Jump to content

Månedskonkurransen - november 04


Vegard

Recommended Posts

:naka: Mer konkurranse! :naka:

 

 

I månedskonkurransen gjelder følgende regler:

 

:arrow: Velg 3-5 aksjer notert på Oslo Børs

:arrow: Valgene må være lagt inn innen mandag kl. 8.

:arrow: Shorting er lov

:arrow: Alle aksjer vektes likt

 

:!: Konkurransen avsluttes tirsdag 30. november, og vinneren vil få en fin premie som blir valgt av Ståle.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Dersom man skal vinne går det ikke ann å velge mer enn tre aksjer, derfor prøver jeg meg på tre favoritter for kommende periode. Det er ikke lett, oljeprisen, valget i USA og ikke minst valuta gjør nok kommende måned til en spesiell med tanke på aksjer.

 

Uansett, her er mine favoritter basert på spåkulen om hva november vil bringe:

 

Kjøp AKY 110,-

Aker Yards viser endelig tegn til å bevege seg oppover etter en meget god ordereinngang de siste månedene. Jeg tror aksjen kommer til å stige videre selv om det er noe usikkerhet knyttet til Q3 som kommer midt i november.

 

Kjøp NOI 2,66-

Har lastet opp NOI aksjer de siste to dagene. Jeg ser for meg at oljeprisen bare korrigerer i disse dager og at den sterke etterspørselen skal fortsett e å drive oljeprisen til nye rekorder. Men selv om oljeprisen skulle falle til $40 pr. fat vil NOI tjene veldig mye dersom oljeproduksjonen stabiliserer seg over 10k pr. dag for Coral feltet. Dette er en sikker vinner fra dagens aksjekurs.

 

Selg NER 15,80

Dette blir litt spekulativt, men det har vært flere kommentarer i dag som tyder på at ryktene om salget av transmisjonsdelen har vært basert på feil prising. Derfor tror jeg dagens stigning på over 17% var noe i overkant optimistisk. Dersom Nera virkelig får solgt denne delen av selskapet for over 2 mrd. sitter jeg igjen med lang nese...

 

Men som Engabhoy sider, vi leker bare med fyrstikker. De to første valgene mine derimot, har jeg også i min virkelige portefølje...

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Har tatt en liten kikk i glasskula igjen. Ser ikke det samme som forrige gang. Ikke lett å se så langt fram heller. Mye kan skje.

 

Forrige gang ventet jeg at tyskerne ble enige for TOM sin del. Gamblet på at oljen ville trekke med seg STL ned siden den hadde gått voldsomt (det gjorde oljen også, etter først å ha trukket den over 100). PAN har jeg mistet troen på. Rørte den sist da den lå på 25 øre. Etter den falt gjennom 2, var det ikke usannsynlig at den ville falle videre. Alt dette gikk hjem forrige gang.

 

Prøver meg denne gang med 3 kjøp.

 

TOM 28,10 Ytterligere kommentarer enn at jeg regner med positive effekter framover, er unødvendige.

 

TEL 50,75 Aksjen kom før helgen bratt ned. Tror den kan sprette mot 55 igjen på en måneds sikt.

 

NOI 2,66 Ei stund siden jeg solgte den for å kunne gå inn billigere. Nå kommer jeg neppe til å gamble på inngang, men i fyrstikkspillet må den gå an. Tur opp mot 3 i løpet av mnd skulle være mulig.

 

Noen mener dette er et spill om fyrstikker, greit. Noen hever seg over konkurransen og påstår at det blir ren gambling å skulle se en mnd fram i tid. De om det.

 

Jeg synes dette sier litt om hva hver enkelt tror om den kommende mnd.

Link to comment
Share on other sites

God morgen.

 

Denne uken tar jeg.

 

Kjøp GOD 0.55

Kjøp TAD 7,78

Kjøp FJO 2,14

 

Lykke til da dere. :wav:

 

Ivers. :angel13:

Hvis jeg har forstått reglene rett på denne mnd konkurransen, så må du ha minimum 3, og maksimum 5 aksjer.

Link to comment
Share on other sites

Bokpakke i premie!

 

Som nevnt i første post så gir aksjeforumet.no en premie til den som får best avkasting denne gangen også. Gratulerer til Pluss201 som vant forrige gang! :)

 

For November så er det en bokpakke i premie. Bøkene som vinneren mottar er Tom Peters og Warren Buffet.

 

buffettpeterspakke.gif

 

Du kan lese om bøkene på hovedsiden.

 

Lykke til! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...