Jump to content

Trader`s Pit bør endres


Tekniker`n

Recommended Posts

Jeg syns Pitten bør omorganiseres. Når vi er så mange nye medlemmer, bør man ha en tråd pr.aksje til korte kommentarer. Det bør være lov til å starte chatte-liknende tråder. Dette tror jeg vil øke aktiviteten på forumet.

 

Og hovedtrådene i Aksjeprat bør forbeholdes lengre innlegg, analyser, nyheter og fakta.

 

Det blir utrolig uoversiktelig å diskutere alle aksjer på samme tråd med så mange deltakere.

 

SYns nå jeg da :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns Pitten bør omorganiseres. Når vi er så mange nye medlemmer, bør man ha en tråd pr.aksje til korte kommentarer. Det bør være lov til å starte chatte-liknende tråder.  Dette tror jeg vil øke aktiviteten på forumet.

 

Og hovedtrådene i Aksjeprat bør forbeholdes lengre innlegg, analyser, nyheter og fakta.

 

Det blir utrolig uoversiktelig å diskutere alle aksjer  på samme tråd med så mange deltakere.  

 

SYns nå jeg da :lol:

 

Jeg liker egentlig systemet der det er en pit for hver dag, men kanskje denne burde være begrenset til hva som skjer på markedet DEN dagen, og ikke være preget av diskusjoner som tilfellet i dag.

 

Mitt forslag er å i tillegg til dagtråden, legge opp til en ukestråd, der det i ukestråden kan foregå en mer slags 'chatting', diskusjon og annen 'morro'. Dagtråden blir som sagt kommentarer om bevegelser i aksjer og kommentarer om markedet DEN bestemte dagen.

Link to comment
Share on other sites

Må si meg litt uenig med deg der teknikern. Aktiviteten på traders pit har sjelden vært over 100 innlegg pr dag. Selv om den i dag ser ut til å ende nærmere 200, betyr ikke det at aktiviteten vil holde seg der. Komentarene dreier seg også om et fåtall av aksjer, slik at en traders pit pr aksje vil være negativt for aksjene som er mindre diskutert. Jeg tviler ikke på at en tomra pit kunne blitt innterressant, men for mangfoldet mener jeg det bør være en generell traders pit. Alternativet kunne vært å ha begge deler, en generell og en pr aksje for de populære aksjene men dette vil fort bli litt uoversiktlig det også.

 

Til slutt vil jeg si at jeg er positiv til diskusjonen som har foregått på traders pit i kveld. Ser at flere klager på at det blir lagt inn ubegrunnede innlegg. Til dette vil jeg bare si at mye i aksjemarkedet dreier seg om magefølelse. Og jeg er i hvert fall innteressert i å høre meningene til både de som bruker fundamental analyse, teknisk analyse så vel som magefølelse. Samtidig vil jeg gjerne høre meningene til både de som er positive og negative (synes det flere ganger gis litt vel mye pepper til de som er negative)

Link to comment
Share on other sites

Enig Tekniker`n! Stemme avgitt.

 

Synes det var bra diskusjonen i dag ikke ble tatt i aksjepraten!

Da ble det naturlig å fyre seg litt opp på pit`en.

Ser at bla. pluss201 og Origo mislikte dette.

Skjønner at dette kan være litt uorganisert og lite matnyttig, men det må jo være et mål å få flere på banen og da kunne det vært greit med en tråd hvor man kan ta nettopp slike diskusjoner som i dag.

Selvfølgelig : Måtte det aldri bli et nytt HO!

Men det sitter mange på "gjerdet" som aldri kommer med innspill, da terskelen nok er litt høy.

 

Vel, en liten kommentar her, siden jeg var en av de som svarte Klinsmann ved et par anledninger...

 

Mvh.

:Pc:

Northern Lights

Link to comment
Share on other sites

hovedtrådene i Aksjeprat bør forbeholdes lengre innlegg, analyser, nyheter og fakta.
Dette var meningen med aksjepraten når oppdelingen startet.

 

Til slutt vil jeg si at jeg er positiv til diskusjonen som har foregått på traders pit i kveld. Ser at flere klager på at det blir lagt inn ubegrunnede innlegg. Til dette vil jeg bare si at mye i aksjemarkedet dreier seg om magefølelse.
Ja, ikke sant? Synes vi må ha rom for slike diskusjoner, morsom lesning mange av kommentarene.

 

(synes det flere ganger gis litt vel mye pepper til de som er negative)
Tror nok heller det er etablert en visst nivå slik at kritikk blir avfeid for kjapt for ikke å få utglidninger.

 

Men det sitter mange på "gjerdet" som aldri kommer med innspill, da terskelen nok er litt høy.
Er redd for det, ja. Men de må selv komme ned fra gjerdet. Mange har gjort det med ulike spørsmål og de har fått svar og er fortstatt med. Synes hver enkelt må velge selv hva og om de vil skrive noe.

 

------------------

 

Joda, forumet har kommet så langt nå at det er behov for litt nytenkning omkring strukturen innenfor de ulike "topic"s og forum.

 

Alle er vel enige om at "aksjeprat" forblir slik den er med strukturerte innlegg omkring de ulike aksjene?

 

Kan "traders pit" deles inn i nye underavdelinger? - Tror ikke det er teknisk mulig, Ståle vet.

 

Men i alle fall kan vi ha flere tråder samtidig i traders pit og/eller vi kan lage en "krangleplass om meninger fritt fram" som et nytt kapittel på forumet. Blir vel helst ett nytt kapittel. Lager vi flere tråde under traders pit bør det være en sletteregel som gjør at krangletråden slettes etter et par dager?

Link to comment
Share on other sites

Med noen små endringer slipper vi vel kanskje slike saklige eller usaklige samtaler/diskusjoner/krangler som på piten i dag. Etter mitt skjønn unødvendig, men det bør jo være rom for litt uenigheter likevel. Ellers kan det bli tamt. Vanskelig å sette grenser for hva som er akseptabelt, da det tross alt er individuelle personer her, ikke bare TOMer

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det bør kanskje være en mulighet å utvide konseptet litt å lage en snikksnakk topic for de mest aktive selskapene.?!?

 

La oss tenke oss:

TOM - Fundamentalt "For fundamental og annen viktig informasjon"

TOM - Chat "Kursutvikling, TA og annet moro..."

 

Med oppgangen i TOMra de siste ukene har aktiviteten på ST tatt av rundt TOM, mens her på forumet har aktivteten faktisk fallt. For informajsonssøkende syns jeg ST er dårlig, fordi der blandes snikksnakk med fundamentale (gode) innlegg.

 

Derfor bør vi kanskje prøve å gjøre noe med dette forumet som gjør det mer brukervennlig og verdifullt for brukerne?

 

Forslag, tanker?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...