Jump to content

Traders Pit - Episode 181 - Tirsdag 14.12.04


pluss201

Recommended Posts

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Forøvrig stiger oljefuture ca. 1 dollar til noe over 41 i ettermiddag. Sannsynligvis styrt av kaldere vær i junaiten... Vi har alle våre triggere...

 

us_st.gif

 

Hmmm.. Jeg syns nok det var litt pussig hvor likt Nasse og Dow utviklet seg i kveld ja...

Link to comment
Share on other sites

Til alle som har posjonert seg for morgendagen.

NÅ ER DET INGEN VEI TILBAKE :twisted: :twisted:

 

hehe, litt skremmende, vinn eller tap :D

 

 

Hmmm.. Jeg syns nok det var litt pussig hvor likt Nasse og Dow utviklet seg i kveld ja...

 

hehe, veldig også,, er jo identiske

Link to comment
Share on other sites

Hehe :lol: :lol:

 

Så ikke det jeg da.

 

Så sant så sant aQru.

 

Blir fanden så spennende i morgen, jeg har en lang prøve i morgen og får nok ikke sett resultatet av dommen før rundt kl. 14 :eek:

 

Spennende og skummelt, men jeg tror det blir moro!

Sikret meg med noen puts idag uansett, og sitter nå og legger inn kjøpsordre dersom kursen stiger. Siden jeg handler på margin kan jeg handle for mer desto mer kursen stiger, og dersom jeg legger noen gode stoplosser på veien kan systemet handle for meg temmelig godt.

Link to comment
Share on other sites

Vegard du gambler mye med å legge inn kjøpsordre for morgendagen, ,du burde nok heller kjøpt de på sluttauksjonen i dag.

 

Skulle det være posititvt hva enn som skjer i morgen er det opp 3-7kr, alt kommer an på hva nyheten blir

 

er det negativt er det 3-7kr ned... legger du inn kjøpsordre under eller over 3kr, kan det være det ikke får gjennomslag, ,, men det var en god dag i dag for å handle litt på sluttauksjonen da

Link to comment
Share on other sites

Perfekt inngang Utzi, FRO er nok langt mer stabil enn JIN. Med mitt utrenede øye ser JIN langt mer attraktivt priset ut, men volatiliteten i denne aksjen er helt utrolig. Dessuten må man vel bare akseptere at ledelsens tillit ikke her helt på topp i Jinhui, mens Trøim har engleglorie og genistatus.

 

Uansett tror jeg JIN kommer til å passere 20,- en eller annen gang i løpet av desember. Grunnen er som nevnt tidligere at det er rimelig sikker at Q4 vil gi en bunnlinje på godt over 300 millioner NOK. Og selv om fraktmarkedet skulle falle videre har JIN sikret deler av flåten på disse ratene for Q1.

Link to comment
Share on other sites

Jeg angret på at jeg ikke turte å gå inn i JIN idag. På 14 tallet var det et meget godt kjøp..

Uansett fikk jeg snittet meg ned i FRO :)

Tenker det er mange shortere som må dekke seg inn imorgen. GF på Fredag kan muligens resultere i tidenes høyeste utbytte. etc. etc. Føler meg ganske trygg i FRO nå...

 

When trouble you double...

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker SL-kjøpsordre. Dvs, jeg legger inn en ordre om kjøp av et par hundre aksjer hver gang aksjen går et hakk opp. Dersom ordren fullføres trigges aktiveringen av en SL-salgsordre som ligger en del lenger ned, på det nivået hvor marginene mine trues. På den måten vil jeg kunne følge en opptur og få veldig god avkastning selv om jeg ikke er tilstede, samtidig som jeg ikke står i fare for å tape veldig mye hvis det da ikke kommer en negativ nyhet i løpet av dagen etter at aksjen har vært høyt oppe.

 

Jeg sitter med et Excelark nå og forsøker å justere antall aksjer jeg kjøper på hvert nivå slik at jeg kan legge SL-ordre på nivåer så langt som mulig under hver ordres strikepris før marginene trues. Dersom aksjen stiger jevnt hele dagen vil den nok likevel lett falle 30-50 øre fra en midlertidig topp, og dersom mine SL utløses så fort vil jeg heller trade meg nedover enn oppover, og det vil jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

I det siste har jeg handlet CFDs via Omnitrader, som Saxobank tilbyr gjennom Netfonds. Der kan jeg handle med en høyere gearing, og jeg kjører nå en høy gearing med sikkerhet i salgsopsjoner.

 

Er ganske fornøyd med Omnitrader, du kan lese mer om systemet på CFD-tråden jeg opprettet under Markedet Generelt.

Link to comment
Share on other sites

jeg bruker ikke stopp loss, men kanskje hadde det vært rett i morgen. Men så er det å ikke selge for billig. Har ikke mulighet til å følge med kl. 10

 

Hva sier dere til SL på halve beholdningen på trigger=32,1 og salg på 31,5

 

Det er dette med etterpåklokskap.

Link to comment
Share on other sites

Det er langt bedre å sikre seg med puts nå for tiden, men en SL på disse nivåene kan være klokt.

 

Du selger i så fall på et nivå hvor kursen garantert ikke er dersom ting går som vi tror, og langt over en bunn dersom Tyskland mot all mulig formodning skulle gå i vasken.

Link to comment
Share on other sites

jeg bruker ikke stopp loss, men kanskje hadde det vært rett i morgen. Men så er det å ikke selge for billig. Har ikke mulighet til å følge med kl. 10

 

Hva sier dere til SL på halve beholdningen på trigger=32,1 og salg på 31,5

 

Det er dette med etterpåklokskap.

 

Jeg ville ha vært veldig forsiktig med å bruke S/L i

Tomra imorgen. For noen dager siden opplevde vi et S/L ras, der kursen falt fra 33 kr til 27 på 20sekunder! Den ene S/L orderen trigget den neste osv.. Kursen hentet seg fort inn igjen.

Link to comment
Share on other sites

:arrow: Tomra....

Blir vanvittig spennende i morgen!

Er enig med Tekniker`n som sier:

Den tyske regjeringen har nok allerede fått sin kopi av dommen fra EU. Vi kan i morgen tidlig på dagen forvente oss å få offisielle reaksjoner fra regjeringen i form av pressemelding fra Trittin. Videre vil det komme en serie uttalelser fra delstatene i Bundesrat.

 

Tipper de er godt informert om dette ja, den er jo en del av grunnlaget for den nye loven de nok har samarbeidet med EU om.

Blir nok ingen overraskelser, da det er rimelig innlysende at Tyskland blir dømt.

 

Lykke til alle sammen :!:

:winner: :winner: :winner:

Tipper det blir rekordmange besøkende her i morgen...

(Bare det ikke blir fler av den sorten :bootyshake: som slenger dritt på Tomra-tråden nå)

Link to comment
Share on other sites

Vegard skrev

Det er langt bedre å sikre seg med puts nå for tiden

 

Jeg fannt ikke noen "TOM4x29" hos Nordnet. Jo jeg fannt denne tom4x32 omsatt med 2260 (terminer).

 

Et spørsmål: jeg kjøper 20 av disse til 0,50

--- hva koster de

kursen på Tom raser til 30.

--- Hva kan jeg selge disse til da.

 

Det er starten på noe nytt som er vanskelig. Om noen kunne gitt noen stikkord til svar, hadde det vert fint. jeg har mange sider som forklarer dette, men alt tar tid.

Link to comment
Share on other sites

Et spørsmål: jeg kjøper 20 av disse til 0,50

--- hva koster de

kursen på Tom raser til 30.

--- Hva kan jeg selge disse til da.

 

Det er starten på noe nytt som er vanskelig. Om noen kunne gitt noen stikkord til svar, hadde det vert fint. jeg har mange sider som forklarer dette, men alt tar tid.

 

Hei Per Tore

 

Når du sier 20, så menes det 20 kontrakter. Og en kontrakt er 100 aksjer. Så "20" betyr 2.000 putter. Disse koster 50 øre stykket. Altså er prisen kr. 1.000,-

 

Faller TOM til 30 vil verdien pr. stk. være kr.2,-

(32-30=2)(for TOM4X32)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...