTOMER SAFE KEEPING ACCOUNT   USA 
3 912 800   2,06   BANK OF NEW YORK, S/A ST OF NEW JERSEY COM PENS FD D   USA 
3 854 640   2,03   GOLDMAN SACHS & CO - EQUITY, SECURITY CLIENT SEGREGATION   USA 
3 850 000   2,03   SKAGEN VEKST   NOR 
3 458 990   1,82   ALLSKOG BA   NOR 
3 312 270   1,74   MJØSEN SKOG BA   NOR 
2 915 979   1,54   CLEARSTREAM BANKING S.A., CORPORATE ACTIONS   LUX 
2 583 906   1,36   VITAL FORSIKRING ASA   NOR 
2 206 450   1,16   BANK OF NEW YORK, TREATY ACCOUNT UNITED STATES   USA 
2 127 367   1,12   BEAR STEARNS SECURITIES CORP., A/C CLEARING ACCOUNT   USA 
2 069 303   1,09   REDERIAKTIESELSKAPET HENNESEID   NOR 
1 864 048   0,98   A/S HAVLIDE   NOR 
1 802 424   0,95   ALLSKOG HOLDING AS   NOR 

73 290 527   38,59   Non-Norwegian holding (combined)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...