Jump to content

Traders Pit - Episode 181 - Tirsdag 14.12.04


pluss201

Recommended Posts

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply
Tom åpnet på 34.50. Bra! Stiger nå.

 

Jeg er ikke i norge for øyeblikket så jeg har desverre ikke tilgang til pc'en min, men har dere noen formening om hva jeg evt. burde sette på salgs knappen for å få med meg toppen? rundt 35?

Link to comment
Share on other sites

Da var markedet villig til å betale 1 øre for puttene mine! Hihaaa. Aldri før har jeg tapt så mye penger med så godt humør.

 

Nå får jeg vel dekke shorten min også? :lol: :lol:

 

Nå har vi et forbandet rally! Måtte det fortsette og fortsette!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

:roll:

Link to comment
Share on other sites

pluss201 kommer garantert til å vinne veddemålet med engaboy!!

 

Dommen fra EF-domstolen er bedre enn hva den største optimist kunne hå håpet på!

 

Sammen med at Bayern til stadighet gjentar at den nye loven blir vedtatt på fredag gir grunnlag for rally allerede i dag.

 

GRATULERER ALLE TOMRA-VENNER!!

Link to comment
Share on other sites

ESO rullerte en post på 98 tallet i AKY, det tyder vel på at noen gjennom ESO har vært utsteder av opsjoner. Jeg har spurt tidligere, men er det noen som vet hvor man kan finne informasjon om disse 'uoffisielle' opsjonene?

 

Dersom du finner en motpart kan du kjøpe Opsjoner i alle aksjer notert på børsen.. Transaksjonen gjøres via meglerhus over tlf. Net Fonds tilbyr p.t. ikke kunder å utstede opsjoner.

Pareto, Carniege etc. gjør det.

Link to comment
Share on other sites

AKY,.. det var jo et nedsalg midt i august av Røkke til 75%,..(han stanset der) ble gjort av ESO rundt 91+ pr aksje. Skulle tro de plasserte disse aksjene (860K) også som opsjoner til fonds og private investorer.

 

Er vel omsetninger av denne posten vi ser rester av nå om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Av og til når man inviterer til fest, vil enkelte sitte i et hjørne for seg selv og mase om at vi andre må skru ned musikken. I vårt tilfelle heter denne festbremsen Handelsbanken.

 

Regner med de sitter i hjørnet sitt og leser på hva i all verden EF-domstolen er for noe. Alle husker jo den imponerende utredningen de kom med når det gjaldt forskjellen mellom Bundestag og Bundesrat. Nå ser det ut til at flere setter seg i samme hjørnet og skal lese seg opp på temaet.

 

Litt økning i volum nå er vel alt jeg ber om, det vil forhåpentlig føre kursen oppover...

Link to comment
Share on other sites

Dette er en grei utvikling, den virkelige triggeren er til fredag (som vanlig). Jeg har ikke klart å skjønne at dagen i dag har vært noe annet enn 100% klart på forhånd, i og med at Tyskland var dømt til å bli dømt ;)

 

Men siden triggeren var hausset opp benytter mange muligheten til å trade på nyhetene. Jeg tror det blir massiv posisjonering i forkant av fredagen, dette er nok bare starten i så måte.

 

Jeg går helt bananas og påstår at 40,- er innen rekkevidde før fredag :twisted:

Link to comment
Share on other sites

jeg er blitt litt smålei treden til tomra på ettermiddagen, den klarer jo Ikke å holde seg oppe etter en grei oppgang på morgentimene, og Må sakte men sikkert ned til den nivået den startet på.

 

Jeg begynner virkelig å glede meg til 17des. og etter det, er det fritt frem for avtaler.. og da kan vi kysse 30 tallet, og 40 tallet, bie bie

Link to comment
Share on other sites

Helt riktig observert, pluss201! Og som teknikern tidligere har opplyst, har meglerne vært i villrede i forhold til hva det var domstolen skulle dømme over i dag.

 

Og så blir de sikkert forskrekket når de leser at deler av saken skal tilbake til domstolen i Stuttgart - for hva betyr dette? De har neppe lest at det jo var denne domstolen som henvendte seg til EF-domstolen for å få råd, osv (les innlegget til Pluss 201 i helgen for mer om dette).

 

Og så fatter de ikke at Bundesrat sin beslutning førstkommende fredag fjerner grunnlaget for at domstolen i Stuttgart skal behandle dette spørsmålet (saken blir henlagt).

 

Så nå ligger vi ikke bare noen minutter foran meglerhusene, men kanskje flere dager! :wink:

Link to comment
Share on other sites

hehe, altså.. meglerhusene får betalt for å gjøre en drittjobb, mens personer som plus201 og tekniker`n gjør en utmerket jobb bare for moroskyld..

 

jeg stemmer forå sette pluss201 og tekniker`n i høysetet, og styre over de lavpannende meglerhusne og la de få betale pluss201 og tekniker`n for dems glimrende analyser og informasjons spredning. 8)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...