Jump to content

Traders Pit - Episode 180 - Torsdag 02.12.04


Ståle

Recommended Posts

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

NEEEEI!!!

 

Denne gangen var det jeg som skulle starte pit'en! Arg!

 

:twisted:

 

Uansett, til de som sitter i TOM imorgen, lykke til, dette vil bli en knalldag. Vi får sannsynligvis et resultat av avstemningen like etter lunch, og da har vi en endelig trygghet for at panten går igjennom i Bundesrat

Link to comment
Share on other sites

Det var "raskt svar"-funksjonen som skapte trøbbel eller?

 

Er det ikke mulig å legge inn kontrollpanelet med skriftmodifisering i "raskt svar"-feltet?

 

Nei det var ikke den som foråsraket problemet. egnelig så er jeg ikke sikker på hva som skjedde. Tror hosten tok en update eller lign på databasen. Ble feil i noen tabeller iallefall.

 

Uansett, ser ut til å fungere fint nå. Pjuhh..Lettet! :D

Link to comment
Share on other sites

Kunne fort blitt mange pitter her i kveld. Hadde faktisk tenkt til å starte den selv...

 

Ser at den funksjonen som gjør at man ser om en burker er online eller offline er borte.

 

Nåja.

 

Det kan stemme da jeg måtte laste opp en gammel versjon av ei fil.

Link to comment
Share on other sites

Tror hosten tok en update eller lign på databasen. Ble feil i noen tabeller iallefall.

 

Sjekk linken i mailen som jeg sendte til deg ståle. Jeg har mistanke at det det samme feil (selv om det kan være forskjellige php versjon).

 

Uansett, flott jobbet, idag har jeg merket at jeg er Forumetman (ala narkoman) hehehe

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Det stiger kraftig i USA i kveld, ja ja er nok oljeprisens fall som er en av årsaken.

 

Nasdaq 2.135,74 +38,93 (+1,86%)

Dow Jones 10.585,78 +157,76 (+1,51%)

 

Oljeprisen er 45,49$ nå, ser en liten antydning til at den snur oppover?

Link to comment
Share on other sites

NASDAQ videre opp på gode(for meg)lager tall fra usa..slik at oljen falt ca4 dollar..

 

Må bare få ut litt frustrasjon..

 

Jeg timet perfekt med å kjøpe bare IT(INM) i august.. da var NASDAQ i 1850.. nå er NASDAQ i 2150..mens investeringen min har gitt -17% avksdtning...

 

Utrolig.. kan ikke skjønne annet enn at markedet kommer til å reprise denne etter Q4 og frem mot utbytte, og at vi får noe av det samme løftet som vi fikk se i INM for et år siden og frem til mai... ordinært res. blir nemlig i år over det dobbelte(ca 10mil)..

 

Frustrerende! :evil:

 

Men når/om INM går over 3, da er det en annen dans 8)

Link to comment
Share on other sites

Tror hosten tok en update eller lign på databasen. Ble feil i noen tabeller iallefall.

 

Sjekk linken i mailen som jeg sendte til deg ståle. Jeg har mistanke at det det samme feil (selv om det kan være forskjellige php versjon).

 

Uansett, flott jobbet, idag har jeg merket at jeg er Forumetman (ala narkoman) hehehe

R/Carlos

 

Takk for mail.

 

Har fått mail fra domeneshop hvor de skriver at det er de som har sperret en fil, og dermed er det det som har forårsaket feilen. Dette ble gjort grunnet et sikkerhetshull som ble funnet. Skal nå sette meg ned å oppdatere, kan da hende at noe forsvinner. (Som raskt svar osv.)

Link to comment
Share on other sites

Klar over at det styggt å banne i kirka, men jeg tillatter meg et enkelt spørsmål på bakgrunn av dagens formidable oppgang og den sterke avslutningen i USA nå.

 

Er det ikke på tide å ta gevinst i TOM nå?

 

Dem må/skal jo få/ha en dupp snart, eller?

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke på tide å ta gevinst i TOM nå?

 

Dem må/skal jo få/ha en dupp snart, eller?

 

Sitter å tenker på det samme, morgendagen må jo være glimrende til å vekte seg ned, men samtidig, ingen vet jo når kontraktene begynner rulle inn ;) Vil ikke gå glipp av den morroa nei ;)

Link to comment
Share on other sites

Klar over at det styggt å banne i kirka, men jeg tillatter meg et enkelt spørsmål på bakgrunn av dagens formidable oppgang og den sterke avslutningen i USA nå.

 

Er det ikke på tide å ta gevinst i TOM nå?

 

Dem må/skal jo få/ha en dupp snart, eller?

 

Det kommer jo helt ann på hvor langsiktig man er. Tror nok Tomra blir værende i porteføljen til over nyttår.

Link to comment
Share on other sites

Uansett, til de som sitter i TOM imorgen, lykke til, dette vil bli en knalldag. Vi får sannsynligvis et resultat av avstemningen like etter lunch, og da har vi en endelig trygghet for at panten går igjennom i Bundesrat

 

Tekniker`n: Hva er sjansene/mulighetene for at ting skjærer seg den 17ende, og hva evt. ville skje?

Link to comment
Share on other sites

Laphroaig sa:

Er det ikke på tide å ta gevinst i TOM nå?  

 

Dem må/skal jo få/ha en dupp snart, eller?

 

Vel, er vel som Ståle nevner: Det kommer veldig ann på tidsperspektivet.

Er nok en del av oss som "tar en Tekniker`n" og sitter til ATH i 2006... :lol:

 

Vi er vel som investorer å regne..... :eek:

 

Hilsen

Northern Lights

Link to comment
Share on other sites

God dag igjen av Blom. Høyt volum over 6kr. Mange venter på at det kommer en korreksjon og venter med å gå inn. Tror det er ytterst farlig ag at de igjen vil gå glipp av videre opptur. Faller nok ikke under 6kr. Og rykker nok straks videre.

 

Dow jones og Nasse nærmer seg begge nå 52ukers høy:)

 

 

Klinsi

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende med Tomra i morgen. Tyskland begynner vel å bli priset inn(uten kontrakter) så aksjen kan vel neppe gå mer enn 5%.. Skulle den gå 10% så er det helt villt. Det begynner å bli mange med god gevinst i aksjen, så skal vel noe til at den rykker kraftig selv om vi skulle få ja i morgen da det fortsatt står igjen med Bundesrat den 17.

 

Noen tanker? De på HO er helt useriøse...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...