Jump to content

Aksjekonkurransen - Uke 45


Filosofen

Recommended Posts

Hei Filosofen.

 

At du har glemt regnearket ditt er faktisk den beste nyheten JEG har fått den siste uka :) .

 

Hilsen Hammers...som shortet KIT

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Her er resultatene til de samme 10 som i går. Etter stor fremgang i bla otrum og blom denne uken er det virkelig et knallresultat vi kan vise til. 5 stykker over 10% er ikke dagligdags kost. Tror ingen kan blande seg opp i topp 5, men nedover på listen vil det selvfølgelig komme inn flere.

 

Helt oppdatert resultat kommer til søndag, så du kan være trygg Hammers ditt resultat blir offentliggjort det også... Mens dere venter på plasseringene deres får dere legge hodene i bløt og finne ut hva som skal sende akkurat deg helt til topps i konkurransen neste uke.

 

Klinsmann 22,76%

Donaldr 12,45%

Corvus 11,73%

Filosofen 11,00%

Henno 10,16%

Thomas 8,89%

Kris_ 6,57%

Rune1 5,42%

Hoff@ 4,37%

MBA 3,82%

Dellamorte 1,40%

Link to comment
Share on other sites

Klinsmann.

Gratulasjonen går til deg som traff bull på BLOM. Ikke bare i aksjekonkurransen, men i porteføljen også. Oppgang på nesten 23% på en uke er kjempe bra. :wav:

 

Jeg tar av hatten vedr din tålmodighet. Som du skreiv det var lenger siden du oppdaget BLOM og fremdeles sitter du med det. Jeg tar gevinst mellom 8-20%, og jeg kan si jeg har solgt for tidlig ørten ganger.

 

Gratulerer til deg også Henno med PDR

 

Til dere andre. RIKTIG GOD HELG!!!

Link to comment
Share on other sites

Huff, og huff, Filosofen....jeg skjelver allerede i buksa - og jeg gruer meg til dine avsløringer....brrrrr ......

 

Hvis dere hører dombjeller i det fjerne - så er det trolig herfra lyden kommer....:b0x0rz: (min tilstand i slow motion).

 

Forresten, er det ikke en ide å KUN offentliggjøre TOP 10 fra nå av - siden dette blir mindre arbeid for deg !

 

For et par år siden startet forresten Bondevik "aksjonen mot mobbing", og det er vel en retning som også aksjeforumet kan legge større vekt på fra i kveld av ! Eller ?????

 

brrrrrrr.......

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte gå litt i materien, men her er det jeg mener må være fasit.

 

Hver aksje gir rett til å tegne 0.6468 aksje til 1,50-

 

La oss si vi kjøpte 10000 aksjer på forrige fredags sluttkurs 3,21- Tilsvarende 32100,-

 

I dag sitter man altså med det samme antallet aksjer verdt 29000,- og retten til å tegne 6468 aksjer til 1,50- som også er verdt 2,90- Hvis vi trekker fra kosten på 1,5- pr. aksje har retten en verdi på 1,4- pr. aksje. Det gir i sum 9055,20-

 

Det gir en total verdi på 38055,2- mot kjøpsverdien på 32100,- En økning på 18.55%

Link to comment
Share on other sites

På min kalkulator har jeg + 4,37% denne uken, jeg regner med at det er rett, om ikke har jeg ikke gjort det så bra som jeg trodde denne uken. (jeg har faktisk gjort det bedre for jeg kjøpte grovt i SIN) :blob7:

Link to comment
Share on other sites

Angår riktig kurs på EME

 

Pirelli skrev:

La oss si vi kjøpte 10000 aksjer på forrige fredags sluttkurs 3,21- Tilsvarende 32100,-

 

I dag sitter man altså med det samme antallet aksjer verdt 29000,- og retten til å tegne 6468 aksjer til 1,50- som også er verdt 2,90- Hvis vi trekker fra kosten på 1,5- pr. aksje har retten en verdi på 1,4- pr. aksje. Det gir i sum 9055,20-

 

Det gir en total verdi på 38055,2- mot kjøpsverdien på 32100,- En økning på 18.55%

 

Regnestykket er i beste fall teoretisk riktig.

Vi får ikke riktig verdi før omkring 18.november,

da skal tegningsrettene noteres.

Per dags dato er verdien i eksemplet 29000 +

6468 tegningsretter med ukjent verdi.

Link to comment
Share on other sites

Takker Pantera. Tålmodighet har alltid lønnt seg. Godt på mange smeller pga at jeg ikke er tålmodig mot de selskapene jeg har tro på. Før var jeg ikke tålmodig. Nå er jeg det, og har betraktelig større avkastning. Etter å ha lært meg og gå inn i små undervurderte selskaper og være tålmodig med dem, har jeg sålang ikke godt på et år under 100% avkastning. Den trenden blir ikke brutt i år heller. Aksjemarkedet er kunnskap, men også en smule flaks. Selv om det blir endel trading også enkelte ganger.

 

Klinsi

Link to comment
Share on other sites

Endelig er resultatene klare, og det kan konstateres at Klinsmann har vunnet. Han var også den med mest fremgang de siste to dagene, med totalt 14,02%. Dårligst gikk det for hammers, som sank 9,52% til -13,89%.

 

Totalt sett endte gjennomsnittet på 2,90% som er litt bedre enn OSEAX' 2,49%. De to siste dagene ble en del dårligere enn OSEAX, med -0,18% mot +0,92%.

 

Blom ble aksjen som trakk suverent mest opp, med 1,52%. Foran tomra med 0,56%. Dårligs innvirkning hadde ementor med -0,52% og kitron med -0,40%.

 

Utregningene på ementor har jeg ikke peiling på hvordan skal gjøres, og jeg har basert resultatene på en oppgang på 15,54% denne uken.

 

Klinsmann 22,76%

Donaldr 12,45%

Corvus 11,73%

Filosofen 11,00%

Henno 10,16%

Thomas 8,89%

Kris_ 6,57%

Rune1 5,42%

Joaand 5,04%

Torbjørn 4,94%

Hoff@ 4,25%

MBA 3,82%

AOC 2,72%

Mitch 2,72%

Pirelli 2,63%

Vegard 2,47%

Mata 2,40%

Dunlop 2,35%

Pluss201 2,14%

Dogfeet55 2,14%

Mrgambler 2,14%

Teknikern 2,14%

Siphlonurus 2,14%

Montus 1,72%

Dellamorte 1,40%

Carlos 1,08%

Megler1 0,57%

Laphroaig -1,06%

Ivers -1,10%

Pantera -3,01%

Tandy -3,20%

Calvin -3,27%

Hallu -4,11%

Trivhe -6,70%

Hammers -13,89%

[/color]

Link to comment
Share on other sites

Au, au au.....denne var lei ! :oops: :oops: :oops:

 

Denne uka får jeg heller bytte ut dart-pilene med mine tekniske charts - og da kommer jeg forhåpentligvis grusomt tilbake !

 

Hilsen Hammers......a poor lonesome cowboy.....at the bottom of the table.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...