Jump to content

Aksjeskolen utsolgt. Alternativer?


Goof

Recommended Posts

Hei

Trenger noe nybegynner litteratur når det gjelder aksjer, ønsker å lese en del om emnet før jeg prøver meg.

 

Aksjeskolen er jo anbefalt, men kan ikke finne den noensteder. Fikk mail i dag fra bokilden.no`s kundesupport som sier at denne ikke vil komme på nytt før høsten 2005.

 

Kan noen anbefale en tilsvarende bok? Gjerne med link til nettbutikk hvor den er på lager.

 

-På forhånd takk for svar. Ser fram til å bli mer aktiv her etterhvert. Flott forum.

Link to comment
Share on other sites

Aksjeskolen er ikke noe å trakte etter spør du meg...

 

Her er ett eksempel:

 

For å gjøre suksess i aksjemarkedet må du kjøpe billig og selge dyrt, ikke motsatt...

 

Dersom du ikke vet dette kan det være lurt å kjøpe boken...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

jeg ville anbefalt deg å lese "The intelligent investor" av Benjamin Graham. dette er regnet som aksjemarkedets bibel. Graham var forøvrig Warren Buffets læremester - og både Buffet og en annen kjendisinvestor Peter Lynch anser dette som tidenes beste aksjebok

 

Er å kjøpe på Norli - og nettet selvfølgelig :D

Link to comment
Share on other sites

Har selv lest at boken av Graham er litt utdatert med tanke på dagens marked, og har heller blitt anbefalt å lese noen av Buffets egne bøker. Noen som kan anbefale en bok av Warren Buffet i så fall?

Link to comment
Share on other sites

Har selv lest at boken av Graham er litt utdatert med tanke på dagens marked, og har heller blitt anbefalt å lese noen av Buffets egne bøker. Noen som kan anbefale en bok av Warren Buffet i så fall?

 

Litt utdatert..tja, er nå ikke så sikker på det...En av de mest leste bøkene de siste 10 årene er fortsatt Edwin Lefévre's Reminiscences of a Stock Operator. Har selv lest boken og kan bekrefte at det er en bok som er både fin, artig og lærerik selv den dag i dag!! Pst: boka ble gitt ut første gang i 1923!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...