Jump to content

Meglerenes anbefalinger


Recommended Posts

Negative spådommer skal vi alltid høre på i dette markedet, men de bør også begrunnes.

 

I dag er dette å lese:

 

"Peter Warren i WarrenWicklund mener at risikoen i aksjemarkedet er klart økende.

– Jeg jobber ut ifra en teori om at aksjemarkedet når toppen i første kvartal. Ser vi ikke skikkelig økonomisk vekst i Europa og Japan utover i 2004, tror jeg aksjemarkedene skal tilbake til bunnene vi så i februar/mars i fjor, sier Warren til DN."

 

Altså skal vi tilbake til invasjonen av Irak, en periode som absolutt influerte børsene verden over.

 

Da lurer jeg på hvilken kommende krigssituasjon herr Warren ser for seg? Hvis han er den eneste som vet om den, bør han snarest informere oss og verden forøvrig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Skulle nesten tro at Herr Warren har lest innlegget heri om hvordan småsparere blir lokket inn i eventyrene, se topic OSE uke 4:

 

http://www.aksjeforumet.com/forum/viewtopi...c.php?p=458#458

 

Sakset:: Peter Warrens aksjetips

 

Det finnes en rekke logiske begrunnelser for og imot videre oppgang i aksjemarkedet. Ofte handler det hele om en uforutsigbar psykologi som herjer i kulissene.

– Det er viktig å ta lærdom av historien. Folk må ikke stirre seg blind på at alt er så mye bedre i dag. De må huske hvor mange rådgivere som bommet på spådommene i 2002. Folk tok maks risiko, og det endte med at de tapte alle sparepengene sine. Mange vil nå ha pengene sine tilbake av aksjemarkedet, men børsen er ikke lojal mot uforsiktige investorer, sier Peter Warren i WarrenWicklund til Kapital.

 

------

 

Jeg vil ikke gå god for at folk tok maks risiko. Det som skjedde var at banker, meglerhus og fondene markedsførte seg og sitt så knallhardt at menigmann ikke torde annet enn å sette pengene i fond. Enkelte banker gikk jo så langt at de lånte penger til kundene for at de skulle invistere i deres fond, stemmer ikke det?

Link to comment
Share on other sites

Det er vel naturlig at folk rundt om kring roper om at vi må passe oss for en stor korreksjon, for børsen har steget altfor mye på altfor kort tid. Og det er vel lett å sitte med dem følelsen, det gjør jeg også. Men faktum er at folks tillit til den økonomiske situasjon i kursdrivende nasjoner er stigende; folk mener rett og slett at vi får en sunnere og bedre økonomi ettersom tiden går. Det meste svinger jo i sykluser, men jeg tror at vi står foran en opptur som vil vare i rundt to år, før det eventuelt vil bli en lengre nedtur. I løpet av denne tiden vil det selvfølgelig være mindre kortvarige svingninger med gode tradingmuligheter, men den langsiktige trender peker oppover. Tror heller ikke at slike ting som terrorangrep og naturkatastrofer vil ha så stor negativ påvirkningskraft som det kanskje har hatt tidligere, da vi på en måte er blitt vant med det og vet at livet går videre selv etter forferdelige hendelser.

 

Mitt utgangspunkt på lang sikt (rundt 2 år) vil altså være at markedene skal opp, og jeg vil posisjonere meg deretter.

Link to comment
Share on other sites

Hei Tyger

 

Likere din anskuelse av fremtiden for børsene. Jeg er på lang vei enig med deg, men har en følelse av at tidshorisonten er for kort. For en gangs skyld, om ikke første, så er verdensøkonomien stort sett samlet i en oppgangstid. Dette i seg selv er så unikt at det kan medføre allerede innen to år et lite rotfeste blant dagens fattige i ulandene. - Det finnes allerede eksempler på det i Østen og Sør-Amerika. Bare en aldri så liten stagnagsjon i folketilveksten medfører oppgang her. - Noe som kan gi verdensøkonomien en virkelig oppgang innen få år fra i dag.

 

Slik sett vil vi muligens være inne i bare starten av denne øskonomiske høykonjuntur. Som igjen vil mangedoble behovene for tjenester og produkter, samtidig som børsene tar av mot nye høyder.

 

Et drømmesenario, hvem vet? Uansett kan noen av de selskap som i dag på vår hjemmelig børs virker overpriset komme inn i en slik syklus som store aktører. Tenker da innenfor offshore, industri, olje/gass/energi og shipping.

 

Morsom tanke, ikke sant?

 

Ser forresten at du sitter long med 39 % i ITE til behagelig inngagn og trader resten i FRO kortsiktig. - Det skulle tyde på en solid kronasje her for å få noe igjen på svingningene slik at jeg forestiller meg deg svært tung i ITE. - Kan bli mye skatt av det om to år dersom den tar virkelig av.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg stusset litt over denne anbefalingen i dag:::

 

Fem kjøpsanbefalinger

 

Aksjemegler gir deg sine fem favorittaksjer.

 

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (10.2.04 14:50)

 

 

Relaterte artikler

- Analytikere advarer - Aksje med kjempepotensial

- Spår aksje opp 44 prosent - Risikovillig investor?

 

 

Aksjemegler Arne Wessel-Berg i Norse Securities er en av ekspertene som stiller opp i ØR for å gi leserne investeringsråd. Denne gang trekker han frem fem aksjer han har tro på i tiden som kommer.

 

Favorittene:

 

Sinvest

PSI Group

Software Innovation

Green Reefers

P4

 

Og svarene lot ikke vente på seg på HO:

 

 

Innlegg av: Gjest (10.02.04 15:11),

 

Tidenes Kamikaze portefølje.

 

Det Arne Wessel-Berg anbefaler idag er det værste jeg har sett.Fyren må ha røyka sokkene sine.

 

-------------

 

Eller kanskje han har smakt på Laphroaig?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Fant denne sakset fra HO sist lørdag:

 

Gunnar Holen i Corporate Advice & Research tror de små selskapene vil bli vinnerne på børsen fremover. Holen har satt opp en portefølje i lørdagens utgave av Finansavisen som består av flere skakkjørte selskaper:

 

Crew

CanArgo

TTS

Petrolia Drilling

Blom

 

Vel, hva skal man si?... Rimelige akjser for den spenstige investor, eller er det bare for å få daytraderene avsporet og inn på nye beietområder i håp om å drive opp kursene?

 

Synspunkter?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Administrerende direktør Steinar Strømsnes i Sundal Collier Fondsforvaltning tror at 2004 blir et mellomår på børsen, men at det likevel blir all time high.

 

- Det ligger ikke an til noen store utslag i aksjemarkedet frem mot årsskiftet. Markedet kan likevel gå 10 til 15 prosent, og det er slett ikke usannsynlig at vi vil få ny all time high. Rallyet kommer imidlertid ikke før til neste år. Hvor lenge det vil vare, er ikke godt å si, men jeg er temmelig overbevist om at også 2006 kommer til å bli et svært godt år på Oslo Børs, sier Strømsnes til Finansavisen.

 

Ifølge Sundal Collier-toppen er det renten som styrer det meste av det som skjer på børsene rundt om i verden akkurat nå.

 

- En god del aksjer på Oslo Børs har korrigert kraftig tilbake siden mars, og investorer som ikke fikk med seg oppgangen i 2003, har på mange måter fått en ny sjanse. Det er flere doblingskandidater der ute, og flere av dem er IT-aksjer. Vi har fortsatt hang til teknologisektoren. Det er der vi har vårt hjerte, sier han.

 

Strømsnes' anbefalinger:

 

Tandberg Television

Software Innovation

EDB

Norske Skog

Fred. Olsen Energy

Tomra

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Peter Warren i WarrenWicklund mener at kart og terreng på Oslo Børs ikke stemmer overens. Påstanden kommer selv om vi har lav rente, høy oljepris og positive selskapsresultater.

– Siden toppnoteringen for året den 8. mars har det vært markert forskjellig utvikling mellom Oslo Børs indeksen og utviklingen i bredden. Konsekvensen av dette er at mens media opprømt omtaler indeksutviklingen og de gode selskapsresultatene, opplever de fleste investorene en skuffende utvikling, sier Warren.

 

– En negativ divergens mellom indeksutvikling og bredde varsler et marked som ikke henger med og må oppfattes som et gult lys. Halmstrået (og dermed et rødt lys) ligger i at oljeprisen ikke knekker, sier Warren.

 

OSEBX er ved publisering 197,12 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Disse såkalte advarslene til Peter Warren begynner å bli en irriterende gjenganger. Folk får gjerne ha et negativt markedssyn, men med forbehold om at hans uttalelser ikke er tatt ut av sin sammenheng, er argumentasjonen mildt sagt selvmotsigende. På den ene siden er han til stadighet "bekymret" over at Oslo Børs har gått vesentlig bedre i 2004 enn de fleste utenlandske børser. Nå er han plutselig "bekymret" over at markedsbredden på Oslo Børs er negativ, altså at det er flere aksjer med nedgang enn med oppgang.

 

Fasiten er selvfølgelig at ingen av delene gir grunn til bekymring. De fleste spekulative aksjer har fulgt Nasdaq til bunnivåer for 2004. I disse er det ingen irrasjonell hallelujastemning. Statoil og Hydro har derimot holdt seg godt takket være høy oljepris. Allikevel er P/E langt fra urovekkende. Når jeg bruker anførselstegn rundt "bekymring", er det fordi den godeste Warren ikke er dummere enn at han forstår disse sammenhengene utmerket godt. Saken er bare den at han lever av å spre dommedagsprofetier for å selge sine hedge-produkter.

 

PS. Flere oljeeksperter mener faktisk at den høye oljeprisen ikke reflekterer den faktiske balansen mellom tilbud og etterspørsel, men at den er drevet opp på spekulasjon fra store hedgefond...

 

:knob:

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg EngaBhoy, forøvrig takk for godt svar som gir nykommere en bredere innsikt i "Warrens verden."

 

Skagenfondene syn nå om dagen er slik:

 

Skagen-fondene og investeringsdirektør Kristoffer Stensrud har gått gjennom verdens finansmarkeder. Her får du Skagens siste markedssyn.

 

- Frykten for kraftig stigende renter er blitt redusert den siste tiden, noe som har ført til fallende lange renter – spesielt i USA, skriver Skagen i sitt siste markedssyn.

 

- De lave obligasjonsrentene gjør aksjemarkedet meget konkurransedyktig, mener Skagen.

 

- Med en svakere vekst i USA øker igjen Asias og øvrige vekstmarkeders rolle som drivere av den globale veksten. Hva gjelder aksjemarkedene fremover, har vi mest tro på Asia, Europa og Latin-Amerika. Det er her vi finner de billigste selskapene, heter det.

 

- Oljefyrte Oslo Børs er blant verdens beste børser i år, men mye av kruttet kan på kort sikt være brent opp, skriver Skagen.

 

- De største truslene er økte inflasjonsforventninger, økt risikopremie, høyere energipriser som demper den globale veksten og høye råvarepriser som presser marginene for flere selskaper. Dessuten kan valget i USA skape usikkerhet, heter det videre.

 

Skagen mener imidlertid at oljeprisen er en overdrevet fryktfaktor.

 

Det pekes på at prisen i 1981 var dobbelt så høy når man justerer for inflasjon.

 

- Oljeprisens betydning for verdensøkonomien har blitt stadig mindre, og effekten av oljepriser i overkant av 40 dollar fatet synes overdrevet, skriver Skagen.

 

Skagen mener også at Kina ser ut til å klare å gå mot en myk landing, og samtidig være en betydelig driver i verdensøkonomien

Link to comment
Share on other sites

Myrseth plukker børsvinnere

 

Analysesjef Stig Myrseth i Orion Analyse anbefaler kjøp av fem av aksjene på Oslo Børs.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (21.8.04 08:36)

 

Analysesjef Stig Myrseth i Orion Analyse mener det forsatt finnes tydelig underprisede aksjer på Oslo Børs, skriver Finansavisen.

Myrseth plukker ut følgende kjøpkandidater:

 

Acta Holding

AF Gruppen

Veidekke

Rica

Ganger Rolf

Link to comment
Share on other sites

Synes denne er verdt å ta vare på, klippet fra HO:

 

Vi går mot september som historisk er en meget svak måned i aksjemarkedet. First Securities går derfor fra moderat overvekt aksjer i august til en nøytral holdning for september.

- Vi beholder imidlertid vårt mer langsiktige syn på at hovedindeksen (OSEBX) vil nå 260 poeng innen neste sommer, skriver meglerhuset i dag.

 

- For september tror vi europeiske aksjer er en bedre mulighet enn norske, konkluderer First.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var det ikke Postgirobygget som sang:

 

"Ikke hør på ekspertene, da går det til helvete"

 

Tror det var i sangen som heter "Hva var det jeg sa" eller noe slikt. (Er det eneste av teksten jeg husker)

 

Ikke dumt sagt det.

 

I dette tilfellet (jfr. artikkelen som Sailorboy referer til) passet det jo i alle fall bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Adm. dir. Steinar Strømsnes i Sundal Collier Fondsforvaltning spår børsrally neste år. Dette er hans 8 aksjetips.

 

 

Artikkel av: Stein Ove Haugen (9.10.04 11:03)

 

Stein Strømsnes, Sundal Collier Fondsforvaltning, mener teknologi, skog og syklisk konsum er historisk lavt priset.

 

I juni trodde han på ny all-time-hig i løpet av året og at rallyet ville komme for fullt neste år. Det første har han fått rett i, det andre tror han fortsatt på. Børsrally i 2005.

 

Han tror ikke potensialet innen olje- og offshore er tatt ut, men tror det også er andre sektorer som snart vil komme frem i lyset.

 

I Finansavisen lørdag spår han børsrally i 2005 og har følgende 8 konkrete aksjetips:

 

- Fast

- EDB

- Tandberg Television

- Smedvig B (førstevalget innen norske oljeservice)

- PGS

- Yara

- Norsk Skog

- Veidekke

Link to comment
Share on other sites

Skagen Fondene-forvalget Kristian Falnes forteller hvordan han pluker vinneraksjer. Her er seks aksjeanbefalinger.

 

 

Artikkel av: Thomas Erling Oksum (11.9.04 09:53)

 

Skagen-forvalter Kristian Falnes velger å satse på aksjer han selv karakteriserer som upopulære. Falnes mener ifølge Finansavisen at flere av disse har stor oppside, men forutsetningen er at de negative holdningene rundt selskapene snur og at de igjen kommer på moten.

 

- Undervurderte og delvis også upopulære selskaper er fellesnevneren for mine valg. Jeg plukker litt i forskjellige bransjer og setter sammen en portefølje med god risikospredning. Man kan ikke bare se på oppsiden til en aksje. man må også se på risikoen, hevder Falnes ifølge avisen.

 

Falnes aksjetips:

 

Norsk Hydro

Norske Skog

Stolt-Nielsen

Ganger Rolf

Lerøy Seafood

Solstad Offshore

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Adm. dir. Bjørn Malm i Kaupthing Forvaltning mener Oslo Børs er fullt priset på dagens nivåer Men følgende enkeltaksjer tror han har mer å gå på fremover:

 

Malms portefølje:

Expert

Aker Yards

Norske Skog

NextGenTel

TGS Nopec

 

Neste år venter Malm ifølge avisen en børsoppgang på rundt ti prosent. Hvis selskapene klarer å levere på bunnlinjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Analysehuset Orion Analyse er ute med en oppdatering til kundene mandag morgen. I oppdateringen mener analysehuset at kundene kan vente seg en Oslo Børs som vil flate ut.

 

- Forrige uke var positiv i utlandet, mens utviklingen var flat på vår hjemlige børs. Fremover venter vi mer av det samme. En svak dollar og fallende oljepris vil støtte amerikanske aksjer, og størrelsen på oppgangen vil avhenge av hvor mye dollaren og oljeprisen svekker seg, skriver Orion til sine kunder.

 

Orion venter likevel at oppsiden i det amerikanske markedet er begrenset. Særlig fordi den amerikanske sentralbanken ser ut til å ville sette opp rentene fremover.

 

- Stigende renter lar seg sjelden forene med stigende aksjekurser, og årsaken er at høyere renter som regel resulterer i en multippel-kontraksjon, heter det i rapporten.

 

Den svake oljeprisen tror Orion vil føre til en svak Oslo Børs. Orion anbefaler kundene å kjøpe aksjer som ikke er olje- og valutaeksponerte.

 

- For Oslo Børs er de åpenbare risikofaktorene oljeprisen og dollaren. Begge kan falle i månedene fremover, og dette kan føre til at norske aksjer svekker seg, spesielt på en relativ basis. Selskaper som ikke er sterkt eksponert mot valutaforhold eller oljepris, bør imidlertid kunne styrke seg i takt med den internasjonale utviklingen, heter det i oppdateringen til Orion.

 

Dette er Orion-porteføljen:

 

* Inmeta

* SuperOffice

* AF Gruppen

* Veidekke

* Otrum

* GGS

* Tandberg TV

* Tomra

* Stepstone

* Lithuanian Telecom

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Refser aksjemegler

 

- Jeg tror ikke han er klar over hvor dårlige råd han gir, sier investor Ivar S. Løge.

 

Artikkel av: Thomas Erling Oksum (8.12.04 10:57)

 

Postordrekongen og investor Ivar S. Løge gir de fleste meglerne strykkarakter. Han mener mange er mer opptatt av å dra inn kurtasje enn å gi kundene gode råd.

 

- Det er én megler som pleier å ringe meg, jeg vil ikke si hva han heter, stakkar, men hadde jeg shortet hver gang jeg fikk en kjøpsanbefaling fra han, ja, da hadde jeg gjort det bra i aksjemarkedet. Jeg tror ikke han er klar over hvor dårlige råd han gir, sier Løge ifølge DN og etterlyser oppryddning.

 

- Jeg får ofte følelsen av at når et meglerhus har hatt corporate-oppdrag i et selskap, så har de solgt inn denne aksjen til så mange at de må holde kursen oppe. De prøver derfor å skape interesse for aksjen. Da blir det viktigere for meglerne å hausse aksjen enn at kundene deres skal få best mulig avkastning, sier han ifølge avisen.

 

Løge sitter selv på en aksje- og obligasjonsportefølje verdt 430 millioner kroner.

Link to comment
Share on other sites

De heteste aksjetipsene for 2005

Av dn.no

 

Aksjeekspertene har forsøkt å se inn i krystallkulen for 2005 for å finne neste års kursvinnere. Favorittporteføljen inneholder både oppdrett, offshore, litt teknologi og noe traust industri.

 

Aksjesjefene mener:

 

Sveinung Hartvedt i DnB Nor markets har følgende aksjefavoritter i 2005:

 

* Lerøy Seafood, * Fjord Seafood, * Stolt-Nielsen, * Fast Search & Transfer og * Solstad offshore.

 

Espen Marcussen i Handelsbanken Market velger følgende aksjer:

 

* Statoil, * Norske Skog, * Axis-Shield, * Orkla og * Schibsted.

 

Gunnar Holen i Corporate Advice & Research har følgende favorittportefølje:

 

* Crew, * Gold Corp., * Global Geo Services, * Fast Search & transfer, * Aker Yards og * Fred Olsen Energy.

 

Aksjeforvalterne mener:

 

Ragnhild Wiborg i Odin Forvaltning plukker ut følgende norske 2005-favoritter:

 

* Wilh. Wilhelmsen, * Fred Olsen Energy, * Ocean Rig, * Stolt-Nielsen og * Farstad Shipping.

 

Kristian Falnes hos Skagen Vekst tror svak dollar gjør amerikanske aksjer mer interessante enn norske neste år, men plukker ut følgende aksjer på Oslo Børs:

 

* Norske Skog, * Kverneland, * Hydro, * Lerøy Seafood og * DOF.

 

Det er DN privat økonomi som har hentet inn aksjetips fra en rekke av landets aksjeeksperter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tvilsom aksjehandel?

Enkelte analytikere springer rundt og tilbyr kjøpsanbefalinger til 250.000 kroner.

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (18.12.04 10:24)

 

Finansavisen kan fortelle at Per Christian Hoel, sjef i meglerhuset Corporate Advice & Research, forsøkte å få inntil en kvart million kroner for å skrive analyser på børsnoterte selskaper.

Både Fredd. Causevic i Otrum og Tore Enger i Teco skal ha kastet ham på dør. Analyseselskapet skal ha gitt uttrykk for at selskapene som kjøpte en slik analyse ikke løp noen vesentlig risiko for at konklusjonen på analysen ble negativ.

 

– Vi ønsket ikke å være med på et opplegg slik de skisserte, sier Enger.

 

http://hegnar.no/IT-Kanalen/newsdet.asp?id...=169004&cat=116

 

hmmmmmm......dårlig reklame for CAR

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

CAR....

Både Fredd. Causevic i Otrum og Tore Enger i Teco skal ha kastet ham på dør. Analyseselskapet skal ha gitt uttrykk for at selskapene som kjøpte en slik analyse ikke løp noen vesentlig risiko for at konklusjonen på analysen ble negativ.

 

Egentlig er dette så graverende som overhode mulig for hele meglerstanden og børsmiljøet i sin helhet at saken ikke bør gå i glemmeboken.

 

Tro om kredittilsynet kan gjøre noe? Her der det ikke snakk om en overtramp eller forretningsmessige uhell. Vi snakker om svindel, en svindel som har kostet mange dyrt dersom de har fulgt CAR's råd. Husker selv hvordan de var med på å hausse GOD til topps sist vår. Tvilsome saker, hva betalte GOD for den analysen, og så kom en PW ikke lenge etter.

 

Dette bør vi ikke finne oss i.

Link to comment
Share on other sites

Ekspertene har talt, spørs om noen tror på de lenger :wink:

 

- Børsrekord i februar

 

Februar blir en kanonmåned på Oslo Børs. dersom vi skal tro ekspertene.

Artikkel av: Øystein Byberg (19.12.04 07:57)

 

Ekspertene har plutselig blitt mye mer bull når det gjelder børsutviklingen. Danske Capital/Firstnordic Fondene foretar hver måned en undersøkelse der strategene i de ni største meglerhusene kommer med sine spådommer for utviklingen på Oslo Børs de neste tre månedene.

Strategene tror hovedindeksen vil stå i 223 poeng ved nyttår, 218 poeng 31. januar og 242 poeng 28. februar.

 

- Det er ikke noe fundamentalt nytt som tilsier at vi skal få et rally etter nyttår. Jeg tror det er psykologiske årsaker som styrer. Åtte prosent oppgang alene i november skaper en positiv stemning. Oppgang avler oppgang, sier sjefstrateg Jens-Morten Wembstad i Danske Capital/Firstnordic Fondene til Finansavisen.

 

Ekspertene har ikke akkurat truffet blink med spådommene i høst. November var måneden strategene bommet mest på. Tipset var en jovedindeks på 205 poeng ved utgangen av november, mens fasiten viste 232 poeng.

http://www.hegnar.no/Finansavisen/newsdet....=168936&cat=116

Link to comment
Share on other sites

CAR (2)...

 

Blom la 100.000 kroner på bordet. Resultat: kjøpsanbefaling og kraftig kursoppgang.

 

Artikkel av: Thomas Erling Oksum (23.12.04 06:51)

 

Finansavisen forteller i dag at Blom la 100.000 kroner på bord og fikk en kjøpsanbefaling fra analysehuset CAR. Siden har aksjen steget 80 prosent.

 

Blom-sjef Dirk Blaauw bekrefter at selskapet betalte for analysen, men hevder at betalingen ikke var med på å påvirke utfallet av den. Han avviser at det lå noen forutsetninger om en positiv konklusjon til grunn for oppdraget.

 

Analytikerne fortsetter å spå oppgang fro Blom-aksjen. Senest i går kunne analysehuset fortelle om en meget sterk aksje.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ragnhild Wiborg i Odin Forvaltning er positiv til aksjemarkedet i 2005 men finner ingen sektorer som vil skille seg ut. Les hva hun mener om offshoresektoren, aksjemarkedet og rentene:

 

http://imarkedet.no/index.php?object_id=96..._object_forside

 

Vel verdt å ta med seg denne i det nye året. :-D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...