Jump to content

Tiltak for å øke brukervennligheten og aktiviteten


Megler1

Recommended Posts

- Med dette foreslås at man kommer rett inn på førstesiden til de siste innlegg (ugruppert) dog slik at alle grupper/temaer vises på toppen av siden (slik som på Hegnar.no/chat). Dette vil øke brukervennligheten og hurtigheten ved at man slippe å klikke og klikke og derettere dra seg nedover sidene for å finne ønsket info.

- Fjern alle reklame fra utlånshaier som opererer med tilnærmet ågerrente (over 15% efferktiv p.a.)

Både store og små investorer har såpass økonomisk gangsyn at de ikke biter på slike tilbud.

- Revurder behovet for alle valgmuligheter og funksjoner. Mange funksjoner er veldig fine og nødvendige for noen, men spørsmålet er om så mye funksjonalitet skremmer bort for mange brukere? Er det mulig å skjule de fleste tilleggsfunksjoner og heller gjøre dem tilgjengelig under "Innstillingere". Enkelhet er sikkert en av grunnen til at Hegnar.no/chat har så mange brukere og så stor aktivitet. Annomyme gjesteinnlegg er dog ikke ønskelig.

Link to comment
Share on other sites

- Med dette foreslås at man kommer rett inn på førstesiden til de siste innlegg (ugruppert) dog slik at alle grupper/temaer vises på toppen av siden (slik som på Hegnar.no/chat). Dette vil øke brukervennligheten og hurtigheten ved at man slippe å klikke og klikke og derettere dra seg nedover sidene for å finne ønsket info.

 

Trykk på "Vis nye innlegg", så kommer det opp en oversikt over de nyeste innleggene.

 

- Fjern alle reklame fra utlånshaier som opererer med tilnærmet ågerrente (over 15% efferktiv p.a.)  

Både store og små investorer har såpass økonomisk gangsyn at de ikke biter på slike tilbud.  

 

Vel, synes i grunnen at hvis man er dum nok til å låne 150k (eller det som værre er: mer) uten sikkerhet med en effektiv rente på 15% p.a. og ikke klarer å betjene det, så har man kun seg selv å takke.

 

- Revurder behovet for alle valgmuligheter og funksjoner. Mange funksjoner er veldig fine og nødvendige for noen, men spørsmålet er om så mye funksjonalitet skremmer bort for mange brukere? Er det mulig å skjule de fleste tilleggsfunksjoner og heller gjøre dem tilgjengelig under "Innstillingere". Enkelhet er sikkert en av grunnen til at Hegnar.no/chat har så mange brukere og så stor aktivitet. Annomyme gjesteinnlegg er dog ikke ønskelig.

 

Har såpass tiltro til dagens databrukere at jeg ikke tror de skremmes av de funksjonene som finnes her på AF.

 

Uansett.

 

Dette var bare min mening...

Link to comment
Share on other sites

Mine forslag ble fremmet etter et lengre opphold i utlandet der jeg desverre ikke kunne bruke Aksjeforumet.no pga. tregheten i systemet. Hvis det ikke skyldes alle funksjonene og reklamen, hva er da grunnen til tregheten? HO gikk som en kule i Spanina, selv med linjehastigheter på 256/128 kbps.

 

Å trykk på "Vis nye innlegg" er en fin funksjon, men med antall innlegg pr dag, ville jeg ha foretrukke dette oppsettet som standard.

 

Bemerkningen om reklame fra utlånshaier var ment som eksempel på reklame vi godt kunne vært foruten - spesielt hvis det kan bidra til å få opp hastigheten og gjøre forumet mer tiltrekkende.

 

Fra mitt mangeårige arbeide med informasjons- og kommunikasjonsteknologi har jeg lært/erfart at enkelhet er et viktig krav for å øke systembruken.

Aktivitetsnivået her på AF kunne vel med fordel vært litt høyere?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...